Iemand 'aanmoedigen' om af te vallen kan dus echt niet maar 'aanmoedigen' voor het vaccin kan niet ver genoeg gaan?quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kwetsbare Nederlanders zijn al grotendeels ingeënt, maar zij zijn echt niet de enigen die in het ziekenhuis terecht kunnen komen. En alweer over die obesitas: Wat verwacht je daar op korte termijn aan te kunnen doen? En het liefst dan ook nog eens op een niet ingrijpende manier. Het zou immers nogal hypocriet zijn als jij niet zelf wilt vaccineren of testen maar het wel prima vindt om mensen met obesitas een of ander orwelliaans regime in te jagen om af te vallen.
Aantal IC opnames tot nu toe & aantal dodenquote:Op vrijdag 17 september 2021 21:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mooi, dank je.
Ik laat je zelf wel je bron kiezen.
https://www.google.com/se(...)corona+in+ziekenhuis
Of als je per se iets wil weten over jongere mensen en covid:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)is-door-deltavariant
Verder geen tijd en mogelijkheden om verder te zoeken. Sorry.
Daarbij:quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:36 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Iemand 'aanmoedigen' om af te vallen kan dus echt niet maar 'aanmoedigen' voor het vaccin kan niet ver genoeg gaan?
pfff 10 maarquote:Op vrijdag 17 september 2021 21:38 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Aantal IC opnames tot nu toe & aantal doden
Onder de 29, 164 IC opnames & 10 doden. In bijna twee jaar tijd.
https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
Ja zijn de harde cijfersquote:
Ah, je hebt je eigen bronnen. Volledig kale cijfers zonder enige poespas erbij.quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:38 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Aantal IC opnames tot nu toe & aantal doden
Onder de 29, 164 IC opnames & 10 doden. In bijna twee jaar tijd.
Bron is overigens stichting nice:quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, je hebt je eigen bronnen. Volledig kale cijfers zonder enige poespas erbij.
Prima. Veel plezier ermee. 🙂
Ik heb niks tegen die bron hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:52 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Bron is overigens stichting nice:
"Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie is opgericht door de beroepsgroep intensivisten. Alle intensivecareafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen nemen deel aan het initiatief. De stichting verzorgt continue en volledige registratie van beschikbare data van deelnemende intensivecareafdelingen."
Dat hele IC-cijfergebeuren is een mooie oefening statistiek lezen en risicoperceptie.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:34 schreef bellamy13 het volgende:
Perspectief
Onder de 30
De kans om aan een fietsongeluk (21 doden per jaar) te overleiden onder 30 jaar was 2x zo groot dan aan corona (10 doden in 1,5 jaar)
De kans om aan een auto ongeluk (116 doden per jaar) te overleiden onder de 30 jaar was 11x zo groot dan aan corona (10 doden in 1,5 jaar).
Lekker voor je. Die luxe heeft niet iedereen.quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En nee, mijn grens hebben ze nog lang niet bereikt. Bij geen enkele maatregel tot nu toe.
Dit slaat natuurlijk nergens op tegen ongelukken heb je geen vaccin. Voor covid wel.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:34 schreef bellamy13 het volgende:
Perspectief
Onder de 30
De kans om aan een fietsongeluk (21 doden per jaar) te overleiden onder 30 jaar was 2x zo groot dan aan corona (10 doden in 1,5 jaar)
De kans om aan een auto ongeluk (116 doden per jaar) te overleiden onder de 30 jaar was 11x zo groot dan aan corona (10 doden in 1,5 jaar).
Het ging toch al 1½ jaar lang om de zorg te ontlasten? Dan mogen alle zelfrisiconemers meetellenquote:Op zaterdag 18 september 2021 07:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op tegen ongelukken heb je geen vaccin. Voor covid wel.
Interesseert me eigenlijk niets.quote:Op zaterdag 18 september 2021 07:49 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Het ging toch al 1½ jaar lang om de zorg te ontlasten? Dan mogen alle zelfrisiconemers meetellen
Mij eigenlijk ook niet..quote:Op zaterdag 18 september 2021 07:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Interesseert me eigenlijk niets.
