abonnement Unibet Coolblue
pi_201547490
Beste fokkers,

Ik had een giga groot raam wat ik wil laten vervangen voor een kleiner kozijn maar hoe krijg ik de gevel zo dat het niet giga opvalt dat er nieuwe/andere stenen tussen zitten
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 06:04:54 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201548077
Je moet dezelfde soort stenen zien te vinden als waar de muur van gebouwd is. Om de juiste kleur te bepalen eerst een stukje van de huidige muur goed reinigen, want wat nu zichtbaar is, is waarschijnlijk in de loop de jaren vervuild.

Vervolgens met de juiste stenen de aanpassingen doen. Wanneer je na deze aanpassingen kleurverschil hebt in de voegen, eventueel voor een groter oppervlak de voegen vernieuwen.

Tot slot de volledige gevel (laten) reinigen en impregneren. Door het reinigen krijgt de hele gevel weer de oorspronkelijke kleur, en als je je werk goed hebt gedaan komen je nieuwe stenen precies overeen met die oorspronkelijke kleur.
pi_201548098
Of de gevel naderhand (laten) schilderen.
pi_201550376
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:17 schreef klawie het volgende:
Beste fokkers,

Ik had een giga groot raam wat ik wil laten vervangen voor een kleiner kozijn maar hoe krijg ik de gevel zo dat het niet giga opvalt dat er nieuwe/andere stenen tussen zitten
Dat verschilt per situatie, heb je een foto van de bestaande situatie en een tekening hoe je het ongeveer wil hebben?
pi_201550555
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:17 schreef klawie het volgende:
Beste fokkers,

Ik had een giga groot raam wat ik wil laten vervangen voor een kleiner kozijn maar hoe krijg ik de gevel zo dat het niet giga opvalt dat er nieuwe/andere stenen tussen zitten
Het is al genoemd maar... plaats een foto van de gevel met het kozijn waar het om gaat en teken daarin wat je als nieuwe afmeting wil.

Meer kans op goede tips.
pi_201550568
Als je de gevel niet schildert zal je het altijd blijven zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201550988
Een optie kan zijn om juist stenen in een andere kleur te gebruiken (maar dan wel perfect symmetrisch te werken).
Maar ook dan zou ik eerst de situatie moeten zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')