abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201574377
Je hoeft niet gevaccineerd te zijn om binnen te komen. Neem gewoon een test. Wat is het probleem?
  donderdag 30 september 2021 @ 07:42:26 #242
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201574479
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:15 schreef Rogue2.0 het volgende:
Je hoeft niet gevaccineerd te zijn om binnen te komen. Neem gewoon een test. Wat is het probleem?
Het lijkt er op dat je die test straks zelf moet gaan betalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201574693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat je die test straks zelf moet gaan betalen.
Heb jij inside info? Ik vraag me af of daar een meerderheid voor komt, tenzij dit uitonderhandeld wordt met de CU/CDA en dat lijkt me onwaarschijnlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 september 2021 @ 08:17:38 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201574705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heb jij inside info? Ik vraag me af of daar een meerderheid voor komt, tenzij dit uitonderhandeld wordt met de CU/CDA en dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Het zou mij in elk geval niet verbazen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201574713
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het zou mij in elk geval niet verbazen.
Onderbuik dus. Laten we het gewoon bij de feiten houden, anders kan ik nog wel 20 dingen opnoemen die misschien kunnen gebeuren.
  donderdag 30 september 2021 @ 08:20:43 #246
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201574723
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Onderbuik dus. Laten we het gewoon bij de feiten houden, anders kan ik nog wel 20 dingen opnoemen die misschien kunnen gebeuren.
Eerder een gezond wantrouwen tegen de overheid. Feitelijk is dat Nederland veel maatregelen uit het buitenland heeft overgenomen. Het zelf betalen van een test zou daar dus ook bij kunnen komen.
pi_201574733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Eerder een gezond wantrouwen tegen de overheid. Feitelijk is dat Nederland veel maatregelen uit het buitenland heeft overgenomen. Het zelf betalen van een test zou daar dus ook bij kunnen komen.
Als ik bang moet zijn voor alles wat de overheid zou kunnen doen om het leven van eenieder te zieken zou ik geen slaap meer hebben. Het is maar wat je bezighoudt.

Feit is dat er veel mensen zich hebben uitgesproken (in de politiek) dat testen laagdrempelig zou moeten blijven en dus gratis.
  donderdag 30 september 2021 @ 08:25:30 #248
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201574748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als ik bang moet zijn voor alles wat de overheid zou kunnen doen om het leven van eenieder te zieken zou ik geen slaap meer hebben. Het is maar wat je bezighoudt.

Feit is dat er veel mensen zich hebben uitgesproken (in de politiek) dat testen laagdrempelig zou moeten blijven en dus gratis.
Op zich kan dit me reet rosten ben tenslotte gevaccineerd. En los daarvan is het wellicht raar dat een groot deel van gevaccineerd Nederland moet betalen voor de vrijwillige keuze die mensen zelf maken.
pi_201574756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:25 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich kan dit me reet rosten ben tenslotte gevaccineerd. En los daarvan is het raar dat een groot deel van gevaccineerd Nederland moet betalen voor de anti-vaxers en dergelijke.
Ja, de belastingbetaler betaalt dit uiteindelijk. Daarom vind ik de testmaatschappij voor elk klein evenementje ook een slechte zaak.
  donderdag 30 september 2021 @ 08:27:15 #250
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201574763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, de belastingbetaler betaalt dit uiteindelijk. Daarom vind ik de testmaatschappij voor elk klein evenementje ook een slechte zaak.
Dan lijken we het dus met elkaar eens te zijn.
pi_201574821
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:34 schreef Ringo het volgende:
Ik dacht dat ik die solidariteit wel kon opbrengen, maar na wéér een totaal zinloos en escalerend gesprek met twee overtuigde non-vaxxers (directe familie) had ik eigenlijk vooral zin om in een kroeg een stuk in mijn kraag te zuipen, zodat ik een smoes had om mijn QR-code te laten zien.
Ik zou ook niet graag directe familie van jou willen zijn :Z

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nog treuriger is dat er meer geld gaat naar de testmaatschappij, handhaving en reclames om je te laten testen/prikken dan dat ze het investeren in zorg :') dan weet je eigenlijk al genoeg.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 september 2021 @ 08:37:33 #252
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201574847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Nog treuriger is dat er meer geld gaat naar de testmaatschappij, handhaving en reclames om je te laten testen/prikken dan dat ze het investeren in zorg :') dan weet je eigenlijk al genoeg.
Daarom is het wellicht beter met medische uitzonderingen daargelaten dat mensen dus het testen zelf gaan betalen.
pi_201574968
quote:

[..]
[..]
Preventie is altijd beter dan blussen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 30 september 2021 @ 09:04:24 #254
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201575119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Testen is op zich een moment opname. En dus geen preventie.
pi_201575442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Daarom is het wellicht beter met medische uitzonderingen daargelaten dat mensen dus het testen zelf gaan betalen.
Ja en dan de 3e, 4e prik enzo ook zelf betalen...

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als we het over preventie hebben dan hadden ze al lang wat moeten doen aan de algemene gezondheid van mensen. Het is niet voor niets dat er bijna alleen maar vetzakken op de IC's liggen en lagen. Een prik geven tegen covid is ook gewoon blussen. Net als een maagverkleining geven aan een vetzak.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 september 2021 @ 09:33:30 #256
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201575464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja en dan de 3e, 4e prik enzo ook zelf betalen...
Nee dat dus niet. Want dan ga je dat wat het beste werkt om de problemen op te lossen beperken.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:35:27 #257
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201575493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Als we het over preventie hebben dan hadden ze al lang wat moeten doen aan de algemene gezondheid van mensen. Het is niet voor niets dat er bijna alleen maar vetzakken op de IC's liggen en lagen. Een prik geven tegen covid is ook gewoon blussen. Net als een maagverkleining geven aan een vetzak.
Zou zeggen richt een partij op of zo. En ga echt eens wat doen aan de machtige voedingsindustrie. Jou post gaat dit niet oplossen.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:37:26 #258
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201575520
quote:

Insgelijks.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201575562
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is het zo slecht dan dat ze over 10 jaar het gebruiken voor een wereldwijde gevaarlijke pandemie?
Nee.

En nou succes als 1 van die figuren aan de macht komt. Dan heb je sowieso geen keuze.
Maar dat doet niets af aan een Coronapas van nu of wat voor systeem dan ook nu.
Maakt het niet laagdrempelig van ofzo voor dat soort testen.

De vergelijking met WO2 slaat ook nergens op. Want een bevolkingsgroep uitzuiveren is wel even heel wat anders dan dit.
Je snapt duidelijk niet wat slippery slope betekent. Is geen schande, maar reageer dan ook niet op posts die er over gaan.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:47:09 #260
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201575602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:42 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Je snapt duidelijk niet wat slippery slope betekent. Is geen schande, maar reageer dan ook niet op posts die er over gaan.
Slippery slope is een fallacy.

https://www.britannica.com/topic/slippery-slope-argument
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')