nergens naarquote:Op donderdag 20 februari 2003 20:04 schreef Summertime het volgende:
quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:12 schreef Dagonet het volgende:
De meest storende, zin-vervuilende, lelijke fout die je momenteel veel tegenkomt is in mijn ogen nog wel "is" in plaats van "eens".
Doe is normaal
geef mij is een linkje?
Daarbij vallen alle alternatieve spellingen voor "enigszins", "daarentegen" en "sowieso" toch redelijk in het niet.
die wilde ik zeggen!quote:Op donderdag 30 januari 2003 20:39 schreef sizzler het volgende:
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:23 schreef Miss-S het volgende:
ten minste
tenminste
zit verschil tussen
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:06 schreef Frollo het volgende:
"Ik heb nu zes maand met mijn vriendin..."
Schijnt Twents/Achterhoeks te zijn.
Nóóit iemand fout zien doenquote:Op woensdag 6 april 2005 15:37 schreef Hanneman het volgende:
Vaak gelezen: Ik beheer de nederlands taal.
Ik heb zelf deze fout ook weleens gemaakt, maar het is dus beheerSen.
Ho! Nederlands wel met een hoofdletter, ja?quote:Op donderdag 7 april 2005 13:00 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nóóit iemand fout zien doen
en het is ook nog eens nederlandse taal en niet nederlands
Dat was opzet, geen spelfout.... net zoals is ipv eens het vaak isquote:Op donderdag 7 april 2005 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ho! Nederlands wel met een hoofdletter, ja?
Uitlegquote:Op donderdag 7 april 2005 12:57 schreef erikkll het volgende:
[..]
is dat niet goed dan? alhoewel ik normaal maandEN typ (niet zeg)... zie ik niet wat er fout aan is?
Opzet of niet, 't is toch fout.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:06 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat was opzet, geen spelfout.... net zoals is ipv eens het vaak is
Niks mis met die constructie.quote:Op donderdag 7 april 2005 15:28 schreef PanPan het volgende:
'Hoe laat is het wel niet?'
Wel of niet?
Dan broed jij zeker ook serieus op een antwoord als iemand jou toeroept: "Wie denk je wel niet dat je bent?"quote:Op donderdag 7 april 2005 15:38 schreef PanPan het volgende:
Nee, dat is waar, maar ik vraag me wel altijd af wat ze dan willen weten; hoe laat het wél is of hoe laat het níét is![]()
Dat brengt me bij 1 van mijn grootste ergernissen op dit moment, het wordt een hinderlijke trend: het scheiden van samengestelde zelfstandige naamwoorden.quote:ga eens een lesje basis grammatica volgen. Dit lijkt nergens op.
Eensch!quote:Op donderdag 7 april 2005 16:28 schreef SolarX het volgende:
[..]
Dat brengt me bij 1 van mijn grootste ergernissen op dit moment, het wordt een hinderlijke trend: het scheiden van samengestelde zelfstandige naamwoorden.
Die schrijven we in Nederland dus netjes als 1 woord.
(...)
Dat is mijn theoriequote:Op donderdag 7 april 2005 16:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eensch!![]()
Mijn theorie is dat we hierin de invloed van het Engels terugzien, waarin veel minder samenstellingen voorkomen.
Ik ken het van een oud-studente Nederlands, die inmiddels alweer jaren op internationale architectenbureaus werkt en gewoon alle samenstellingen opknipt.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:43 schreef SolarX het volgende:
Dat zou ik een goed excuus vinden, ware het niet dat het gros van de mensen die ik dat zie doen ook geen fatsoenlijk Engels schrijft
Enige is het als het dus 1 "ding" is.quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:47 schreef Hanneman het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe het zit met enige en enigste?
Schieuwnierigquote:Op woensdag 6 april 2005 23:39 schreef PrintScreen het volgende:
nieuwschierig
nieuwsgierig
Niet dat ik zo een licht ben met de Nederlandse taal maar ik erger me echt groen en geel als mensen is ipv eens zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |