abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202267943
Doe maar intensief veel testen!!!

Opnieuw ruim 20.000 besmettingen gemeld, hoogste weektotaal ooit...

Doe maar veel controleren, veel bekeuringen!!!!
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:04:20 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202268168
Wel grappig dat de mensen die de maatregelen te ver vinden gaan er geen problemen bij hebben om een stad te slopen. Alsof dát niet een stuk verder gaat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:07:46 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202268245
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:53 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Oke je woorden verkeerd geïnterpreteerd dan.

Duizenden artsen, wetenschappers, verplegers die niets te verliezen hebben en zich negatief uitspreken worden weggezet als gevaarlijke complotdenkers.

Ik blijf erbij dat dat soort uitspraken zorgt voor een tweedeling in de samenleving en ertoe leidt dat ook artsen en verplegers en leerkrachten en wie dan ook niet meer mee kunnen of mogen doen in de samenleving.

Hier staat bijvoorbeeld omder andere uitgelegd dat een vaccin voor kinderen zelfs gevaarlijker is dan corona oplopen. Met bronvermelding van de FDA.

https://drive.google.com/(...)JZI/view?usp=sharing
'Duizenden' artsen, wetenschappers my ass.

Mooi staaltje 'heb op facebook gestaan'.
pi_202268329
Het is toch niet zo dat het de taak is van de ongevaccineerden om de gevaccineerde te beschermen, dat is de taak van het vaccin..
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:13:54 #230
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202268377
Ik vind dat ze nu al veel te ver aan het gaan zijn. Een heel land lamleggen komop zeg. Voor iets waar veruit het merendeel geen last van heeft.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:14:33 #231
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202268392
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:11 schreef mthecatlover het volgende:
Het is toch niet zo dat het de taak is van de ongevaccineerden om de gevaccineerde te beschermen, dat is de taak van het vaccin..
En als dat niet lukt, is het dus geen goed vaccin.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202268395
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:30 schreef mthecatlover het volgende:

[..]
En niet willen zien dat het merendeel wat nu in de ziekenhuizen terechtkomt volledig gevaccineerd is. In Israël is dat al 80%. Waarschijnlijk hier in Nederland dus ook, maar dat probeert de Jonge te verbloemen. En dat kun je nu wel verontrustend vinden, maar het is wel zo. Die qr-pas is dus gewoon schijnveiligheid, want gevaccineerde mogen met hun groene vinkje overal naar binnen en besmetten er op los. Sinds de invoering zijn de aantallen grotesk hoog opgelopen. Slecht beleid dus, maar gewoon doorgaan natuurlijk.
Ook voor jou

V1RjvPX.png
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:15:21 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202268410
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:41 schreef bellamy13 het volgende:
Nogmaals: kan iemand statistisch aantonen dat gezonde corona patienten de zorg overbelasten?

Vraag 2: waarom niet alleen de ongezonde en kwetsbare mensen inenten, en de mensen die dit willen?

Vraag 3: is het probleem dan noet opgelost? Kan iemand statistisch aantonen dat gezonde mensen de zorg overbelasten? Waarom hen dan inenten?? Waarom beginnen we over een maand met babys inenten tegen corona in Amerika?

Vraag 4: kunnen we ipv niet gevaccineerde de ongezonde mensen niet beter lastig vallen op de telegraaf.nl met een corona dashboard over mcdonalds gangers en rokers op de IC? Vandaag 300 obesitas patienten op de IC. Vandaag 150 rokers op de IC.
Ik zie het al voor me, de overheid gaat ongezond voedsel verbieden. Alsof de 'wappies' dat dan wel gaan toejuichen en dat niet gaan zien als 'Nederland is een dictatuur'...

Het maakt geen fuck uit wat de overheid had gedaan, want als men helemaal geen maatregelen had genomen was dat weer het probleem van de zogenaamd kritische mensen. Het gaat ze om de overheid, die is pertinent evil. Laat die 'wappies' anders een met goede plannen komen, in plaats van rellen en slachtofferij.
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:16:39 #234
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202268438
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zie het al voor me, de overheid gaat ongezond voedsel verbieden. Alsof de 'wappies' dat dan wel gaan toejuichen en dat niet gaan zien als 'Nederland is een dictatuur'...

Het maakt geen fuck uit wat de overheid had gedaan, want als men helemaal geen maatregelen had genomen was dat weer het probleem van de zogenaamd kritische mensen. Het gaat ze om de overheid, die is pertinent evil. Laat die 'wappies' anders een met goede plannen komen, in plaats van rellen en slachtofferij.
Wat dacht je van het virus over de wereld laten trekken. En massaal investeren in de zorg.
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:17:14 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202268446
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:13 schreef EINZ het volgende:
Ik vind dat ze nu al veel te ver aan het gaan zijn. Een heel land lamleggen komop zeg. Voor iets waar veruit het merendeel geen last van heeft.
De. Zorg. Ontlasten....

Kom op, ik geloof niet dat je dat niet eerder is verteld, dus kies je er zelf voor om maar blijven te stellen dat we het doen omdat mensen er last van hebben.
pi_202268449
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:24 schreef mthecatlover het volgende:

[..]
Wij zijn nu al enige maanden aan het vaccineren, tot vorig jaar eind december werd er niet gevaccineerd.
De records aan besmettingsgevallen is gigantisch...meer dan 85% zou gevaccineerd zijn.
Vorig jaar minder besmettingen, zonder vaccin, dit najaar, de start van het najaar, record naar record.
Vorig jaar 17 miljoen mensen niet gevaccineerd.
Vorige jaar veel meer maatregelen en een veel minder besmettelijke variant.
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:18:48 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202268474
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:16 schreef EINZ het volgende:

[..]
Wat dacht je van het virus over de wereld laten trekken. En massaal investeren in de zorg.
Alsof er niet wordt geïnvesteerd in de zorg. Zomaar effe opschalen klinkt mooi, maar is compleet onrealistisch. Noem anders even een jaartal op waar we genoeg IC-bedden hadden om alle coronapatienten in één keer wekenlang op een IC te behandelen.
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:21:09 #238
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202268512
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De. Zorg. Ontlasten....

Kom op, ik geloof niet dat je dat niet eerder is verteld, dus kies je er zelf voor om maar blijven te stellen dat we het doen omdat mensen er last van hebben.
Of opschalen, want dat hadden ze al veel eerder moeten doen.

Nu is het net of je huis in de fik staat en er geen brandweer meer is omdat die is wegbezuinigd, en de overheid zich zorgen maakt over aantal toenemende branden. En om dat te ondervangen mag niemand nog in een huis wonen, tenzij ze een sticker op hun voordeur hebben waarop staat dat ze een brandblusser hebben aangeschaft :')
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:23:33 #239
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202268573
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Alsof er niet wordt geïnvesteerd in de zorg. Zomaar effe opschalen klinkt mooi, maar is compleet onrealistisch. Noem anders even een jaartal op waar we genoeg IC-bedden hadden om alle coronapatienten in één keer wekenlang op een IC te behandelen.
Ehm. In 2017/2018 liepen de IC's over met griepgevallen. Toen was de zorg al flink aan afbraak onderhevig. Nu zitten we met het gelul van beleid dat we twee jaar geleden al van ver zagen aankomen. Of blijft een voetbalcoach de supporters ook de schuld geven als zijn ploeg steeds verliest omdat hij geen goede verdediging en keeper neerzet?
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:27:10 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202268654
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:21 schreef EINZ het volgende:

[..]

Nu is het net of je huis in de fik staat en er geen brandweer meer is omdat die is wegbezuinigd, en de overheid zich zorgen maakt over aantal toenemende branden. En om dat te ondervangen mag niemand nog in een huis wonen, tenzij ze een sticker op hun voordeur hebben waarop staat dat ze een brandblusser hebben aangeschaft :')
Ah, het opschaalsprookje. Mensen vanuit het niets opleiden tot IC-verpleger, of dat nu burgers zijn of mensen die al in het ziekenhuis werken, of zin hebben om dat te doen, of ergens uit een laadje of zo. Dat zoiets niet zomaar even kan en geüpgradede ziekenhuismedewerkers dan ook weer posities verlaten (en je daarvoor dan weer nieuwe mensen ut een blikje trekt) snappen ze niet. Want ja, effe opschalen en iedereen kan gewoon doen wat ze willen. Het is vele malen makkelijker, realistischer en slimmer om je gewoon aan de maatregelen te houden, op die manier help je mee.

Dat je Covid niet als een probleem ziet is jouw keuze, je hoeft het ook niet te snappen. Dat je maar even ervan uitgaat dat andere mensen het wel even oplossen zegt een hoop. Heb jij je al aangemeld voor de opschaling?
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:27:42 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202268665
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:23 schreef EINZ het volgende:

[..]
Ehm. In 2017/2018 liepen de IC's over met griepgevallen. Toen was de zorg al flink aan afbraak onderhevig. Nu zitten we met het gelul van beleid dat we twee jaar geleden al van ver zagen aankomen. Of blijft een voetbalcoach de supporters ook de schuld geven als zijn ploeg steeds verliest omdat hij geen goede verdediging en keeper neerzet?
Noem een jaartal waar we het wel hadden aangekund of noem een land waar ze het wel aankunnen.
pi_202268777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:21 schreef EINZ het volgende:

[..]

Even een blik nieuw personeel open trekken, terwijl er forse uitstroom is door burnouts en long covid. Appeltje eitje.,
pi_202273518
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ah, het opschaalsprookje. Mensen vanuit het niets opleiden tot IC-verpleger, of dat nu burgers zijn of mensen die al in het ziekenhuis werken, of zin hebben om dat te doen, of ergens uit een laadje of zo. Dat zoiets niet zomaar even kan en geüpgradede ziekenhuismedewerkers dan ook weer posities verlaten (en je daarvoor dan weer nieuwe mensen ut een blikje trekt) snappen ze niet. Want ja, effe opschalen en iedereen kan gewoon doen wat ze willen. Het is vele malen makkelijker, realistischer en slimmer om je gewoon aan de maatregelen te houden, op die manier help je mee.

Dat je Covid niet als een probleem ziet is jouw keuze, je hoeft het ook niet te snappen. Dat je maar even ervan uitgaat dat andere mensen het wel even oplossen zegt een hoop. Heb jij je al aangemeld voor de opschaling?
Ondertussen zijn er wel al twee jaar verstreken waarin in ieder geval begonnen had kunnen worden met opschalen. Gezien de verwachting is dat we binnen korte termijn niet van Corona af zijn, hadden we over 3 jaar in ieder geval wel meer handen aan het bed. Die mensen staan dus sowieso niet niks te doen, zoals waar Gommers bang voor is.

Maar die visie ontbreekt in Den Haag. En met lui zoals jij zitten we in 2025 nog te mijmeren dat het "allemaal niet zo makkelijk is" en we het "allemaal niet zagen aankomen".

Daar moet je dan de oorlog mee winnen. Schiet eens gauw op.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
  zondag 21 november 2021 @ 02:27:57 #244
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_202273526
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 02:23 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Ondertussen zijn er wel al twee jaar verstreken waarin in ieder geval begonnen had kunnen worden met opschalen. Gezien de verwachting is dat we binnen korte termijn niet van Corona af zijn, hadden we over 3 jaar in ieder geval wel meer handen aan het bed. Die mensen staan dus sowieso niet niks te doen, zoals waar Gommers bang voor is.

Maar die visie ontbreekt in Den Haag. En met lui zoals jij zitten we in 2025 nog te mijmeren dat het "allemaal niet zo makkelijk is" en we het "allemaal niet zagen aankomen".

Daar moet je dan de oorlog mee winnen. Schiet eens gauw op.
Inderdaad.
We hebben ook nog met een vergrijzing te maken.

Er moet echt geïnvesteerd worden in de zorg, het is begrijpelijk dat het probleem niet zo opgelost is, maar zo doorgaan of er niks aan de hand is??
Er is straks niet eens Corona voor nodig.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_202273871
Het valt me op (kijk soms bij cbs) dat de oversterfte dit jaar NOG hoger is dan het jaar daarvoor. Terwijl we nu vaccins hebben, en corona beter kunnen behandelen. Er gaan dit jaar minder mensen dood aan corona dan het jaar daarvoor.

Volgens dit artikel zijn de vaccins de oorzaak:

https://eucalyptischgenoo(...)erfte-en-vaccinatie/

Wat ik frustrerend vind, ongeacht of dit klopt of niet, is dat de media hier geen aandacht voor heeft. Daardoor wordt je ook meteen voor wappie uitgemaakt als je zegt dat er mensen overlijden aan de vaccins. Terwijl het aan de andere kant bekend is dat bij 1 op de 40.000 mensen (volgens de site van de vaccins) er hartproblemen kunnen ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door bellamy13 op 21-11-2021 10:42:26 ]
pi_202282339
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:30 schreef mthecatlover het volgende:

[..]
En niet willen zien dat het merendeel wat nu in de ziekenhuizen terechtkomt volledig gevaccineerd is. In Israël is dat al 80%. Waarschijnlijk hier in Nederland dus ook, maar dat probeert de Jonge te verbloemen. En dat kun je nu wel verontrustend vinden, maar het is wel zo. Die qr-pas is dus gewoon schijnveiligheid, want gevaccineerde mogen met hun groene vinkje overal naar binnen en besmetten er op los. Sinds de invoering zijn de aantallen grotesk hoog opgelopen. Slecht beleid dus, maar gewoon doorgaan natuurlijk.
Maar je vergeet voor het gemak dat de mensen die in het ziekenhuis belanden onderdeel zijn van een grotere hoeveelheid gevaccineerden. Als je corrigeert voor het totaal aantal gevaccineerden dan is 80% in de ziekenhuizen nog steeds niet gevaccineerd.
pi_202282376
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:13 schreef EINZ het volgende:
Ik zal je wel vast vertellen dat jij niet blij wordt als je een auto-ongeluk krijgt en naar de IC moet en er geen plek is want “er is code zwart meneer, we hebben geen plek meer voor u, we geven u een slaapmiddel en dan mag u de pijp aan Maarten geven”. Ja ook als gevaccineerde kan je dit overkomen.
pi_202283442
Als Bruls met zijn dikke kop begint te brullen...
pi_202283527
Pushen mag, maar zolang ik het recht maar behoud op wat ik in mijn lichaam wil en wat ik daar niet in wil.
Vrijheid van eigen keuze.

Tevens het ontnemen van het recht om noodzakelijke boodschappen te doen, vrienden/familie te bezoeken en mij in mijn bewegingen te beperken buiten de deur (dan spreek ik niet over winkelen, bezoeken van pretparken, etc)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_202286554
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:51 schreef airconditioning het volgende:
Geen maatregel zou voor mij te ver gaan als we de wappies maar laten vaccineren
Ik ga niet vaccineren. Ik denk dat als we in deze chantage mee gaan, dat de dwang en drang normaal wordt. Dat een maatschappij waarin de overheid bepaald wat er in ons lichaam komt, niet een prettige maatschappij wordt om in te leven. Ik denk ook dat als we zo'n vaccinatiepaspoort accepteren, zoals nu gebeurd, onze maatschappij steeds meer zoals China zal gaan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')