Dat dacht ik overigens ook al voor deze wedstrijd, want verdedigend is dit Ajax erg kwetsbaar (zoals we vandaag zagen). Ook de goal van Utrecht totaal geen energie en veerkracht meer in het team om de gelijkmaker te forceren. Ajax was na de goal mentaal gebroken.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:30 schreef Ramboetan het volgende:
Wel schattig dat er mensen zijn die nu denken dat Ajax geen kampioen wordt.
Paes houdt er ook een zekere goal uit. Knap van hem, zuur voor ons.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:32 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het zat niet mee; maar het was ook zeker niet goed
Als je haar aandacht blijft geven blijft ze doorgaanquote:Op zondag 3 oktober 2021 16:26 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hou toch een keer op met die onzin man achterlijke randdebiel
Zo'n keeper die punten pakt, die mist Ajax op dit moment.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Paes houdt er ook een zekere goal uit. Knap van hem, zuur voor ons.
Vooraf ook alquote:Op zondag 3 oktober 2021 16:28 schreef XDo het volgende:
Achteraf toch beter met Anthony kunnen beginnen denk ik.
Wedstrijd sukkelde een uur lang in met een niet-presterende Neres.
Wie denk jij dat ten Hag het beste op kan volgen?quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat dacht ik overigens ook al voor deze wedstrijd, want verdedigend is dit Ajax erg kwetsbaar (zoals we vandaag zagen). Ook de goal van Utrecht totaal geen energie en veerkracht meer in het team om de gelijkmaker te forceren. Ajax was na de goal mentaal gebroken.
Met deze tt heb je het wel verdient.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:26 schreef Paul het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
KoemanGODquote:Op zondag 3 oktober 2021 16:36 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wie denk jij dat ten Hag het beste op kan volgen?
Volgens mij is deze wedstrijd niet verloren door Pasveer.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:35 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Zo'n keeper die punten pakt, die mist Ajax op dit moment.
@GGMM is het hier volledig mee eensquote:Op zondag 3 oktober 2021 16:36 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Met deze tt heb je het wel verdient.
Ik zie Ronald Koeman graag terugkomen bij Ajax, die vliegt er toch straks uit bij Barcelona.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:36 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wie denk jij dat ten Hag het beste op kan volgen?
Jij houdt wel van een waan van de dagje heb ik het idee.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:37 schreef Shreyas het volgende:
De wedstrijd tegen FC Twente had al een wake up call moeten zijn dat je het op 70% écht niet gaat redden tegen clubs in de eredivisie en dat je iedere wedstrijd weer top moet zijn en alles moet geven.
Als je dan tegen Utrecht begint met 50% inzet dan vraag je hierom. Kom dan niet aanzetten met: "We hadden pech", "Het zat niet mee", "Utrecht vuurt één lucky shot en die vliegt erin", "De scheidsrechter was tegen ons", etc. Allemaal onzin, dit heeft Ajax over zichzelf afgeroepen.
Het enige waar ik nu op kan hopen is dat Marc Overmars in de winterstop nog wat defensieve versterkingen haalt met die miljoenen die hij in de CL heeft gevangen, dan doen we misschien nog mee om plek twee, want op deze manier gaan we ook onder Feyenoord eindigen.
Als je een woord verkleint moet je ''het'' gebruiken als lidwoord.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jij houdt wel van een waan van de dagje heb ik het idee.
Maar dat is momenteel ook een probleem zoals TH al aangaf: te veel grote kansen missen. Zeker Tadic mag zich die misser aanrekenen. Alle tijd en dan niet goed plaatsen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Paes houdt er ook een zekere goal uit. Knap van hem, zuur voor ons.
Eredivisie 22-04-2021 Ajax-FC Utrecht 1-1 (0-1). Als je vorige seizoen meetelt. Dit was gewoon geen goede instelling en inzet van Ajax. Goal tegen word wel weer makkelijk gemaakt.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Doe normaal man. Elk seizoen zit er één zo’n kutpot tussen die je niet kan winnen. Speel deze wedstrijd 20 keer en Ajax wint 19 keer. Niet zo dramatisch doen.
Dat was slechts een deel van het probleem. Geen van de spelers had zin in deze wedstrijd. Ook met Tadic, Neres, Berghuis en Haller voorin heb je kwaliteit genoeg om een goal te maken tegen FC Utrecht. Maar dan moet je wel willen voetballen en volledige inzet tonen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:39 schreef Class het volgende:
Volgende keer gewoon met de beste 11 starten aub
Ik vond dat ook raar inderdaad. Zeker nu er interlands gaan volgen, had je prima met de beste 11 kunnen beginnen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:40 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Maar dat is momenteel ook een probleem zoals TH al aangaf: te veel grote kansen missen. Zeker Tadic mag zich die misser aanrekenen. Alle tijd en dan niet goed plaatsen.
Als Ajax eenmaal voorstaat dan gaan de ballen er wel weer makkelijk in.
Maar vooral onbegrijpelijk dat TH niet met de dit seizoen beste Ajacied begint, daarmee geef je gelijk het verkeerde signaal af.
Haller heeft vooral te veel kansen nodigquote:Op zondag 3 oktober 2021 16:40 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Maar dat is momenteel ook een probleem zoals TH al aangaf: te veel grote kansen missen. Zeker Tadic mag zich die misser aanrekenen. Alle tijd en dan niet goed plaatsen.
Je hebt de grootste talenten van NL rondlopen en op goal de keeper die Jeroen Zoet of all places niet bij PSV uit het doel kon spelen. Door die aardappelzak wordt het gewoon 0-1quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Volgens mij is deze wedstrijd niet verloren door Pasveer.
Even los van de discussie of ie wel of niet goed genoeg is.
De tegengoal was gewoon houdbaar, dus wel mede door Pasveer.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Volgens mij is deze wedstrijd niet verloren door Pasveer.
Even los van de discussie of ie wel of niet goed genoeg is.
Normaal hoor je gewoon een goal te maken en zakelijk een overwinning te boeken.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat was slechts een deel van het probleem. Geen van de spelers had zin in deze wedstrijd. Ook met Tadic, Neres, Berghuis en Haller voorin heb je kwaliteit genoeg om een goal te maken tegen FC Utrecht. Maar dan moet je wel willen voetballen en volledige inzet tonen.
Dat kwam niet omdat er op dat moment even beroerd verdedigd werd?quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt de grootste talenten van NL rondlopen en op goal de keeper die Jeroen Zoet of all places niet bij PSV uit het doel kon spelen. Door die aardappelzak wordt het gewoon 0-1
Mee eens, zelfs met geld besparen vind je een betere dan Pasveer kom op zeg. Doet me denken aan Jeroen Verhoeven..quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt de grootste talenten van NL rondlopen en op goal de keeper die Jeroen Zoet of all places niet bij PSV uit het doel kon spelen. Door die aardappelzak wordt het gewoon 0-1
Hij begrijpt niet dat het niet zozeer om de nederlaag gaat maar vooral om de manier waarop.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:41 schreef coronatus het volgende:
[..]
Eredivisie 22-04-2021 Ajax-FC Utrecht 1-1 (0-1). Als je vorige seizoen meetelt. Dit was gewoon geen goede instelling en inzet van Ajax. Goal tegen word wel weer makkelijk gemaakt.
Zeker. Maar het lijkt me toch minimale vereiste als keeper van Ajax dat je bij zo’n schot toch de 0 mag houden.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat kwam niet omdat er op dat moment even beroerd verdedigd werd?
Normaal hoor je deze wedstrijd aan te gaan alsof het om een kwartfinale Champions League gaat.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:43 schreef coronatus het volgende:
[..]
Normaal hoor je gewoon een goal te maken en zakelijk een overwinning te boeken.
Ja en een excuus als het is 12.30 of het regent valt ook niet meer te gebruiken. Maar het gaat wel ver om te zeggen dat de trainer nu een exit verdient. We zin niet allemaal Laporta..quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hij begrijpt niet dat het niet zozeer om de nederlaag gaat maar vooral om de manier waarop.
Als Ajax 27 kansen had gekregen die steeds binnenkant paal, onderkant lat er niet ingingen en je verliest door een van richting veranderde afzwaaier kun je inderdaad een keertje verliezen.
Maar als je zelf zo slecht speelt, zoveel balverlies lijdt, zoveel onnodig slechte passes geeft, steeds kiest voor de moeilijke oplossing, niet de bal snel rond wilt laten gaan, steeds niet op tijd bent om niet scherp aan de wedstrijd bent begonnen, ja dan moet je het vooral bij je zelf zoeken.
En het excuus ''zo een wedstrijd speel je ieder seizoen wel een keertje'' hadden we al tegen Twente gebruikt.
Ten Hag boekt met Ajax geen progressie. Dit soort wedstrijden blijven er maar tussen zitten. En niet ééntje per seizoen, maar het is structureel. Ook vorig seizoen waren er genoeg wedstrijden waarin het tot minuut 96 billenknijpen was. Dan kán gewoon niet.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:48 schreef coronatus het volgende:
[..]
Ja en een excuus als het is 12.30 of het regent valt ook niet meer te gebruiken. Maar het gaat wel ver om te zeggen dat de trainer nu een exit verdient. We zin niet allemaal Laporta..
Ten Hag is verantwoordelijk voor wie speelt en hoe Ajax speelt. Je mag er vanuit gaan dat de ploeg waar je tegen speelt goed verdedigt.quote:Ajax heeft zich gewoon laten kennen. Utrecht heeft goed verdedigt en makkelijk gecounterd. Maar met de juiste instelling had je niet tegen punt verlies aangelopen.
Eens hoor. Het was van een aardige afstand.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker. Maar het lijkt me toch minimale vereiste als keeper van Ajax dat je bij zo’n schot toch de 0 mag houden.
Die presteert inderdaad net zo als het team om hem heen. Draait lekker mee in een lekker spelend team maar is zelden of nooit de uitblinker.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:08 schreef Shreyas het volgende:
Het is voor Neres overigens extra zuur, heeft hij eindelijk een basisplaats en de ultieme (misschien wel laatste) kans om te laten zien wat hij waard is en dat ook hij het verschil kan maken en dan verkloot hij het zo.
Hij heeft zijn beste tijd wel gehad bij Ajax, mag in de winterstop vertrekken.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:10 schreef XDo het volgende:
[..]
Die presteert inderdaad net zo als het team om hem heen. Draait lekker mee in een lekker spelend team maar is zelden of nooit de uitblinker.
Matig, hij was niet geconcetreerd.quote:
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Als Ten Hag niet met afstand kampioen wordt met deze selectie heeft hij domweg gefaald en mag hij vertrekken. Twente zou een incident zijn maar Utrecht laat zien dat het niet zo is. Ik heb dan ook het idee dat onze “wervelende seizoenstart” vooral een gebrek aan tegenstand was in de eredivisie dan wat anders.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hij begrijpt niet dat het niet zozeer om de nederlaag gaat maar vooral om de manier waarop.
Als Ajax 27 kansen had gekregen die steeds binnenkant paal, onderkant lat er niet ingingen en je verliest door een van richting veranderde afzwaaier kun je inderdaad een keertje verliezen.
Maar als je zelf zo slecht speelt, zoveel balverlies lijdt, zoveel onnodig slechte passes geeft, steeds kiest voor de moeilijke oplossing, niet de bal snel rond wilt laten gaan, steeds niet op tijd bent om niet scherp aan de wedstrijd bent begonnen, ja dan moet je het vooral bij je zelf zoeken.
En het excuus ''zo een wedstrijd speel je ieder seizoen wel een keertje'' hadden we al tegen Twente gebruikt.
quote:Op woensdag 29 september 2021 13:48 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nee 10-0 is wat overdreven, laten we Utrecht nou niet onderschatten 6-0 is reëel
quote:Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef PicoMMP het volgende:
Utrecht wordt een lastig potje. 4-0 denk ik.
geconcetreerd.quote:
Jij ook niet toen je dit schreef.quote:
Zonde dat je in de eerste 5 of 10 minuten al twee 100% kansen mist. Anders maak je het jezelf zoveel makkelijker en ga je een dikke uitslag tegemoet. Daarna was Ajax eigenlijk heel matig, tot het moment dat Antony en Klaassen erin kwamen. Toen was het echt stormen en stond Utrecht bij vlagen echt extreem onder druk. Vizier stond bij Ajax niet helemaal op scherp, en het goaltje valt er bij Utrecht wel in. Tja, die wedstrijden zitten er soms tussen. Ajax was wel echt heel veel sterker dan Utrecht imo. Maar dat mag ook welquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:04 schreef tim020hoorn het volgende:
Heel matig Ajax. Slordig, zonder plan, geen communicatie. Tja dan krijg je dit. Totaal onnodig van utrecht was anti voetbal.
dat is hun goed recht, was allemaal wat te mat maar gezien de kansen had je het nog moeten winnen en deze keeper pakt geen punten, gefeliciteerd! @Paulquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:04 schreef tim020hoorn het volgende:
Heel matig Ajax. Slordig, zonder plan, geen communicatie. Tja dan krijg je dit. Totaal onnodig van utrecht was anti voetbal.
thxquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is hun goed recht, was allemaal wat te mat maar gezien de kansen had je het nog moeten winnen en deze keeper pakt geen punten, gefeliciteerd! @:Paul
Dat is ook hun goed recht. Tegen Ajax moet je ook niet willen voetballen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is hun goed recht, was allemaal wat te mat maar gezien de kansen had je het nog moeten winnen en deze keeper pakt geen punten, gefeliciteerd! @:Paul
Ik zie maar 6 schoten op doel tegen 4 van utrecht, dan kan je verliezenquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is geblekenquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:27 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik zie maar 6 schoten op doel tegen 4 van utrecht, dan kan je verliezen
Ja, weer van genotenquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:05 schreef Marsenal het volgende:
Kom net thuis, zie net de uitslag, spectaculair weer @:Paul. Leuk voor je.
Heeft Shreyas al gepost?
Aan Haggie ligt het nooit , aldus Haggiequote:Op zondag 3 oktober 2021 18:26 schreef Paul het volgende:
Ajax heeft deze wedstrijd onderschat, Heel vreemd want Ten Hag moet weten dat dit de wedstrijd van het jaar is voor FC Utrecht spelers/supporters
Ook best wat schoten naast. Ajax had veel meer kansen en voor rust had Utrecht er 2 maar die heb ik niet gezien.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:27 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik zie maar 6 schoten op doel tegen 4 van utrecht, dan kan je verliezen
Ja niet de met je sterkste 11 beginnen kan je hem misschien verwijten, had Antony die kans van Neres wel gemaakt, ik denk het wel maar goed het lag niet alleen daar aan, allemaal met hun koppie alweer ergens anders.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Aan Haggie ligt het nooit , aldus Haggie
Het is wel een patroon steeds bij een minder resultaat , dat John van den Brom-esque afschuiven op alles en iedereenquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja niet de met je sterkste 11 beginnen kan je hem misschien verwijten, had Antony die kans van Neres wel gemaakt, ik denk het wel maar goed het lag niet alleen daar aan, allemaal met hun koppie alweer ergens anders.
daarom je had evengoed moeten winnen, maar als Ajax niet scherp is dan is het dat voor de goal ook niet.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:33 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ook best wat schoten naast. Ajax had veel meer kansen en voor rust had Utrecht er 2 maar die heb ik niet gezien.
steeds vind ik dan weer wat overdreven, het komt niet zo vaak voorquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is wel een patroon steeds bij een minder resultaat , dat John van den Brom-esque afschuiven op alles en iedereen
Ajax mist letterlijk iedere wedstrijd (zelfs in de wedstrijd die met 9-0 van Cambuur gewonnen werd) een aantal 100% kansen. Dat is geen pech, dat is een gebrek aan kwaliteit. Niet alleen van Haller trouwens, maar ook van Tadic, Neres en Gravenberch.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zonde dat je in de eerste 5 of 10 minuten al twee 100% kansen mist.
Aan naast schieten heb je niet zoveelquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:33 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ook best wat schoten naast. Ajax had veel meer kansen en voor rust had Utrecht er 2 maar die heb ik niet gezien.
heb je wel gekeken of alleen de stats gezien?quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:37 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Aan naast schieten heb je niet zoveel
klopt. Dat was het punt dan ook niet.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:37 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Aan naast schieten heb je niet zoveel
dat klopt wel, het gaat gewoon wat te gemakkelijk en vrijblijvend, nationaal komt dat meestal wel goed maar internationaal kom je hier niet verder meequote:Op zondag 3 oktober 2021 18:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax mist letterlijk iedere wedstrijd (zelfs in de wedstrijd die met 9-0 van Cambuur gewonnen werd) een aantal 100% kansen. Dat is geen pech, dat is een gebrek aan kwaliteit. Niet alleen van Haller trouwens, maar ook van Tadic, Neres en Gravenberch.
Tadic en geen kwaliteitquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax mist letterlijk iedere wedstrijd (zelfs in de wedstrijd die met 9-0 van Cambuur gewonnen werd) een aantal 100% kansen. Dat is geen pech, dat is een gebrek aan kwaliteit. Niet alleen van Haller trouwens, maar ook van Tadic, Neres en Gravenberch.
Ook tegen Sporting zijn er twee 100% kansen niet in gegaan.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Tadic en geen kwaliteit![]()
Tegen sporting scoor je wel 5x.
Ja we missen wat teveel kansen, mee eens. Maar gebrek aan kwaliteit gaat wel te ver hoor
Alle clubs missen kansen hoor, zelfde voor alle spelers.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ook tegen Sporting zijn er twee 100% kansen niet in gegaan.
Ik moest VDPoel kijkenquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
heb je wel gekeken of alleen de stats gezien?
quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik moest VDPoel kijken
Stats zeggen vaak een hele hoop
Hehe, je gaat voor de grap in op Shreyas. Goeie!quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Tadic en geen kwaliteit![]()
Tegen sporting scoor je wel 5x.
Ja we missen wat teveel kansen, mee eens. Maar gebrek aan kwaliteit gaat wel te ver hoor
Het is ook het signaal dat je hiermee afgeeft. Beste speler op de bank, oh, we doen dit wel op halve kracht.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja niet de met je sterkste 11 beginnen kan je hem misschien verwijten, had Antony die kans van Neres wel gemaakt, ik denk het wel maar goed het lag niet alleen daar aan, allemaal met hun koppie alweer ergens anders.
Van Paes blijf je af!quote:Op zondag 3 oktober 2021 20:23 schreef MaxC het volgende:
Vond die bal echt houdbaar, snel Pasveer vervangen
Overschatte spelerquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |