abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2023 @ 22:01:21 #126
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208698574
Het was een vermakelijke film, van elke game kwam er wel een stukje muziek of iets de games in terug, jammer van het hoge minions humor gehalte.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 8 april 2023 @ 10:32:57 #127
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208701729
Gister geweest. Leuk tot erg leuk. Was met mijn nichtje, niet perse een grote Mario fan op wat Mario Kart na, maar ook zij vond het vermakelijk. Ik ben ook niet echt een groot Nintendo fan (niet in bezit van een Switch bijvoorbeeld, al begin ik weer te twijfelen), maar qua nostalgie was er genoeg te genieten. Kleine details, de muziek o.a.

8,5/10
pi_208704864
Wereldwijde opening wordt nu rond de 368 miljoen dollar geschat :o
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208705705
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208709141
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 10:32 schreef Scrummie het volgende:
Gister geweest. Leuk tot erg leuk. Was met mijn nichtje, niet perse een grote Mario fan op wat Mario Kart na, maar ook zij vond het vermakelijk. Ik ben ook niet echt een groot Nintendo fan (niet in bezit van een Switch bijvoorbeeld, al begin ik weer te twijfelen), maar qua nostalgie was er genoeg te genieten. Kleine details, de muziek o.a.

8,5/10
Is dat cijfer niets ietsjes te hoog?

Als je deze Mario-film een 8,5 geeft, wat geef je echte klassiekers (zoals bijvoorbeeld Pulp Fiction) dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 08-04-2023 23:03:16 ]
  zaterdag 8 april 2023 @ 23:03:51 #131
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208709460
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 22:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je deze Mario-film een 8,5 geeft, wat geef je echte klassiekers (zoals bijvoorbeeld Pulp Fiction) dan?
Geen reet aan vooral.
pi_208715172
quote:

[..]

Je kunt ook films beoordelen in hun genre/doelgroep. Natuurlijk ga je een Tarantino klassieker niet met een animatie/komedie vergelijken.
pi_208715456
Ik ga de politie bellen als ze daar een film over gaan maken. Wat denken ze wel niet!
Eens kijken
  zondag 9 april 2023 @ 16:46:08 #134
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_208716443
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_208717071
quote:

[..]

En als je je Bigmac een 8,5 geeft, wat geef je dan aan een prachtige risotto met truffel en Sint Jakobsschelpen uit de keuken van Paul Bocuse?

Wat een vergelijking :') (er zijn overigens mensen die Pulp Fiction niet leuk vinden en mensen die niet van truffel houden. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?)
pi_208717851
Prima film toch? Humor, prachtige beelden, feest der herkenning, nostalgie en toffe muziek. Verhaal zoals verwacht. Kinderen (12 en 9) vonden deze ook heel tof.
pi_208717866
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Ik denk dat de critics wel gelijk hebben, maar het publiek hoeft niet altijd een goede film te zien. Iedereen wil dit gewoon zien. Ik denk dat de nummer 1 film van dit jaar (qua opbrengsten) tussen Super Mario en Mission: Impossible zal gaan. Waarbij ik denk dat Super Mario het voordeel heeft van het grote targetpubliek.
Of Indiana Jones.
pi_208718631
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 17:36 schreef Prego het volgende:

[..]
En als je je Bigmac een 8,5 geeft, wat geef je dan aan een prachtige risotto met truffel en Sint Jakobsschelpen uit de keuken van Paul Bocuse?

Wat een vergelijking :') (er zijn overigens mensen die Pulp Fiction niet leuk vinden en mensen die niet van truffel houden. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?)
Ik heb de Mario film gezien en vond de referenties naar de Nintendo games wel leuk. Al was het ook een beetje veel, het voelde wat dat betreft ook wel alsof er een checklist afgevinkt moest worden. Ook vind ik dat de figuren er niet echt Nintendo-achtig uitzien. Mario en Peach zijn net wat te breed en Donkey Kong is helemaal raar.

