abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2021 @ 11:47:02 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_201576913
Want je moet maar iets te doen hebben, als ouder. ;(
disclaimer
pi_201576969
Gelukkig kan D lopend naar piano.. 2 keer per week een ritje met hem (dinsdagavond Frisbee en nu tijdelijk op donderdag therapie). En dan eens in de maand een wedstrijd ultimate frisbee. Zondag ook weer de hele dag op pad (5 kwartier rijden, 3 uur op het veld en weer terug)
  donderdag 30 september 2021 @ 11:54:37 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_201577017
ik heb het zelf nu wel goed uitgekiend qua reistijd, mijn nieuwe yogajuf zit op exact 30 stappen vanaf mijn voordeur _O-

Het is dat de gordijnen altijd dicht zitten, anders kon ik naar mijn man op de bank zwaaien tijdens de downward dog.
disclaimer
pi_201577051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:54 schreef SQ het volgende:
ik heb het zelf nu wel goed uitgekiend qua reistijd, mijn nieuwe yogajuf zit op exact 30 stappen vanaf mijn voordeur _O-

Het is dat de gordijnen altijd dicht zitten, anders kon ik naar mijn man op de bank zwaaien tijdens de downward dog.
Ik zou omvallen als ik zwaai tijdens de downward dog :W :D
  donderdag 30 september 2021 @ 12:03:29 #5
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201577146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier 2 kinderen. De ene had op de basisschool 1 ding naast school (zwemles of sportclub voor motorisch onhandige kinderen of ultimate frisbee). Meer trok hij gewoon niet. Hij had na school echt de tijd nodig om te ontprikkelen. Dus 1 activiteit en 2x spelen was genoeg. En nu op het VO is school&huiswerk wel genoeg. Daarnaast lekker online gamen met zijn vrienden en school op 5km fietsen.

Nr 2 heeft nu piano, ultimate frisbee en nu ook therapie(PMT). En elke andere dag probeert hij te spelen. En dat gaat bij hem prima. We moeten hem wel wat afremmen, want soms is hij compleet overprikkelt en wil nog steeds door (zie kopje PMT).
Dit voelt wat tegenstrijdig. Het gaat prima, maar hij is met regelmaat dusdanig overprikkeld dat PMT nodig is? Is een stapje terug in al die prikkels dan ook niet een optie?
pi_201577261
Tennis kunnen ze ook beiden alleen naar toe. Wedstrijden moet ik af en toe rijden of helpen inderdaad dus dat is ooit wel even druk op de zondagochtend. Zeker als ik moet werken is het voor man een organisatie ;)

Gitaarles zou ze wel alleen heen kunnen qua afstand, maar wel een drukke weg die ze over moet. Dus daar fietsen we nog even voor op en neer. Meestal breng ik haar heen en ga dan als ik thuis ben eten koken, dan haalt man haar op en is het eten klaar. We zijn er dus niet veel tijd mee kwijt. En ook al zou ik haar op moeten halen is het nog de moeite om op en neer naar huis te gaan. En vind het vaak ook nog wel fijn even te horen wat de gitaarleraar nog te zeggen heeft over het oefenen. Al gaat dat ondertussen ook redelijk dat ze het zelf weet/onthoudt. In het begin twijfelde ze teveel
  donderdag 30 september 2021 @ 12:08:55 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_201577269
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:57 schreef Shandaly het volgende:

[..]
Ik zou omvallen als ik zwaai tijdens de downward dog :W :D
Met mn kont!
disclaimer
pi_201577330
Benkske O+
pi_201577333
Ik ben zo blij dat de kinderen wat ouder worden dat ze zelfstandiger worden. Oudste traint voor hockey nu 3 keer per week, en op zaterdag een wedstrijd. Ze gaat nu meestal met een teamgenootje op de fiets naar de training. Verder regelt ze t meeste zelf.
Sport van de jongste moet nog wel gebracht en gehaald worden, dat is aan de andere kant van de stad. Maar dat is dan ook 1,5 uur. Ik doe meestal 1 dag, mijn man de andere. Ik neem dan mijn laptop mee en ga daar zitten werken.

Beide kinderen zwemmen bij de reddingsbrigade en ik was het zat om taxichauffeur te zijn dus ben ik ook lid geworden en zwem ik hun uur nu ook. Ze hebben ouderzwemmen. Regelmatig staat daar ook een instructeur bij zodat we ook les krijgen in zwemtechnieken.
*poef* nu is het weg
pi_201577367
Ik wilde ook tegelijk met B zwemmen, hij reddingszwemmen en ik baantjes trekken. Helaas, het hele zwembad zit dat uur vol met activiteiten (voor kinderen).
Nu heb ik de afgelopen weken in de kantine mijn training afgerond op mijn laptop. Toch nog efficient bezig.
  donderdag 30 september 2021 @ 12:17:14 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_201577401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:12 schreef exode het volgende:
Benkske O+
Braboliefde.
disclaimer
pi_201577453
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Braboliefde.
B heeft een Brabants accent, ik vind dat hilarisch. Helaas heeft Juul een hele hard RRRRRRR. Die moeten we haar nog even afleren.
pi_201577633
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:12 schreef exode het volgende:
Benkske O+
Je neemt me de woorden uit de mond. O+
  donderdag 30 september 2021 @ 12:35:04 #14
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201577642
Niet quoten alsjeblieft, ik haal 'm straks weer weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 60% gewijzigd door Nanukerst op 30-09-2021 13:11:17 ]
pi_201577680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:34 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Je neemt me de woorden uit de mond. O+
Zullen we een 'wij houden van Brabant' boven de rivieren enclave starten'?
pi_201577688
Oh L-E, wat heftig en verdrietig. ;(
pi_201577689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:38 schreef exode het volgende:

[..]
Zullen we een 'wij houden van Brabant' boven de rivieren enclave starten'?
Neem jij de worstenbroodjes mee? :D
pi_201577692
Jezus Nanu, echt, het wordt alleen maar heftiger. Wat machteloos, zowel van de moeder als voor haar naasten. Zo oneerlijk, zo allesomvattend.
pi_201577709
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Neem jij de worstenbroodjes mee? :D
JAAAAAAAAAAAAAAA
Ben je wel wat laat mee, ik ben net 7 weken achter elkaar minstens 1 keer per week naar het centrum van het worstenbroodjes paradijs gereden.

Overigens zoeken ze juryleden voor de worstenbroodjes wedstrijd van dit jaar.
pi_201577737
Wat vreselijk Nanu! Zelfs als je niet stervende bent is het verstandig om alvast een voogd aan te wijzen, zodat het in elk geval geregeld is. Wij hebben bij ons huwelijk meteen de huwelijkse voorwaarden + testamenten laten maken, met twee voogden erin (de broer van mijn man, en als die niet kan, mijn beste vriendin).

Hier ook veel clubjes; N is enig kind en vindt het vaak moeilijk zich thuis te vermaken, aangezien ik ook niet altijd zin heb om mee te spelen :P dus we hebben al van alles gedaan vanaf dat 2 was (judo, dansen, acrobatiek, wobbelyoga). Momenteel zit ze op zwemles en bij een koor, en binnenkort een kennismakingscursusje viool.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 30 september 2021 @ 12:42:57 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201577747
Nanukerst, rillingen krijg ik er van, ik herken de situatie van iemand die ik kende, zo moeilijk...
Waar is het meisje nu dan?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 30 september 2021 @ 12:46:49 #22
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201577809
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 29% gewijzigd door Nanukerst op 30-09-2021 13:12:18 ]
pi_201577856
Nanu, een knuffel, zo virtueel, je hebt er niet zoveel aan, maar hij is gemeend. Ik hoop dat er snel meer duidelijk wordt en dat jullie verder kunnen. Met regelen etc. En het verdriet zal daarna helaas wel komen.
  donderdag 30 september 2021 @ 12:51:46 #24
176471 oh-oh
pi_201577857
Vreselijk. Bij ons was er toen een kind bij betrokken en de dame fokte honden katten en cavia's die ze zelfs ook niet wilde laten gaan omdat ze niet wilde zien wat er ging gebeuren. En ze had ook nog eens geen uitvaartverzekering, en geen partner, dus haar ouders zouden daar voor op moeten draaien maar haar moeder was ook ziek en niet verzekerd. We hebben toen een grote fundraiser gehouden maar wat een gedoe was dat allemaal....
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 30 september 2021 @ 12:54:10 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201577877
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:51 schreef oh-oh het volgende:
Vreselijk. Bij ons was er toen een kind bij betrokken en de dame fokte honden katten en cavia's die ze zelfs ook niet wilde laten gaan omdat ze niet wilde zien wat er ging gebeuren. En ze had ook nog eens geen uitvaartverzekering, en geen partner, dus haar ouders zouden daar voor op moeten draaien maar haar moeder was ook ziek en niet verzekerd. We hebben toen een grote fundraiser gehouden maar wat een gedoe was dat allemaal....
Waar is het kind uiteindelijk terecht gekomen?
  donderdag 30 september 2021 @ 12:56:30 #26
176471 oh-oh
pi_201577899
Eerst bij een vriendin, later toch bij familie, maar ze had niks geregeld.
( Groucho Marx )
  donderdag 30 september 2021 @ 12:56:36 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201577900
Nanu wat een ontzettend nare situatie. Ik hoop echt dat iemand haar laat inzien dat ze actie moet ondernemen nu het nog kan en vertel dat kind het ook alsjeblieft want wat voor schok is dat anders :'(

