Ik heb je in het vorige topic al laten zien dat "toezien" iets heel anders betekent. Niet wat deze jongen doet.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus niet. Elke overheid blundert wel eens, maar in deze hebben ze geen schuld aan de misdaad, de enige die schuldig is, is de schutter.
[..]
Nee, want die jongen handhaaft niet. Die ziet toe op gedragsregels in de winkel.
Ah, ze zijn alleen nalatig dan wel in gebreke gebleven.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid om de wet te handhaven ja, de overheid wordt niet als schuldige aangewezen.
[..]
Waarom niet? Grote kerels zijn vaak goedzakken.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is handhaven en ook daar is het niet altijd aan te raden om zelf actie te ondernemen maar in plaats daarvan de politie te bellen. Dat wordt ook lang niet altijd gezegd. Of verwacht dat jij een jong pikkie tegen een boom van twee meter en tattoo's in zijn nek gaat vertellen dat hij moet stoppen met tijdschriften lezen?
Toezien is een term uit het arbeidsrecht, daar haal ik hem vandaan. Toezien-kijken en bijsturen waar nodig.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb je in het vorige topic al laten zien dat "toezien" iets heel anders betekent. Niet wat deze jongen doet.
Ja, dat kan, maar dat je zelf kennelijk niet eens meer weet wat je allemaal schrijft is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach, kanker toch op. Ik vraag je meerdere malen ermee op te houden te willen geloven dat ik iets vind en toch blijf je volhouden dat ik het vind. Ik ben klaar met jou. Permanent.
Een groepje Hells Angels dan. Je spreekt mij erop aan "dat ik eromheen klets" maar je begrijpt dat je dat nu zelf ook aan het doen bent he? Mijn punt is namelijk dat het helemaal niet altijd wordt aangeraden om in elke situatie iets te doen. Dat wordt zowel in een winkel als op straat niet aangeraden door de politie. Met een reden.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom niet? Grote kerels zijn vaak goedzakken.
Zouden we toch gelijk krijgen Etto?quote:Op woensdag 22 september 2021 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar dat je zelf kennelijk niet eens meer weet wat je allemaal schrijft is niet mijn probleem.
Het is dan ook puur politiek. Mensen hebben een hekel aan corona-maatregelen, een hekel aan Rutte, aan Hugo, koppelen dat al dan niet aan allerlei complotmeuk en slachtofferrollen, worden vervolgens geconfronteerd met een uit hun eigen gelederen die echt iemand doodmaakt (dus niet "wij zijn de nieuwe Joden want ongevaccineerd en geen mondkapje op, help, we worden binnenkort op transport naar Polen gezet-doodgemaakt), en moeten dan natuurlijk wat puinruimen en straten schoonvegen.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zouden we toch gelijk krijgen Etto?
Al dat gedoe over het hoofd van die arme jongen
Daar heb je in bepaalde situaties ook gelijk in, maar het 'gevaar' laat zich meestal niet aan het uiterlijk af zien. Je kan in principe beter een rondje om lopen voor een lilliputter met een grote bek dan bij een kerel van 2 mtr.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een groepje Hells Angels dan. Je spreekt mij erop aan "dat ik eromheen klets" maar je begrijpt dat je dat nu zelf ook aan het doen bent he? Mijn punt is namelijk dat het helemaal niet altijd wordt aangeraden om in elke situatie iets te doen. Dat wordt zowel in een winkel als op straat niet aangeraden door de politie. Met een reden.
Sowieso, een mondkapje omdoen een 'extreem gevoelig issue' noemen...quote:Op woensdag 22 september 2021 23:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Daar heb je in bepaalde situaties ook gelijk in, maar het 'gevaar' laat zich meestal niet aan het uiterlijk af zien. Je kan in principe beter een rondje om lopen voor een lilliputter met een grote bek dan bij een kerel van 2 mtr.
En ook Hells Angels doen wel eens normaal.
Heb je de foto's gezien van de dader? Ziet er niet dreigend uit. Echt denk dat iedereen die man had gevraagd of hij zijn mondkapje op had willen doen.
Hugo en Mark hebben ook genoeg geblunderd, maar de overheid is niet verantwoordelijk voor deze misdaad.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is dan ook puur politiek. Mensen hebben een hekel aan corona-maatregelen, een hekel aan Rutte, aan Hugo, koppelen dat al dan niet aan allerlei complotmeuk en slachtofferrollen, worden vervolgens geconfronteerd met een uit hun eigen gelederen die echt iemand doodmaakt (dus niet "wij zijn de nieuwe Joden want ongevaccineerd en geen mondkapje op, help, we worden binnenkort op transport naar Polen gezet-doodgemaakt), en moeten dan natuurlijk wat puinruimen en straten schoonvegen.
Terwijl voor ieder weldenkend individu wel helder is dat de schuld voor deze MOORD ligt bij die wappie met z'n corona-obsessie, en die hele giftige complot-wereld daaromheen. Met hun 'foto's voor later'.
Jij hebt online een hele grote vinger in de pap betreft de polarisatie tussen gevaccineerden en ongevaccineerden met je continue ongegeneerde wappie-geroep tegen alles en iedereen die maar een beetje kritisch is betreft vaccinatie. Engel staat aan de ene kant, met lijnrecht daar tegenover jou aan de andere kant. En denk maar niet dat je zo onschuldig bent omdat je het online en anoniem doet. Jij en Engel stoken al sinds het begin het vuurtje op.quote:Op maandag 20 september 2021 21:45 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Tja, je kon hier op wachten. Dit is een voorbeeld van een lonewolf waar de NCTV al maanden geleden voor waarschuwde. Mensen laten zich gek maken door de onzinverhalen van Engel & Co en dan krijg je dus dit.....
Dat zonder meer.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hugo en Mark hebben ook genoeg geblunderd, maar de overheid is niet verantwoordelijk voor deze misdaad.
Je moet bepaalde zaken kunnen scheiden. Ik vind de Duitse varianten van Engel, Baudet, Haga, Weltschmerz en al die Tikkie smekende gasten echt schandelijk. Kritisch zijn is prima, maar de boel ophitsen zoals zij doen is schandalig tot terroristisch te noemen.
Het was niet alleen vragen hé. Het was dwingen op straffe dat hij niks mocht kopen bij de shop.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:48 schreef Jippie het volgende:
Echt denk dat iedereen die man had gevraagd of hij zijn mondkapje op had willen doen.
... hetgeen als sneeuw voor de zon zou verdwijnen, in drie tellen, als Rambo gewoon dat kapje had opgedaan... Al het bier van de wereld (nou ja, de winkel) tot zijn beschikking.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:56 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het was niet alleen vragen hé. Het was dwingen op straffe dat hij niks mocht kopen bij de shop.
Dat vind ik geen straf hoor. Gaat hij toch naar een ander? Was aan het begin van de avond.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:56 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het was niet alleen vragen hé. Het was dwingen op straffe dat hij niks mocht kopen bij de shop.
Dat zou een normaal iemand inderdaad gedaan hebben, maar deze vent was niet normaal.quote:Op woensdag 22 september 2021 23:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat vind ik geen straf hoor. Gaat hij toch naar een ander? Was aan het begin van de avond.
Dat is nog zachtjes uitgedruktquote:Op donderdag 23 september 2021 00:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat zou een normaal iemand inderdaad gedaan hebben, maar deze vent was niet normaal.
Er is hier al verondersteld door een bepaald figuur dat ik het een held zou vinden dus dan is "niet normaal" al heel wat.quote:
Nou ja, het is in ieder geval duidelijk dat je vooral begrip hebt voor de dader en niet degene die iemand vermoord veroordeelt maar de partijen die regels inlassen of die bewaken.quote:Op donderdag 23 september 2021 00:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Er is hier al verondersteld door een bepaald figuur dat ik het een held zou vinden dus dan is "niet normaal" al heel wat.
Dus volgens jou is de overheid medeschuldig ?quote:Op woensdag 22 september 2021 23:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Toezien is een term uit het arbeidsrecht, daar haal ik hem vandaan. Toezien-kijken en bijsturen waar nodig.
https://www.ad.nl/buitenl(...)aar-oorlog~a9f5f65e/quote:De Duitser die zaterdagavond een pompbediende doodschoot omdat hij van hem een mondkapje moest dragen, had extreemrechtse sympathieën en was een fervent aanhanger van complottheorieën. Dat schrijven diverse Duitse kranten op basis van bronnen in zijn omgeving en na een analyse van zijn profielen op sociale media. ,,Het was een kwestie van tijd voor het zo zou escaleren.”
----
Een andere buurman meldt dat hij door N. is uitgescholden omdat hij een mondkapje droeg. Hij zou ‘gestoord zijn, corona zou volgens hem verzonnen zijn en het vaccin zou je doden’.
Zijn uitlatingen op sociale media bevestigen volgens Duitse media dat N. een groot tegenstander is van het Duitse coronabeleid. Hij gelooft niet in mondkapjes en vindt de 1,5 meterregel ook onzin. Een totale oorlog zou de maatschappij een stuk verder brengen, stelde hij op Twitter. ‘Ik kijk uit naar de volgende oorlog. Ja, dat klinkt nu misschien wat heftig, maar we komen gewoon niet uit deze spiraal.’ In een andere tweet zei hij klaar te zijn om te vechten en bedreigde hij degenen die de situatie volgens hem hebben veroorzaakt.
Niet echt natuurlijk. Maar die jongen zat wel in de machtspositie om tegen die vent te zeggen "je mag geen bier kopen want je moet een mondkapje opzetten" en heeft daarmee de confrontatie opgezocht met een wildvreemde, die ook binnen een paar minuten weer buiten had kunnen staan door wel gewoon even dat bier af te rekenen.quote:Op donderdag 23 september 2021 00:56 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, het is in ieder geval duidelijk dat je vooral begrip hebt voor de dader en niet degene die iemand vermoord veroordeelt maar de partijen die regels inlassen of die bewaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |