https://www.thestar.com/n(...)es-at-ppc-rally.htmlquote:
Je kunt struikelen over het woord “experimental”. Maar toen mensen het Janssen vaccin kregen, wisten ze bijvoorbeeld nog niet hoe lang het zou werken. Dankzij al deze onbetaalde semi-vrijwillige proefpersonen, weten we dat nu wel: ongeveer 5 maanden. Er zit wel een experimenteel kantje aan.quote:Op maandag 22 november 2021 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
calling it experimental, those are just not true assertions
Als je echt voor liberalisme bent, dan kan je zeggen dat de werkgever bepaald. Dan moet je het ook goed vinden dat een werkgever mag zeggen: vanaf vandaag mogen alle dikke werknemers niet meer op hun werk komen. En het is dan ook logisch dat een werkgever bepaalt wie er tot zijn gebouw wordt toegelaten en wie niet. Dan heeft de overheid niets meer te zeggen over de coronaregels binnen het bedrijf. Ik als ongevaccineerde zou daar minder problemen mee hebben dan het vanuit de overheid opgedrongen systeem dat we nu in Nederland hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
That’s true, I can’t make you do it, but I don’t have to employ you
Juistquote:Op maandag 22 november 2021 00:40 schreef mthecatlover het volgende:
- 2G gaat niet helpen. Wil je testen voor toegang? dan iedereen.
Dit.quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er wordt behoorlijk wat gedaan vanuit de overheid om overgewicht te voorkomen. Het probleem is juist die vrijheid. Van die simpele figuren die 'zich niet door de overheid laten vertellen wat ze moeten eten'.
Op zich heeft de overheid op allerlei gebieden het vertrouwen van de burger geschonden. Niet zo vreemd dus dat er een groep mensen is de geen vertrouwen heeft in de overheid.quote:Op maandag 22 november 2021 07:42 schreef Intint het volgende:
[..]
Dit.
Waarom zouden bepaalde mensen die zich snel aangetast voelen in hun VriJhEiD zich wel door de overheid laten vertellen wat ze moeten eten als ze niet eens een gratis door de overheid aangeboden prikje gaan halen.
Lekker makkelijk. Laten we eerlijk zijn, er zal altijd een groep Nederlanders zijn die altijd dwars zullen gaan liggen. Of het nu gaat om gezond eten of om vaccineren. Lekker dwars liggen onder de noemer ‘MiJn EiGeN KeUzE’’.quote:Op maandag 22 november 2021 07:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich heeft de overheid op allerlei gebieden het vertrouwen van de burger geschonden. Niet zo vreemd dus dat er een groep mensen is de geen vertrouwen heeft in de overheid.
Jij hebt inmiddels een baan als IC verpleegkundige?quote:Op maandag 22 november 2021 01:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juist
Maar dat schijnt niet te kunnen want te weinig capaciteit enzoMaar ondertussen wel 1 miljard in fieldlabs steken, 20 miljoen over de balk in Sywert-gate, de vuurwerk branche nu weer compenseren met weet ik hoeveel geld. Maar iets wat écht helpt kan natuurlijk niet
![]()
Dus 13% van de bevolking is verantwoordelijk voor 40% van de besmettingen.quote:Op maandag 22 november 2021 00:40 schreef mthecatlover het volgende:
- regering misbruikt OMT om achter te verschuilen
- inmiddels is ruim 60% van de besmettingen volledig gevaccineerd
- de zorg is kapot bezuinigd
- gaat nog 10 jaar duren.....
Ik zie het met een vertrouwen in de overheid dat nu onder de 30% is gezakt als toch een groter probleem dan alleen dwars liggen. En met Rutte en Hugo als belangrijkste verkondigers van het beleid heb je dan denk ik een probleem?quote:Op maandag 22 november 2021 08:13 schreef Intint het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Laten we eerlijk zijn, er zal altijd een groep Nederlanders zijn die altijd dwars zullen gaan liggen. Of het nu gaat om gezond eten of om vaccineren. Lekker dwars liggen onder de noemer ‘MiJn EiGeN KeUzE’’.
Persoonlijk zou ik voor een strengere lockdown gaan. Voor een G1 oplossing is er onvoldoende test capaciteit. En voor G2 geen draagvlak. En is niet te handhaven. De maatregelen die jij noemt zie ik nog niet gebeuren. Maar je weet maar nooit.quote:Op maandag 22 november 2021 08:28 schreef bellamy13 het volgende:
Kinderen en jongeren overbelasten de zorg niet. Dat is een feit.
Volgens Diederik Gommers zijn gevaccineerden op dit moment net zo besmettelijk en dus gevaarlijk als niet gevaccineerden.
Toch lees ik hier het volgende.
Volgens veel fokkers hier:
-Stemrecht mag wel ontnomen worden (gebeurd al in sommige landen, waaronder Australië). Die groep die overal tegenaanschopt heeft ook geen recht om te stemmen.
-Zorgverlening moet op eigen kosten betaald worden
-terecht dat ongevaccineerden niet meer hun huis uit mogen.
Als het in dit tempo doorgaat ben ik benieuwd waar we over een paar maanden staan.
Maar denk jij oprecht dat Enrico en Tatjana zich echt eerder zullen overhalen om toch eens wat vaker voor de salade i.p.v. de bittergarnituur te gaan als je er andere poppetjes neerzet?quote:Op maandag 22 november 2021 08:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie het met een vertrouwen in de overheid dat nu onder de 30% is gezakt als toch een groter probleem dan alleen dwars liggen. En met Rutte en Hugo als belangrijkste verkondigers van het beleid heb je dan denk ik een probleem?
Bron.
Nee. Daarom moet je denk ik met wetgeving komen. En gezien de macht van de voedsel industrie zie ik dat niet snel gebeuren. Kijk maar eens bijvoorbeeld hoeveel suiker er in je boodschappen zit.quote:Op maandag 22 november 2021 08:37 schreef Intint het volgende:
[..]
Maar denk jij oprecht dat Enrico en Tatjana zich echt eerder zullen overhalen om toch eens wat vaker voor de salade i.p.v. de bittergarnituur te gaan als je er andere poppetjes neerzet?
Weet niet wat jij koopt..quote:Op maandag 22 november 2021 08:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee. Daarom moet je denk ik met wetgeving komen. En gezien de macht van de voedsel industrie zie ik dat niet snel gebeuren. Kijk maar eens bijvoorbeeld hoeveel suiker er in je boodschappen zit.
Heb je de bron data van deze waarheden/leugens?quote:Op maandag 22 november 2021 00:40 schreef mthecatlover het volgende:
Ik bedoel kijk eens voor de grap hoeveel suiker en zout er in een blikje hak tuinbonen zit enz. Tevens zijn verse groenten duurder.quote:
Even gekeken:quote:Op maandag 22 november 2021 08:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik bedoel kijk eens voor de grap hoeveel suiker en zout er in een blikje hak tuinbonen zit enz. Tevens zijn verse groenten duurder.
Even punt voor punt.quote:Op maandag 22 november 2021 00:40 schreef mthecatlover het volgende:
Het is maar net welk product je kiest?quote:Op maandag 22 november 2021 08:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even gekeken:
Ingrediënten
Ingrediënten: Tuinboontjes, water.
https://www.ah.nl/product(...)QO3itYwaAoTtEALw_wcB
Deze moet je hebben:quote:Op maandag 22 november 2021 09:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is maar net welk product je kiest?
https://www.ah.nl/producten/product/wi846/ah-rode-bieten
https://www.ah.nl/producten/product/wi833/ah-doperwten-wortelen
Het gaat me er meer om dat je in bepaalde producten suikers aantreft waarvan ik niet snap waarom.
Dat is me punt niet?quote:Op maandag 22 november 2021 09:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Deze moet je hebben:
https://www.ah.nl/producten/product/wi459508/hak-rode-bieten-0
Suiker in bietjes snap ik wel, ik die er zelf ook altijd suiker bij.
Werkt onvoldoende zien we toch letterlijk nu?quote:Op maandag 22 november 2021 08:51 schreef LanaMyst het volgende:
Afstand houden en mondkapjes kan nog net. Maar eigenlijk zijn ze nu al tever gegaan met de het beperken van de sluitingstijden in de horeca, zou niet nodig moeten zijn met de corona check app.
Ik denk zelf, 3G (evt 2G voor grote evenementen) mondkapjes en afstand houden gedurende het griepseizoen, voorjaar en zomer geen maatregelen.
Vaart maken met boosterprikken (voor degenen die dat willen) en het inzetten van die nieuwe covid pillen voor zwakkeren die positief testen.
Maar daarmee houdt het wat mij betreft wel op, mensen hun vrijheden, werk / inkomen afnemen om wat voor een reden dan ook moet gewoon niet kunnen. Dat is een gepasseerd station.
Eens, Bruins viel er van flauw, Keijzer probeerde het nog een beetje de christelijke kant op te sturen.. Maar verlaat ook het schip richting hell met een reddingsvlotje.... Gompie probeert ook nog te vluchten en zegt nog een paar ware dingen tegen de kapiteins van het schip terwijl die van het schip af springt....quote:Op maandag 22 november 2021 09:09 schreef matigeuser het volgende:
Het gaat nu al veel te ver. Met het 3G systeem wat nu actief is in de horeca / sport / cultuursectie worden al veel mensen in de praktijk uitgesloten van het sociale / gezonde leven.
Maar oke, we pikken het. Er is immers een virus.
Maar de aankomende 2G maatregelen die zo'n beetje alle sectoren zal treffen behalve 'essentiële' winkels, gaat VEEL te ver. Dat wil zeggen dat ongevaccineerde mensen zonder eigen vervoer zo meteen niet meer kunnen reizen want dit zal ook het OV includeren. En het aller belangrijkste, het bedreigt mensen hun bestaansrecht. Wanneer de werkgever 2G of 3G mag eisen dan kunnen sommige mensen gewoon simpelweg niet meer naar het werk. Geen inkomen = levensbedreigend. Niet iedereen heeft veel spaargeld op de bank. Veel gezinnen leven van maand tot maand, salaris tot salaris. Shit will hit the fan.
De volgende stap, en geloof maar dat dit komt, is en vaccinatieverplichting. Dit is niet alleen veel te ver, dit is wat mij betreft een oorlogsdaad. Vanaf dan is alles geoorloofd. Lichamelijke integriteit wordt dan maximaal geschonden. Eigen keuzes worden dan niet meer gerespecteerd. Dan moeten we allemaal opstaan en in verzet komen. We mogen nooit accepteren dat onze mede landgenoten onder dreiging van geweld en / of opsluiting een medische behandeling moeten ondergaan. Nu is het een vaccin, wat wordt het later?
Vrijheid krijg je niet. Vrijheid neem je. Vrijheid verdien je niet. Vrijheid moet er zijn.
"ja maar de zorg boehoe". Fuck off. We zijn bijna 2 jaar bezig. In die tijd was er genoeg geld om de hele economie meermaals dicht te gooien en daar 70 miljard!! (70 duizend miljoen) aan uit te geven, de Taliban te sponsoren, talloze vluchtelingen op te nemen en te voorzien van Miele wasmachines en woningen, cultuursubsidies, het ophalen van de blaadjes langs de weg, etc etc etc.
Het is geen kwestie van kunnen, maar willen.
Er komen gevaarlijke tijden aan. Bereid je zelf voor.
"Gratis" ?quote:Op maandag 22 november 2021 07:42 schreef Intint het volgende:
[..]
Dit.
Waarom zouden bepaalde mensen die zich snel aangetast voelen in hun VriJhEiD zich wel door de overheid laten vertellen wat ze moeten eten als ze niet eens een gratis door de overheid aangeboden prikje gaan halen.
Het is ook niet ideaal maar snap enerzijds wel dat er iets gedaan moet worden, maar anderzijds is het wel klaar en moet alles zoveel als mogelijk gewoon doorgaan. Weer met belachelijke maatregelen komen zoals een lockdown of avondklok moeten gewoon echt niet meer kunnen (avondklok trouwens nooit mee eens geweest). Dat was vorige keer nog te verkopen omdat er toen nog geen vaccins waren, nu echter niet meer.quote:Op maandag 22 november 2021 09:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Werkt onvoldoende zien we toch letterlijk nu?
