abonnement Unibet Coolblue
pi_201454472
Ik ben het gezeur van mijn schoonouders zat. Ze moeten te veel werken voor te weinig geld en krijgen weinig vrije tijd. Mijn stemwijzer komt voor 65% overeen met de beste partij en stemmen heeft volgens een deel van mijn vrienden geen zin want er verandert toch niets. Van mijn vader mocht ik in de kroeg nooit over politiek praten voor een leuke avond maar die tijden zijn voorbij.

Ik wil een partij die voor een groot deel bij mij past en waarbij ik begrijp waarom het overige deel niet. Een simulatie kunnen draaien met de consequenties als het wel gaat zoals ik dat wens. Iets wat niet tegen mij liegt maar handelt naar feiten en input.

Persoonlijk vind ik dat ik heel goed kan dansen maar ik heb podiumvrees. Wanneer meer mensen gaan curlen dan ontdekken we misschien meer talent voor de winterspelen. Er zullen mogelijk ook genoeg mensen zijn die een betere minister zijn.

4 maanden lang ben ik gaan programmeren aan een platform waarbij de maatschappij aandeelhouder is. Een perfecte afspiegeling. Een platform waarbij iedere burger en sector inspraak heeft en niets vanuit een kantoor is uitgetekend. Ik heb zelfs een logo gemaakt in Paint.

Echter is het nog een visie. Een hoop dat software, algoritmes en logica in combinatie met veel input de meest ideale partij vormt. Een hoop dat ik mijn biertje in de kroeg kan drinken zonder het gezeik over een minister aan te horen. Een familiediner waarbij men content is met de uur/loon verhouding van zijn beroep als ambtenaar. Ik wil gewoon rust.

Zal mijn visie en code ooit het daglicht zien? Geen idee. Ik kan het niet alleen merkte ik op. Moet ik stoppen of doorgaan? Is er behoefte, draagvlak en hulp? Alweer een partij? Wie wil helpen? Teveel vragen...
pi_201454554
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:37 schreef GinJus het volgende:
Ik ben het gezeur van mijn schoonouders zat. Ze moeten te veel werken voor te weinig geld en krijgen weinig vrije tijd. Mijn stemwijzer komt voor 65% overeen met de beste partij en stemmen heeft volgens een deel van mijn vrienden geen zin want er verandert toch niets. Van mijn vader mocht ik in de kroeg nooit over politiek praten voor een leuke avond maar die tijden zijn voorbij.

Ik wil een partij die voor een groot deel bij mij past en waarbij ik begrijp waarom het overige deel niet. Een simulatie kunnen draaien met de consequenties als het wel gaat zoals ik dat wens. Iets wat niet tegen mij liegt maar handelt naar feiten en input.

Persoonlijk vind ik dat ik heel goed kan dansen maar ik heb podiumvrees. Wanneer meer mensen gaan curlen dan ontdekken we misschien meer talent voor de winterspelen. Er zullen mogelijk ook genoeg mensen zijn die een betere minister zijn.

4 maanden lang ben ik gaan programmeren aan een platform waarbij de maatschappij aandeelhouder is. Een perfecte afspiegeling. Een platform waarbij iedere burger en sector inspraak heeft en niets vanuit een kantoor is uitgetekend. Ik heb zelfs een logo gemaakt in Paint.

Echter is het nog een visie. Een hoop dat software, algoritmes en logica in combinatie met veel input de meest ideale partij vormt. Een hoop dat ik mijn biertje in de kroeg kan drinken zonder het gezeik over een minister aan te horen. Een familiediner waarbij men content is met de uur/loon verhouding van zijn beroep als ambtenaar. Ik wil gewoon rust.

Zal mijn visie en code ooit het daglicht zien? Geen idee. Ik kan het niet alleen merkte ik op. Moet ik stoppen of doorgaan? Is er behoefte, draagvlak en hulp? Alweer een partij? Wie wil helpen? Teveel vragen...
Kan iemand hier chocolade van maken?
pi_201454766
Kan ik de code in Github forken? Anders heeft het geen zin om hier over in discussie te gaan.
pi_201454866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:56 schreef Rekkie het volgende:
Kan ik de code in Github forken? Anders heeft het geen zin om hier over in discussie te gaan.
Jazeker, dat is de insteek van Open Source. Omdat alles nog experimenteel is staat het project nog op private.

Ik zoek mensen die kritisch mee willen kijken voor ik het open gooi voor het hele publiek.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:21:19 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201455122
Grappig ben ook al jaren over zoiets aan het denken.

Ook developer. Maar idd, allerlei hordes.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201455256
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:37 schreef GinJus het volgende:
Ik wil gewoon rust.

Zal mijn visie en code ooit het daglicht zien? Geen idee. Ik kan het niet alleen merkte ik op. Moet ik stoppen of doorgaan? Is er behoefte, draagvlak en hulp? Alweer een partij? Wie wil helpen? Teveel vragen...
Wat wil je bereiken en lukt het op deze weg?

Als je doelstelling 'rust' is, heb ik sterk de vraag of je die doelstelling werkelijk nader komt.

wat bertreft je ideeen over een 'perfecte' software om beleid te creeren op digitale weg, dat klinkt een beetje als de Piraten ooit dachten te kunnen bereiken met hun software LiquidFeedback

dat is gepubliceerd onder een open-source MIT-licentie en wordt open source ontwikkeld, maar lijkt momenteel een betje stilgevallen te zijn, laatste update was 7 maanden gelden
https://www.public-softwa(...)edback_core/shortlog

Het probleem is ook dat de beleidsvorming binnen de Piraten er helemaal niet beter van werd, maar het eerder een eindeloos debat en vooral een haat- en afbrandcultuur aanspporde binnen die partij waardoor alle politieke leiders snel opstapten of weggepest werden door kleine subcultuurtjes die allerhande idiote punten wilden promoten.
Het bleek dat de 'luidste schreeuwers' vooral veel succes hadden en juist genaunceerde en realistische ideen ondergesneeuwt raakten.

Een beetje wat nu al vaak te zien is op publieke debatten op internet en zeker de sociale media...
waarbij vaak fringe ideen die gepromoot worden door zeer radikale schreeuwers en conflict-zoekers veel meer aandacht krijgen en snel boven komen drijven.

helaas zijn maatschappelijke problemen niet zomaar via software op te losen, maar funktioneert die software wel soms als medium dat juist de problemen steeker aan het licht brengt...
waarbij dat aan het licht brengen nog zeker niet de oplossing zelf in zich draagt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201455381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat wil je bereiken en lukt het op deze weg?

Als je doelstelling 'rust' is, heb ik sterk de vraag of je die doelstelling werkelijk nader komt.

wat bertreft je ideeen over een 'perfecte' software om beleid te creeren op digitale weg, dat klinkt een beetje als de Piraten ooit dachten te kunnen bereiken met hun software LiquidFeedback

dat is gepubliceerd onder een open-source MIT-licentie en wordt open source ontwikkeld, maar lijkt momenteel een betje stilgevallen te zijn, laatste update was 7 maanden gelden
https://www.public-softwa(...)edback_core/shortlog

Het probleem is ook dat de beleidsvorming binnen de Piraten er helemaal niet beter van werd, maar het eerder een eindeloos debat en vooral een haat- en afbrandcultuur aanspporde binnen die partij waardoor alle politieke leiders snel opstapten of weggepest werden door kleine subcultuurtjes die allerhande idiote punten wilden promoten.
Het bleek dat de 'luidste schreeuwers' vooral veel succes hadden en juist genaunceerde en realistische ideen ondergesneeuwt raakten.

Een beetje wat nu al vaak te zien is op publieke debatten op internet en zeker de sociale media...
waarbij vaak fringe ideen die gepromoot worden door zeer radikale schreeuwers en conflict-zoekers veel meer aandacht krijgen en snel boven komen drijven.

helaas zijn maatschappelijke problemen niet zomaar via software op te losen, maar funktioneert die software wel soms als medium dat juist de problemen steeker aan het licht brengt...
waarbij dat aan het licht brengen nog zeker niet de oplossing zelf in zich draagt
Zoals ik in mijn visie schets wil je voor een groot deel eens zijn met een partij en weten waarom het overige deel niet. Deze partij begint blanco.

Op basis van bronnen kan je rapporten opmaken om moties, wetsvoorstellen of debatten te openen. Op basis van stemmen, bronbeoordelingen en reacties zal er een waarde toegekend worden aan de betrouwbaarheid.

Het gaat dus ook een groot deel niet om "Ik vind kernenergie gevaarlijk" maar "hierom is kernenergie gevaarlijk". Anders is de input net zo waardevol als Facebook of Twitter en krijg je hardschreeuwers.

Daarnaast wil ik met simulaties duidelijk maken wat de consequenties zijn van accijnzen of belastingen. Zeggen dat je minder wil betalen is makkelijk maar hiervan moeten consequenties zichtbaar worden. Vrijwel al deze data is vrij toegankelijk via het CBS (input dan, niet de uitkomst).

Verder is het nog vrij in te vullen.
pi_201455405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:42 schreef GinJus het volgende:

precies dus als wat LiquidFeedback doet...
in welke zin denk je anders te zijn en waarom zou jij slagen waar LiquidFeedback en ook de verschillende stichtingen die versies daarvan toepassen stuklopen en ook aangeven dat het probleem niet enkel door software op te lossen is.


Of wil jij gewoon een publicatie-wijze creeren waar je jouw mening over zaken mee kunt onderbouwen en zo wergeven dat je anderen kunt overtuigen van jouw gelijk?
dat je daarvoor statistieken wilt gebruiken?

Of gaan je het eerder over process-analyse, waarbij je misschien ook gebruik wilt maken van Big Data Toolsets..
voorbeeld is bv deze tool van Istat: Cosmopolitics
Bedoeld om op basis van realtime transportdata politieke beslissingen te kunnen maken en beleid te kunnen sturen (in dit geval sterk geinspireerd op de otnwikkelingen tijdens de eerste fase van de covid-epidemie in noord-Italie)
https://github.com/istat-methodology/cosmopolitics

[ Bericht 18% gewijzigd door RM-rf op 21-09-2021 14:53:30 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201455481
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]
precies dus als wat LiquidFeedback doet...
in welke zin denk je anders te zijn en waarom zou jij slagen waar LiquidFeedback en ook de verschillende stichtingen die versies daarvan toepassen stuklopen en ook aangeven dat het probleem niet enkel door software op te lossen is
Software is de ondersteuning, niet de oplossing. En dit soort dingen zou ik graag willen tackelen. Hoe? Ik ben een programmeur met een visie... daarom vraag ik het hier.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:54:38 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201455512
Zou eerst de problemen benoemen die je met software wil oplossen.

Dan oplossingen bedenken.

En dan een architectuur bedenken die niet…verpest kan worden door de huidige belanghebbenden.

Is de vorige ontwikkelaar van dit idee ook niet gesuicide?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201455574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:52 schreef GinJus het volgende:

[..]
Software is de ondersteuning, niet de oplossing. En dit soort dingen zou ik graag willen tackelen. Hoe? Ik ben een programmeur met een visie... daarom vraag ik het hier.
Het probleem is vaak ofwel een bestuurstechnisch iets.... hhoe je beleid kunt vormen en daarvoor zoveel mogelijk input kunt gebruiken...
dat richt zich snel op een data-georienteerde policy-making
https://www.tandfonline.c(...)0919392.2015.1125187

maar geheel los daarvan staat ook het idee dat bij bestuurspolitieke maatregelen er ook een democratische onderrsteuning dient te zijn..
Soms deze zich uit in het vertrouwen dat mensen aan bestuurders geven beleid uit te voeren en anderszijds dat de beleidsmakers ook achteraf verantwoording ervoor afleggen en er transparantie bestaat over de keuzes die ze maken

beide terreinen staan an sich eigenlijk relatief ver van elkaar..
een zeer technocratische bestuurssysteem kan vaak beter zonder teveel democratische inmenging functioneren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201457149
Ben zelf ook 25 jaar developer, nu meer high level bezig, wil je mij eens uitnodigen op je private Repo?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201531237
Waarin heb je het geschreven ouwe dibbes. Ik zie verder niet in hoe jouw platform kan bijdragen aan de tevredenheid van ambtenaren over diens salaris en zulks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 00:50:09 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201535880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:42 schreef GinJus het volgende:

[..]
Zoals ik in mijn visie schets wil je voor een groot deel eens zijn met een partij en weten waarom het overige deel niet. Deze partij begint blanco.

Op basis van bronnen kan je rapporten opmaken om moties, wetsvoorstellen of debatten te openen. Op basis van stemmen, bronbeoordelingen en reacties zal er een waarde toegekend worden aan de betrouwbaarheid.

Het gaat dus ook een groot deel niet om "Ik vind kernenergie gevaarlijk" maar "hierom is kernenergie gevaarlijk". Anders is de input net zo waardevol als Facebook of Twitter en krijg je hardschreeuwers.

Daarnaast wil ik met simulaties duidelijk maken wat de consequenties zijn van accijnzen of belastingen. Zeggen dat je minder wil betalen is makkelijk maar hiervan moeten consequenties zichtbaar worden. Vrijwel al deze data is vrij toegankelijk via het CBS (input dan, niet de uitkomst).

Verder is het nog vrij in te vullen.
Je wil gewoon een technocratische partij oprichten. Prima.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')