abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203991082
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind Senna ook een meisjesnaam in Nederland. Alles wat op een -a eindigt.
In Italië is het een jongensnaam maar dat zegt niks, want dat geldt ook voor Nicola en Andrea en zo noemen wij onze zoons ook niet. Dus als ik een jongetje zie dat zo heet, weet ik dat het een F1 vernoeming is en daar vind ik dan wel wat van ja...

Ik weet trouwens van twee broertjes die Valltori en Kimi heten en daar vind ik nog veel meer van! |:(
Sacha vind ik dan nog wel unisex, maar namen als Joshua, Mika, Micha en Luca vind ik echt wel jongensnamen?

Wel lekker kortzichtig 'als ik een jongetje zie dat Senna heet weet ik dat het F1 vernoeming is' 8)7

Want er is 0,0 mogelijkheid dat de ouders een andere bron hadden?? :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_203992495
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 20:16 schreef Jentin het volgende:
Op de fb-pagina van een verloskundigenpraktijk: Ralph-Lauren.

:')
Is het geen tweeling? Omdat het een jongens en meisjesnaam is? Niet dat het dat wat beter maakt maar toch :P
  dinsdag 8 maart 2022 @ 06:47:17 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203992508
quote:
Ashley Graham and husband Justin Ervin are now parents to three boys, twins Malachi and Roman and 2-year-old son Isaac
Gezien de link met Isaac vermoed ik de Bijbelversie, dus niet Maalatsji, wat je zou denken met deze spelling. Malachi spreek je volgens mij uit als Malakai (lettergreep op de kai).

Bijbelser wordt het in mijn belevingswereld niet :+ . Er zijn Bijbelse namen die in deze moderne tijden nog steeds mooi zijn, zoals Daniel, Joshua en Adam. En dan zijn er namen die nét een beetje religekkie zijn zoals Malakai. Of misschien heb ik als kind Children of the Corn gekeken waardoor ik deze naam echt niet kan horen :P .
Resistance is futile.
pi_203992543
Ik vind Malachi mooi. Maaegoed ik vind Jeremiah, Isaiah and Jedediah ook mooi. Zou mijn kinderen zo alleen niet noemen :P.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:09:30 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203992555
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:04 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Malachi mooi. Maaegoed ik vind Jeremiah, Isaiah and Jedediah ook mooi. Zou mijn kinderen zo alleen niet noemen :P.
Haha! Ik krijg ook van deze namen een beetje enge vibes :P .
Resistance is futile.
pi_203992810
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Is het geen tweeling? Omdat het een jongens en meisjesnaam is? Niet dat het dat wat beter maakt maar toch :P
Nope, het is wel de helft van een tweeling toevallig. De andere helft heet Joachim.
pi_203992930
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:06 schreef Jentin het volgende:

[..]
Nope, het is wel de helft van een tweeling toevallig. De andere helft heet Joachim.
Wat een combinatie _O-
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:34:37 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203993002
quote:
Ik vind Senna ook een meisjesnaam in Nederland. Alles wat op een -a eindigt.
In Italië is het een jongensnaam maar dat zegt niks, want dat geldt ook voor Nicola en Andrea en zo noemen wij onze zoons ook niet. Dus als ik een jongetje zie dat zo heet, weet ik dat het een F1 vernoeming is en daar vind ik dan wel wat van ja...

Ik weet trouwens van twee broertjes die Valltori en Kimi heten en daar vind ik nog veel meer van! |:(
Wat is er mis met een vernoeming dan, jij hebt je eigen zoon toch ook vernoemd naar 2 zangers? :D ik zie het probleem zelf niet zo :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203993269
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:34 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat is er mis met een vernoeming dan, jij hebt je eigen zoon toch ook vernoemd naar 2 zangers? :D ik zie het probleem zelf niet zo :)
Niks mis met een vernoeming, wel met een vernoeming naar F1 maar dat heeft ook heel veel te maken met mijn persoonlijke afkeer ;)
De twee andere F1 voorbeelden die ik noem, vind ik trouwens sowieso lelijk ongeacht de herkomst :+
pi_203993313
quote:
Ik weet trouwens van twee broertjes die Valltori en Kimi heten en daar vind ik nog veel meer van!
Hoop wel dat ze het dan schrijven als Valtteri
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:26:04 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203993444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:06 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Niks mis met een vernoeming, wel met een vernoeming naar F1 maar dat heeft ook heel veel te maken met mijn persoonlijke afkeer ;)
De twee andere F1 voorbeelden die ik noem, vind ik trouwens sowieso lelijk ongeacht de herkomst :+
Dus je mag je kind wel vernoemen naar een of andere zanger maar niet naar een F1 coureur?
Ik heb serieus Ayrton overwogen voor mijn oudste, maar dat was in 1991, toen was Senna nog niet dood.
En ja, dat zou een pure vernoeming zijn geweest.
Dat is ook gelijk de reden dat hij geen Ayrton heet, want ik vond toen wat van vernoemingen.

Mijn jongste kreeg 19 jaar later wel de namen van beide opa's als 2de en 3de naam, dus toen had ik niet zoveel moeite meer met vernoemingen.

Ik kan best begrijpen dat je een vernoeming niks vindt, of een vernoeming naar een bekend persoon niks vindt, maar het gaat zelfs mij te ver om te stellen dat het vernoemen naar een zanger wel kan maar een sporter raar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203993476
quote:

[..]
Christian Horner, de teambaas van Red Bull, heeft in zijn (enorme) tuin twee ezeltjes staan die hij Max en Daniel heeft genoemd O+

Maar ben ook geen fan van opzichtige vernoemingen. Je vindt een naam mooi om de naam, niet alleen omdat je idool zo heet of je het stoer vindt voor de buitenwereld (hoop ik dan). Kan me niet voorstellen dat je als een oerhollander je kind Kimi of Valtteri noemt als je geen weet hebt van Räikkönen en Bottas.
Maar wie weet is 1 van die ouders wel een Fin (als in: uit Finland, geen KLB-Fin :') ).
pi_203993488
Ik vind het ook wat simplistisch om meteen te stellen dat je zeker weet dat iets een vernoeming is. Misschien vonden ze het gewoon een mooie naam? Mijn kinderen delen allebei voornamen met schaatsers maar zijn daar niet naar vernoemd.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 10:50:06 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203994420
quote:

[..]
Ik zie het verschil niet, een vernoeming is een vernoeming. Of het een sporter of een muzikant is. Daarom snap ik het ook niet zo goed in jouw geval maar goed, ieder zijn mening natuurlijk :)

Zelf hebben we wel aan vernoemingen gedacht, zowel op muziekgebied (Thom - Radiohead) als op sportgebied (Kobe - basketbal). Beiden zijn het niet geworden. Wel een vernoeming naar mijn schoonmoeder en mijn papa O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus je mag je kind wel vernoemen naar een of andere zanger maar niet naar een F1 coureur?
Ik heb serieus Ayrton overwogen voor mijn oudste, maar dat was in 1991, toen was Senna nog niet dood.
Dat is ook gelijk de reden dat hij geen Ayrton heet, want ik vond toen wat van vernoemingen.

Mijn jongste kreeg 19 jaar later wel de namen van beide opa's als 2de en 3de naam, dus toen had ik niet zoveel moeite meer met vernoemingen.

Ik kan best begrijpen dat je een vernoeming niks vindt, of een vernoeming naar een bekend persoon niks vindt, maar het gaat zelfs mij te ver om te stellen dat het vernoemen naar een zanger wel kan maar een sporter raar is.
Ayrton zou een Nederlander nooit goed uit kunnen spreken denk ik :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203994551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:50 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zie het verschil niet, een vernoeming is een vernoeming. Of het een sporter of een muzikant is. Daarom snap ik het ook niet zo goed in jouw geval maar goed, ieder zijn mening natuurlijk :)

@B.ertha heeft gewoon een schurfthekel aan F1 en alles wat daarmee te maken heeft. Mensen die hun kind naar F1-coureurs vernoemen sporen in haar ogen dus niet :P

Mag ze gewoon vinden trouwens, ze geeft ook aan dat ze vernoemingen prima vindt. Alleen krijgt ze jeuk van F1-namen :+

Ben wel benieuwd wat B.ertha van de naam Mika vindt! Een beroemde zanger en tevens oud F1-coureur (Häikinnen) :P
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:58:45 #291
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_203994557
quote:

[..]
Huh :D dit was vast een “jij mag de naam van baby A kiezen, dan kies ik de naam van baby B”.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 11:02:04 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zelf hebben we wel aan vernoemingen gedacht, zowel op muziekgebied (Thom - Radiohead) als op sportgebied (Kobe - basketbal). Beiden zijn het niet geworden. Wel een vernoeming naar mijn schoonmoeder en mijn papa O+
[..]
Ayrton zou een Nederlander nooit goed uit kunnen spreken denk ik :D
Nee, dat was ook wel een van de redenen, plus dat ik er van overtuigd was dat het een meisje zou zijn, dus ik had wel een jongensnaam maar had niet verwacht die nodig te hebben :D :')
Toen had je nog geen geslachtsecho, of termijnecho of überhaupt een echo als er geen bijzonderheden waren, dus je wist ook pas na de bevalling of het een jongen of meisje was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 8 maart 2022 @ 11:03:33 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994617
quote:

[..]
:o darn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203994626
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 22:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Sacha vind ik dan nog wel unisex, maar namen als Joshua, Mika, Micha en Luca vind ik echt wel jongensnamen?

Wel lekker kortzichtig 'als ik een jongetje zie dat Senna heet weet ik dat het F1 vernoeming is' 8)7

Want er is 0,0 mogelijkheid dat de ouders een andere bron hadden?? :')
Haha, hoe vaak ik niet de vraag krijg of wij F1 fan zijn (L.ewis) :D
Nope
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 11:15:33 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203994757
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
@:B.ertha heeft gewoon een schurfthekel aan F1 en alles wat daarmee te maken heeft. Mensen die hun kind naar F1-coureurs vernoemen sporen in haar ogen dus niet :P

Mag ze gewoon vinden trouwens, ze geeft ook aan dat ze vernoemingen prima vindt. Alleen krijgt ze jeuk van F1-namen :+

Ben wel benieuwd wat B.ertha van de naam Mika vindt! Een beroemde zanger en tevens oud F1-coureur (Häikinnen) :P
Bedankt dat je het uitlegt, ik had het nog niet door :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat was ook wel een van de redenen, plus dat ik er van overtuigd was dat het een meisje zou zijn, dus ik had wel een jongensnaam maar had niet verwacht die nodig te hebben :D :')
Toen had je nog geen geslachtsecho, of termijnecho of überhaupt een echo als er geen bijzonderheden waren, dus je wist ook pas na de bevalling of het een jongen of meisje was.
Als wij geen echo's hadden was ik er ook van overtuigd dat Aapie een meisje was, omdat vooral iedereen in de omgeving er zeker van was dat we een meisje zouden krijgen. We hadden dus al allemaal meisjesnamen. Een paar dagen voor de 20 weken echo begon ik pas te vermoeden dat het wel eens een jongetje kon zijn :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Nope
Dat kan natuurlijk ook nog :D

Weet je wat ik trouwens irritant vind? Als je een naam leuk vindt en deze opeens populair wordt. Ik zat vroeger met een Jesse in de klas, dat vond ik zo'n leuke naam. Nu is diezelfde Jesse er de schuld van dat deze naam opeens populair is geworden _O-
pi_203994956
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat om de naam, niet om de herkomst. Mijn kind heeft een heel normale naam als doopnaam, ik zou hem niet vernoemd hebben als het een rare naam was. En ook niet omdat ik zo'n grote fan ben maar omdat het concert een mooi moment was voor ons.

Als mensen hun kind Max noemen, prima.

En ik vind nog een verschil zitten tussen voornaam en doopnaam maar ik weet dat mensen daar verschillend over denken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
@:B.ertha heeft gewoon een schurfthekel aan F1 en alles wat daarmee te maken heeft. Mensen die hun kind naar F1-coureurs vernoemen sporen in haar ogen dus niet :P

Dat is helemaal waar O-) met uitzondering van mensen die hun kind een in Nederland 'gewone' naam geven maar daarin geïnspireerd zijn door F1. Max dus, of Lewis. Lekker doen ^O^

Mika kende ik eerder van de zanger dan de coureur, maar vind ik persoonlijk sowieso niet zo'n heel mooie naam. Wel interessante casus :+
pi_203994959
Bij Jesse denk ik aan jesses ;( :+

Ik ken iemand die Jessy heet (v) en dat vind wel leuk! Maargoed, die naam heeft ook een hele andere klank :P
pi_203994969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Nope
:D
pi_203994997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:15 schreef MaJo het volgende:

Weet je wat ik trouwens irritant vind? Als je een naam leuk vindt en deze opeens populair wordt. Ik zat vroeger met een Jesse in de klas, dat vond ik zo'n leuke naam. Nu is diezelfde Jesse er de schuld van dat deze naam opeens populair is geworden _O-
Dat is ook bloedirritant ja.
Ben nu wel benieuwd welke bekende Jesse jij kent. En vind je deze Jesse dan stom, als je de naam niet meer zou gebruiken? Want dat de naam populair is, betekent natuurlijk niet per se dat je hem niet meer mag gebruiken...

(niet dat ik snel een top 10 naam zou geven)
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 11:44:43 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203995066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij Jesse denk ik aan jesses ;( :+

Ik ken iemand die Jessy heet (v) en dat vind wel leuk! Maargoed, die naam heeft ook een hele andere klank :P
Wat bedoel je met jesses? Dat is toch helemaal geen woord? Misschien bedoel je jasses/jakkie? Ik heb de associatie dus totaal niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:37 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat is ook bloedirritant ja.
Ben nu wel benieuwd welke bekende Jesse jij kent. En vind je deze Jesse dan stom, als je de naam niet meer zou gebruiken? Want dat de naam populair is, betekent natuurlijk niet per se dat je hem niet meer mag gebruiken...

(niet dat ik snel een top 10 naam zou geven)
De enige echte natuurlijk, Jesse Klaver. Ik vind hem totaal niet stom, anders zou ik de naam denk ik ook niet mooi vinden. Ik stem zelfs op hem ;) Maar ik hou niet van top 10 namen en volgens mij komt deze de laatste jaren erg in de buurt of staat het er zelfs in :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')