Discriminatie.
Het houdt op als de ziekenhuizen het aankunnen / als de kosten hoger worden dan de baten van maatregelen.
Als het nodig is om geen code zwart te hebben is het nodig, maar volgens mij hadden we het kunnen afwenden met minder extreme maatregelen en moeten die vooral eerder ook ingevoerd worden... Dus kroegen en bars dicht.quote:Op maandag 22 november 2021 09:18 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Het is ook niet ideaal maar snap enerzijds wel dat er iets gedaan moet worden, maar anderzijds is het wel klaar en moet alles zoveel als mogelijk gewoon doorgaan. Weer met belachelijke maatregelen komen zoals een lockdown of avondklok moeten gewoon echt niet meer kunnen (avondklok trouwens nooit mee eens geweest). Dat was vorige keer nog te verkopen omdat er toen nog geen vaccins waren, nu echter niet meer.
Waar je op reageert zijn overgenomen uitspraken van Diederik Gommers...je weet wel..dat OMT lid dat per januari gaat stoppen.quote:Op maandag 22 november 2021 08:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Even punt voor punt.
-Het OMT is slechts een advies orgaan. Het kabinet en het parlement zijn verantwoordelijk voor de maatregelen.
-2G gaat niet helpen? Weten we nog niet. Maar kijk je verder dan je neus lang is dan is handhaving eerder het probleem. En wellicht ook dat mensen zich al niet aan de huidige maatregelen houden?
-Dat gevaccineerden besmettelijk zijn klopt. Maar die hebben 17x minder kans in een ziekenhuis terecht te komen. En 33x kans op een IC opname.
-De zorg. Problemen spelen daar al jaren dat er een tekort is aan personeel. Ik zie corona als een leermoment. En de kosten van zorg zijn enorm. Dus dat daar in tijden van vrede en rust op bezuinigd is? Wellicht niet zo vreemd.
-Gaat nog 10 jaar duren? Niemand kan in de toekomst kijken. En je kan gezien de impact van corona verwachten dat men met betere medicijnen en vaccins gaat komen?
quote:Op maandag 22 november 2021 09:09 schreef matigeuser het volgende:
Er komen gevaarlijke tijden aan. Bereid je zelf voor.
Rutte heeft ook bepaalde adviezen van het OMT juist in de wind geslagen. Maar ik zou nooit met vinger naar het OMT wijzen maar wel naar de eindverantwoordelijken. De politici.quote:Op maandag 22 november 2021 09:23 schreef Jappie het volgende:
[..]
Waar je op reageert zijn overgenomen uitspraken van Diederik Gommers...je weet wel..dat OMT lid dat per januari gaat stoppen.
Dat is inderdaad een probleem. Dat er een groep mensen is die zich niet aan de regels houd.quote:Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef aartstyle het volgende:
Feit is dat als wij maatregelen beter opvolgen er ook minder strengen maatregelen nodig zijn. Of het dan de juiste maatregelen zijn in verhouding impact virusbestrijding/maatschappij/economie laat ik dan even in het midden.
Ah oke dat is ook al een wappie.quote:Op maandag 22 november 2021 09:23 schreef Jappie het volgende:
[..]
Waar je op reageert zijn overgenomen uitspraken van Diederik Gommers...je weet wel..dat OMT lid dat per januari gaat stoppen.
33x minder kans op IC opname, in GB is dat tussen de 2-3.5. Dus met gemak een factor 10 lager.quote:Op maandag 22 november 2021 09:23 schreef Jappie het volgende:
-Dat gevaccineerden besmettelijk zijn klopt. Maar die hebben 17x minder kans in een ziekenhuis terecht te komen. En 33x kans op een IC opname.
Klopt, punt is alleen dat het kabinet bij monde van HdJ de 2G maatregelen en de obsessieve vaccinatiewensen als adviezen van het OMT misbruikt daar waar de hr Gommers zegt dat dit pertinent niet waar is.quote:Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rutte heeft ook bepaalde adviezen van het OMT juist in de wind geslagen. Maar ik zou nooit met vinger naar het OMT wijzen maar wel naar de eindverantwoordelijken. De politici.
Maar ik woon niet in de UK.quote:Op maandag 22 november 2021 09:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
33x minder kans op IC opname, in GB is dat tussen de 2-3.5. Dus met gemak een factor 10 lager.
Aannemelijker is dat de statistiek niet klopt. Of dat er iets anders aan de hand is... Dat het vaccin rap uitwerkt o.i.d.quote:
De werking van de vaccins worden ook snel minder. Dat lijkt me duidelijk. UK was eerder met vaccineren.quote:
Maar daar hebben het OMT en Gommers verder niets mee te maken. En mensen willen het zelf ook. Een volgend kabinet met Rutte komt er weer aan.quote:Op maandag 22 november 2021 09:28 schreef Jappie het volgende:
[..]
Klopt, punt is alleen dat het kabinet bij monde van HdJ de 2G maatregelen en de obsessieve vaccinatiewensen als adviezen van het OMT misbruikt daar waar de hr Gommers zegt dat dit pertinent niet waar is.
Ik begrijp je reactie niet. Ja, er is altijd wel gevaar in de toekomst. Maar zelden is het zo dreigend en op zo'n korte termijn als nu. Het is alsof er een vulkaan op uitbarsten staat.quote:Op maandag 22 november 2021 09:23 schreef Megumi het volgende:
[..]Dat is al duizenden jaren jaren zo. En vaak is juist een gebrek aan voorbereiding daar op juist het probleem vaak.
Haha Diederik Gommers is een wappie.... Wat een cognitieve dissonantie. Gommers is van het OMT, weet je nog? Die dus medeverantwoordelijk is voor het hele corona-beleid. Waar we zeg maar de afgelopen 2 jaar naar hebben zitten luisteren.quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ah oke dat is ook al een wappie.
Verklaart ook waarom we nu met bijna 90% van de mensen ingeënt de hoogste corona uitbraak ooit hebben. Jij weet het beter. Diederik Gommers is een Wappie. En de tienduizenden besmettingen komen van die 10 a 15% ongevaccineerden. Weten we ook weer hoe dat zit.
Nee UK is eerder begonnen met het geven van booster shots. Boven op het eerder vaccineren. Daarnaast hebben ze veel meer locaties in de wijken waar vaccineren en testen mogelijk is. En dat door schade en schande geleerd. Het covid beleid was lang rampzalig in de UK.quote:Op maandag 22 november 2021 09:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De werking van de vaccins worden ook snel minder. Dat lijkt me duidelijk. UK was eerder met vaccineren.
Ja dan heeft discussieren geen zin meer. Gommers een wappie. Als iemand het hart op de goede plek heeft zitten dan is het Gommers wel. Dat hij misschien naief is en iets teveel op TV is kan ik nog begrijpen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha Diederik Gommers is een wappie.... Wat een cognitieve dissonantie. Gommers is van het OMT, weet je nog? Die dus medeverantwoordelijk is voor het hele corona-beleid. Waar we zeg maar de afgelopen 2 jaar naar hebben zitten luisteren.
Er zijn wel meer rampen en pandemie geweest. Waarvan mensen dachten het einde der tijden is nabij. Gelukkig viel het achteraf tegen een soms hoge prijs uiteindelijk mee.quote:Op maandag 22 november 2021 09:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet. Ja, er is altijd wel gevaar in de toekomst. Maar zelden is het zo dreigend en op zo'n korte termijn als nu. Het is alsof er een vulkaan op uitbarsten staat.
Ik denk dat je een punt hebt. Ik zie in verschillende media los even van Gommers types voorbij komen waarvan ik denk welke idioot geeft die mensen de ruimte? Daarom kijk ik niet meer naar Jinnek en Op1 en dergelijke.quote:Op maandag 22 november 2021 09:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dan heeft discussieren geen zin meer. Gommers een wappie. Als iemand het hart op de goede plek heeft zitten dan is het Gommers wel. Dat hij misschien naief is en iets teveel op TV is kan ik nog begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |