abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_201543544
Eind vorig jaar (2020) offerte gekregen voor kunststof kozijnen en dubbelglas. Vanwege drukte kon het pas in Q3 van 2021 uitgevoerd worden. Toch geaccepteerd want overal drukte.

Na niets te horen in Q3, zelf contact opgenomen en krijg doodleuk te horen dat het vanwege drukte/onderbezetting niet gaat lukken. MOGELIJK lukt het in Q2 2022, niet voor de winter van 2021 dus, maar ook geen enkele zekerheid betreft een datum waarop het wel uitgevoerd kan worden.

Nu wil ik (waarschijnlijk) de opdracht annuleren. Er is ook nog niet ingemeten, dus het lijkt mij dat ze nog niets besteld hebben gehaald qua materialen. Wat is mijn recht in deze? Kan de offerte ontbonden worden?
pi_201543703
Wat staat er in de algemene voorwaarden?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201543846
Aangenomen dat je reeds pogingen hebt gedaan om nieuwe kozijnen geplaatst te krijgen:

Verkoper middels een schriftelijke ingebrekestelling een redelijke termijn geven om de afspraak alsnog na te komen. Doet hij dit niet, dan treed hij in verzuim en kun je de overeenkomst ontbinden.

Een redelijke termijn is arbitrair, maar doorgaans voldoet 2 weken. Omdat de markt krap is zou je er 3 weken van kunnen maken.
pi_201543990
Gewoon bellen en vragen of je de opdracht kan ontbinden een optie? En bij akkoord nog even een mailtje er achteraan 'Met zoals zojuist telefonisch besproken'.

Verwacht niet dat ze hier een punt van gaan maken als ze omkomen in het werk en ze voor jouw klus nog geen kosten gemaakt hebben.
Op dinsdag 23 maart 2021 14:05 schreef JochemSjakie het volgende:
The old switcheroo. @:Stepperoller is nu al een legende _O_
pi_201544735
Volgens mij is de termijn van plaatsing belangrijk genoeg om te ontbinden als ze dat niet nakomen.
Er zit wel enige speling in met overmacht en mogelijk bijzondere afspraken, maar mail ze eerst eens, daarna stel je ze in gebreke en daarna ontbind je.
bye
pi_201544821
Redelijk bizar dat je dan pas in q3 contact legt om te kijken of alles nog volgens planning loopt
pi_201544902
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:36 schreef Jahr00n het volgende:
Redelijk bizar dat je dan pas in q3 contact legt om te kijken of alles nog volgens planning loopt
Niet. :o
uw moeder is een schele kaketoe
pi_201546863
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:36 schreef Jahr00n het volgende:
Redelijk bizar dat je dan pas in q3 contact legt om te kijken of alles nog volgens planning loopt
Ik heb ook wel wat beters te doen dan iedereen steeds achter de reet aan te zitten. Blijkbaar is het tegenwoordig normaal als bedrijven/aannemers hun afspraken niet nakomen zonder iets van zich te laten horen.
pi_201546873
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat staat er in de algemene voorwaarden?

Als die ergens terug te vinden waren, had ik ze erbij gepakt.
pi_201546894
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:36 schreef Jahr00n het volgende:
Redelijk bizar dat je dan pas in q3 contact legt om te kijken of alles nog volgens planning loopt
Hoezo, heb hier met het plaatsen van een airco ook een half jaar op mn afspraak moeten wachten en heb pas een week voor plaatsing nog een keer na gebeld of alles nog op schema lag.
pi_201546904
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik heb ook wel wat beters te doen dan iedereen steeds achter de reet aan te zitten. Blijkbaar is het tegenwoordig normaal als bedrijven/aannemers hun afspraken niet nakomen zonder iets van zich te laten horen.
euhh je hebt toch een afspraak ergens in Q3 (mag hopen een datum geprikt)?
zodra dat verloopt ga je bellen?
je zegt toch niet: ja kom maar ergens in Q3, zie jullie wel langskomen
pi_201547000
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 22:57 schreef mschol het volgende:

[..]
euhh je hebt toch een afspraak ergens in Q3 (mag hopen een datum geprikt)?
zodra dat verloopt ga je bellen?
je zegt toch niet: ja kom maar ergens in Q3, zie jullie wel langskomen
Ik heb in de laatste maand van Q3 contact opgenomen (ik begrijp het, dat leek in de OP niet het geval te zijn), waarna ik pas te horen kreeg dat er vertraging is. Zij zouden in Q3 contact opnemen voor de opmeting, waarna ie in diezelfde periode geplaatst zou worden.
pi_201547170
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 22:57 schreef mschol het volgende:

[..]
euhh je hebt toch een afspraak ergens in Q3 (mag hopen een datum geprikt)?
Zo werkt dat niet helemaal. Wij hebben een dakkapel bestelt een te verwachten levertijd van X weken. Zodra de dakkapelboer z’n spullen binnen heeft kan hij pas een afspraak maken voor de daadwerkelijke levering. Gezien de vrij dramatische situatie mbt bouwmaterialen momenteel zou het mij niet verbazen dat die X weken niet gehaald worden.

Maar meer dan een jaar op kozijnen moeten wachten is wel het andere uiterste. Drukte/onderbezetting zou ik zelf niet accepteren, eventuele leverproblemen wel. Dan moeten ze hun shit maar beter plannen.
pi_201547418
Je belt e gewoon dat je er vanaf ziet omdat het niet binnen de termijn geleverd kon worden

Kun je heel juridisch gaan doen, maar kennelijk heeft het bedrijf ook geen interesse in jou voor nu, dus ben je met 1 telefoontje van de af.

Heb je die poging überhaupt al gedaan?
  dinsdag 28 september 2021 @ 07:23:19 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201547975
Lijkt me vrij simpel

Offerte is voor werkzaamheden in Q3, die gaan niet in Q3 gebeuren.

Nette brief, bedankt voor de offerte, bedankt voor het niet uitvoeren van de werkzaamheden. Ik ontbind hierbij de overeenkomst.
Dum de dum
pi_201547996
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:05 schreef PS. het volgende:
Je belt e gewoon dat je er vanaf ziet omdat het niet binnen de termijn geleverd kon worden

Kun je heel juridisch gaan doen, maar kennelijk heeft het bedrijf ook geen interesse in jou voor nu, dus ben je met 1 telefoontje van de af.

Heb je die poging überhaupt al gedaan?
Ga ik doen zodra ik een beter alternatief heb voor de opdracht, aangezien het vrijwel overal eeuwen duurt voordat het uitgevoerd kan worden. Dat weet ik deze maand, of het alternatief snel(ler) geleverd kan worden. Maar ik wilde graag eerst mijn rechten in deze weten :)
  dinsdag 28 september 2021 @ 07:57:52 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201548215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 07:27 schreef Cockwhale het volgende:
Maar ik wilde graag eerst mijn rechten in deze weten
Je rechten hangen af van de voorwaarden die bij die offerte zaten. Als je die niet deelt, of die er niet zijn, dan is het vrij simpel. Ze komen hun afspraken niet na, geven aan nog bijna 1 jaar nodig te hebben zelfs dat is reden genoeg om te ontbinden.

Staat er iets in van vertraging, wanprestatie oid dan wordt het al anders.
Dum de dum
pi_201548645
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:55 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Als die ergens terug te vinden waren, had ik ze erbij gepakt.
Die zou je gekregen moeten hebben vóór (of uiterlijk bij) het sluiten van de overeenkomst. Zo niet, kunnen ze je er lastig aan houden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201549441
Hier moeten ze nog steeds een keuken komen plaatsen, dat had in maart moeten gebeuren.

Maandje terug “we bellen u binnenkort voor een afspraak”, yeh okay.

Dat word em dus niet.
  dinsdag 28 september 2021 @ 11:41:00 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201550142
Voor wat het voor TS waard is:
Heb in de zomer nieuw glas moeten bestellen, binnen 4 weken stond dat er in.
Oke is niet incl. kozijnen maar kan me niet voorstellen dat kozijnen 9 maanden moeten duren (zonder ingemeten te hebben).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201550475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:41 schreef nils7 het volgende:
Voor wat het voor TS waard is:
Heb in de zomer nieuw glas moeten bestellen, binnen 4 weken stond dat er in.
Oke is niet incl. kozijnen maar kan me niet voorstellen dat kozijnen 9 maanden moeten duren (zonder ingemeten te hebben).
Kozijnen duren momenteel serieus lang momenteel
pi_201551675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:41 schreef nils7 het volgende:
Voor wat het voor TS waard is:
Heb in de zomer nieuw glas moeten bestellen, binnen 4 weken stond dat er in.
Oke is niet incl. kozijnen maar kan me niet voorstellen dat kozijnen 9 maanden moeten duren (zonder ingemeten te hebben).
Tegenwoordig wel. Overigens is het maar de vraag of je wil ontbinden. De prijzen van kozijnen (en andere bouwmaterialen) gaan door het dak momenteel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:04:56 #23
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201551712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Tegenwoordig wel. Overigens is het maar de vraag of je wil ontbinden. De prijzen van kozijnen (en andere bouwmaterialen) gaan door het dak momenteel.
Ze zijn nog niet eens ingemeten lees ik dus in hoeverre is er al besteld?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201551772
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:04 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ze zijn nog niet eens ingemeten lees ik dus in hoeverre is er al besteld?
Oh serieus. Hoe kan er dan een offerte opgesteld worden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:14:50 #25
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201551806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh serieus. Hoe kan er dan een offerte opgesteld worden?
Uit de losse pols wat meten voor een offerte of echt inmeten zodat het juiste geplaatst kan worden (en ook past) zou een optie kunnen zijn natuurlijk waardoor er al wel een offerte is maar nog niet exact is ingemeten.

Maar als daarna de besteltijd, waarvan ik hierboven lees dat die toch al lang is, pas in gaat....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201553443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:05 schreef PS. het volgende:
Je belt e gewoon dat je er vanaf ziet omdat het niet binnen de termijn geleverd kon worden

Kun je heel juridisch gaan doen, maar kennelijk heeft het bedrijf ook geen interesse in jou voor nu, dus ben je met 1 telefoontje van de af.

Heb je die poging überhaupt al gedaan?
Ik zou het ze daarna wel laten bevestigen.
pi_201561260
Ik zou geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.

Vraag maar eens een offerte op bij een concurrent. Dat kan zomaar slechter zijn dan wat je nu hebt qua prijs en levertijd. Als je wat beters hebt, annuleren.
pi_201575585
Dit zijn je rechten

Zie bron :)

Bron: https://www.juridischloke(...)ekomen-overeenkomst/

1. Kijk of overleg of er een oplossing mogelijk is
2. Stuur een ingebrekestelling
3. Ontbind de overeenkomst
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')