Geef jij dan eens een beter voorbeeld waardoor dingen onbetaalbaar worden als chauffeurs meer gaan verdienen.quote:Op dinsdag 28 september 2021 17:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja kom op man, zo simplistisch als 20.000 potten in een vrachtwagen is transport echt zelden. Dus voor vakkennis krijg je geen duimpje omhoog, helaas.
Alle wegtransport wat niet uit een volle trailer met 20.000 potten doperwten van A naar B bestaat, wordt aanzienlijk duurder.quote:Op dinsdag 28 september 2021 17:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geef jij dan eens een beter voorbeeld waardoor dingen onbetaalbaar worden als chauffeurs meer gaan verdienen.
Dus mijn berekening is onzin.quote:Op dinsdag 28 september 2021 17:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alle wegtransport wat niet uit een volle trailer met 20.000 potten doperwten van A naar B bestaat, wordt aanzienlijk duurder.
Concreet voorbeeld: een pakketje van bijvoorbeeld Burton in de UK (Midlands) naar Polen. Chauffeur A haalt het op bij klant X (PUD). Hij dropt het bij een depot. Depot crossdockt het, chauffeur B gaat ermee naar een hub. De hub crosdockt het en chauffeur C gaat ermee naar een swap locatie. Chauffeur D haalt de trailer op en gaat ermee naar de volgende lokatie. Dan wordt het weer gecrossdockt en gaat het naar het depot met chauffeur E. Het depot sorteert het en chauffeur F gaat ermee naar de ontvanger Y. 6 Chauffeurs met een hoger uurloon (want ook hier in Europa stijgen de lonen hard wegens het tekort)..
Ja, het tikt allemaal best wel aan. Uiteindelijk betaalt klant Y dat trouwens. Wojchiech in Polen krabt voortaan wel 10 keer achter zijn oren om nog een pakketje uit de UK te laten komen voor minder dan 5 euro. En dan zal Wojchiech wel 10 keer nadenken voor hij weer wat in Engeland besteld. Wojchiech is niet gek, hij kijkt wel wat er in Duitsland te koop is. De Britten kunnen de pot op met hun dure Burton onderdeeltjes.
Dat is allemaal waar maar dat is dan een consequentie van de keuzes van de Britse kiezer, die moet dan ook niet zeiken dat zaken duurder worden en als de keuze is duurder of niet beschikbaar waarbij dat laatste ook voor essentieele goederen opgaat dan ben je snel klaar, duurder dan maar.quote:Op dinsdag 28 september 2021 17:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alle wegtransport wat niet uit een volle trailer met 20.000 potten doperwten van A naar B bestaat, wordt aanzienlijk duurder.
Concreet voorbeeld: een pakketje van bijvoorbeeld Burton in de UK (Midlands) naar Polen. Chauffeur A haalt het op bij klant X (PUD). Hij dropt het bij een depot. Depot crossdockt het, chauffeur B gaat ermee naar een hub. De hub crosdockt het en chauffeur C gaat ermee naar een swap locatie. Chauffeur D haalt de trailer op en gaat ermee naar de volgende lokatie. Dan wordt het weer gecrossdockt en gaat het naar het depot met chauffeur E. Het depot sorteert het en chauffeur F gaat ermee naar de ontvanger Y. 6 Chauffeurs met een hoger uurloon (want ook hier in Europa stijgen de lonen hard wegens het tekort)..
Ja, het tikt allemaal best wel aan. Uiteindelijk betaalt klant Y dat trouwens. Wojchiech in Polen krabt voortaan wel 10 keer achter zijn oren om nog een pakketje uit de UK te laten komen voor minder dan 5 euro. En dan zal Wojchiech wel 10 keer nadenken voor hij weer wat in Engeland besteld. Wojchiech is niet gek, hij kijkt wel wat er in Duitsland te koop is. De Britten kunnen de pot op met hun dure Burton onderdeeltjes.
Klant Y uit Polen betaalt niet de x euro loonsverhoging in z’n eentje natuurlijk. Idee was volgens mij dat er per colli of wmb pot doperwten een paar cent opslag gevraagd wordt. Compleetvracht zal allicht slechter betaald worden, want kleine marges, maar in ‘consumententransport’ is denk ik best wat te halen. Ik begreep eens, of het klopt geen idee want niet gecontroleerd of nagevraagd, dat TNT op de meeste overnight routes kostendekkend kon rijden met of 1 of 2 gevulde rolcontainers.quote:Op dinsdag 28 september 2021 17:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Concreet voorbeeld: een pakketje van bijvoorbeeld Burton in de UK (Midlands) naar Polen. Chauffeur A haalt het op bij klant X (PUD). Hij dropt het bij een depot. Depot crossdockt het, chauffeur B gaat ermee naar een hub. De hub crosdockt het en chauffeur C gaat ermee naar een swap locatie. Chauffeur D haalt de trailer op en gaat ermee naar de volgende lokatie. Dan wordt het weer gecrossdockt en gaat het naar het depot met chauffeur E. Het depot sorteert het en chauffeur F gaat ermee naar de ontvanger Y. 6 Chauffeurs met een hoger uurloon (want ook hier in Europa stijgen de lonen hard wegens het tekort)..
Ja, het tikt allemaal best wel aan. Uiteindelijk betaalt klant Y dat trouwens. Wojchiech in Polen krabt voortaan wel 10 keer achter zijn oren om nog een pakketje uit de UK te laten komen voor minder dan 5 euro. En dan zal Wojchiech wel 10 keer nadenken voor hij weer wat in Engeland besteld. Wojchiech is niet gek, hij kijkt wel wat er in Duitsland te koop is. De Britten kunnen de pot op met hun dure Burton onderdeeltjes.
Ja doei, kom lekker zelf met cijfers. Als je, net als ik, het certificaat Vervoersmanager hebt, dan ben je perfect in staat om zelf een kostprijsberekening te maken.quote:Op dinsdag 28 september 2021 18:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus mijn berekening is onzin.
Dan vraag ik jouw om een berekening waar uit blijkt dat dingen onbetaalbaar worden en dan kom je met een heel verhaal(wat overigens wel klopt) maar alsnog geen berekening waarom het onbetaalbaar zou worden.
Kom dan eens met cijfers.
+ de daling van de steeds dalende pond, wat voor interantionaal verkeer alles nog duurder maakt. En als chauffeurs in euro's uitbetaald wilen worden, worden dit nog onoverzichtelijke kosten posten. blijft het inponden, dan stijgen kosten, dalen de winsten (want je koopt steeds duurder in, maar kan het niet direct duurder verkopen, sterker nog als je verkoopt in EU dan wordt je steeds duurder of krijgt feitelijk minder terug.....quote:Op dinsdag 28 september 2021 22:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja doei, kom lekker zelf met cijfers. Als je, net als ik, het certificaat Vervoersmanager hebt, dan ben je perfect in staat om zelf een kostprijsberekening te maken.
Wel even de BGV verhogingen meenemen in je calculatie, hè?
Dat klopt. In de UK is men er ook vanuit gegaan dat de gemiddelde prijsstijging rond 10% zou liggen. Klopt wel aardig, denk ik. Wel afhankelijk van de branche, maar in zijn algemeenheid vind ik 10% helemaal geen gek cijfer.quote:Op dinsdag 28 september 2021 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is allemaal waar maar dat is dan een consequentie van de keuzes van de Britse kiezer, die moet dan ook niet zeiken dat zaken duurder worden en als de keuze is duurder of niet beschikbaar waarbij dat laatste ook voor essentieele goederen opgaat dan ben je snel klaar, duurder dan maar.
OK, even kort rekensommetje voor de grap. Stel, je heet Hak. En je opereert vanuit de UK, je zit in de potgroenten industrie.quote:Op dinsdag 28 september 2021 22:18 schreef Joweh het volgende:
[..]
Klant Y uit Polen betaalt niet de x euro loonsverhoging in z’n eentje natuurlijk. Idee was volgens mij dat er per colli of wmb pot doperwten een paar cent opslag gevraagd wordt. Compleetvracht zal allicht slechter betaald worden, want kleine marges, maar in ‘consumententransport’ is denk ik best wat te halen. Ik begreep eens, of het klopt geen idee want niet gecontroleerd of nagevraagd, dat TNT op de meeste overnight routes kostendekkend kon rijden met of 1 of 2 gevulde rolcontainers.
Los daarvan: als het geld een probleem is voor transport binnen Engeland/GB dan gaat het wel degelijk om 2 cent per pot doperwten meer ten gunste van de chauffeur. Ik denk dat de gemiddelde persoon graag per product in de supermarkt een opslag van 2 cent betaalt als dat leveringszekerheid brengt.
Verder eens met dat chauffeur in GB een baan met laag aanzien is.
Nee de geest zal uit de fles zijn dus het blijft niet bij 1p per potje. Dat hadden ze eerder moeten doen… Jij noemt het overigens schade, en ik neem aan dat je bedoelt voor Hak, maar als je dat als Hak doorbelast (via welke constructie dan ook) aan de eindklant dan is die gedeelde smart ook nauwelijks de moeite van het benoemen waard.quote:Op dinsdag 28 september 2021 22:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK, even kort rekensommetje voor de grap. Stel, je heet Hak. En je opereert vanuit de UK, je zit in de potgroenten industrie.
Jij hebt elke dag 10 trailers vol met 20.000 potjes doperwtjes. Elk potje doperwten kost 1 cent (GBP) meer om te vervoeren. Dat is 200 pond per trailer, oftewel 2000 pond per dag. Keer 300 werkdagen per jaar. Totale schade: 600.000 GBP per jaar.
Stel nou dat de schade niet 1p is per potje. Maar 10p per potje. Of 50p per potje. Want die chauffeurs krijgen gewoon 3,5% meer in Nederland per juli. In januari komt er nog eens 3,25% bij. In Engeland kunnen chauffeurs rustig kijken welke werkgever het meeste biedt waardoor ze 2-2,5 keer modaal kunnen verdienen.
Daarnaast: er was geen brandstoftekort maar door de hysterie, is dat er nu wel. Tijdelijke situatie maar laten we hopen dat de prijsstijgingen die meestal hand in hand met schaarste gaan, ook tijdelijk zijn dan..
Dus nee, ik denk niet dat het bij 1p per potje blijft, heel eerlijk.
Britse premier Boris Johnson spreekt land toe over bevoorradingsproblemen: "Ga niet tanken als het niet nodig is"quote:De Britse premier gebruikte het woord 'Brexit' niet in zijn toespraak. Volgens hem zijn de problemen tijdelijk en ligt de boomende wereldeconomie er aan de basis van. Johnson trachtte zijn landgenoten ervan te overtuigen dat alles weer normaal wordt. Opmerkelijk, hij voegde er aan toe : "tot kerstmis of later". De schrik om kerstmis en nieuwjaar niet op een normale manier te kunnen vieren verspreidt zich in Groot-Brittannië als een virus.
Ik ben al met cijfers gekomenquote:Op dinsdag 28 september 2021 22:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja doei, kom lekker zelf met cijfers. Als je, net als ik, het certificaat Vervoersmanager hebt, dan ben je perfect in staat om zelf een kostprijsberekening te maken.
Wel even de BGV verhogingen meenemen in je calculatie, hè?
Ik irriteer me daar al jaren aan.quote:Op dinsdag 28 september 2021 23:18 schreef Seven. het volgende:
In z'n algemeenheid kun je wel stellen dat de wereldgemeenschap teveel waarde is gaan hechten aan status. Mensen worden slechter betaald en slechter behandeld als ze geen baan hebben met aanzien en geld. We zijn de verkeerde dingen gaan waarderen in de loop van de geschiedenis. We gaan uiteindelijk ten onder aan onze eigen hebzucht. Brexit is daar alleen maar een symptoom van.
Iedereen gaat dus eind november al de supermarkten leegkopen aan kerst boodschappen uit angst zonder eten te zitten eind decemberquote:Op woensdag 29 september 2021 06:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Britse premier Boris Johnson spreekt land toe over bevoorradingsproblemen: "Ga niet tanken als het niet nodig is"
https://www.vrt.be/vrtnws(...)s-het-niet-nodig-is/
We leven in cyclussen en op dit moment is het hyperkapitalisme met het dogmatische geschreeuw over marktwerking doorgeschoten.quote:Op dinsdag 28 september 2021 23:18 schreef Seven. het volgende:
In z'n algemeenheid kun je wel stellen dat de wereldgemeenschap teveel waarde is gaan hechten aan status. Mensen worden slechter betaald en slechter behandeld als ze geen baan hebben met aanzien en geld. We zijn de verkeerde dingen gaan waarderen in de loop van de geschiedenis. We gaan uiteindelijk ten onder aan onze eigen hebzucht. Brexit is daar alleen maar een symptoom van.
Helemaal mee eens, het lijkt nooit genoeg.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We leven in cyclussen en op dit moment is het hyperkapitalisme met het dogmatische geschreeuw over marktwerking doorgeschoten.
Ik ben in ieder geval benieuwd in wat voor massapsychose de inwoners van de uk aan het schieten zijn.
Mijn schoonouders hebben besloten om Kerst in Nederland te vieren om de tekorten in het VK voor te zijnquote:Op woensdag 29 september 2021 09:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Iedereen gaat dus eind november al de supermarkten leegkopen aan kerst boodschappen uit angst zonder eten te zitten eind december
Hebben ze al een visum aangevraagd of gaan ze asiel aanvragenquote:Op woensdag 29 september 2021 11:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn schoonouders hebben besloten om Kerst in Nederland te vieren om de tekorten in het VK voor te zijn
Dat is nog niet nodig, gelukkig. Ik weet trouwens niet of je asiel kan krijgen als je voor Brexit gestemd hebtquote:Op woensdag 29 september 2021 11:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hebben ze al een visum aangevraagd of gaan ze asiel aanvragen
Ah daarom lopen ze in Urk met nazi-uniformen. Om met rust gelaten te worden. Nu snap ik het pas. (voel me een beetje dom nu)quote:Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het lijkt nooit genoeg.
En daarom denk ik dat veel mensen voor de brexit hebben gestemd.
Doe maar een stapje terug en leef vrij en blij.
De problemen die er nu zijn zullen van tijdelijke aard zijn(denk ik )
In Urk doen ze daar waarschijnlijk niet aan mee.
Die willen gewoon met rust gelaten worden.
O ging het daar om, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah daarom lopen ze in Urk met nazi-uniformen. Om met rust gelaten te worden. Nu snap ik het pas. (voel me een beetje dom nu)
Urk! Het dorp wat gigantisch heeft geprofiteerd van de EU. Kijk voor de gein eens naar de nederlandse visgebieden. (en de meeste vis scholen zwemmen niet in ons gebied, als grootgenoeg zijn om te bevissen).quote:Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het lijkt nooit genoeg.
En daarom denk ik dat veel mensen voor de brexit hebben gestemd.
Doe maar een stapje terug en leef vrij en blij.
De problemen die er nu zijn zullen van tijdelijke aard zijn(denk ik )
In Urk doen ze daar waarschijnlijk niet aan mee.
Die willen gewoon met rust gelaten worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |