Er is bij altijd alles een risico op instorten. Klein of groot.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:54 schreef mschol het volgende:
[..]
slopen ja, niet perse alles maar als het op instorten staat en bij een zuchtje wind al een risico op instorten is, is slopen de enige juiste oplossing
Wat vind het lokale sloopbedrijf hiervan? zelfde advies?quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:54 schreef mschol het volgende:
[..]
slopen ja, niet perse alles maar als het op instorten staat en bij een zuchtje wind al een risico op instorten is, is slopen de enige juiste oplossing
die zou hetzelfde moeten hebben want dat is weer een zak geld extraquote:Op vrijdag 29 november 2024 09:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat vind het lokale sloopbedrijf hiervan? zelfde advies?
daarom zetten ze er hekken omheen jaquote:Op vrijdag 29 november 2024 09:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er is bij altijd alles een risico op instorten. Klein of groot.
Niemand hier in Den Helder is echt bang dat ie instort.
Dat doen de overheidsinstanties die in moeten staan voor de veiligheid. Ik heb het uiteraard over de inwoners en de 'algemene mening'.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:09 schreef mschol het volgende:
[..]
die zou hetzelfde moeten hebben want dat is weer een zak geld extra
anders kunnen ze de zaak wel opdoeken
[..]
daarom zetten ze er hekken omheen ja
Wordt tegenwoordig toch Europees aanbesteed dus die heeft er waarschijnlijk niets aan.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat vind het lokale sloopbedrijf hiervan? zelfde advies?
Dit lijkt me weer zo'n typische ambtenarenbezwering.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:16 schreef Dagoduck het volgende:
Laatste wat ik heb gelezen trouwens is dat Rijkswaterstaat is begonnen met renovatie van andere vuurtorens in Nederland (Scheveningen o.a.) en dat expertise die daar wordt opgedaan wordt gebruikt bij de renovatie van de Lange Jaap.
https://bouwenuitvoering.(...)erhoud-van-strukton/quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit lijkt me weer zo'n typische ambtenarenbezwering.
In de eerste plaats zijn er in nederland hooguit maar een handvol vuurtorens van gietijzer volgens deze methode gebouwd.
En als je met het slechtste en urgente exemplaar begint doe je just ervaring op om die andere niet zover te laten komen zou ik denken.
In dit verhaal staat juist dat men de ontwerpfase van lange jaap meenenemt naar twee andere vuurtorens.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
https://bouwenuitvoering.(...)erhoud-van-strukton/
quote:Er is gekozen voor een aanpak waarin ervaringen uit de ontwerpfase van de Lange Jaap worden meegenomen naar de volgende twee vuurtorens. Daarom zal de ontwerpfase voor de toren in Huisduinen (de Lange Jaap) eerst afgerond worden. Hierna wordt gestart met de ontwerpfasen van de andere twee vuurtorens. De uitvoering is daardoor ook in fases. De technische staat van de vuurtorens is daarbij leidend.
Ach, dan heb ik het verkeerd onthouden, of herinnerd, het was alweer drie maanden terug dat ik dat las hè.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
In dit verhaal staat juist dat men de ontwerpfase van lange jaap meenenemt naar twee andere vuurtorens.
[..]
NHD - Vuurtoren Lange Jaap wordt gerenoveerd: behoud iconisch baken Den Helder verzekerdquote:» Er is al 382 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |