abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201470157

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd (GC), markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (GP), investeren beroepsvaart
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_201470614
Pizza restaurant (hcn) geopend
https://indebuurt.nl/hout(...)-in-de-keuken~96807/
Met een ingevlogen Italiaan in de keuken.
pi_201473618
Nieuwe op NLI. Geen hypotheek, wel persoonlijk meetekenen:
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Beachclub_twenty

8,25%, looptijd 2,5 jaar
pi_201473887
Op basis van de gemiddelde investering per dag in de afgelopen 7 dagen in project smulhuisje van geldvoorelkaar gaat het nog 107 dagen duren voordat het project vol zit.
pi_201474772
Video van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vast functioneel ingericht voor verhuur
pi_201480502
Nieuwe Collin direct:

https://www.collincrowdfund.nl/tegelhal-zuid-b-v/
7% 60mnd 246k

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 246.000,- op het bedrijfspand aan de Noordenweg 57-67 (kadastraal bekend als sectie H nummer 4301 A2 te Ridderkerk) verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 260.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum van 1 juni 2021.
pi_201480658
Wat zijn de meningen over het 0,5 en 1 jaarproject op SIG vandaag ?

Ik ga dat 0,5 jaars wel meenemen want kostenvrij.
pi_201480760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:17 schreef zeeland6 het volgende:
Wat zijn de meningen over het 0,5 en 1 jaarproject op SIG vandaag ?

Ik ga dat 0,5 jaars wel meenemen want kostenvrij.
idem / tussendoor schnabbeltje
pi_201480791
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:04 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin direct:

https://www.collincrowdfund.nl/tegelhal-zuid-b-v/
7% 60mnd 246k

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 246.000,- op het bedrijfspand aan de Noordenweg 57-67 (kadastraal bekend als sectie H nummer 4301 A2 te Ridderkerk) verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 260.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum van 1 juni 2021.
De omzet/winst ontwikkeling is het afgelopen jaar wel heel minimaal geweest. Toch wil ik deze wel minimaal voor mijn basis bedrag meenemen.

Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij zeker aanbevolen 8-)
pi_201480934
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:17 schreef zeeland6 het volgende:
Wat zijn de meningen over het 0,5 en 1 jaarproject op SIG vandaag ?

Ik ga dat 0,5 jaars wel meenemen want kostenvrij.
Ook meegenomen in schijf 3. Ging super hard. Wordt denk ik snel weer verkocht en ik zie de woningprijzen de komende 0,5 jaar niet dalen.

Ik vind het overigens wel super van SIG dat ze de kosten voor investeerders niet halveren maar geheel laten vervallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door markmangler op 23-09-2021 11:42:43 (aanvulling) ]
pi_201481165
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:17 schreef zeeland6 het volgende:
Wat zijn de meningen over het 0,5 en 1 jaarproject op SIG vandaag ?

Ik ga dat 0,5 jaars wel meenemen want kostenvrij.
Zat helaas niet aan de knoppen. Nog wel schijf 1 mee kunnen nemen... ach levert meer op dan bij de bank..
pi_201481394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:34 schreef markmangler het volgende:

[..]
Ook meegenomen in schijf 3. Ging super hard. Wordt denk ik snel weer verkocht en ik zie de woningprijzen de komende 0,5 jaar niet dalen.

Ik vind het overigens wel super van SIG dat ze de kosten voor investeerders niet halveren maar geheel laten vervallen.
ik heb geen bevestiging gekregen in mijn mailbox? die volgt normaal gesproken direct. Jij wel ?
pi_201481614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ik heb geen bevestiging gekregen in mijn mailbox? die volgt normaal gesproken direct. Jij wel ?
Klopt, hier ook niet. Het staat wel in Mijn investeringen. Daar kun je het contract downloaden als pdf.
pi_201481741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:19 schreef markmangler het volgende:

[..]
Klopt, hier ook niet. Het staat wel in Mijn investeringen. Daar kun je het contract downloaden als pdf.
als ik mij goed herinner, ontbrak ook de 'betaalpagina' met ideal/wallet/uitgesteld betalen.
pi_201481815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
als ik mij goed herinner, ontbrak ook de 'betaalpagina' met ideal/wallet/uitgesteld betalen.
klopt. Is een van de verbeteringen van paar maanden terug om de website sneller te maken.
pi_201481868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De omzet/winst ontwikkeling is het afgelopen jaar wel heel minimaal geweest. Toch wil ik deze wel minimaal voor mijn basis bedrag meenemen.

Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij zeker aanbevolen 8-)
Goede recencies online: https://www.google.com/se(...)l+zuid+bv&aqs=chrome..69i57j0i333l3.1951j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

wel weer een traditioneel grote bende rondom het pand: https://tinyurl.com/552r46fp (rode dakrand)
I.v.m. historie van de onderneming en eerste hypotheek neem ik deze groter mee.
pi_201481895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
klopt. Is een van de verbeteringen van paar maanden terug om de website sneller te maken.
Het vreemde is wel dat je nu wel via 'Mijn investeringen' kunt betalen. Dit hadden ze eerder ook uitgezet als onderdeel van de vernieuwing. Ik denk dat ze dit zijn vergeten dicht te zetten.
pi_201482461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:42 schreef markmangler het volgende:

[..]
Het vreemde is wel dat je nu wel via 'Mijn investeringen' kunt betalen. Dit hadden ze eerder ook uitgezet als onderdeel van de vernieuwing. Ik denk dat ze dit zijn vergeten dicht te zetten.
Ik denk dat ze blij zijn dat het geld nu wel binnen gaat komen voor dit project, maakt niet uit hoe en wanneer.
pi_201482515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
klopt. Is een van de verbeteringen van paar maanden terug om de website sneller te maken.
nee dat weet ik, maar je kreeg die pagina helemaal niet meer. Er was nog een tussenpagina met 'alleen uitgesteld betalen'. Zal in onderhoud zijn.
pi_201483576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik denk dat ze blij zijn dat het geld nu wel binnen gaat komen voor dit project, maakt niet uit hoe en wanneer.
Je kunt het zowel positief als negatief uitleggen. Voorlopig begint men de administratie gelukkig weer op orde te krijgen en lopen er weer nieuwe leningen en komen die vol.
Men heeft nadrukkelijk beloofd pas weer naar nieuwe site gaan als men zeker weet dat deze op orde is.
Niet dat alles vlekkeloos is verlopen verre van dat maar men begint het m.i. weer onder controle te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door crowder07 op 23-09-2021 14:59:40 ]
pi_201483975
Elb*rs op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelhandel op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke neem je mee en waarom?
pi_201484412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:34 schreef Jaco078 het volgende:
Elb*rs op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelhandel op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke neem je mee en waarom?
De tegelhandel sla ik over, netto rente is identiek (omdat direct lening) maar heb iets meer vertrouwen in de souvenirfamilie en de hoofdstedelijke zekerheden.
pi_201484427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:34 schreef Jaco078 het volgende:
Elb*rs op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelhandel op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke neem je mee en waarom?
Neem beide mee voor gelijk bedrag i.v.m. spreiding vanwege en voor beiden voor groot gedeelte hypothecair gedekt.
pi_201484888
Klopt het dat het betaalverzoek van SIG voor project van vanochtend nu al in de mailbox zit?
Ik betaalde in het verleden altijd door naar de website te gaan en dan via het pijltje te betalen is deze optie er niet meer?
pi_201484889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:34 schreef Jaco078 het volgende:
Elb*rs op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelhandel op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke neem je mee en waarom?
Geen van beiden, even pas op de plaats ivm aankoop woning.
pi_201484895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:34 schreef Jaco078 het volgende:
Elb*rs op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelhandel op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke neem je mee en waarom?
De Amsterdamse ruïne laat ik lopen, heb ik helemaal niets mee.

Dat pand van de tegelhandel verdient zichzelf weer terug door het wegvallen van de huur.
Pecunia non olet
pi_201485038
Zo die hebben naast
U heeft geïnvesteerd in het project Beek Irenestraat 52 met de toezegging het geld in een later stadium beschikbaar te stellen. Wij zijn verheugd u te kunnen melden dat het project inmiddels voor 100% gefinancierd is.

Omdat wij ernaar streven binnenkort de hypotheek te vestigen en de investeringen rentedragend te maken, verzoeken wij u binnen 3 dagen zorg te dragen voor het daadwerkelijk betalen van de door u toegezegde investering. U kunt gebruik maken van onderstaande betaallink om de toegezegde investering te betalen via iDeal of vanuit u eWallet.
pi_201485096
Ook bij intersolve kan een schijf niet meer overschreven worden
quote:
Om onnodige teleurstellingen in het vervolg te voorkomen hebben we een aanpassing in ons systeem laten maken, waardoor een overschrijding van bedragen per schijf niet meer mogelijk is.
Vanochtend is gebleken, bij het project Irenestraat 52 te Beek, dat het goed werkt.​
Aankomende periode blijven we aanpassingen verrichten om informatie nog beter weer te geven.
Opnieuw een argument weg om naar OPP over te stappen. Dan hoeft mogelijk alleen de website wat opgefrist worden.
pi_201485170
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
De Amsterdamse ruïne laat ik lopen, heb ik helemaal niets mee.

Dat pand van de tegelhandel verdient zichzelf weer terug door het wegvallen van de huur.
Idem, hoewel ik nog even denk over de tegelhandel want een CD, daar wil ik er niet zoveel van.
pi_201485528
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook bij intersolve kan een schijf niet meer overschreven worden
[..]
Opnieuw een argument weg om naar OPP over te stappen. Dan hoeft mogelijk alleen de website wat opgefrist worden.
Laten we het hopen... en dat ze nu ver van die rotzooi van OPP en Bloqhouse afblijven.
pi_201485696
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook bij intersolve kan een schijf niet meer overschreven worden
[..]
Opnieuw een argument weg om naar OPP over te stappen. Dan hoeft mogelijk alleen de website wat opgefrist worden.
Nou van die opgefriste website werd ik niet heel gelukkig.
6x moeten klikken om elke rentebetaling te zien was enorm omslachtig.
Doe mij maar een hele saaie website met duidelijke overzichten!
pi_201485700
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:07 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Idem, hoewel ik nog even denk over de tegelhandel want een CD, daar wil ik er niet zoveel van.
CD?
pi_201485718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:45 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
CD?
Collin Direct
pi_201485762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Nou van die opgefriste website werd ik niet heel gelukkig.
6x moeten klikken om elke rentebetaling te zien was enorm omslachtig.
Doe mij maar een hele saaie website met duidelijke overzichten!
6x klikken hoeft natuurlijk niet als ze bij intersolve blijven. Je hebt dan gewoon een Wallet.

Van mij hoeven ze de site niet op te frissen, maar kan me voorstellen dat dit een wens van SIG is.
pi_201485815
De souvenirs winkel laat ik lopen. Het idee dat je onderpand op instorten staat vind ik niet heel prettig. Over de tegel winkel denk ik nog even na. Ik heb altijd liever een hypotheekrecht op een woonhuis dan op een bedrijfspand. Nettorendement van 5.8% met een ltv van bijna 100% op een bedrijfspand vind ik karig.
pi_201485844
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:42 schreef markmangler het volgende:

[..]
Het vreemde is wel dat je nu wel via 'Mijn investeringen' kunt betalen. Dit hadden ze eerder ook uitgezet als onderdeel van de vernieuwing. Ik denk dat ze dit zijn vergeten dicht te zetten.
Die optie is zojuist weer verwijderd volgens mij.
pi_201485878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:34 schreef Jaco078 het volgende:
Elb*rs op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelhandel op Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke neem je mee en waarom?
Beide niet.... Alweer genoeg sig'jes meegepakt deze week.
pi_201486693
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 23 september 2021 15:34 schreef Jaco078 het volgende:
Welke neem je mee en waarom?
Elbers, vanwege lage LTV
pi_201487412
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook bij intersolve kan een schijf niet meer overschreven worden
[..]
Opnieuw een argument weg om naar OPP over te stappen. Dan hoeft mogelijk alleen de website wat opgefrist worden.
OPP verzorgde alleen het geldverkeer, de website/crowdplatform was van bloqhouse en die kunnen ook met andere payment providers koppelen als ik het goed heb begrepen, maar of dat platform altijd gebruikesrvriendelijker is dan wat ze nu hebben is maar de vraag, maar ja, vanuit marketing gedachte wil het oog ook wel eens wat...
pi_201488712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:38 schreef tnhb het volgende:

[..]
OPP verzorgde alleen het geldverkeer, de website/crowdplatform was van bloqhouse en die kunnen ook met andere payment providers koppelen als ik het goed heb begrepen, maar of dat platform altijd gebruikesrvriendelijker is dan wat ze nu hebben is maar de vraag, maar ja, vanuit marketing gedachte wil het oog ook wel eens wat...
Ik zou zeggen dat je vanuit de marketinggedachte vooral een werkend platform wil.

Minder belangrijk, maar nog steeds erg belangrijk, is dat het platform gebruikersvriendelijk is.

Verder is het aardig als e.e.a. er ook nog leuk uit ziet.

Ik vermoed trouwens dat het probleem vnl. bij Bloqhouse zit en niet bij OPP.
pi_201492213
Heeft iemand die een investering bij HCN gedaan heeft in restaurant Veera te Eindhoven al de beloofde inventieve al gehad?
Ik heb nl nog wel zin in een etentje hoor.
pi_201492335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 23:39 schreef Slijker het volgende:
Heeft iemand die een investering bij HCN gedaan heeft in restaurant Veera te Eindhoven al de beloofde inventieve al gehad?
Ik heb nl nog wel zin in een etentje hoor.
Je moet nog even geduld hebben, ze openen pas in oktober.
Een aantal weken geleden langsgelopen en toen waren ze nog druk bezig.
pi_201495828
Vanmiddag om 17:00 gaat het volgende project online op October:

Aankoop bedrijfspand leverancier producten voor het hygiënisch bewaren van afval in de zorg. 1e hypotheek op het bedrijfspand. Rente 7,8% (netto). Ik schat in een LTV rond de 100%. Tijdens de 7 jaar looptijd wordt er 65% afgelost.

https://www.fundainbusine(...)485-overkampsweg-25/

Doen er meer mensen mee?
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:51:14 #44
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201495948
Gisteren een update gehad van GVE over project uit 2014.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met andere woorden; "Wij verzoeken u vriendelijk te wachten tot u een ons weegt....."

Er is in afgelopen jaren regelmatig aandacht geweest in de media voor deze notoire Volendamse oplichter. Ik heb het bedrag al lang geleden afgeschreven,
pi_201497596
FnC is vroeg deze maand. Kwam zojuist binnen.
Het totaalbedrag is 10% meer als wat ik verwachtte. Volgende week eens zien of er wat achterstallige termijnen of recovery bijzit, of dat het een vervroegde aflossing is.
pi_201497731
GVE project betaald al een jaar niet meer en nu pas wordt er een gerechtelijk traject gestart...
(30 van de 48 termijnen+ 6x alleen rente door corona zijn betaald)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201498842
Bedrijfspand 5,5% rente
https://www.collincrowdfund.nl/hugo-vastgoed-b-v/
1e hypotheek
pi_201498873
Verhuurder shovels
https://www.collincrowdfu(...)ntaal-transport-b-v/
Verpanding verreiker
pi_201498908
4 van de 5 projecten van geldvoorelkaar lijken niet vol te gaan komen.
pi_201499192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Bedrijfspand 5,5% rente
https://www.collincrowdfund.nl/hugo-vastgoed-b-v/
1e hypotheek
Sjoerd Dillisse - Company Owner - WIJKOPENHUIZEN.NL
https://drimble.nl/bedrijf/breda/4218655/hemo-beheer-bv.html
Hij geeft wel een hypo op het "beste" pandje vd portefeuille, een drankenhalletje somewhereachter bij Terneuzen
https://www.facebook.com/746793812079182/posts/2994816813943526/ , wel een mooie ride voor Helene

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 24-09-2021 16:26:53 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')