abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 september 2021 @ 22:00:24 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201518616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik ook, klein beetje regen zou het helemaal afmaken.

Je krijgt altijd wel maffe dingen als veld een beetje in een andere volgorde start.

Sowieso Leclerc en Max achterin is al apart. Daarnaast heb je Norris,Russell en Sainz op een plek waar ze normaal gesproken niet thuishoren. Lewis staat onder druk met Ricciardo en Alonso achter hem en daarna ook nog mr. Torpedo Bottas.
moet die niet in opdracht Alonso en Ricciardo elimineren?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 september 2021 @ 22:02:28 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201518665
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:59 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Zie PI :6
Vooruit
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:02:58 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201518679
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
But they didn't. And the rest is history.
Dat klopt. Ik vind het alleen opmerkelijk dat de resultaten van Schumacher en Ferrari achteraf volledig op zijn conto worden geschreven, terwijl het bij Hamilton volledig wordt afgezwakt en gebagatelliseerd. Terwijl het na vier seizoenen zonder succes net zo goed afgelopen had kunnen zijn bij dat team omdat er behoorlijke twijfel was.
pi_201518689
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:47 schreef Evenstar het volgende:
Accuweather zegt regen, MyWeather zegt half bewolkt met een beetje zon. Nou, wie het weet mag het zeggen :D

Af en toe een beetje "drizzle" zou wel lekker zijn.
Ja, de hele race lang dat het net tussen slicks en inters in zit :9
pi_201518801
Mwoah, blijft gewoon slicksweer ben ik bang.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:16:32 #56
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201518928
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:54 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tyrrell won alleen in 1971 de titel. Daarna niet meer.
Je hebt helemaal gelijk, excuus. :) Ik meende gelezen te hebben dat het laatste constructeurskampioenschap in 1974 was, maar dat was de coureurstitel van Stewart. En ook dat klopt blijkbaar niet, want dat was 1973. Dit is ook geen parate kennis van mij, maar iets dat ik moet opzoeken (en daarbij goed moet lezen en de bron correct moet zijn).
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:49:46 #57
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_201519715
twitter
  zaterdag 25 september 2021 @ 23:01:59 #58
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201519984
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:42 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Wereld beroemde Ferrari wat al 15+ jaar geen titel had gewonnen en als nog jaren koste om op niveau te komen. Meer om zijn doorzettingsvermogen en de juiste mensen meenemen.

Toen Schumacher bij Ferrari kwam was het een waardeloos team, waar hij voor koos omdat hij het naar 2 titels Benneton te weinig uitdaging had.

En het klopt dat Mercedes daarvoor maar weinig overwinningen had, maar hij stapte wel op het juiste moment in. Ook Rosberg pakte daarna overwinningen, sterker nog, zelfs een titel.

Uiteraard kun je dat Hamilton niet kwalijk nemen. Sterker nog, ik denk ook dat hij in het rijtje van de allerbesten thuis hoort. Alleen denk ik niet dat hij hetzelfde kan als Schumacher heeft gedaan bij Ferrari.
Als het allemaal klopt wat ik lees, was de laatste constructeurstitel van Ferrari voor 1996 in 1983. Daarna precies vier keer vierde, derde en tweede geworden. Waarbij Prost nog een keer dicht bij de coureurstitel kwam in '91.

BAR/Honda/Brawn/Mercedes werd in de twaalf jaar voordat Hamilton kwam een keer negende, twee keer achtste, twee keer zesde, twee keer vijfde, drie keer vierde, een keer tweede en een keer eerste (in een uitzonderlijk seizoen).

Dat hij op dat moment op het juiste moment instapte, is wat mij betreft ook achteraf bekeken. Dat was op dat moment geen enkele garantie. Daarnaast: waarom zou je de resultaten van Mercedes sindsdien niet ook deels aan Hamilton toeschrijven? Ik vind het ook niet de allerbeste coureur aller tijden (als dat al volledjg objectief is vast te stellen). Maar de manier waarop sommige mensen doen alsof het allemaal geen fuck voorstelt wat hij in zijn carrière heeft gepresteerd, vind ik echt tenenkrommend.
pi_201520022
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik vind het alleen opmerkelijk dat de resultaten van Schumacher en Ferrari achteraf volledig op zijn conto worden geschreven, terwijl het bij Hamilton volledig wordt afgezwakt en gebagatelliseerd. Terwijl het na vier seizoenen zonder succes net zo goed afgelopen had kunnen zijn bij dat team omdat er behoorlijke twijfel was.
Zo werkt dat met historie en mensen die een sport kijken die ze niet begrijpen. Het is liefhebber eigen om prestaties toe te schrijven aan een persoon en niet aan een machine, ook al is de rijder in de F1 ondergeschikt aan de auto. En naarmate je verder terugkijkt, hoe sterker dat wordt.

Over 40 jaar zal Hamilton ook de boeken in gaan als een geweldige coureur, alleen nu is men daar nog wat nuchterder en realistischer in.

In de tijd van Schumacher waren er ook minimaal 3 coureurs die in die Ferrari kampioen waren geworden. Nu schat ik Schumacher wel hoger in dan Hamilton, maar eigenlijk slaan dat soort vergelijkingen nergens op.