O. is het roerend met ons eens dat sporten met veel trainingen en wedstrijden tijd is waarin we niks anders leuks kunnen doen en hij is toch al geen sportief type dus hij heeft snorkelen gekozen nadat hij met judo wilde stoppen.

En drie jaar gitaarles gehad maar hij wilde stoppen. Oefenen is tenslotte stom :') Dus nu zit hij op teken/schilder les. Daar kan hij zelf op de fiets heen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 september 2021 @ 13:00:06 #28
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201577944
Sticker wil op pianoles. Hij gaat een proefles doen en als dat bevalt moeten we maar even kijken of judo nog haalbaar is :P Het scheelt wel dat hij niet 5 dagen naar school gaat, daardoor hebben we wel wat meer ruimte in de agenda.
pi_201577947
Wat een heftig verhaal nanu
pi_201578107
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:03 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dit voelt wat tegenstrijdig. Het gaat prima, maar hij is met regelmaat dusdanig overprikkeld dat PMT nodig is? Is een stapje terug in al die prikkels dan ook niet een optie?
De buitenschoolse activiteiten leiden niet tot extra prikkels, die zijn prima. Het is op dit moment ook niet dagelijks een probleem. Wel in het voorjaar toen we alles opstarten, toen was hij helemaal klaar met alles.

Dat stapje terug zou onder schooltijd moeten dan, want daar komen de meeste prikkels vandaan. De buitenschoolse dingen zijn wel leuk, ik ga hem niet naar die stomme school sturen en hem de leuke dingen ontzeggen (waar hij ook leert). Dus vandaar de PMT, om te zorgen dat de schooltijden beter gaat en te voorkomen dat alles daarop vastloopt.

We hebben hierin goed overleg met juf, plusklasjuf en nu de PMT-er. Orthopedagoog heeft ook al meegekeken. Beetje klassiek geval: cognitief erg ver, sociaal leeftijdsadequaat, emotioneel achter
pi_201578309
Nanu, ik heb de spoilers gemist, maar de globale strekking kan ik er denk ik wel uithalen. Ik vind het zo ultiem verdrietig voor het meisje :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201578471
Oh een benkske O+ geef die worstenbrooikes mar dur *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201578541
De bakker in mijn geboortedorp wint elk jaar de beste worstenbroodjes wedstrijd. Dat heeft me verpest, ik heb serieus nog nooit ergens anders een worstenbroodje gekocht.
pi_201578573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:54 schreef exode het volgende:
De bakker in mijn geboortedorp wint elk jaar de beste worstenbroodjes wedstrijd. Dat heeft me verpest, ik heb serieus nog nooit ergens anders een worstenbroodje gekocht.
T komt ook echt heel nauw :D het is al gauw droge smakeloze meuk.

Mijn zus neemt ze altijd voor me mee naar de randstad O+ je kan me niet blijer maken haha
pi_201578697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
T komt ook echt heel nauw :D het is al gauw droge smakeloze meuk.

Mijn zus neemt ze altijd voor me mee naar de randstad O+ je kan me niet blijer maken haha
Ik kreeg altijd bestellingen van collega's als ik naar mijn moeder ging.

Oh ik heb er nu alweer zin in :)
pi_201578756
Mijn man is dol op worstenbroodjes, maar we kunnen die die hij lekker vond, nergens meer vinden.
En in Emmen zitten we nu ook niet echt in de worstenbroodjesregio vermoed ik zo :P
Fake it till you make it...
pi_201578795
Puber kwam net binnen met een koffiebroodje voor mij O+

En de nieuwe lampen voor de woonkamer zijn bezorgd.. Maar nu zijn de kappen een stuk groener dan gedacht. Dat wordt even nadenken..
pi_201579003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:11 schreef Nijna het volgende:
Mijn man is dol op worstenbroodjes, maar we kunnen die die hij lekker vond, nergens meer vinden.
En in Emmen zitten we nu ook niet echt in de worstenbroodjesregio vermoed ik zo :P
Je hebt bakkers die de brabantse thuisbezorgen :o maar ik geloof wel in bulkhoeveelheden (10+)
pi_201579500
@Nanukerst Ik heb je spoiler gemist.
Ik begrijp dat het met de situatie van je vriendin te maken heeft.
Sowieso sterkte natuurlijk! :*
pi_201579746
Brabantse worstenbroodjes O+
Mijn nicht had ooit een vriend die bakker was :9 Helaas ging het uit _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:39 schreef exode het volgende:
Ik ben geen taxi bedrijf (dat zei mijn vader altijd, maar die bracht me toch 3 keer per week naar training en 2 keer per week naar de wedstrijden ...)
Mijn vader heeft mij en mijn zusje jaren naar het zwembad gebracht en weer opgehaald, terwijl het krap 10 minuten fietsen was. Vond hij een veilig idee en ik zei geen nee, tot ik een jaar of 15 was :+
In die tijd trainde ik 4x in de week en vaak op zondag een wedstrijd waardoor je de hele dag van huis was. Mijn ouders gingen dan vaak ook mee als vrijwilliger :D Oja, en op zaterdag deed ik dan ook nog vrijwilligerswerk op het zwembad. Daar was echt mijn leven toen.
Ik ben als puber zelfs een poosje zo gek geweest om iets eerder weg te gaan bij de zwemtraining om net op tijd binnen te stappen bij de dansles op 5 minuten fietsen :D
pi_201579812
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Je hebt bakkers die de brabantse thuisbezorgen :o maar ik geloof wel in bulkhoeveelheden (10+)
Dan kan je ze vast ook wel invriezen... ik zag volgens mij zoiets langskomen op facebook laatst... misschien maar eens proberen!

Mijn man heeft zijn 12,5 jarig jubileum, hij stuurde een foto dat zn spreekkamer was versierd en hij vond t niks :+
pi_201579875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dan kan je ze vast ook wel invriezen... ik zag volgens mij zoiets langskomen op facebook laatst... misschien maar eens proberen!

Mijn man heeft zijn 12,5 jarig jubileum, hij stuurde een foto dat zn spreekkamer was versierd en hij vond t niks :+
Klopt, ik heb een periode gehad dat ik een paar zakken kocht als ik bij mijn moeder was. Dan ging er een hele bups de vriezer in.
Maar dan moeten ze wel even de oven in na ontdooien.

Volgende week zondag komt er een vriendin uit Brabant langs, ik ga haar wel even lief aankijken.
pi_201579967
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:03 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt, ik heb een periode gehad dat ik een paar zakken kocht als ik bij mijn moeder was. Dan ging er een hele bups de vriezer in.
Maar dan moeten ze wel even de oven in na ontdooien.

Volgende week zondag komt er een vriendin uit Brabant langs, ik ga haar wel even lief aankijken.
Even de oven in is niet zo'n probleem. Het van tevoren bedenken om ze te ontdooien is een grotere uitdaging (kost meer tijd) ;).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 september 2021 @ 16:11:16 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201580000
ff vraagje tussendoor, weet iemand waar ik lappen vilt kan kopen? :@

action, hema, primera hadden het niet...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201580068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:11 schreef Ynske het volgende:

Wolwinkel? Hier hadden ze allerlei kleuren lapjes liggen. Er zijn vast ook wolwinkel met een webshop :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 september 2021 @ 16:20:10 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201580098
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Wolwinkel? Hier hadden ze allerlei kleuren lapjes liggen. Er zijn vast ook wolwinkel met een webshop :)
Je kent het vast wel, je hebt een idee en wilt dat eigenlijk nu maken :') en aangezien vriendlief vanavond niet thuis is....
enfin, ik ga eens googlen op een wolwinkel of die hier ligt in de buurt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201580109
quote:

Hier kon ik het vinden in het hobbywinkeltje in het dorp :)
  donderdag 30 september 2021 @ 16:21:47 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201580118
Vilt haal je nergens meer zo maar tegenwoordig :N Heb je echt een speciaalzaakje voor nodig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201580139
quote:

Pipoos of een stoffenwinkel denk ik?
  donderdag 30 september 2021 @ 16:23:23 #50
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201580143
quote:

Pipoos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')