Sacha vind ik dan nog wel unisex, maar namen als Joshua, Mika, Micha en Luca vind ik echt wel jongensnamen?quote:Op zondag 20 februari 2022 20:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind Senna ook een meisjesnaam in Nederland. Alles wat op een -a eindigt.
In Italië is het een jongensnaam maar dat zegt niks, want dat geldt ook voor Nicola en Andrea en zo noemen wij onze zoons ook niet. Dus als ik een jongetje zie dat zo heet, weet ik dat het een F1 vernoeming is en daar vind ik dan wel wat van ja...
Ik weet trouwens van twee broertjes die Valltori en Kimi heten en daar vind ik nog veel meer van!
Is het geen tweeling? Omdat het een jongens en meisjesnaam is? Niet dat het dat wat beter maakt maar tochquote:Op maandag 7 maart 2022 20:16 schreef Jentin het volgende:
Op de fb-pagina van een verloskundigenpraktijk: Ralph-Lauren.
Gezien de link met Isaac vermoed ik de Bijbelversie, dus niet Maalatsji, wat je zou denken met deze spelling. Malachi spreek je volgens mij uit als Malakai (lettergreep op de kai).quote:Ashley Graham and husband Justin Ervin are now parents to three boys, twins Malachi and Roman and 2-year-old son Isaac
Haha! Ik krijg ook van deze namen een beetje enge vibesquote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:04 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Malachi mooi. Maaegoed ik vind Jeremiah, Isaiah and Jedediah ook mooi. Zou mijn kinderen zo alleen niet noemen.
Nope, het is wel de helft van een tweeling toevallig. De andere helft heet Joachim.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is het geen tweeling? Omdat het een jongens en meisjesnaam is? Niet dat het dat wat beter maakt maar toch
Wat een combinatiequote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:06 schreef Jentin het volgende:
[..]
Nope, het is wel de helft van een tweeling toevallig. De andere helft heet Joachim.
Wat is er mis met een vernoeming dan, jij hebt je eigen zoon toch ook vernoemd naar 2 zangers?quote:Op zondag 20 februari 2022 20:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind Senna ook een meisjesnaam in Nederland. Alles wat op een -a eindigt.
In Italië is het een jongensnaam maar dat zegt niks, want dat geldt ook voor Nicola en Andrea en zo noemen wij onze zoons ook niet. Dus als ik een jongetje zie dat zo heet, weet ik dat het een F1 vernoeming is en daar vind ik dan wel wat van ja...
Ik weet trouwens van twee broertjes die Valltori en Kimi heten en daar vind ik nog veel meer van!
Niks mis met een vernoeming, wel met een vernoeming naar F1 maar dat heeft ook heel veel te maken met mijn persoonlijke afkeerquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een vernoeming dan, jij hebt je eigen zoon toch ook vernoemd naar 2 zangers?ik zie het probleem zelf niet zo
Hoop wel dat ze het dan schrijven als Valtteriquote:Op zondag 20 februari 2022 20:51 schreef B.ertha het volgende:
Dus je mag je kind wel vernoemen naar een of andere zanger maar niet naar een F1 coureur?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:06 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Niks mis met een vernoeming, wel met een vernoeming naar F1 maar dat heeft ook heel veel te maken met mijn persoonlijke afkeer
De twee andere F1 voorbeelden die ik noem, vind ik trouwens sowieso lelijk ongeacht de herkomst
Christian Horner, de teambaas van Red Bull, heeft in zijn (enorme) tuin twee ezeltjes staan die hij Max en Daniel heeft genoemdquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:06 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Niks mis met een vernoeming, wel met een vernoeming naar F1 maar dat heeft ook heel veel te maken met mijn persoonlijke afkeer
De twee andere F1 voorbeelden die ik noem, vind ik trouwens sowieso lelijk ongeacht de herkomst
Ik zie het verschil niet, een vernoeming is een vernoeming. Of het een sporter of een muzikant is. Daarom snap ik het ook niet zo goed in jouw geval maar goed, ieder zijn mening natuurlijkquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:06 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ayrton zou een Nederlander nooit goed uit kunnen spreken denk ikquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je mag je kind wel vernoemen naar een of andere zanger maar niet naar een F1 coureur?
Ik heb serieus Ayrton overwogen voor mijn oudste, maar dat was in 1991, toen was Senna nog niet dood.
En ja, dat zou een pure vernoeming zijn geweest.
Dat is ook gelijk de reden dat hij geen Ayrton heet, want ik vond toen wat van vernoemingen.
Mijn jongste kreeg 19 jaar later wel de namen van beide opa's als 2de en 3de naam, dus toen had ik niet zoveel moeite meer met vernoemingen.
Ik kan best begrijpen dat je een vernoeming niks vindt, of een vernoeming naar een bekend persoon niks vindt, maar het gaat zelfs mij te ver om te stellen dat het vernoemen naar een zanger wel kan maar een sporter raar is.
@B.ertha heeft gewoon een schurfthekel aan F1 en alles wat daarmee te maken heeft. Mensen die hun kind naar F1-coureurs vernoemen sporen in haar ogen dus nietquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet, een vernoeming is een vernoeming. Of het een sporter of een muzikant is. Daarom snap ik het ook niet zo goed in jouw geval maar goed, ieder zijn mening natuurlijk
Huhquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:06 schreef Jentin het volgende:
[..]
Nope, het is wel de helft van een tweeling toevallig. De andere helft heet Joachim.
Nee, dat was ook wel een van de redenen, plus dat ik er van overtuigd was dat het een meisje zou zijn, dus ik had wel een jongensnaam maar had niet verwacht die nodig te hebbenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet, een vernoeming is een vernoeming. Of het een sporter of een muzikant is. Daarom snap ik het ook niet zo goed in jouw geval maar goed, ieder zijn mening natuurlijk
Zelf hebben we wel aan vernoemingen gedacht, zowel op muziekgebied (Thom - Radiohead) als op sportgebied (Kobe - basketbal). Beiden zijn het niet geworden. Wel een vernoeming naar mijn schoonmoeder en mijn papa
[..]
Ayrton zou een Nederlander nooit goed uit kunnen spreken denk ik
Haha, hoe vaak ik niet de vraag krijg of wij F1 fan zijn (L.ewis)quote:Op maandag 7 maart 2022 22:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Sacha vind ik dan nog wel unisex, maar namen als Joshua, Mika, Micha en Luca vind ik echt wel jongensnamen?
Wel lekker kortzichtig 'als ik een jongetje zie dat Senna heet weet ik dat het F1 vernoeming is'![]()
Want er is 0,0 mogelijkheid dat de ouders een andere bron hadden??
Bedankt dat je het uitlegt, ik had het nog niet doorquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
@:B.ertha heeft gewoon een schurfthekel aan F1 en alles wat daarmee te maken heeft. Mensen die hun kind naar F1-coureurs vernoemen sporen in haar ogen dus niet![]()
Mag ze gewoon vinden trouwens, ze geeft ook aan dat ze vernoemingen prima vindt. Alleen krijgt ze jeuk van F1-namen![]()
Ben wel benieuwd wat B.ertha van de naam Mika vindt! Een beroemde zanger en tevens oud F1-coureur (Häikinnen)
Als wij geen echo's hadden was ik er ook van overtuigd dat Aapie een meisje was, omdat vooral iedereen in de omgeving er zeker van was dat we een meisje zouden krijgen. We hadden dus al allemaal meisjesnamen. Een paar dagen voor de 20 weken echo begon ik pas te vermoeden dat het wel eens een jongetje kon zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was ook wel een van de redenen, plus dat ik er van overtuigd was dat het een meisje zou zijn, dus ik had wel een jongensnaam maar had niet verwacht die nodig te hebben![]()
Toen had je nog geen geslachtsecho, of termijnecho of überhaupt een echo als er geen bijzonderheden waren, dus je wist ook pas na de bevalling of het een jongen of meisje was.
Dat kan natuurlijk ook nogquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Haha, hoe vaak ik niet de vraag krijg of wij F1 fan zijn (L.ewis)![]()
Nope
Het gaat om de naam, niet om de herkomst. Mijn kind heeft een heel normale naam als doopnaam, ik zou hem niet vernoemd hebben als het een rare naam was. En ook niet omdat ik zo'n grote fan ben maar omdat het concert een mooi moment was voor ons.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je mag je kind wel vernoemen naar een of andere zanger maar niet naar een F1 coureur?
Ik heb serieus Ayrton overwogen voor mijn oudste, maar dat was in 1991, toen was Senna nog niet dood.
En ja, dat zou een pure vernoeming zijn geweest.
Dat is ook gelijk de reden dat hij geen Ayrton heet, want ik vond toen wat van vernoemingen.
Mijn jongste kreeg 19 jaar later wel de namen van beide opa's als 2de en 3de naam, dus toen had ik niet zoveel moeite meer met vernoemingen.
Ik kan best begrijpen dat je een vernoeming niks vindt, of een vernoeming naar een bekend persoon niks vindt, maar het gaat zelfs mij te ver om te stellen dat het vernoemen naar een zanger wel kan maar een sporter raar is.
Dat is helemaal waarquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
@:B.ertha heeft gewoon een schurfthekel aan F1 en alles wat daarmee te maken heeft. Mensen die hun kind naar F1-coureurs vernoemen sporen in haar ogen dus niet![]()
Mag ze gewoon vinden trouwens, ze geeft ook aan dat ze vernoemingen prima vindt. Alleen krijgt ze jeuk van F1-namen![]()
Ben wel benieuwd wat B.ertha van de naam Mika vindt! Een beroemde zanger en tevens oud F1-coureur (Häikinnen)
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Haha, hoe vaak ik niet de vraag krijg of wij F1 fan zijn (L.ewis)![]()
Nope
Dat is ook bloedirritant ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:15 schreef MaJo het volgende:
Weet je wat ik trouwens irritant vind? Als je een naam leuk vindt en deze opeens populair wordt. Ik zat vroeger met een Jesse in de klas, dat vond ik zo'n leuke naam. Nu is diezelfde Jesse er de schuld van dat deze naam opeens populair is geworden
Wat bedoel je met jesses? Dat is toch helemaal geen woord? Misschien bedoel je jasses/jakkie? Ik heb de associatie dus totaal niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij Jesse denk ik aan jesses![]()
Ik ken iemand die Jessy heet (v) en dat vind wel leuk! Maargoed, die naam heeft ook een hele andere klank
De enige echte natuurlijk, Jesse Klaver. Ik vind hem totaal niet stom, anders zou ik de naam denk ik ook niet mooi vinden. Ik stem zelfs op hemquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:37 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat is ook bloedirritant ja.
Ben nu wel benieuwd welke bekende Jesse jij kent. En vind je deze Jesse dan stom, als je de naam niet meer zou gebruiken? Want dat de naam populair is, betekent natuurlijk niet per se dat je hem niet meer mag gebruiken...
(niet dat ik snel een top 10 naam zou geven)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |