abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:00:43 #241
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_215713509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:54 schreef mschol het volgende:

[..]
slopen ja, niet perse alles maar als het op instorten staat en bij een zuchtje wind al een risico op instorten is, is slopen de enige juiste oplossing
Er is bij altijd alles een risico op instorten. Klein of groot.

Niemand hier in Den Helder is echt bang dat ie instort.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_215713512
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:54 schreef mschol het volgende:

[..]
slopen ja, niet perse alles maar als het op instorten staat en bij een zuchtje wind al een risico op instorten is, is slopen de enige juiste oplossing
Wat vind het lokale sloopbedrijf hiervan? zelfde advies?
pi_215713559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
die zou hetzelfde moeten hebben want dat is weer een zak geld extra :)
anders kunnen ze de zaak wel opdoeken
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:00 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Er is bij altijd alles een risico op instorten. Klein of groot.

Niemand hier in Den Helder is echt bang dat ie instort.
daarom zetten ze er hekken omheen ja :')
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:14:08 #244
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_215713587
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:09 schreef mschol het volgende:

[..]
die zou hetzelfde moeten hebben want dat is weer een zak geld extra :)
anders kunnen ze de zaak wel opdoeken
[..]
daarom zetten ze er hekken omheen ja :')
Dat doen de overheidsinstanties die in moeten staan voor de veiligheid. Ik heb het uiteraard over de inwoners en de 'algemene mening'.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:15:11 #245
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_215713596
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wordt tegenwoordig toch Europees aanbesteed dus die heeft er waarschijnlijk niets aan.
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:16:41 #246
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_215713601
Laatste wat ik heb gelezen trouwens is dat Rijkswaterstaat is begonnen met renovatie van andere vuurtorens in Nederland (Scheveningen o.a.) en dat expertise die daar wordt opgedaan wordt gebruikt bij de renovatie van de Lange Jaap.
pi_215713903
Is dat familie van Lange Frans?
pi_215714409
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:16 schreef Dagoduck het volgende:
Laatste wat ik heb gelezen trouwens is dat Rijkswaterstaat is begonnen met renovatie van andere vuurtorens in Nederland (Scheveningen o.a.) en dat expertise die daar wordt opgedaan wordt gebruikt bij de renovatie van de Lange Jaap.
Dit lijkt me weer zo'n typische ambtenarenbezwering.

In de eerste plaats zijn er in nederland hooguit maar een handvol vuurtorens van gietijzer volgens deze methode gebouwd.
En als je met het slechtste en urgente exemplaar begint doe je just ervaring op om die andere niet zover te laten komen zou ik denken.
-
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:44:39 #249
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_215714553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:26 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit lijkt me weer zo'n typische ambtenarenbezwering.

In de eerste plaats zijn er in nederland hooguit maar een handvol vuurtorens van gietijzer volgens deze methode gebouwd.
En als je met het slechtste en urgente exemplaar begint doe je just ervaring op om die andere niet zover te laten komen zou ik denken.
https://bouwenuitvoering.(...)erhoud-van-strukton/

De haalbaarheid van de voorkeursoptie is bij die kleinere vuurtorens groter, vandaar.

De Lange Jaap is ook gewoon meer kapot ;(
pi_215714980
quote:
In dit verhaal staat juist dat men de ontwerpfase van lange jaap meenenemt naar twee andere vuurtorens.

quote:
Er is gekozen voor een aanpak waarin ervaringen uit de ontwerpfase van de Lange Jaap worden meegenomen naar de volgende twee vuurtorens. Daarom zal de ontwerpfase voor de toren in Huisduinen (de Lange Jaap) eerst afgerond worden. Hierna wordt gestart met de ontwerpfasen van de andere twee vuurtorens. De uitvoering is daardoor ook in fases. De technische staat van de vuurtorens is daarbij leidend.
-
  vrijdag 29 november 2024 @ 13:23:15 #251
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_215715307
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:41 schreef quo_ het volgende:

[..]
In dit verhaal staat juist dat men de ontwerpfase van lange jaap meenenemt naar twee andere vuurtorens.
[..]

Ach, dan heb ik het verkeerd onthouden, of herinnerd, het was alweer drie maanden terug dat ik dat las hè.
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:35:53 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219510687
quote:
» Er is al 382 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
NHD - Vuurtoren Lange Jaap wordt gerenoveerd: behoud iconisch baken Den Helder verzekerd

*O*
  woensdag 17 december 2025 @ 06:25:26 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219514911
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')