Klopt!quote:Op woensdag 22 september 2021 08:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook tamelijk inactief? Dan heb je ook significant minder nodig.
Ik heb de indruk dat slaloze salades zich beter laten bewaren. Evt op je werk er nog een handje sla/rucola/etc doorheen mengen vers uit zo'n zakje van de supermarkt.quote:Op woensdag 22 september 2021 08:45 schreef Nanuke het volgende:
Ik eet alleen 2000 als ik bv geef, dan heb ik de hele dag honger ook. Maar ik ben niet zo groot en heb zittend werk dus normaal zit ik denk ik rond de 1.600.![]()
Ik heb nu ongeveer een maandje weer een goed ritme in eten, 2 maaltijden met sporadisch een tussendoortje. Vanaf oktober ga ik weer kijken naar hoeveel ik dan precies eet, maar voor nu is dit al prima want het was eat all day all the food.![]()
Waar ik vooral tegenaanloop is lunchen op werk. Thuis stop ik graag wat moeite in m'n eten, deels omdat fijn, maar ook omdat ik er dan bewust mee bezig ben wat ik allemaal eet. Maar s ochtends heb ik daar geen tijd voor en s avonds al klaar maken van een salade vind ik dus de volgende dag maar matig. Dus ik blijf hangen in crackers met beleg met een beetje fruit erbij, maar het wordt een beetje saai. Hebben jullie wel succesrecepten die je een dag van tevoren klaar kan maken?
Of de hele salade 's avonds voorbereiden en er dan voor je naar je werk gaat een flinke hand vol sla op doen. Vlak voor je gaat eten mengen. Ik heb járenlang salades meegenomen naar het werk, ging prima. Nu eet ik niets op het werk; dat werkt voor mij en het circadiaan ritme van mijn darmen het beste. Thuis ontbijt ik voor ik ga slapen.quote:Op woensdag 22 september 2021 10:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de indruk dat slaloze salades zich beter laten bewaren. Evt op je werk er nog een handje sla/rucola/etc doorheen mengen vers uit zo'n zakje van de supermarkt.
Groenten die in slaloze salades kunnen gaan: wortel, paprika, tomaat, komkommer, gegrilde aubergine/courgette/paprika, radijs, augurk, .....
En peulvruchten of pasta of couscous erdoor is ook lekker, als je daar de ruimte voor hebt qua calorieën.
Ik doe als dressing graag vinaigrette of een mengsel van pesto en citroensap of een mengsel van olijfolie en citroensap. Ik heb de indruk dat als je het lekker zuur maakt, de salade ook frisser blijft na een nachtje in de koelkast.
Ik ben voor. Zou voor mijn sociale ongemakkelijkheid dan een beste drempel zijn om te gaan, goed voor mijn dieet.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:26 schreef minilot het volgende:
IJsje werd een bolletje bloedsinaasappelsorbetijs op een hoorntje. Onze plaatselijke ijssalon is echt te goed om te negeren, verdorie
@:Myraela Ik ga misschien zelfs wel bij die ijssalon van je werken als Günther vanaf januari naar school gaat!Wat voor invloed dat op mijn huidige gezonde gewicht gaat hebben valt nog te bezien
Heb je een receptje?quote:Op woensdag 22 september 2021 13:50 schreef SQ het volgende:
Mijn courgetteplant is met een eindsprint bezig dus ik heb nu bijna dagelijks een nieuwe courgette. Net een snel soepje gebrouwen met ui, knoflook, courgette, koriander en tandoorikruidensuperlekker en maar 200 calorietjes
(voornamelijk van de room en de boter
)
Ik begrijp dat nooit zo, geen 2000 kcals opkunnen, als ik zie met hoe weinig volume dingen als pindakaas, mayo, avocado, boter/olie en room al flink aantikkenquote:Op dinsdag 21 september 2021 23:17 schreef LPFAN het volgende:
Ik kan niet eens 2000 op denk ik. Ik ben een hele kleine eter hahaMaag zit gauw vol.
Daarbij lijkt het me schier onmogelijk om (flink) overgewicht te bereiken als je geen 2000 kcal op een dag op kuntquote:Op woensdag 22 september 2021 16:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nooit zo, geen 2000 kcals opkunnen, als ik zie met hoe weinig volume dingen als pindakaas, mayo, avocado, boter/olie en room al flink aantikken
Jup jupquote:Op woensdag 22 september 2021 17:19 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat ik 2000 kcal prima in één maaltijd kan proppen.
Daarom zeg ik ook denk ik. Als ik MFP moet geloven als ik die invul zit ik er dus altijd onder en heb wel een vol gevoelquote:Op woensdag 22 september 2021 16:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nooit zo, geen 2000 kcals opkunnen, als ik zie met hoe weinig volume dingen als pindakaas, mayo, avocado, boter/olie en room al flink aantikken
Aardappelsalade, sausjes, maiskolf, stokbrood, kruidenboter en vlees (worstje, beetje sparerib, speklapje, kippenbout) en toe nog marshmellows boven het vuur. Hierbij wijn of bier. 2000 kcal? Met gemakquote:Op woensdag 22 september 2021 17:26 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat de avondjes barbecuen het ergste waren hier. Vooral door een enorme lading kruidenboter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |