abonnement Unibet Coolblue
pi_201538823
Ik ben op zoek naar ervaringen met zopiclon (7,5 mg). Ik heb dit voorgeschreven gekregen voor mijn inslaapprobleem, maar ben altijd wat huiverig voor slaappillen. Wat voel je na inname? Hoe snel val je in slaap en hoe lang slaap je door? Heb je er last van de volgende dag?

Bedankt!
pi_201539029
Is dit voor school?
Google is your friend, abuse your friends
pi_201539058
quote:
5s.gif Op maandag 27 september 2021 12:05 schreef Metalfrost het volgende:
Is dit voor school?
quote:
5s.gif Op maandag 27 september 2021 12:05 schreef Metalfrost het volgende:
Is dit voor school?
Bedoel je slapen voor school? Nee, ik werk fulltime
pi_201539090
Geen ervaring met zopiclon, wel met slaappillen. Mijn huisarts zei ooit dat als je ze om en om gebruikt dat er geen gewenning optreedt. Al lijkt me dat ook best problematisch als je zo vaak slaappillen moet slikken. Vroeger af en toe een slaappil genomen toen ik periodes had van heel slecht slapen. Het hielp me om het stramien van slecht slapen te doorbreken. Soort van slaapreset zeg maar.

Ik weet niet meer welke ik had, maar ik werd er wel groggy wakker van. Na verloop van tijd ging dat weg (Naveen half uurtje) en voelde ik me gewoon uitgeslapen.
pi_201539118
inslapen? wtf
U MAD?
  maandag 27 september 2021 @ 12:17:36 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201539124
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:16 schreef de_boswachter het volgende:
inslapen? wtf
Inslapen, doorslapen, uitslapen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201539130
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:16 schreef de_boswachter het volgende:
inslapen? wtf
?
pi_201539151
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Geen ervaring met zopiclon, wel met slaappillen. Mijn huisarts zei ooit dat als je ze om en om gebruikt dat er geen gewenning optreedt. Al lijkt me dat ook best problematisch als je zo vaak slaappillen moet slikken. Vroeger af en toe een slaappil genomen toen ik periodes had van heel slecht slapen. Het hielp me om het stramien van slecht slapen te doorbreken. Soort van slaapreset zeg maar.

Ik weet niet meer welke ik had, maar ik werd er wel groggy wakker van. Na verloop van tijd ging dat weg (Naveen half uurtje) en voelde ik me gewoon uitgeslapen.
Ik heb zelf wel ervaring met temazepam, maar dat doet soms niets voor me. Ik wil ze niet vaak gaan slikken, alleen in de nachten dat het echt nodig is omdat ik de volgende dag fit moet zijn. Dus eigenlijk ook meer als slaapreset :)
pi_201539154
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:16 schreef de_boswachter het volgende:
inslapen? wtf
We hebben het niet over het inslapen wat bij een dier gebeurd hè :D
pi_201539183
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:20 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]
Ik heb zelf wel ervaring met temazepam, maar dat doet soms niets voor me. Ik wil ze niet vaak gaan slikken, alleen in de nachten dat het echt nodig is omdat ik de volgende dag fit moet zijn. Dus eigenlijk ook meer als slaapreset :)
Ik geloof dat ik die had ja. Maar beter kun je de reden achterhalen waarom je moeilijk in slaap valt. Pieker je teveel?
pi_201539256
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik die had ja. Maar beter kun je de reden achterhalen waarom je moeilijk in slaap valt. Pieker je teveel?
Ik pieker niet, maar ik ga wel in slaaptherapie om te kijken waar de oorzaak ligt. De slaappillen zijn dus een tijdelijke oplossing.
pi_201539307
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:31 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]
Ik pieker niet, maar ik ga wel in slaaptherapie om te kijken waar de oorzaak ligt. De slaappillen zijn dus een tijdelijke oplossing.
Ah ok. Succes! Mensen die zo in slaap vallen beseffen niet hoe gezegend ze zijn :)
pi_201539335
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ah ok. Succes! Mensen die zo in slaap vallen beseffen niet hoe gezegend ze zijn :)
Dank je! En pff, echt he. Ik zou er een moord voor doen om elke nacht goed te slapen :'(
pi_201539586
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
We hebben het niet over het inslapen wat bij een dier gebeurd hè :D
Ja daar dacht ik dus direct aan :') Ik dacht dat dit een bedeltopic voor een Drion pil was ofzo :')
U MAD?
pi_201540231
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ah ok. Succes! Mensen die zo in slaap vallen beseffen niet hoe gezegend ze zijn :)
Echt wel.
Ik kan al moeilijk in slaap komen, zolang ik weet.
Ik kan gerust een paar uur liggen woelen, voordat ik eindelijk weg ben.

Vroeger is het nog wel geprobeerd met warme melk, met honing en zelfs een poosje slaappillen.
Vraag me niet welke. Ik was 9 of zo.
Mocht allemaal niet baten.

20:00 naar bed, woelen en draaien.
Dan maar een boek of strip gepakt.
Cassettespeler of radio zachtjes aan, voor een muziekje erbij.

Moeders kwam om een uur of 21:30 naar boven.
Slaap jij nog niet?
Nee, ik kan niet slapen.
Probeer het toch maar.
Woelen, draaien, weer niks.
Boek er weer bij.

Vaders komt om 23:30 naar boven.
Ga jij eens slapen.
Zucht, okay.
Niet, dus.
Ik zag het soms eerst nog 1:30 worden.
En dan nog 2 keer wakker worden, voor het 7:30 was.

Een enkele keer weet ik amper dat ik mijn hoofd heb neergelegd, dat de wekker alweer gaat.
Da's ook weer niet fijn, want dan heb ik idd een half uurtje nodig om weer helemaal terug te komen.

Waardeloosheid allemaal.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Leukste jonkie 2022 maandag 27 september 2021 @ 14:37:24 #16
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_201540530
Slik nu een jaar zolpiclon 7.5mg om te slapen en werkt goed.

Enige nadeel is dat ik er ‘s ochtends een bitter smaakje in mijn mond heb waardoor ik geen melk meer kan drinken. :')
Je maintiendrai -XOXO-
pi_201540761
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 14:37 schreef datismijnmening het volgende:
Slik nu een jaar zolpiclon 7.5mg om te slapen en werkt goed.

Enige nadeel is dat ik er ‘s ochtends een bitter smaakje in mijn mond heb waardoor ik geen melk meer kan drinken. :')
Heeft het bij jou verder geen mentale bijwerkingen? Ik lees hier en daar verhalen over mensen die er angstig of agressief van worden. Die verhalen moet je eigenlijk niet lezen maar het maakt me toch een beetje bang.
  maandag 27 september 2021 @ 15:01:12 #18
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_201540780
Heb vroeger Zolpidem eens gehad. Na enkele minuten werd ik er duizelig van, dus opletten met slaapmiddelen en niet denken dat je nog een en ander gaat doen na het innemen. Ik heb dat middel enkele maanden gebruikt. Je valt er wel van in slaap, maar ik merkte dat de kwaliteit van de slaap niet zo denderend was voor mij. Zonder pillen blijft voor mij toch de beste oplossing. Heb een beetje een routine die ik volg en probeer tijdens de week omstreeks hetzelfde tijdstip te gaan slapen. Heb eerlijk gezegd niet zoveel last meer van in te slapen alhoewel ik ook geen gelukzak ben die zich overal kan neerleggen en binnen enkele minuten naar dromeland is vertrokken.
pi_201540887
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:01 schreef kl1172 het volgende:
Heb vroeger Zolpidem eens gehad. Na enkele minuten werd ik er duizelig van, dus opletten met slaapmiddelen en niet denken dat je nog een en ander gaat doen na het innemen. Ik heb dat middel enkele maanden gebruikt. Je valt er wel van in slaap, maar ik merkte dat de kwaliteit van de slaap niet zo denderend was voor mij. Zonder pillen blijft voor mij toch de beste oplossing. Heb een beetje een routine die ik volg en probeer tijdens de week omstreeks hetzelfde tijdstip te gaan slapen. Heb eerlijk gezegd niet zoveel last meer van in te slapen alhoewel ik ook geen gelukzak ben die zich overal kan neerleggen en binnen enkele minuten naar dromeland is vertrokken.
Wat voor routine heb je?
Ik kijk een uur voor het slapen niet meer naar schermen en ik lees wat voordat ik ga slapen. Ook probeer ik op hetzelfde tijdstip naar bed te gaan en op te staan. Helaas helpt het niet voldoende.
  maandag 27 september 2021 @ 15:45:56 #20
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_201541256
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:13 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]
Wat voor routine heb je?
Ik kijk een uur voor het slapen niet meer naar schermen en ik lees wat voordat ik ga slapen. Ook probeer ik op hetzelfde tijdstip naar bed te gaan en op te staan. Helaas helpt het niet voldoende.
Routine is misschien een groot woord, ik doe het rustig aan, ik kijk nog wel gewoon naar de ipad of zo (wel blauw licht fel verminderd) maar eerder rustigere content. Is eerlijk gezegd denk ik het enige dat ik nog doe voor het slapen, lekker wat filmpjes kijken.

Heb je voldoende lichaamsbeweging? Dat is iets dat bij mij ook wel helpt.

Hopelijk kan je slaaptherapie je helpen.

Wat ik enkele jaren geleden eens gehoord heb op een lezing over slaap, is dat je je slaaptekort soms net moet pushen om je interne klok terug in een voor jouw beter passend ritme te krijgen. Je zoekt het slaaptekort bewust op zodat je omstreeks het jouw gewenste tijdstip makkelijker in slaap zal vallen wegens dat slaaptekort. Hopelijk neemt na verloop van tijd je interne klok dan dat tijdstip zo'n beetje over als cue om 'te gaan slapen' . De details weet ik niet meer, hoe lang je dat zou moeten doen, hoeveel slaaptekort, hoe terug opbouwen.
pi_201541596
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:45 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Routine is misschien een groot woord, ik doe het rustig aan, ik kijk nog wel gewoon naar de ipad of zo (wel blauw licht fel verminderd) maar eerder rustigere content. Is eerlijk gezegd denk ik het enige dat ik nog doe voor het slapen, lekker wat filmpjes kijken.

Heb je voldoende lichaamsbeweging? Dat is iets dat bij mij ook wel helpt.

Hopelijk kan je slaaptherapie je helpen.

Wat ik enkele jaren geleden eens gehoord heb op een lezing over slaap, is dat je je slaaptekort soms net moet pushen om je interne klok terug in een voor jouw beter passend ritme te krijgen. Je zoekt het slaaptekort bewust op zodat je omstreeks het jouw gewenste tijdstip makkelijker in slaap zal vallen wegens dat slaaptekort. Hopelijk neemt na verloop van tijd je interne klok dan dat tijdstip zo'n beetje over als cue om 'te gaan slapen' . De details weet ik niet meer, hoe lang je dat zou moeten doen, hoeveel slaaptekort, hoe terug opbouwen.
Lichaamsbeweging heb ik wel genoeg, al beweeg ik niet elke dag. Ik sport wel drie a vier keer in de week intensief. Zou genoeg moeten zijn zou je denken...

Dat klinkt wel logisch op zich, dat slaaptekort opbouwen. Eerst maar kijken wat de slaaptherapeut zegt :z
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')