En hoewel de film vermakelijk is, vooral voor kinderen. Zou ik een 8,5 eerder geven aan The Lion King, Toy Story of Aladdin, om dan bij hetzelfde genre te blijven.
  maandag 10 april 2023 @ 07:36:04 #139
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_208723046
Super Mario-film breekt record van beste openingsweekend voor animatiefilm https://www.nu.nl/film/62(...)or-animatiefilm.html
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_208723085
De reviewer van het Parool / AD ging zich druk maken over het feit dat Mario & Luigi nog bij hun ouders leken te wonen, ondanks dat ze al een snor hadden. Dan heb je het ook echt niet begrepen. Bovendien kon er ook gewoon een andere uitleg gegeven worden aan die scene.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2023 07:56:16 ]
pi_208724626
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 07:53 schreef Nielsch het volgende:
De reviewer van het Parool / AD ging zich druk maken over het feit dat Mario & Luigi nog bij hun ouders leken te wonen, ondanks dat ze al een snor hadden. Dan heb je het ook echt niet begrepen. Bovendien kon er ook gewoon een andere uitleg gegeven worden aan die scene.
Was slechts een klein voorbeeld in een groter verhaal.

quote:
Hoe oud is Mario eigenlijk? Hij woont met broer Luigi nog bij zijn Italiaans-Amerikaanse ouders, heeft zijn kamer behangen met posters van videospelletjes en zoekt wanhopig naar de goedkeuring van zijn vader, maar heeft ook een enorme snor én runt een eigen loodgietersbedrijf. Ergens tussen de 18 en de 40?

Te lang bij dergelijke zaken stilstaan, is natuurlijk zinloos. En een beetje flauw. Lastiger wordt het wanneer hij na het kapotslaan van een zwevend blokje ineens in een kat verandert. Devote fans kunnen weer een kruisje zetten op hun Mariobingokaart, wie slechts vaag bekend is met dit universum en de verwijzing niet begrijpt, haalt z’n schouders op.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 april 2023 @ 11:55:29 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208724697
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]

Dit kan je gerust gooien op het stapeltje voorbeelden van de pacing die gewoon veel te snel is om een goed verhaal op te bouwen. Voor dat moment heb je al de mushroom, mini mushroom en fire flower gehad, dus het is nou niet zo dat er uit het niets iets onverklaarbaars gebeurt. Van mij had er ook wel een klein beetje meer diepte in de film mogen zitten, maar dat is meer een gemiste kans dan een groot gebrek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 april 2023 @ 16:56:41 #143
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_208727530
Tip: kijk de film tot het allereinde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 10 april 2023 @ 18:46:25 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208729246
Zojuist gezien als Mario fan van vroeger. Heb me vermaakt met al die mooie beelden en verwijzingen. Maar ergens mist er toch iets dat eigenlijk al sinds het begin van Mario nooit ontstaan is. Ze hebben een universum gemaakt dat zich kan meten met Starwars en Lord Of The Rings. Maar echt een sterk verhaal is er met die mooie werelden en leuke wezentjes tot dusver nooit gemaakt. Het laat je met nogal wat vragen zitten. Op een gegeven moment lijken ze een voorzet te doen "waar komt princess peach vandaan" maar die wordt dan weer niet ingekopt. Hadden ze iets meer moeite hierin gestoken dan was het vele malen leuker geweest.

Maar als je er niet teveel bij nadenkt wel een leuke film die je helemaal in laat leven in het Mario universum en maakt ook levendig hoe bepaalde game situaties in het echt zouden zijn. En er zitten leuke invloeden bij uit films als Lord Of The Rings en Mad Max. En het is een mooie boel nostalgie bij elkaar. En nog genoeg losse eindjes om een vervolg te kunnen maken dan hopelijk wat meer diepgang heeft
  Public Relations / Redactie Film maandag 10 april 2023 @ 19:57:03 #145
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208730366
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 19:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Of Indiana Jones.
Ja, de nieuwe trailer van dit weekend was erg goed. Toch denk ik dat, als de film niet per sé goed is, de film geen concurrentie gaat vormen voor de massale box office die Super Mario en Mission: Impossible gaan binnen harken.
pi_208730848
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 18:46 schreef Hexagon het volgende:
Zojuist gezien als Mario fan van vroeger. Heb me vermaakt met al die mooie beelden en verwijzingen. Maar ergens mist er toch iets dat eigenlijk al sinds het begin van Mario nooit ontstaan is. Ze hebben een universum gemaakt dat zich kan meten met Starwars en Lord Of The Rings. Maar echt een sterk verhaal is er met die mooie werelden en leuke wezentjes tot dusver nooit gemaakt. Het laat je met nogal wat vragen zitten. Op een gegeven moment lijken ze een voorzet te doen "waar komt princess peach vandaan" maar die wordt dan weer niet ingekopt. Hadden ze iets meer moeite hierin gestoken dan was het vele malen leuker geweest.

Maar als je er niet teveel bij nadenkt wel een leuke film die je helemaal in laat leven in het Mario universum en maakt ook levendig hoe bepaalde game situaties in het echt zouden zijn. En er zitten leuke invloeden bij uit films als Lord Of The Rings en Mad Max. En het is een mooie boel nostalgie bij elkaar. En nog genoeg losse eindjes om een vervolg te kunnen maken dan hopelijk wat meer diepgang heeft
De makers hebben ervoor gekozen om twee werelden naast elkaar te laten bestaan, de normale wereld, Brooklyn, en The Mushroom Kingdom. Kennelijk wilden ze geen ''normale mensen'' in The Mushroom Kingdom hebben, of konden al die leuke wezentjes niet gecombineerd worden met die normale wereld waarin Mario een loodgieter is.

Wat mij betreft was er één universum geweest waarin alle Mario-figuren zouden wonen. Al heb je dan ook weer een probleem, want waarom is Mario steeds degene die iemand moet redden? Of het nu Luigi of Peach is.

En wat betreft het vervolg, deze film is een groot financieel succes, dus de kans op een vervolg is groot, maar een tweede deel is vrijwel nooit zo leuk als het eerste deel...
pi_208731518
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd was dat ze voor de Brooklyn backstory zijn gegaan zoals in de Super Mario Bros Super Show circa 30 jaar geleden. Ik bedoel, ik was wel bekend met dat verhaal uit mijn jeugd maar in latere jaren en door latere games als Yoshi's Island (en de actie van Kamek, die dan wel weer prominent in de film zat) dacht ik dat die lore wel echt herschreven was door Nintendo.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2023 21:30:02 ]
pi_208732089
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]

Wat een treurnis deze recensie.
pi_208732234
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:20 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Wat een treurnis deze recensie.
Ik vond het eind wel goed.

quote:
Maar dé vraag is natuurlijk of de doelgroep tevreden is. Dit is wat je zeker kan stellen: The Super Mario Bros. Movie ziet er gelikt uit, heeft een aanstekelijke (en ook ietwat manische) energie en bevat aardige grapjes. Het bezorgt ongetwijfeld veel kinderen een hoop plezier. En enkele volwassenen een hele hoop geld.
pi_208733498
quote:
Hoe oud is Mario eigenlijk? Hij woont met broer Luigi nog bij zijn Italiaans-Amerikaanse ouders, heeft zijn kamer behangen met posters van videospelletjes en zoekt wanhopig naar de goedkeuring van zijn vader, maar heeft ook een enorme snor én runt een eigen loodgietersbedrijf. Ergens tussen de 18 en de 40?
Ik zag dit trouwens anders. We weten - onder andere uit The Sopranos en Green Book - dat Italiaans-Amerikaanse families graag bij elkaar eten. Dat was hier niet anders. Toen Mario zich wilde afsluiten ging hij naar zijn oude kinderkamer, waar nog een NES uit z'n jeugd stond. Wil natuurlijk niet direct zeggen dat ze nog thuis wonen. Voor mijn gevoel waren ze vooral op bezoek. Anders had er op die kamer wel een Switch gelegen ofzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2023 07:07:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')