abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:32:23 #176
236264 crew  capricia
pi_201428841
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:21 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja daar zit ik dus ook mee. Mijn grootste reden om het niet te doen: wat is het nut ervan? Mensen die ingeent zijn geven het ook nog steeds door. Dus bescherm ik nou echt een ander? Voorstanders overtuig me, want ik sta er echt voor open.

De kans om een fiets of auto ongeluk te krijgen is vele factoren groter. En die kans is al nihil. Dus voor mezelf hoef ik het niet te doen.
Niemand hoeft je overtuigen. Als jij geen vaccinaties wil, moet je het gewoon niet doen. Punt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201428974
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Niemand hoeft je overtuigen. Als jij geen vaccinaties wil, moet je het gewoon niet doen. Punt.
Zo zwart wit is het niet. Mijn beslissing heeft gevolgen voor andere mensen. Het is moeilijk een weloverwogen beslissing te nemen. Heb er al zoveel over gelezen. Hoor graag overtuigende argumenten.

Ik was anti, maar nu ik mijn argumenten kracht bij moet zetten door Wilders en Baudet te quoten ga ik twijfelen.

Aan de andere kant.. partij voor de dieren distantieert zich ook van het beleid van het kabinet.

Ik weet t gewoon niet, en laat me graag overtuigen.
  zondag 19 september 2021 @ 16:44:06 #178
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201429037
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:39 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Zo zwart wit is het niet. Mijn beslissing heeft gevolgen voor andere mensen. Het is moeilijk een weloverwogen beslissing te nemen. Heb er al zoveel over gelezen. Hoor graag overtuigende argumenten.

Ik was anti, maar nu ik mijn argumenten kracht bij moet zetten door Wilders en Baudet te quoten ga ik twijfelen.

Aan de andere kant.. partij voor de dieren distantieert zich ook van het beleid van het kabinet.

Je hebt 50% kans de goeie of slechte beslissing te nemen.. best veel nog.. succes ^O^
pi_201429342
quote:

[..]

Zal het maar doen, anders kan je straks thuisblijven.
pi_201429834
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ondersterfte in 2020? volgens mij is de sterfte over 2020 nooit onder de 'normale' bandbreedte gegaan...
in week 29 was de sterfte gemeten naar de Z-score -1,24, maar de normale bandbreedte is van +2 tot -2
ook week 27 en week 28 was netaan negatief, maar verder was er geeneen week waarin de sterfte te laag was.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/#z-scores-by-country (je kunt handmatig enkel #Netherlands' selecteren in de grafiek)

Wel is de oversterftegolf rond week 33 verklaard wegens de hittegolf die toen heerste en die altijd tot een oversterfte leid.
Maar juist als je de oversterfte bekijkt is het opvallend dat er geen enkele 'elastisch effect' opgetreden is en de oversterfte voortdurend te hoog is...
vergeleken met bv 2018 merkte je dat toen na de griepepidemie die zn hoogtepunt in week 10 kende er meerdere weken van een zeer lage sterfte was, beginnend in week 15 en aanhoudend tot week 24, in week 17 haalde die een dieptepunt van -1.84.
Dat ontbreekt nu nog altijd geheel... al is nu de oversterfte meestal binnen de bandbreedte, het blijft ook over 2021 altijd boven 'normaal', meestal in een range van +1 tot +3.. de laatste cijfers zijn +0.74 wat een van de laagste oversterfte-cijfers van 2021, maar nog steeds hoger dan normaal.
Overigens merkte ook het CBS al op dat waar in 2017-2018 de oversterfte tijdens de griepepidemie vrijwel geheel plaatsvond in de leeftijdsgroep boven de 80 jaar, dit bij corona een duidelijk jongere groep slachtoffers kent en ook de leeftijdsgroep boven de 60 een hoge oversterfte heeft en zelfs de groep boven de 40 een oversterfte kent

Overigens heeft oversterfte niks te maken met de sterfte naar doodsoorzaak-statistieken van het CBS, die ze achteraf presenteren.
Het CBS baseeert zich daarbij op officiele overlijdensverklaringen en ook geregistreerde doodsoorzaken.
hierbij worden alle overlijdens per hand gecontroleerd, wat het natuurlijk een tijdsrovend iets maakt.

Het RIVM baseert zich voor zijn sterftestatistieken enkel op vrijwillige meldingen en controleert die op basis van hun eigen geregsitreerde corona-tests, enkel een gvrijwillig gemeldde overledene wordt meegenomen als deze ook voorheen een positieve coronatest gemeld was op die persoon dor de GGD.

effectief blijkt deze telling echter structurel te laag, ongeveer de helft vanb de overlijdens wordt niet meegenomen tot 31 maart 2021 ...
het zal interssant worden bij de volgende CBS-publicatie over sterftecijfers of die ondertelling dooor het RIVM blijft bestaan...
en zo ja, of de politiek dan ook aanzet geeft dat het RIVM wat zorgvuldiger moet worden in het melden van sterfte...
zeker als bv maatregelen onderbouwt worden door zulke statistieken is het belangrijk dat ze ook kloppen.

Je merkt op veel terreinen dat Realtime Data en Statistieken vaak een grote rol spelen in bestuursmaatregelen..
daarbij is het des te belangrijker dat deze data ook klopt en niet 'vervormt' kan worden om een duidelijk hogere of juist lagere indruk te geven
Heel kort in de zomer zaten we er 400 onder of zo.
Maar over de hele linie natuurlijk niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201429872
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:48 schreef RM-rf het volgende:

vergeet niet dat we allemaal voor hen hebben geapplaufiseert 1,5 jaar terug.

:
Je hebt echt staan klappen, ja?
Niet zo projecteren, jong. De meesten vonden het tamelijk zinloos.
quote:

[..]

Marianne Thieme plaatste een goede tweet afgelopen week.
Maar eigenlijk zou je geen politieke partij nodig moeten hebben om je punten krachten bij te zetten. Daar heb je jezelf voor.
Ik heb mezelf laten vaccineren omdat ik niet ziek wil worden. The end.
Maar ga de coronapas niet gebruiken omdat ik daar weiger aan mee te werken.
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 17:04 schreef macca728 het volgende:

[..]
Zal het maar doen, anders kan je straks thuisblijven.
Deze zin geeft ook exact aan wat er mis mee is.
Go hard or go home
pi_201430026
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 17:50 schreef Noek het volgende:

[..]
Je hebt echt staan klappen, ja?
Niet zo projecteren, jong. De meesten vonden het tamelijk zinloos.
[..]
Marianne Thieme plaatste een goede tweet afgelopen week.
Maar eigenlijk zou je geen politieke partij nodig moeten hebben om je punten krachten bij te zetten. Daar heb je jezelf voor.
Ik heb mezelf laten vaccineren omdat ik niet ziek wil worden. The end.

De kans voor gezonde jonge mensen om echt ziek te worden is zo klein. Voor mezelf hoef ik me niet in te enten. Kans dat ik daarvan ziek wordt is bijna groter dan dat ik van corona ziek wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door bellamy13 op 19-09-2021 18:37:24 ]
pi_201437313
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 18:02 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
De kans voor gezonde jonge mensen om echt ziek te worden is zo klein. Voor mezelf hoef ik me niet in te enten. Kans dat ik daarvan ziek wordt is bijna groter dan dat ik van corona ziek wordt
Bijna..

Je weet dus dat Covid een groter risico vormt.
Waarom dan toch banger voor het vaccin dan voor het virus?
pi_201602187
Ik weet dat het hier niet speelt. Maar dit gaat echt te ver.

https://www.google.com/am(...)andate-vaccines.html
pi_201603221
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:58 schreef bellamy13 het volgende:

Ja, lastige tijden voor mensen die geen vaccin willen.

Het gaat inderdaad nogal ver.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:21:43 #186
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201603575
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 18:02 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
En met 'bijna groter' bedoel je 'veel kleiner'?
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:30:45 #187
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201603665
Zodra ik mij ieder jaar moet laten vaccineren omwille van wat boomers.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201607331
Gevolg van overheidbeleid. Het nieuwe normaal. Denk ook dat dit antwoord geeft op de topictitel

[ Bericht 4% gewijzigd door bellamy13 op 02-10-2021 18:21:27 ]
pi_201607586
quote:
16s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Zodra ik mij ieder jaar moet laten vaccineren omwille van wat boomers.
wat ga je er tegen doen als je geen groen vinkje krijgt als je die jaarlijkse spuit niet neemt?
Plaats hier uw advertentie
pi_201607769
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:05 schreef bellamy13 het volgende:
Gevolg van overheidbeleid. Het nieuwe normaal. Denk ook dat dit antwoord geeft op de topictitel

Heb je nog meer debiele filmpjes?
Valt wel op dat het altijd de onderlaag van de bevolking lijkt te zijn.
pi_201607796
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
Alle maatregelen gaan te ver
dit
pi_201607825
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:42 schreef Questular het volgende:

[..]
Bedankt voor je nuttige toevoeging aan dit topic. Heb duizenden van dit soort filmpjes. Ook van verplegers die zeggen dat de EHBO platgebeld wordt, en vol ligt met mensen die last hebben van bijwerkingen. Ook van artsen die moeite hebben om bijwerkingen te melden (worden uit functie gezet als ze te moeilijk doen). Allemaal wappies natuurlijk.

Als je een inhoudelijke reactie wil: Lees onderstaande link even goed door. En reageer daar dan inhoudelijk op.

usp=sharinghttps://drive.google.com/(...)JZI/view?usp=sharing
pi_201607829
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:58 schreef bellamy13 het volgende:

Nog niet. We volgen langzaam wat de grote landen doen sinds dag 1. Lockdown, avondklok, QR shit etc

Overigens melkt die Biden zijn coronabeleid wel uit zeg. Maar goed als 75 miljoen op Trump stemt zal de centrum kiezer zelfs voor Biden stemmen als hij ter plekke een Amerikaan neerschiet a la wat Trump zei over 5th Avenue
pi_201607864
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:42 schreef Questular het volgende:

[..]
Valt wel op dat het altijd de onderlaag van de bevolking lijkt te zijn.
Ik kies ervoor te geloven dat Nederlanders niet zo debiel zijn als in dat filmpje :+
pi_201607891
Welke maatregelen hebben wij dan?

In Nederland zijn zo beetje alle maatregelen weg.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:15:34 #196
5428 crew  miss_sly
pi_201608106
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:05 schreef bellamy13 het volgende:

Wat bedoel je? Dat een groep mensen zich behoorlijk onbeschoft gedraagt tegenover andere mensen?

Dat is geen gevolg van het overheidsbeleid, maar van mensen zonder fatsoen.

Overigens is dit niet in NL, dus laten we dergelijke voorbeelden niet aanhalen als het kieuwen normaal in NL.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:17:47 #197
5428 crew  miss_sly
pi_201608145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:48 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Bedankt voor je nuttige toevoeging aan dit topic. Heb duizenden van dit soort filmpjes. Ook van verplegers die zeggen dat de EHBO platgebeld wordt, en vol ligt met mensen die last hebben van bijwerkingen. Ook van artsen die moeite hebben om bijwerkingen te melden (worden uit functie gezet als ze te moeilijk doen). Allemaal wappies natuurlijk.

Als je een inhoudelijke reactie wil: Lees onderstaande link even goed door. En reageer daar dan inhoudelijk op.

usp=sharinghttps://drive.google.com/(...)JZI/view?usp=sharing
Zou je wat minder denigrerend kunnen doen tegen mensen met een andere mening? Dank je.
pi_201608214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 19:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Dat een groep mensen zich behoorlijk onbeschoft gedraagt tegenover andere mensen?

Dat is geen gevolg van het overheidsbeleid, maar van mensen zonder fatsoen.

Overigens is dit niet in NL, dus laten we dergelijke voorbeelden niet aanhalen als het kieuwen normaal in NL.
Ik bedoel dat de overheid en media mensen die niet vaccineren wegzetten als het probleem. Dit het gevolg daarvan is. Ja je hebt altijd debiele mensen. Maar de overheid voedt deze mensen, met dit tot gevolg.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:30:19 #199
5428 crew  miss_sly
pi_201608294
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 19:23 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik bedoel dat de overheid en media mensen die niet vaccineren wegzetten als het probleem. Dit het gevolg daarvan is. Ja je hebt altijd debiele mensen. Maar de overheid voedt deze mensen, met dit tot gevolg.
Daar ben ik het niet mee eens. Deze mensen gedragen zich onbehoorlijk. Daar kan de overheid niets aan doen, dat ligt aan die mensen. En dat kun het filmpje als voorbeeld post van het kieuwen normaal, vind ik bepaald vreemd.
pi_201608555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 19:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Deze mensen gedragen zich onbehoorlijk. Daar kan de overheid niets aan doen, dat ligt aan die mensen. En dat kun het filmpje als voorbeeld post van het kieuwen normaal, vind ik bepaald vreemd.
Ik vind dit van hetzelfde niveau als wat je hier in Nederland dagelijks leest op twitter en de fora en om me heen hoor. Ooh hij is overleden en niet gevaccineerd? Eigen schuld, hoor of lees ik dagelijks.

Oh een arts, professor, doktor heeft twijfels bij het beleid? Weg ermee.. wat een zielige wappie. Complotgekkie etc.

Een groot gedeelte van de bevolking vind dat mensen die niet gevaccineerd zijn een probleen zijn, geen gezondheidszorg verdienen of nog erger. Hier zie je alleen op film wat de maatschappij denkt. En dit ligt niet aan de mensen maar aan de eenzijdige voorlichting van de overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')