quote:
quote:
Op maandag 27 september 2021 21:14 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:[..]
Leg mij eens uit hoe dit medische apartheid is? Je hebt namelijk de vrije keus om je te laten vaccineren en ja als je dat niet doet zitten daar gevolgen aan. Heeft niks met apartheid te maken.
Ikzelf heb al 53 jaar diabetes type 1. Daardoor ben ik uitgesloten van een heel scala aan beroepen. Ik betaal een veelvoud voor een levensverzekering. Tot een paar jaar geleden was zelfs een hypotheek krijgen onmogelijk. Zelfs als deze voorbeelden zie ik niet als medische apartheid maar als een logisch gevolg van mijn ziekte. Het logische gevolg van je niet te laten vaccineren is gewoon dat je jezelf moet laten testen voor je ergens naar binnen wilt. Niet leuk misschien maar zo is het nu eenmaal. Maar met medische apartheid heeft het echt helemaal niks te maken.
Om terug te komen op de TS. Waarom zou ik solidair moeten zijn met de niet gevaccineerde. Het is juist die groep die een enorme blijkt geeft van totaal niet solidair te zijn met mensen die echt ernstig ziek kunnen worden van Covid-19. Ik ben ook voorstander van als je gepakt wordt in een café/restaurant, etc zonder geldig vaccinatie/test bewijs dat je dan een boete krijgt van 1.000 euro. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat halfslachtige beleid in Nederland.
In een rechtsstaat zijn je rechten niet onderworpen aan de eis dat je je door een of ander goedje van de farmaceutische industrie moet laten inspuiten waar je zeer ernstige bijwerkingen van kan ondervinden of zelfs aan kan overlijden, met als enige alternatief medische tests van diezelfde farmaceutische industrie ondergaan.
In een rechtsstaat heb je rechten en de overheid dient die rechten te beschermen. Niet mensen te onderwerpen aan medische ingrepen als voorwaarde om die rechten te genieten.
Als er nou nog sprake was van proportionaliteit, dan zou je er eventueel nog wat voor kunnen zeggen. Maar dit doen met een middel wat pas net op de markt is, voor een ziekte waar meer dan 99% nauwelijks iets van merkt (een verkoudheid, boehoe), inclusief voor kinderen en jongeren die het al helemaal niet nodig hebben, is verraad van de rechtstaat en de bevolking.
Ik vind het bijzonder hoe zoveel mensen geen enkel besef hebben van hoe waardevol het is om geen overheersende overheid te hebben die zich overal mee bemoeit en jou het PRIVILEGE geeft om bepaalde dingen te doen in de maatschappij.
Een recht dat door de overheid wordt toegekend en afgenomen is namelijk geen recht, maar een privilege. Een recht is iets dat je van nature bezit.
Wat ben je als de overheid je privileges toekent en afneemt terwijl je geen criminele daden hebt begaan?
Daar is maar een woord voor, en dat is een slaaf.
[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 28-09-2021 10:50:20 ]