Alles voor het collectief, net als in het voormalig oostblok.quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
We kunnen het omdraaien: 'wanneer gaan we te ver met de individuele vrijheid'?
Frans Timmermans vertelt het gepeupel wel even dat ze vanaf nu alleen nog maar op een blaadje sla mogen kauwen.quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het maakbaarheidsdenken van politici is juist zo verwerpelijk als maar kan. Alsof eten een politieke voorkeur is.
Politiek heeft niets te maken met individuele keuzes van een enkel mens.
Die luxe kan iedereen hebben.quote:Op zaterdag 18 september 2021 07:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Lekker voor je. Die luxe heeft niet iedereen.
Klopt, dankzij maatregelen die zijn getroffen om deelnemen aan het verkeer zo veilig mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:34 schreef bellamy13 het volgende:
Perspectief
Onder de 30
Wat selectief.quote:Op zaterdag 18 september 2021 06:11 schreef GemMagic het volgende:
Ik vind dat we in NL al veel te ver gaan, zeker gezien de hoge vrijwillige bereidheid tot vaccinatie.
Het is een illusie dat de maatregelen weg kunnen bij 100% vaccinatie. Een leugen keer op keer benadrukt door in debatten en de laatste persco de ongevaccineerden expliciet de schuld te geven van de maatregelen (verzwaringen).
Ik ben alle ongevaccineerden dankbaar, zonder hen hadden we al in de volgende hopeloze fase gezeten en moeten erkennen dat de zorgbelasting door zwakkeren, immuungecompromiseerden en dikke ouderen ondanks vaccinatie dermate hoog is dat maatregelen of zelfs testen voor iedereen noodzakelijk blijft.
Nu hebben gevaccineerden heel eventjes het gevoel van vrijheid, omdat zij tijdens het uitspelen van dwang en publieke opinie jegens ongevaccineerden overal onvoorwaardelijk toegang krijgen, zelfs als ze ziek zijn.
Het spijt me dat mensen echt zo harteloos, hard en manipuleerbaar blijken, om keer op keer af te geven op ongevaccineerden, met een flair van minachtig en persoonlijke superieuriteit, aangewakkerd door de onophoudelijke stroom van beschuldigingen in de overheidscommunicatie.
Ben je die mensen daarvoor dankbaar?quote:Op zaterdag 18 september 2021 06:11 schreef GemMagic het volgende:
Ik vind dat we in NL al veel te ver gaan, zeker gezien de hoge vrijwillige bereidheid tot vaccinatie.
80-90% van de ziekenhuisopnamen betreft ongevaccineerden.quote:Het is een illusie dat de maatregelen weg kunnen bij 100% vaccinatie. Een leugen keer op keer benadrukt door in debatten en de laatste persco de ongevaccineerden expliciet de schuld te geven van de maatregelen (verzwaringen).
Dus je bent blij dat de covidpatienten ongevaccineerd zijn, want anders zou blijken dat gevaccineerde kwetsbaren ook in het ziekenhuis kunnen belanden?quote:Ik ben alle ongevaccineerden dankbaar, zonder hen hadden we al in de volgende hopeloze fase gezeten en moeten erkennen dat de zorgbelasting door zwakkeren, immuungecompromiseerden en dikke ouderen ondanks vaccinatie dermate hoog is dat maatregelen of zelfs testen voor iedereen noodzakelijk blijft.
Nee, de regel blijft: bij klachten blijf je thuis en laat je je testen.quote:Nu hebben gevaccineerden heel eventjes het gevoel van vrijheid, omdat zij tijdens het uitspelen van dwang en publieke opinie jegens ongevaccineerden overal onvoorwaardelijk toegang krijgen, zelfs als ze ziek zijn.
Tja, je bent degenen die zich niet laten vaccineren dankbaar, en gaat tekeer tegen gevaccineerden.quote:Het spijt me dat mensen echt zo harteloos, hard en manipuleerbaar blijken, om keer op keer af te geven op ongevaccineerden, met een flair van minachtig en persoonlijke superieuriteit, aangewakkerd door de onophoudelijke stroom van beschuldigingen in de overheidscommunicatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |