abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201468692
Hier verder!
Protège moi de mes désirs.
pi_201468791
Arvensis, Juul van net 3 heeft een eigen tablet. Vooral voor lange autoritten en thuis Netflix als ze filmpjes mogen kijken. Daarvoor was het altijd ruzie, want Juul kijkt Ruby regenboog, Paw Patrol en dat zoete gedoe en B kijkt Pokemon en Mario filmpjes op Youtube.

Wij hebben zelf geen tablet al gebruiken we die van Juul ook op vakantie etc.
pi_201468887
Oudste kreeg de telefoon vlak voor groep 7, ze moet nu verder fietsen naar school, regelmatig alleen of met vriendinnen. We brengen dr zelden en halen dr nooit.
*poef* nu is het weg
pi_201468891
Geen idee wanneer ze hier een mobiel hadden. A had 'm in groep 7 denk ik.
T iets later. Ze was namelijk boos dat ze geen mobiel kreeg dus ze had zelf, onder schooltijd, op d'r schoolipad, een iPhone 10 besteld. Ik kreeg een mailtje met bedankt voor je bestelling. Toen ben ik maar eens gaan bellen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 22 september 2021 @ 13:14:25 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_201468908
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:03 schreef arvensis het volgende: Ik zal maar niet vertellen dat m’n 3 jarige peuterpuber mijn iPad heeft toegeëigend. :D
Mijn beide oudste kinderen hebben een eigen tablet, ik vind dat toch wel anders dan een mobieltje hoor ;)
disclaimer
pi_201468981
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:13 schreef Vicky het volgende:
T iets later. Ze was namelijk boos dat ze geen mobiel kreeg dus ze had zelf, onder schooltijd, op d'r schoolipad, een iPhone 10 besteld. Ik kreeg een mailtje met bedankt voor je bestelling. Toen ben ik maar eens gaan bellen...
:D :D
Protège moi de mes désirs.
pi_201468998
Mijn zoon heeft sinds groep 5 een mobiel omdat hij niet meer naar de bso wilde. Dat was precies drie dagen interessant en sindsdien doet hij er nauwelijks wat mee. Alleen af en toe met papa en opa/oma appen. Ik vind het wel mooi zo, want nu heeft hij er nauwelijks naar uit gekeken en is het geen ding geworden. Komt vast wel binnenkort maar nu is het nog rustig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201469012
De mijne heeft zijn telefoon sinds eind groep 6. Vooral omdat hij sindsdien alleen van/naar huis fietst. Het stuk is me net te lang zonder.

Maar al eerder zweefden er genoeg telefoons/iPads rond om filmpjes op te kijken. Nog naast de eigen computer die sinds het thuiswerken op zijn kamer staat. |:(
pi_201469027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:56 schreef laziness het volgende:
Ik ken Parro niet. Wij zijn net van mijnschoolinfo naar social schools over gegaan. Neem aan dat het allemaal ongeveer hetzelfde is. Inderdaad 1 richtingsverkeer al kan je wel de leerkrachten mailen er in en ziekmeldingen doen.
Hier ook precies die overstap gemaakt ja, tot nu toe bevalt het wel goed :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:44 schreef vencodark het volgende:
Ik ben zeker rete ouderwets als ik mijn zoon pas een telefoon wil geven wanneer hij minstens in groep 8 of naar de 1e klas gaat. :')
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee hoor, hier ook dat afgesproken. En eigenlijk vind ik dat al te jong :@ #ouderwets
En dit inderdaad...

Hier mogen ze ook heus wel eens op de tablet, maar dat vind ik inderdaad anders dan echt zelf met een telefoon rondlopen buiten en op school enzo.

Overigens zit ik echt in tal van groepsapps, ook een hoop kleintjes met 2/3/4 personen erin ofzo. Vind ik vaak wel zo praktisch, anders blijf je heen en weer appen :)
pi_201469060
quote:
:o

Dat had bij ons minstens een jaar langer geen mobiel opgeleverd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201469079
quote:
Echt? Hoe dan?
Wat een slimmerik.
pi_201469103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:26 schreef exode het volgende:

[..]
Echt? Hoe dan?
Wat een slimmerik.
Tja een dame die iets te pienter is.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
:o

Dat had bij ons minstens een jaar langer geen mobiel opgeleverd :')
We konden er uiteindelijk wel om lachen

Zo had A een keer voor ruim ¤ 50,00 aan in-app aankopen gedaan op de iPad, ze had het wachtwoord goed gegokt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201469231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:24 schreef exode het volgende:
Iets anders, nou ja aansluitend op Apps, houden jullie het Appgedrag van jullie kinderen bij? B heeft nog geen telefoon en krijgt die voorlopig ook niet. Maar ik hoor echt nare verhalen, veel pesten etc.
Wij zijn daar als bedrijf ook mee bezig, geven workshops in klassen en zo. Als je dan doorvraagt gebeurt dat dus vaker dan ik dacht. Vaak door kinderen die volledig de vrije hand hebben.
Nee, dat houd ik niet bij. Ik ben een tegenstander van monitoren. Wel praten we sinds de kinderen klein zijn over mediagedrag- en keuzes, ik toon me geïnteresseerd in wat ze doen (bijv. de filmpjes die ze bekijken) en ze laten uit zichzelf veel zien.

Van onze oudste weet ik dat hij niet zo graag appt en dat hij gedoe aan zich voorbij laat gaan. Daar heeft-ie geen zin in. Onze jongste kan niet appen omdat haar vriendinnen die mogelijkheid niet hebben. Daar erger ik me dan weer aan, dat er ogenschijnlijk met jongens anders om wordt gegaan dan met meiden. Het kan toeval zijn, dat de ouders van het ene cohort gewoon wat beschermender zijn dan van het andere. Ik hoop het...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201469247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Serieus iemand van Halt op bezoek?? In de klas of thuis?
Soneal heeft eigenlijk al een eigen telefoon sinds we hier wonen en hij ver moet reizen, maar er zit dan wel weer een stalk-app op waarin ik kan zien waar hij is.
Dat was eigenlijk de primaire reden dat hij zijn telefoon mee heeft.

En uiteraard dat ik twee jaar geleden een andere telefoon kocht, hij bij de Action een hoesje met Jurassic Park erop zag dat toevallig voor mijn oude telefoon was :')
Toen waren we nog niet verhuisd maar vond hij het wel een mooi moment om voor te sorteren op een telefoon voor zichzelf :')
In de klas, gelukkig! :P Ik vind het inderdaad fijn dat het op school centraal behandeld wordt. Als ouders zoiets zeggen, wordt het toch minder makkelijk aangenomen dan als het vanuit school of instantie komt.

Ik heb ook altijd gezegd dat een eigen telefoon vanaf groep 8/ 12 jaar vroeg zat is. Maar onze oudste gaat steeds meer zelfstandig op de fiets ergens heen, en ik merk dat ik het zelf soms best handig zou vinden als ik hem even kon appen.

Bijvoorbeeld: op vrijdag is de jongste om 12 uur uit, oudste om 15 uur. Oudste zou zelf naar huis komen, maar jongste ging spelen bij een vriendje tegenover school. We hadden afgesproken dat ik de jongste om 15 uur kwam oppikken. Theoretisch gezien hadden we elkaar net mis kunnen lopen (in de chaos van school gaat dat makkelijk, zeker als hij niet verwacht dat ik er sta). Omdat er verder niemand thuis was, vond ik dat een vervelend idee, want dan had hij voor een dichte deur gestaan. Geen ramp ofzo, maar ik weet dat hij daar toch lichtelijk van in paniek kan raken. Als ik hem even een appje had kunnen sturen, had ik me er toch geruster op gevoeld :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201469271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Van onze oudste weet ik dat hij niet zo graag appt en dat hij gedoe aan zich voorbij laat gaan. Daar heeft-ie geen zin in. Onze jongste kan niet appen omdat haar vriendinnen die mogelijkheid niet hebben. Daar erger ik me dan weer aan, dat er ogenschijnlijk met jongens anders om wordt gegaan dan met meiden. Het kan toeval zijn, dat de ouders van het ene cohort gewoon wat beschermender zijn dan van het andere. Ik hoop het...
Er is volgens mij wel interessante literatuur over het verschil tussen (jonge) jongens en meisjes qua impact op de mentale gezondheid/ontwikkeling en die suggereert wel dat er aanleiding is om wat extra op de meisjes te letten. Het belangrijkste verschil mbt het gebruik van mobieltjes is dat meisjes het sociale verkeer mee naar huis nemen (en dus ook het jaloers-maken, roddelen, reputatie-slopen, etc) en jongens vooral spelletjes spelen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201469285
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:43 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Er is volgens mij wel interessante literatuur over het verschil tussen (jonge) jongens en meisjes qua impact op de mentale gezondheid/ontwikkeling en die suggereert wel dat er aanleiding is om wat extra op de meisjes te letten. Het belangrijkste verschil mbt het gebruik van mobieltjes is dat meisjes het sociale verkeer mee naar huis nemen (en dus ook het jaloers-maken, roddelen, ego-slopen, etc) en jongens vooral spelletjes spelen.
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meiden en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
pi_201469362
Wij hebben as we speak een device situatie. Onze zoon moet van ons eerst naar buiten voor hij op de Nintendo mag, dus om 15:00 uur mag hij pas een half uurtje op zijn Switch. Hij heeft een vriendje die zo'n beetje met het ding vergroeid is. Wij hebben ze na de lunch naar buiten gestuurd, maar nu zaten ze in onze voortuin, vriendje had zijn Nintendo mee naar buiten genomen 8)7 en omdat het een Switch Lite is kon S. niet meedoen dus die zat er nu doelloos naast. Die 1000% focus op zo'n device trek ik heel slecht. Gelukkig heeft mijn man S. net uit zijn lijden verlost en gaan ze samen fietsen. O+

Vriendje fluistert ook altijd vanalles bij S. in zijn oor over snoepjes vragen, meer Nintendo tijd etc. Ik begin er inmiddels een beetje allergisch voor te worden. :@
pi_201469449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meisjes en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
Ik wil die discussie best aanslingeren, maar ongeacht de oorzaak van de verschillen tussen meisjes en jongens valt in ieder geval op te merken dat ze de telefoon beide op een andere manieren gebruiken en dat dit van elkaar afwijkende effecten sorteert.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201469531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben as we speak een device situatie. Onze zoon moet van ons eerst naar buiten voor hij op de Nintendo mag, dus om 15:00 uur mag hij pas een half uurtje op zijn Switch. Hij heeft een vriendje die zo'n beetje met het ding vergroeid is. Wij hebben ze na de lunch naar buiten gestuurd, maar nu zaten ze in onze voortuin, vriendje had zijn Nintendo mee naar buiten genomen 8)7 en omdat het een Switch Lite is kon S. niet meedoen dus die zat er nu doelloos naast. Die 1000% focus op zo'n device trek ik heel slecht. Gelukkig heeft mijn man S. net uit zijn lijden verlost en gaan ze samen fietsen. O+

Vriendje fluistert ook altijd vanalles bij S. in zijn oor over snoepjes vragen, meer Nintendo tijd etc. Ik begin er inmiddels een beetje allergisch voor te worden. :@
Bloedirritant inderdaad. :X
pi_201469548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik wil die discussie best aanslingeren, maar ongeacht de oorzaak van de verschillen tussen meisjes en jongens valt in ieder geval op te merken dat ze de telefoon beide op een andere manieren gebruiken en dat dit van elkaar afwijkende effecten sorteert.
Een van de effecten is een ondervertegenwoordiging van vrouwen in de IT en dat heeft min of meer onzichtbare maar desalniettemin grote maatschappelijke gevolgen. Dat gaat me aan het hart.
  woensdag 22 september 2021 @ 14:03:33 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_201469557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meiden en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
Het kan naast elkaar bestaan he. Stukje nature en stukje nurture. Lijkt me tamelijk zinloos om 1 van die 2 factoren bewust te negeren ;)
disclaimer
pi_201469639
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Het kan naast elkaar bestaan he. Stukje nature en stukje nurture. Lijkt me tamelijk zinloos om 1 van die 2 factoren bewust te negeren ;)
Het lijkt mij eigenlijk veel meer een kwestie van nature dat meisjes meer geïntereseerd zijn in mensen en jongens in 'dingen', dan dat het nurture is. In de meest egalitarische landen (boven ons) zie je zelfs dat vrouwen overwegend meer naar mensen-beroepen neigen en uit eigen overweging wegblijven uit de STEM-fields.
pi_201469640
Ik kan met een jongen en meisje thuis beamen dat de verschillen best groot zijn. Wij hebben 2 stereo types in huis. Naar mijn weten behandelen we ze niet anders, maar wie weet, onbewust toch wel. En zo zal het ook gaan op het KDV, BSO, school etc.

Ga ik weer, wij hadden voor Corona een heel leuk programma op kantoor lopen voor meer vrouwen in de techniek. Hele leuke workshops voor meisjes op middelbare scholen.

En herkenbaar Nikki, B heeft ook zo'n vriendje, maar die legt zich er steeds meer bij neer dat er bij ons geen schermpjes aan gaan buiten kooktijd en eens in het weekend. Maar als ie een switch meeheeft, is het lastig ja.
pi_201469665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een van de effecten is een ondervertegenwoordiging van vrouwen in de IT en dat heeft min of meer onzichtbare maar desalniettemin grote maatschappelijke gevolgen. Dat gaat me aan het hart.
Zouden IT-vrouwen instagram e.d. anders vormgeven of opheffen?
pi_201469677
En bluh, mijn zus en ik willen een weekendje weg boeken voor mijn moeder. Dat geven we elk jaar met haar verjaardag. Maar Landal heeft het huisje in een week 100 euro duurder gemaakt. Al ander IP adres geprobeerd, incognito, van alles, prijs is gewoon echt 100 euro meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')