abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:52:52 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201452184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:51 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt en de maatregelen nu zijn er nu op globale schaal ingevoerd dat was toen niet zo. Covid zou vele malen destructiever zijn in 1918
In 1918 was de wereld een stuk minder geglobaliseerd dan nu he.

Je kunt het denk ik sowieso moeilijk vergelijken.
pi_201452189
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:51 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt en de maatregelen nu zijn er nu op globale schaal ingevoerd dat was toen niet zo. Covid zou vele malen destructiever zijn in 1918
behalve dat destijds met name jonge mensen overleden en nu 80 plussers.
pi_201452192
Ik heb het vorig jaar in New York nog eens gedaan. Achter een auto. Moest zo erg dat ik het niet meer op kon houden. Mijn gezelschap lag helemaal in een deuk, want bleek precies voor een politiebureau te zijn. Maar eind goed al goed, niemand heeft het gezien. Move along please, nothing to see here.
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:55:25 #254
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201452230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Welke vaccinatiediscussies hebben we eerder gehad?
Vaccinatie voor medewerkers kinderopvang verplicht stellen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201452235
Wat een saaie bedoening zo op Prinsjesdag...
O, o o wat zijn we weer bang...

De F1 heeft bewezen dat het wél kan!

Hugo zal wel weer blij zijn met zichzelf! :Y

  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 10:56:43 #256
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201452252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:55 schreef Bocaj het volgende:
Wat een saaie bedoening zo op Prinsjesdag...
O, o o wat zijn we weer bang...

De F1 heeft bewezen dat het wél kan!

Hugo zal wel weer blij zijn met zichzelf! :Y

[ afbeelding ]
Dat ziet eruit als Hugo wanneer ie door Mattèl gemaakt zou zijn, als Ken pop?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201452266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nouja, dat is natuurlijk maar de vraag. Het zou veel langer duren voor het over de wereld verspreid zou zijn.
De spaanse griep een redelijke voorspeller in dit geheel, die toen ook over heel de wereld is uitgevoerd. Je voer toen ook binnen 2 weken naar America bijvoorbeeld. sars virussen) kan ongeveer 10 dagen overleven op karton. En globalisering is zou oud als de weg naar rome. Het euro-asia continent waren handelsroutes al aanwezig vanaf ver voor christus.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 10:59:23 #258
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201452289
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De spaanse griep een redelijke voorspeller in dit geheel, die toen ook over heel de wereld is uitgevoerd. Je voer toen ook binnen 2 weken naar America bijvoorbeeld. sars virussen) kan ongeveer 10 dagen overleven op karton. En globalisering is zou oud als de weg naar rome. Het euro-asia continent waren handelsroutes al aanwezig vanaf ver voor christus.
Tuurlijk, maar als het twee weken duurt om naar Amerika te varen is er een flinke kans dat mensen al ziek zijn aan boord, of in het slechtste geval al overlijden. Als je binnen 12 uur op een ander continent zit is het prima mogelijk dat je nog geen klachten hebt.

Dat het virus overleeft op (bijvoorbeeld) karton is wel vaker gezegd ja, maar er is ook regelmatig genoemd dat mensen daar niet besmet door raken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:59:37 #259
3542 Gia
User under construction
pi_201452292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
In feite wel.
Volgens de site van rivm hoeft de pas niet voor kunst- en cultuurbeoefening.

Dat wordt dan via de nooduitgang naar binnen voor wie niet gevaccineerd is.
pi_201452296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
In 1918 was de wereld een stuk minder geglobaliseerd dan nu he.

Je kunt het denk ik sowieso moeilijk vergelijken.
Onzin. je weet dat de wereld oorlog toen gaande was. er is toen een hele volksverhuizing geweest. Zuid Italie als voorbeeld, is bijna 35% vertrokken toen. Globalisering was er toen net zo veel als nu.
pi_201452308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:47 schreef popje het volgende:
Oh echt die podcast Virusfeiten, tenenkrommend! Gommers die roept dat er echt heel veel risico wordt genomen en er geheid een piek aankomt... voorlopig wijst niets daarop. Eigenlijk verandert er niks per aanstaande zaterdag, alleen moeten we meer gaan doen ipv minder. Die anderhalve meter bestaat echt niet meer.
De anderhalve meter was voornamelijk een reden voor sluitingen en/of capaciteitsbeperkingen daar waar hij niet kon worden gehandhaafd. Sinds een tijdje is laatstgenoemde toch al aardig losgekoppeld en apart gereguleerd dus ik denk dat er de facto niet veel verandert. Maar goed, iemand als Gommers lijkt oprecht in de veronderstelling te zijn dat we ons na 25 september radicaal anders gaan gedragen.
I'll give you something to do
pi_201452310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vrouwen zijn dan wel weer gediscrimineerd ten opzichte van mannen. Het is toch makkelijker om tegen een boom te pissen dan en plein public je broek te moeten laten zakken.
Als ik moet dan moet ik hoor. Ik pis overal als het moet :@
Komt wrs door jarenlang festivals bezoeken :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 11:03:08 #263
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201452334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:01 schreef galantis het volgende:

[..]
De anderhalve meter was voornamelijk een reden voor sluitingen en/of capaciteitsbeperkingen daar waar hij niet kon worden gehandhaafd. Sinds een tijdje is laatstgenoemde toch al aardig losgekoppeld en apart gereguleerd dus ik denk dat er de facto niet veel verandert. Maar goed, iemand als Gommers lijkt oprecht in de veronderstelling te zijn dat we ons na 25 september radicaal anders gaan gedragen.
Ik snap het ook niet zo goed. Gommers is altijd één van de meer gematigde geweest. Die nog wel 's wilde roepen dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en dat de IC's het prima aan zouden kunnen zonder additionele maatregelen. Waar zijn verandering ineens vandaan komt is me echt een raadsel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201452340
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar als het twee weken duurt om naar Amerika te varen is er een flinke kans dat mensen al ziek zijn aan boord, of in het slechtste geval al overlijden. Als je binnen 12 uur op een ander continent zit is het prima mogelijk dat je nog geen klachten hebt.

Dat het virus overleeft op (bijvoorbeeld) karton is wel vaker gezegd ja, maar er is ook regelmatig genoemd dat mensen daar niet besmet door raken.
Dat geld voor andere sars virussen. Het virus besmet het beste via handen en dan slijmlviezen die kunnen opnemen (ogen, mond, anus etc).

hierom hoopte men eerst dat 1,5 meter de schade zou beperken (wat niet voldoende was), en waarom men expliciet niet eerst mondkapjes Advies kwam. Handen e bsmetten vele malen meer dan via luchtwegen. bij dit virus.
pi_201452354
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Als ik moet dan moet ik hoor. Ik pis overal als het moet :@
Komt wrs door jarenlang festivals bezoeken :+
Ja ik kom ook veel op festivals. Maar daar zijn altijd gewoon wc's hoor. Vroeger dixies maar de laatste tien jaar al gewoon w.c.'s waar je door kunt trekken. Die vaak elke paar uur grondig schoongemaakt worden. Niks mis mee.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 11:04:50 #266
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201452361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat geld voor andere sars virussen. Het virus besmet het beste via handen en dan slijmlviezen die kunnen opnemen (ogen, mond, anus etc).

hierom hoopte men eerst dat 1,5 meter de schade zou beperken (wat niet voldoende was), en waarom men expliciet niet eerst mondkapjes Advies kwam. Handen e bsmetten vele malen meer dan via luchtwegen. bij dit virus.
Weet je dat zeker? Er zijn verschillende virologen geweest die meerdere malen genoemd hebben dat het schoonmaken van winkelwagentjes niets toevoegt (als voorbeeld). Als het virus veel besmettelijker is via je handen zou dat juist heel veel toevoegen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201452409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet zo goed. Gommers is altijd één van de meer gematigde geweest. Die nog wel 's wilde roepen dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en dat de IC's het prima aan zouden kunnen zonder additionele maatregelen. Waar zijn verandering ineens vandaan komt is me echt een raadsel.
Wellicht dat hij zich altijd prettig heeft gevoeld met wat er op de tekentafel ligt. En nu het fundament onder de coronabestrijding in NL, namelijk de afstandsregels, van diezelfde tekentafel wordt weggeschopt hij hem toch wel begint te knijpen.
I'll give you something to do
pi_201452443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet zo goed. Gommers is altijd één van de meer gematigde geweest. Die nog wel 's wilde roepen dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en dat de IC's het prima aan zouden kunnen zonder additionele maatregelen. Waar zijn verandering ineens vandaan komt is me echt een raadsel.
Ja dat verbaast mij ook nogal.
pi_201452452
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat geld voor andere sars virussen. Het virus besmet het beste via handen en dan slijmlviezen die kunnen opnemen (ogen, mond, anus etc).

hierom hoopte men eerst dat 1,5 meter de schade zou beperken (wat niet voldoende was), en waarom men expliciet niet eerst mondkapjes Advies kwam. Handen e bsmetten vele malen meer dan via luchtwegen. bij dit virus.
Mwah, lees dit maar even:

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00251-4

quote:
On the basis of the levels of RNA contamination and how often people touched surfaces such as doorknobs and buttons at pedestrian crossings, the team estimated that the risk of infection from touching a contaminated surface is less than 5 in 10,000 — lower than estimates for SARS-CoV-2 infection through aerosols, and lower than surface-transmission risk for influenza or norovirus.
Met een link naar deze studie: https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.estlett.0c00875
I'll give you something to do
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:12:27 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_201452486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:01 schreef galantis het volgende:

[..]
De anderhalve meter was voornamelijk een reden voor sluitingen en/of capaciteitsbeperkingen daar waar hij niet kon worden gehandhaafd. Sinds een tijdje is laatstgenoemde toch al aardig losgekoppeld en apart gereguleerd dus ik denk dat er de facto niet veel verandert. Maar goed, iemand als Gommers lijkt oprecht in de veronderstelling te zijn dat we ons na 25 september radicaal anders gaan gedragen.
We gaan ons radicaal anders gedragen, het wordt namelijk weer kouder, dus we bewegen ons meer binnenskamers, zeker nu al het secondair en tertiair onderwijs weer van start is.
Ik heb vorige drie vakken les gegeven en zit inmiddels weer met een fikse verkoudheid thuis.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201452532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:12 schreef speknek het volgende:

[..]
We gaan ons radicaal anders gedragen, het wordt namelijk weer kouder, dus we bewegen ons meer binnenskamers, zeker nu al het secondair en tertiair onderwijs weer van start is.
Ik heb vorige drie vakken les gegeven en zit inmiddels weer met een fikse verkoudheid thuis.
Dat heeft vrij weinig met specifiek het loslaten van afstandsregels te maken, en ongeveer alles met gewoon het seizoen.
I'll give you something to do
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:17:43 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_201452552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:15 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat heeft vrij weinig met specifiek het loslaten van afstandsregels te maken, en ongeveer alles met gewoon het seizoen.
Ik dacht dat je niet begreep waarom Gommers weer een piek verwachtte?
Het seizoen is wat de maatregelen volgens hem waarschijnlijk nodig maakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:27:10 #273
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201452668
Kansloos als je de Twitter van Containment.nu leest

Containment Nu! #VoorWeinigCovid
@ContainmentNu
·
Sep 20
Ook maskers in winkels, waar we op blijven hopen, leveren netto niet zoveel minder besmettingen op maar maken de maatschappij wel toegankelijker voor groepen die nu onbeschermd zijn:
1. Onprikbaren
2. Kinderen <12jr
3. Kwetsbaren die na prik nog steeds 1-2% sterfkans hebben.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:30:54 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201452705
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Kinderen tot de 12 hoeven toch niets te laten zien?

Overigens kan de Efteling dan gewoon beter aan de poort controleren, 10x makkelijker.
Nee, maar er zijn ook genoeg middelbare scholen die naar een pretpark gaan.

En voor het gemak kan de Efteling beter aan de poort controleren, dus dat zullen ze (als het echt moet) ook wel gaan doen. Maar dat is niet echt goed voor de klandizie, en ook behoorlijk in tegenspraak met het idee van een doorstroomlocatie. Dan moeten ze op de markt ook QR-codes gaan checken, zeg maar. (Hopelijk breng ik ze niet op ideeën nu).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201452739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:17 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik dacht dat je niet begreep waarom Gommers weer een piek verwachtte?
Het seizoen is wat de maatregelen volgens hem waarschijnlijk nodig maakt.
'Begrijpen' is een dubbelzinnige in deze. Ik kan het ongetwijfeld snappen wanneer hij het zou toelichten maar ik deel zijn zorgen niet.
M.i. wordt de anderhalve meter in het algemeen slecht tot niet nageleefd. Dus op dat punt zie ik na 25 september niets veranderen.
Dan hebben we nog het openstellen van horeca/cultuur/etc met coronapas maar zonder verdere regels. Hier heeft Gommers zijn twijfels bij de handhaving ervan, maar ik zie hier wederom weinig problemen omdat deze locaties al maanden open zijn en ik hier wederom weinig afstand zie worden gehouden.
Het enige dat nu écht verandert is de openstelling van evenementen etc, maar hier is die toegangscontrole juist veel strikter en gemakkelijker dus voorzie ik ook weinig problemen, daar dit tijdens de fieldlabs goed verliep en ook in het buitenland al tijden goed gaat.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')