Het geldt ook voor Senna. Spectaculaire coureur, maar ook een onwaarschijnlijke brokkenpiloot. Toch herinneren we hem voornamelijk als een van de grootste, maar dat is echt flauwekul.
pi_201520049
quote:
Ughe ughe.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)21-mercedes/6673758/

Volgens T. Wolf krijgen teams als Ferrari en RB nu gridstraffen als gevolg van onbetrouwbaarheid.
:')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_201520108
quote:
Tja, als ze denken dat Lewis niet naar voren komt vanaf p4, en Max wel, kun je idd net zo goed een nieuwe motor aan Lewis geven.
pi_201520199
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:06 schreef shiz het volgende:

[..]
Ughe ughe.
[..]
:')
[ afbeelding ]
Bozo the Wolff / Tozo the Clown

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 25-09-2021 23:39:47 ]
pi_201520267
Doe morgen maar botsing in T1 tussen Russell en Hamilton met een DNF voor Hamilton, winst voor Norris en p2 voor Max.
pi_201520280
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:22 schreef VacaLoca het volgende:
Doe morgen maar botsing in T1 tussen Russell en Hamilton met een DNF voor Hamilton, winst voor Norris en p2 voor Max.
Moet hij nog wel magisch Bottas voorbij.
pi_201520293
1. NOR
2. RIC
3. PERGENOT

VER DNF :@ :@
  zaterdag 25 september 2021 @ 23:27:23 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201520314
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zo werkt dat met historie en mensen die een sport kijken die ze niet begrijpen. Het is liefhebber eigen om prestaties toe te schrijven aan een persoon en niet aan een machine, ook al is de rijder in de F1 ondergeschikt aan de auto. En naarmate je verder terugkijkt, hoe sterker dat wordt.

Over 40 jaar zal Hamilton ook de boeken in gaan als een geweldige coureur, alleen nu is men daar nog wat nuchterder en realistischer in.

In de tijd van Schumacher waren er ook minimaal 3 coureurs die in die Ferrari kampioen waren geworden. Nu schat ik Schumacher wel hoger in dan Hamilton, maar eigenlijk slaan dat soort vergelijkingen nergens op.

Het geldt ook voor Senna. Spectaculaire coureur, maar ook een onwaarschijnlijke brokkenpiloot. Toch herinneren we hem voornamelijk als een van de grootste, maar dat is echt flauwekul.
Vrijwel volledig eens. Maar ondanks het belang van de auto, vind ik de coureur zelf toch een belangrijke factor. Zeker als je al vijftien seizoenen meedraait. Je moet het al die jaren toch kunnen opbrengen om continu topfit en gefocust te zijn om die prestaties neer te zetten.

Ik geloof dat sommige mensen niet helemaal snappen dat het echt allemaal niet vanzelf gaat om dit zoveel jaren op dit niveau te doen en dat uiteindelijk leeftijd ook mee gaat spelen. Het is echt niet vanzelfsprekend dat je met de beste auto altijd wint als coureur. Daar moet je gewoon hard voor werken.
pi_201520322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Moet hij nog wel magisch Bottas voorbij.
Haha :')
pi_201520356
Norris wel aardige transformatie trouwens van bleke, puisterige nerd naar beetje hippe, zon pakkende, golfende macho.

En wat ook opviel is dat ie vooral in begin van seizoen helemaal niet zo gediend leek van het clownesque van Ricciardo. Hij leek echt iets te hebben van ja alles leuk en aardig maar draag aub eerst meer bij aan het succes van het team. Hij liet zich ook best wel kritisch uit over het onvermogen van RIC.

Zag je ook wel in terug dat ie zelf de knop nog verder voor zichzelf wilde omzetten om nog wat serieuzer alles aan te pakken. Hongerig naar succes en steeds meer vertrouwen in eigen kunnen en minder afleiding willen om dat te exploiteren.
pi_201520883
Die Perez is niet echt een functionele wingman. Nu weer 9e.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 september 2021 @ 01:04:04 #70
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201520981
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 00:42 schreef Duveldrinker het volgende:
Die Perez is niet echt een functionele wingman. Nu weer 9e.
11 plekken voor Max, prima wingman :D
pi_201520986
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 01:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
11 plekken voor Max, prima wingman :D
Zou handig zijn wanneer hij vlakbij Hamilton kon starten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 september 2021 @ 01:06:21 #72
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201520991
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 01:04 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Zou handig zijn wanneer hij vlakbij Hamilton kon starten.
True, maar ik blijf er bij dat die RB echt niet zo goed is en Max er gewoon belachelijk veel uit weet te halen.
pi_201520998
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 01:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
True, maar ik blijf er bij dat die RB echt niet zo goed is en Max er gewoon belachelijk veel uit weet te halen.
Ja dat vind ik lastig. Het zal een beetje in het midden liggen. Valt alleen op dat Perez altijd laag kwalificeert.
pi_201521143
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 01:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
True, maar ik blijf er bij dat die RB echt niet zo goed is en Max er gewoon belachelijk veel uit weet te halen.
Nee jo, RBR is elk weekend t snelste. Gr wolff
pi_201521243
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, het werd ook gezegd dat het Todt was die Brawn binnenhaalde. Daarnaast heeft Todt zelf gezegd dat Ferrari na de eerste jaren zelfs getwijfeld heeft of Schumacher wel de juiste keuze was geweest en ze Hakkinen niet moesten nemen.
Hahaha Hakkinen? Die man die een overwinning verloor op een chicane van Monza en daarna in de bosjes zat te huilen?

Het was een legendarische strijd. Maar ik acht hem niet beter dan Bottas eigenlijk.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')