Kloptquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 08:22 schreef Tarado het volgende:
Het nieuwe motorenreglement is toch een jaar naar voren gehaald? Vanaf 2025 dacht ik.
Dat is geheel wederzijds.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 08:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik kan je hele gedachtegang eigenlijk niet volgen.
Zou je ons misschien uit kunnen leggen waarom Porsche een Honda motor zou willen rebadgen of gaat dat niet lukken?quote:
Als VAG voor de nieuwe motoren in zou willen stappen (dat is al een hele grote Als);dan zou het eventueel een mogelijkheid zijn. Want zelf bouwen gaat em niet meer worden he.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zou je ons misschien uit kunnen leggen waarom Porsche een Honda motor zou willen rebadgen of gaat dat niet lukken?
Dat slaat echt nergens op en is volledig gestoeld op vooringenomen aannames.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Oké dat slaat dus echt helemaal nergens op.
"Red Bull Powertrains" is op dit moment niks meer dan een hobbyproject in een loods van een frisdrankfabrikant. Wat valt daar niet aan te snappen? Waarom denk je dat Red Bull op een engine freeze aangestuurd heeft? Hun DIY motorenproject was anders compleet weggeblazen door Renault, Mercedes en Ferrari.
Je zit nu in een soort verdedigende modus waarin je je ongelijk niet meer toe kunt geven, en daar heb ik ook wel begrip voor. Maar laat ik nog dit zeggen: Red Bull had zo ontzettend veel vertrouwen in hun DIY motorenproject dat het hele feest zonder een engine freeze geeneens doorgegaan was. Laat dat maar eens even goed op je inwerken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat slaat echt nergens op en is volledig gestoeld op vooringenomen aannames.
Bedankt, fathank. Leuk je even gesproken te hebben en alvast een prettig weekend gewenst.quote:
Ik heb al weekend .quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Bedankt, fathank. Leuk je even gesproken te hebben en alvast een prettig weekend gewenst.
Red Bull heeft zoveel vertrouwen in de Honda krachtbron dat ze er ettelijke honderden miljoenen tegenaan willen gooien om dat ding te kunnen blijven gebruiken, en verwachten die kosten weer redelijk terug te kunnen verdienen tot de nieuwe reglementen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je zit nu in een soort verdedigende modus waarin je je ongelijk niet meer toe kunt geven, en daar heb ik ook wel begrip voor. Maar laat ik nog dit zeggen: Red Bull had zo ontzettend veel vertrouwen in hun DIY motorenproject dat het hele feest zonder een engine freeze geeneens doorgegaan was. Laat dat maar eens even goed op je inwerken.
Leuke uitleg, en ik heb dan ook zeker waardering voor je creativiteit. De realiteit was echter dat ze geen keuze hadden. 'Beter iets dan niets' is een meer accurate beschrijving van dit DIY project.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Red Bull heeft zoveel vertrouwen in de Honda krachtbron dat ze er ettelijke honderden miljoenen tegenaan willen gooien om dat ding te kunnen blijven gebruiken, en verwachten die kosten weer redelijk terug te kunnen verdienen tot de nieuwe reglementen.
Je lijkt te vergeten dat 'niets' weldegelijk een grote optie was voor Red Bull. De andere motoren waren in ieder geval geen optie. Een nieuwe leverancier was ook geen optie. Wat blijft er dan over? Met de huidige motor verder gaan en hem zelf doorontwikkelen of pleite gaan. En pleite gaan was een serieuze overweging, en was ook gebeurt als de FOM niet had ingestemd met een engine-freeze, en als er geen nieuwe leveranciers zouden komen na 2024, dan is dat nog steeds een optie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leuke uitleg, en ik heb dan ook zeker waardering voor je creativiteit. De realiteit was echter dat ze geen keuze hadden. 'Beter iets dan niets' is een meer accurate beschrijving van dit DIY project.
Maar kun je misschien nog even uitleggen hoe ze de "ettelijke honderden miljoenen" die het opzetten van hun motorenprogramma kost de komende jaren terug gaan verdienen?
Dat is natuurlijk een politiek spel. Montezemolo dreigde tien keer per jaar dat Ferrari haar biezen zou pakken maar daar kwam in de praktijk ook nooit wat van terecht. Ik kan me zelfs nog herinneren dat een stuk of acht teams zich wilden afsplitsen van de F1 maar uiteindelijk trokken ze die keutel ook weer in. Dus dat gedreig van over het paard getilde miljardairs zoals Mateschitz neem ik persoonlijk niet zo serieus, als je het niet erg vindt. Tevens heb ik gisteren van je secondant Captain_Jack_Sparrow begrepen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je lijkt te vergeten dat 'niets' weldegelijk een grote optie was voor Red Bull. De andere motoren waren in ieder geval geen optie. Een nieuwe leverancier was ook geen optie. Wat blijft er dan over? Met de huidige motor verder gaan en hem zelf doorontwikkelen of pleite gaan. En pleite gaan was een serieuze overweging, en was ook gebeurt als de FOM niet had ingestemd met een engine-freeze, en als er geen nieuwe leveranciers zouden komen na 2024, dan is dat nog steeds een optie.
Door niet achteraan te rijden, en dus extra inkomsten van de FOM krijgen voor hun deelname. Door niet achteraan te rijden en dus meer sponsorinkomsten van derden te krijgen (of denk je dat je logo op de zijkant van de neus bij Red Bull net zoveel kost als bij Williams?).
Hoe is het motorproject van Red Bull minder dan dat van bv. Renault? Die laatste krijgt nog niet een enkel klantenteam geïnteresseerd in wat ze produceren. Hoe is dat wel een serieuze onderneming, maar de doorontwikkeling van Honda een megalomane hobby?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat verhaal over hoe ze geld gaan verdienen aan hun motorenprogramma begrijp ik overigens nog steeds niet. Het prijzengeld van de FOM kun je toch niet aan het Red Bull Powertrains project toeschrijven? Met eender welke andere motor zou RBR ook niet achteraan rijden. Ze zullen de naamrechten wel verkopen aan een sponsor maar dan is dat megalomane DIY project nog lang niet kostendekkend, dunkt me. Nou ja, het zal ook allemaal wel.
Nou ja, ik heb gelezen dat ze de loods van Red Bull Powertrains nog aan het bouwen zijn? Hoe lang ontwikkelt Renault al Formule 1 motoren in Viry-Châtillon? Het is natuurlijk redelijk megalomaan om als frisdrankfabrikant een motorenproject uit de grond te stampen zodat je vier Formule 1 auto's aan kan drijven (in de Honda F1 fabriek is bijvoorbeeld ook het Honda Super GT programma gehuisvest). Dit alles omdat het ego van je over het paard getilde eigenaar het niet toestaat om bij een bestaande fabrikant aan te kloppen. Zelfs McLaren heeft zich hier nooit aan gewaagd.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is het motorproject van Red Bull minder dan dat van bv. Renault? Die laatste krijgt nog niet een enkel klantenteam geïnteresseerd in wat ze produceren. Hoe is dat wel een serieuze onderneming, maar de doorontwikkeling van Honda een megalomane hobby?
Uiteindelijk is het gebrek aan motorleveranciers ook een probleem van de F1 als geheel. Leuk dat je McLaren noemt, maar zij kunnen bij Mercedes aankloppen. Red Bull krijgt bij voorbaat al nee op het rekest. Idem voor Ferrari lijkt me. Of denk je dat ze het in Maranello niet erg vinden dat een ander team met hun motor rondjes om de prancing ponies rijdt?quote:Ze hebben van het probleem van Red Bull het probleem van de Formule 1 gemaakt. Ik zou zeggen, laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken met hun DIY project. Het is hun eigen keuze om niet met Renault of Ferrari in zee gegaan.
Wie zegt dat Red Bull zijn teams wil verkopen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een politiek spel. Montezemolo dreigde tien keer per jaar dat Ferrari haar biezen zou pakken maar daar kwam in de praktijk ook nooit wat van terecht. Ik kan me zelfs nog herinneren dat een stuk of acht teams zich wilden afsplitsen van de F1 maar uiteindelijk trokken ze die keutel ook weer in. Dus dat gedreig van over het paard getilde miljardairs zoals Mateschitz neem ik persoonlijk niet zo serieus, als je het niet erg vindt. Tevens heb ik gisteren van je secondant Captain_Jack_Sparrow begrepen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn.
Nee, maar als het alternatief een negatief saldo van 100 miljoen per jaar is (omdat je achteraan rijdt), dan is over 3 jaar verspreid 250 miljoen uitgeven om je eigen motor te doen nog altijd beter.quote:Dat verhaal over hoe ze geld gaan verdienen aan hun motorenprogramma begrijp ik overigens nog steeds niet. Het prijzengeld van de FOM kun je toch niet aan het Red Bull Powertrains project toeschrijven? Met eender welke andere motor zou RBR ook niet achteraan rijden. Ze zullen de naamrechten wel verkopen aan een sponsor maar dan is dat megalomane DIY project nog lang niet kostendekkend, dunkt me. Nou ja, het zal ook allemaal wel.
Nee, jij maakt van het probleem van de F1 nu het probleem van Red Bull... Red Bull heeft geen probleem zonder F1... F1 heeft een probleem zonder Red Bull. Daarom is de engine freeze er, en daarom zijn de nieuwe reglementen gewijzigd om nieuwe leveranciers toe te laten treden. Om de F1 te redden na 2024. De huidige fabrikanten zijn geen optie voor RB, niet omdat RB niet wil, maar omdat de fabrikanten dat liever niet hebben. Renault is gewoon te frans, Mercedes wil winnen, en Ferrari wil in ieder geval niet door hun eigen motor verslagen worden. Dus... Geen optie. F1 wil geen 16 auto's op de grid, die er wel gaan komen zolang er geen nieuwe fabrikanten komen, en Red Bull ophoepelt... Dus... Extra tijd voor fabrikanten om toe te treden en een wijziging in de reglementen om het zinvol voor ze te maken om dat ook te doen. Engine freeze zodat Red Bull de komende jaren tot de nieuwe fabrikanten komen het uit kan zingen en blijft. Et voila. Alle F1 problemen opgelost, voor de komende 5 jaar.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ze hebben van het probleem van Red Bull het probleem van de Formule 1 gemaakt. Ik zou zeggen, laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken met hun DIY project. Het is hun eigen keuze om niet met Renault of Ferrari in zee te gegaan.
Hey, fathank! Tijd niet gesproken!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:56 schreef fathank het volgende:
Je bent het er niet mee eens.
De rest van de F1 wel. En nu?
Ja dat mag zeker. Ik vermaak me kostelijk. Ik ga weer verder weekend houden. Misschien kom ik later nog ff langs voor een lachbui.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 16:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hey, fathank! Tijd niet gesproken!
Nu niets. Ik ventileer slechts mijn mening over Formule 1 op een Formule 1 internetforum, als het mag van je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |