Ik heb hier in de wijk 2 voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Dat geroep om overlast is ook even niet waar het mij nu om gaat in dit topic.quote:Op zondag 19 september 2021 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat je ook doet, de hele wijk ruikt jouw rook. De ene heeft daar meer last van dan de ander, maar slecht voor de gezondheid is het voor iedereen
Bedankt! Ik vind het eerlijk gezegd niet echt eenduidig allemaal. Eigenlijk zijn er gewoon geen vaste regels voor, als ik het zo lees. Zolang je de overlast maar beperkt tot een minimum…?quote:Op zondag 19 september 2021 19:15 schreef maily het volgende:
Hier even kijken:
https://iplo.nl/thema/luc(...)36-2789-1f230830d3a3
Hoe bewijst dit het tegendeel als jouw verhaal mijn verhaal bevestigd?quote:Op zondag 19 september 2021 19:22 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik heb hier in de wijk 2 voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Dat geroep om overlast is ook even niet waar het mij nu om gaat in dit topic.
[..]
Bedankt! Ik vind het eerlijk gezegd niet echt eenduidig allemaal. Eigenlijk zijn er gewoon geen vaste regels voor, als ik het zo lees. Zolang je de overlast maar beperkt tot een minimum…?
Hoe zit dat met brandgevaar? Nu zou ik sowieso al een dubbelwandige pijp gebruiken met ruimte tussen de gevel, maar toch: ik lees daar niets over?
quote:Op zondag 19 september 2021 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
Los van wat er wel of niet mag is het behoorlijk asociaal om in een woonwijk op hout te stoken.
On-topic graagquote:Op zondag 19 september 2021 19:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe bewijst dit het tegendeel als jouw verhaal mijn verhaal bevestigd?
Af en toe een keertje zou ik niet vervelend vinden, maar 24/7 is een ander verhaal...quote:Op zondag 19 september 2021 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
Los van wat er wel of niet mag is het behoorlijk asociaal om in een woonwijk op hout te stoken.
On-topic graag…quote:Op zondag 19 september 2021 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Af en toe een keertje zou ik niet vervelend vinden, maar 24/7 is een ander verhaal...
Ik ben on-topic. Jij schrijft dat je er zeker van wilt zijn dat je buren er geen last van krijgen...quote:
quote:Op zondag 19 september 2021 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben on-topic. Jij schrijft dat je er zeker van wilt zijn dat je buren er geen last van krijgen...
On-topic graagquote:Op zondag 19 september 2021 19:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Nu wilde ik graag weten waar ik de regelgeving kan vinden omtrent rook kanalen / kachelpijpen, om er zeker van te zijn dat ik straks aan de eisen voldoe.
Kan iemand mij hierbij verder helpen?
Bedankt!
Dat is inderdaad wel een belangrijke nuance. Af en toe voor de gezelligheid de houtkachel of open haard aansteken is iets anders dan de hele winter hout stoken om op stookkosten te besparen.quote:Op zondag 19 september 2021 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Af en toe een keertje zou ik niet vervelend vinden, maar 24/7 is een ander verhaal...
Zie OP en TT.quote:Op zondag 19 september 2021 19:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is het. Het gaat je toch om de overlast?
quote:Op zondag 19 september 2021 19:32 schreef arvensis het volgende:
Afdeling 3.8 van het Bouwbesluit gaat over de afvoer e.d.
https://www.bouwbesluitonline.nl/docs/wet/bb2012/hfd3/afd3-8
Dankjewel!quote:Op zondag 19 september 2021 19:32 schreef arvensis het volgende:
Afdeling 3.8 van het Bouwbesluit gaat over de afvoer e.d.
https://www.bouwbesluitonline.nl/docs/wet/bb2012/hfd3/afd3-8
TS houdt niets in de gaten behalve z'n eigen portemonnee. Laat de rest maar in z'n vieze rookdampen zitten.quote:Op zondag 19 september 2021 19:34 schreef arvensis het volgende:
Hou tzt ook het stookalert in de gaten: https://www.rivm.nl/stookalert
En neem even contact op met je eigen gemeente of Omgevingsdienst, zij kunnen je verder helpen.
In de Wet Milieubeheer staat overigens ook dat je geen bewerkt hout mag stoken, maar ik ga er vanuit dat dat vanzelfsprekend is.quote:
Gelukkig is die regelgeving erquote:Op zondag 19 september 2021 19:43 schreef arvensis het volgende:
[..]
In de Wet Milieubeheer staat overigens ook dat je geen bewerkt hout mag stoken, maar ik ga er vanuit dat dat vanzelfsprekend is.
Met de komst van de Omgevingswet en bijhorende visies, plannen en wetgeving kunnen gemeenten wel eigen regels stellen. Daarom is het van belang daar alvast naar te informeren bij je gemeente/OD.
De reacties over houtrook komen duidelijk naar voren in dit topic. Zorg er voor dat je buren/omgeving geen overlast ervaren van jouw verbrandingsdampen. Het is echt slecht voor de gezondheid en ontzettend hinderlijk.quote:Op zondag 19 september 2021 19:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Gelukkig is die regelgeving erMaar dat is voor mij inderdaad vanzelfsprekend. Het zal bij ons voornamelijk beukenhout zijn met een vochtpercentage van ~15%. Zit wel goed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |