Als je dat een paar maanden geleden had voorspelt was je direct naar BNW doorverwezenquote:Op vrijdag 24 september 2021 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen die titel al:
CORONA QR CONTROLEPOSTEN IN BINNENSTAD
Dystopisch.
Compleet bizarquote:Op vrijdag 24 september 2021 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen die titel al:
CORONA QR CONTROLEPOSTEN IN BINNENSTAD
Dystopisch.
Heel voorzichtig kruipt het de publieke ruimte in, ook met dat verhaal van dat evenement in Enkhuizen:quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:24 schreef capricia het volgende:
https://www.alkmaarcentra(...)posten-in-binnenstad
[..]
Stempeltje halen daar dus, bij de checkpoints.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fvuil-gezet-a4059530quote:Dat vrijheden van burgers makkelijk in de knel kunnen raken, ondervond een inwoner van Enkhuizen deze week. Publicist Sietske Bergsma bleek plots in een ‘bubbel’ van een evenement te wonen en dreigde zonder QR-code haar huis niet meer in te komen. In korte tijd haalde ze bijna 12.000 euro op voor een kort geding tegen de organisatie van het evenement, een traditionele paardenrace in de binnenstad. „Het evenement kan gewoon naar je voordeur komen, kort gezegd. En daarmee de Covid Gestapo”, twitterde ze naar haar 40.000 volgers. Daarna regende het verwensingen in de mailbox van de Enkhuizer Harddraverijvereniging, vertelt voorzitter Mark Veen. „We kregen mails toegestuurd waarin we nazi's zijn die joden afvoeren, enzovoort, enzovoort.” Uiteindelijk werd een uitzondering voor omwonenden gemaakt.
Is wel makkelijk als je straks een gebiedsverbod in wil stellen voor ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je dat een paar maanden geleden had voorspelt was je direct naar BNW doorverwezen![]()
Wel heel dystopisch inderdaad. En ook totaal niet praktisch. Restaurant moet dan alsnog controleren of iedereen een stempel heeft (die ook nog eens makkelijker te faken zijn na verloop van tijd gok ik), dus waarom niet gewoon die QR codes laten scannen? Dat werkt ook goed genoeg in het buitenland. We maken het ons zelf zo moeilijk...
Maar we krijgen geen tweedeling in de maatschappij hoor.. echt niet!quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heel voorzichtig kruipt het de publieke ruimte in, ook met dat verhaal van dat evenement in Enkhuizen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fvuil-gezet-a4059530
Die omwonenden krijgen nu een polsbandje of zo, zodat ze niet gecontroleerd hoeven te worden omdat hun eigen stoep tijdelijk een evenemententerrein is. En dan denk ik hetzelfde als met dat stempeltje: heel handig, lekker praktisch, hoef je helemaal niks van te vinden. Maar intussen heb je wel een stempeltje of een polsbandje om alledaagse dingen te 'mogen'. Je normaliseert wel iets.
Jezelf vaccineren is echt een vrije keuze die niet beïnvloed wordt hoorquote:Op vrijdag 24 september 2021 15:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar we krijgen geen tweedeling in de maatschappij hoor.. echt niet!
Dit klinkt tevens als een probleem van papieren regeltjes die frontaal botsen met de praktijk van alledag, iets wat trouwens ook buiten deze crisis nogal eens voorkomt.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heel voorzichtig kruipt het de publieke ruimte in, ook met dat verhaal van dat evenement in Enkhuizen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fvuil-gezet-a4059530
Die omwonenden krijgen nu een polsbandje of zo, zodat ze niet gecontroleerd hoeven te worden omdat hun eigen stoep tijdelijk een evenemententerrein is. En dan denk ik hetzelfde als met dat stempeltje: heel handig, lekker praktisch, hoef je helemaal niks van te vinden. Maar intussen heb je wel een stempeltje of een polsbandje om alledaagse dingen te 'mogen'. Je normaliseert wel iets.
Covid Gestapo vind ik dan wel weer overdrevenquote:Op vrijdag 24 september 2021 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit klinkt tevens als een probleem van papieren regeltjes die frontaal botsen met de praktijk van alledag, iets wat trouwens ook buiten deze crisis nogal eens voorkomt.
Boos? Nee.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:39 schreef koemleit het volgende:
lol iedereen nog steeds boos hier vanwege de QR code zie ik : ').
Woedend ja! WOE-DEND!!!!!!!quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:39 schreef koemleit het volgende:
Ik ben niet "iedereen", maar ik ben er niet boos over. Wat Don hierboven ook zegt: dit is gewoon ronduit beangstigend. En bizar dat veel mensen dit nog acceptabel lijken te vinden ook. Vooral dat het steeds minder over corona gaat, maar zelfs dát heeft een groot deel van de mensheid zo te zien niet door.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:39 schreef koemleit het volgende:
Ik moet het nog zien..quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:41 schreef Johannes788 het volgende:
41% van de horeca zaken gaat niet controleren vanaf morgen.
https://panorama.nl/artik(...)ntroleren-op-qr-code
We zullen het heus wel overleven als land en maatschappij. Er zijn ergere dingen..quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:42 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ik ben niet "iedereen", maar ik ben er niet boos over. Wat Don hierboven ook zegt: dit is gewoon ronduit beangstigend. En bizar dat veel mensen dit nog acceptabel lijken te vinden ook. Vooral dat het steeds minder over corona gaat, maar zelfs dát heeft een groot deel van de mensheid zo te zien niet door.
Scary. As. Hell.
Bizar. En dat we dit allemaal toelaten. We zijn compleet van padje af.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Laat dit even heel goed op je inwerken en besef dan in wat voor bizarre situatie we zijn terecht gekomen
Om te janken.
Dat er meer mogen volgen.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:41 schreef Johannes788 het volgende:
41% van de horeca zaken gaat niet controleren vanaf morgen.
https://panorama.nl/artik(...)ntroleren-op-qr-code
Het gros van jullie zit alleen maar de hele dag in dit topic over elk nieuwsbericht dat over de QR code gaat te zeggen hoe SCHANDALIG het allemaal is.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Boos? Nee.
Maak ik me zorgen? Ja.
Nee nee nee, ziedend. Niet woedend.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Woedend ja! WOE-DEND!!!!!!!
Junta?quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Covid Gestapo vind ik dan wel weer overdreven
Nou prima jongen. Dan zijn we boos. Mij ook goed.quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:44 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het gros van jullie zit alleen maar de hele dag in dit topic over elk nieuwsbericht dat over de QR code gaat te zeggen hoe SCHANDALIG het allemaal is.
En daarvoor is geen QR code nodig, dus voor jullie zal er eigenlijk niks veranderen.
quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Woedend ja! WOE-DEND!!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |