Ik was het nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:13 schreef derLudolf het volgende:
https://www.canonrumors.c(...)?no_cache=1634053227
Half miljoen voor een EF1200 F5.6L
Ik kan het niet laten om te zeggen dat het 80mm blijftquote:Op woensdag 13 oktober 2021 10:17 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb inmiddels mijn nieuwe lens binnen, de 50mm. Uiteraard ook al geprobeerd op mijn Eos 300v en ik moet zeggen dat ik erg tevreden mee ben.Ook geprobeerd op mijn oude dslr. En ook al heeft die cropped sensor (dus als ik goed reken wordt het 80mm), de resultaten zijn niet verkeerd.
Ok, nu voel ik me weer dom. Ik dacht dat ik het begrepen had van fullframe naar cropped.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan het niet laten om te zeggen dat het 80mm blijftJe beeldhoek verandert wel naar de beeldhoek die equivalent is aan een 80mm op fullframe.
De diagonaal van de sensor is min of meer de standaard brandpuntsafstand.
Je hebt een lens, die heeft een brandpuntsafstand, die verandert niet ongeacht welke camera/sensor er achter hangt. De beeldhoek wordt wel anders als er een kleinere of grotere sensor achter hangt. Men is brandpuntsafstand als eenheid voor beeldhoek gaan gebruiken.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 11:58 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ok, nu voel ik me weer dom. Ik dacht dat ik het begrepen had van fullframe naar cropped.
Nee, totaal geen ervaring mee. Jij wel?quote:
Nee, al vind ik die luminar dingen maar een beetje mwah voor de dingen die ik doe, maar ik hoorde goede dingen over die nieuwe luminarquote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee, totaal geen ervaring mee. Jij wel?
Fotobewerking doe ik standaard in Photoshop, omdat ik te lui ben om een nieuw programma te leren.Al moet ik zeggen dat ik ook een paar keer Lightroom heb gebruikt.
Prachtige kleuren.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:35 schreef derLudolf het volgende:
Wat zijn middenformaat dia's toch mooi![]()
[ afbeelding ]
Een Holga is alleen leuk als je low-tech wilt en toch middenformaat. Voor serieuze allround is niet geschikt.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Prachtige kleuren.![]()
Nu wil ik ook weer middenformaat schieten. Maar ik weet eigenlijk niet welke camera ik het beste kan gebruiken. Op school hadden we wel middenformaat camera’s, maar ik weet echt niet meer welk merk dat was. Zijn er überhaupt kleinere middenformaat camera’s.Vroeger had je volgens mij de Holga, maar ik heb geen idee of daar goede foto’s mee gemaakt kan worden.
![]()
Dia heb ik ook al lang niet meer gedaan.
Het lijkt er in alles op dat deze editie wél doorgaat, ze hebben de papierwinkel kennelijk al in orde en het heeft het karakter van een 'doorloopevenement' waardoor die hele controleshizzle ook kan vervallen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 21:43 schreef derLudolf het volgende:
Oeh, gaat er weer een beurs door. Gaaf, misschien nu maar eens heen.
Tweedehands is daar wel het nieuwste wat je tegenkomt. Van oorsprong is de beurs vooral bedoeld voor verzamelaars van échte klassieke fotografica(of ouwe zooi zoals weer andere mensen het noemen). Je komt er echter ook hele leuke spullen tegen om ook nog anno nu te gebruiken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:01 schreef Morri2 het volgende:
Zo te zien is dat Fotografica een beurs voor tweedehands camera's?
Ik heb hier nog een Canon AE-1 liggen die vroeger bijzonder hot was. Hele volksstammen hadden die camera. Volgens mij raak je die gratis nog niet eens meer kwijtquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Tweedehands is daar wel het nieuwste wat je tegenkomt. Van oorsprong is de beurs vooral bedoeld voor verzamelaars van échte klassieke fotografica(of ouwe zooi zoals weer andere mensen het noemen). Je komt er echter ook hele leuke spullen tegen om ook nog anno nu te gebruiken.
Alleen al leuk om eens te kijken naar spullen die vroeger bijzonder hot waren.
In diezelfde tijd was een A-1 voor veel hobbyisten al een droomcamera. Ik kreeg er een te pakken als bijvangst bij een setje Tamron Adaptall lenzen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:41 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een Canon AE-1 liggen die vroeger bijzonder hot was. Hele volksstammen hadden die camera. Volgens mij raak je die gratis nog niet eens meer kwijt
Als we met zijn allen niet al te ziek worden is er komend voorjaar weer de voorjaarseditie.quote:De beurs lijkt me leuk, maar ik denk dat ik nog een jaartje over sla. Dat is me nog net iets te massaal.
Maar doet die camera het nog? Zo ja, waarom dan niet gebruiken?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:41 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een Canon AE-1 liggen die vroeger bijzonder hot was. Hele volksstammen hadden die camera. Volgens mij raak je die gratis nog niet eens meer kwijt
De beurs lijkt me leuk, maar ik denk dat ik nog een jaartje over sla. Dat is me nog net iets te massaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |