abonnement Unibet Coolblue
pi_201391371
]De evacuaties van tolken en andere mensen uit Afghanistan staan centraal in het debat dat de Tweede Kamer op woensdag 15 september voert met de minister-president en drie andere demissionaire bewindspersonen. Ook de vraag hoe het kabinet de Kamermoties over dit onderwerp de afgelopen maanden heeft opgepakt, komt aan de orde.

Het debat is aangevraagd door PvdA-Kamerlid Kati Piri. Zij deed dit op dinsdag 7 september, nadat minister van Buitenlandse Zaken Sigrid Kaag een feitenrelaas naar de Tweede Kamer had gestuurd over de evacuaties. Dit relaas beschrijft de gang van zaken vanaf de eerste periode van visumverstrekking aan Afghaanse tolken tot en met het einde van de evacuatieoperatie op 27 augustus. Volgens het PvdA-Kamerlid roept dit feitenrelaas veel vragen op. Dertien fracties steunden haar verzoek om een debat. (https://www.tweedekamer.n(...)acuaties-afghanistan)

Behalve minister-president Mark Rutte en minister Sigrid Kaag, komen minister Ank Bijleveld van Defensie en staatssecretaris Broekers-Knol van Justitie en Veiligheid naar de Kamer voor het debat. Het begint om 11.30 uur en duurt naar schatting tot 22.00 uu

Debat gaat van start om 11:30 en is te volgen via onder andere: tweedekamer.nl en Politiek24.

___________________________________________________________________________________________

Een pittig debat lijkt mij, zeker gelet op de berichten van de Volkskrant deze ochtend waarin een reconstructie werd gemaakt van de ontwikkelingen in Afghanistan. Daar komt nog bij dat de informatie uit het VK-artikel niet met de Kamer is gedeeld en dat de informatie bovendien pas gisteravond werd verstuurd.

Volgens de website van de Tweede Kamer zijn Rutte, Kaag, Bijleveld en Broekers-Knol allen aanwezig maar volgens mij is Kaag in New York voor een vergadering van de VN. Blok zou wat mij betreft ook in het rijtje horen maar dat is denk ik niet mogelijk of wel?
pi_201394001
Kaag stapt op na motie van afkeuring door Tweede Kamer

Kaag zegt dat dit niet het einde van haar politieke loopbaan is. ,,Ik ga leuk door als D66-fractieleider. Ik sta pal achter de inhoud. Het ambt was een prachtambt, een roeping, ik ga het missen, maar dit is de afweging.” Volgens Kaag blijven andere D66-bewindslieden wél aan in het demissionaire kabinet

==================

Wat een "heldendaad" toch van deze politica. Je stapt op. Ongelofelijk "moedig" hoor, terwijl er nog steeds mensen in Afghanistan in gevaar zijn rent deze "held" weg van haar vette baantje maar gaat wel lekker door als fractie voorzitter.

Dit soort lui geven mij braakneigingen. :r
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_201394062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:03 schreef Zwerfkind het volgende:
Kaag stapt op na motie van afkeuring door Tweede Kamer

Kaag zegt dat dit niet het einde van haar politieke loopbaan is. ,,Ik ga leuk door als D66-fractieleider. Ik sta pal achter de inhoud. Het ambt was een prachtambt, een roeping, ik ga het missen, maar dit is de afweging.” Volgens Kaag blijven andere D66-bewindslieden wél aan in het demissionaire kabinet

==================

Wat een "heldendaad" toch van deze politica. Je stapt op. Ongelofelijk "moedig" hoor, terwijl er nog steeds mensen in Afghanistan in gevaar zijn rent deze "held" weg van haar vette baantje maar gaat wel lekker door als fractie voorzitter.

Dit soort lui geven mij braakneigingen. :r
Dit woordgebruik. Minachting van het volk
pi_201394588
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dit woordgebruik. Minachting van het volk
:') :')

Dat is aan d66 leden/kiezers. Met minachting van het volk (:') ) heeft dit allemaal niks van doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201394673
kappen met die persoonlijke aanvallen op elkaar
Definitely not CIA
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:45:25 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201394845
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:34 schreef capricia het volgende:
[modbreak] kappen met die persoonlijke aanvallen op elkaar [/modbreak]
Dat gejank van een bepaald clubje over alles wat een politiek figuur zegt is net zo goed persoonlijk. Nog meer zelfs.
pi_201395102
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:') :')

Dat is aan d66 leden/kiezers. Met minachting van het volk (:') ) heeft dit allemaal niks van doen.
Incompetent zijn, weggestuurd worden en bij je vertrek verklaren 'leuk door te gaan'. Tsja als dit geen minachting is dan bestaat minachting niet
pi_201395187
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Incompetent zijn, weggestuurd worden en bij je vertrek verklaren 'leuk door te gaan'. Tsja als dit geen minachting is dan bestaat minachting niet
Ze is toch opgestapt als minister van buza, dus wat wil je nog meer? Haar functie als partijleider heeft verder ook helemaal niks te maken met haar functie als minister van buza, maar dat snap je zelf ook wel hoop ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201395190
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Incompetent zijn, weggestuurd worden en bij je vertrek verklaren 'leuk door te gaan'. Tsja als dit geen minachting is dan bestaat minachting niet
Als gekozen volksvertegenwoordiger, niet als minister. En terecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201395784
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze is toch opgestapt als minister van buza, dus wat wil je nog meer? Haar functie als partijleider heeft verder ook helemaal niks te maken met haar functie als minister van buza, maar dat snap je zelf ook wel hoop ik.
Wat ik nog meer wil? Wegwezen uit de tweede kamer en nooit meer terug komen.
Als een normaal mens dit soort fouten maakt wordt je op zn minst ontslagen of sta je voor de rechter wegens misdaden tegen de mensheid.
Maar dit soort glibberalen gaan gewoon weer door.... :r
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_201395797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:40 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Wat ik nog meer wil? Wegwezen uit de tweede kamer en nooit meer terug komen.
Als een normaal mens dit soort fouten maakt wordt je op zn minst ontslagen of sta je voor de rechter wegens misdaden tegen de mensheid.
Maar dit soort glibberalen gaan gewoon weer door.... :r
Je lijkt niet te snappen hoe het in de 2e kamer werkt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201395804
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je lijkt niet te snappen hoe het in de 2e kamer werkt.
Snap het wel degelijk maar zou dit graag veranderd willen zien.
Gaat niet gebeuren dat snap ik ook wel...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:49:25 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201395871
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:40 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Wat ik nog meer wil? Wegwezen uit de tweede kamer en nooit meer terug komen.
Als een normaal mens dit soort fouten maakt wordt je op zn minst ontslagen of sta je voor de rechter wegens misdaden tegen de mensheid.
Maar dit soort glibberalen gaan gewoon weer door.... :r
Dit slaat van A tot Z nergens op :')
pi_201395973
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je lijkt niet te snappen hoe het in de 2e kamer werkt.
Je snapt hopelijk zelf ook dat de formele argumentatie helemaal niets zegt over de morele uitleg en het vertrouwen in politici. Computer says 'yes' en intussen blijft de kloof tussen burger en politiek groeiende. Kaag gebruikt het democratische systeem om te functioneren als aristocratie en maakt de daarbij horende, het volk minachtende opmerkingen. Fijn dat nieuwe elan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2021 09:59:14 ]
pi_201396023
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit slaat van A tot Z nergens op :')
Ja JIJ zal het wel weten... _O- :W
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:14:16 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201396177
Gezellig hier :) Hebben jullie het nog naar je zin?
Laffe huichelaar
pi_201396297
Edit, kan beter in formatietopic
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201396630
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:43 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Snap het wel degelijk maar zou dit graag veranderd willen zien.
Gaat niet gebeuren dat snap ik ook wel...
Als je dit door trekt houd je weinig over om mee te formeren:

- Rutte weg ivm motie van afkeuring Omtzigt functie elders
- Wilders weg want strafrechterlijke veroordeling
- Baudet en Van Haga weg want openlijk handelen in strijd met de coronaregels
- Kaag weg vanwege motie van afkeuring
pi_201396743
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als je dit door trekt houd je weinig over om mee te formeren:

- Rutte weg ivm motie van afkeuring Omtzigt functie elders
- Wilders weg want strafrechterlijke veroordeling
- Baudet en Van Haga weg want openlijk handelen in strijd met de coronaregels
- Kaag weg vanwege motie van afkeuring
De idee is dan ook dat er nieuwe mensen worden aangesteld die hopelijk wel competent en ter zake kundig zijn.
pi_201396831
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
De idee is dan ook dat er nieuwe mensen worden aangesteld die hopelijk wel competent en ter zake kundig zijn.
de vraag is wie dan? Als je bijvoorbeeld bij de VVD kijkt dat zitten er nogal wat zwakke broeders en zusters in de ministersploeg. Komt ook omdat ze door schandaal na schandaal in grote getalen op moeten stappen.
pi_201396844
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:40 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Wat ik nog meer wil? Wegwezen uit de tweede kamer en nooit meer terug komen.
Als een normaal mens dit soort fouten maakt wordt je op zn minst ontslagen of sta je voor de rechter wegens misdaden tegen de mensheid.
Maar dit soort glibberalen gaan gewoon weer door.... :r
Zolang mensen erop blijven stemmen en de persoon dus gelegitimeerd wordt door democratische verkiezingen veranderd het niet. Het zelfreinigend vermogen is in de politiek helaas maar zeer gering.

In het bedrijfsleven zou je idd gewoon op straat worden gezet en met een beetje pech nooit meer in hetzelfde vakgebied aan de bak komen.

Maar we kunnen het dus ook de mensen die blijven stemmen op bewezen incompetente figuren kwalijk nemen.
pi_201396970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
de vraag is wie dan? Als je bijvoorbeeld bij de VVD kijkt dat zitten er nogal wat zwakke broeders en zusters in de ministersploeg. Komt ook omdat ze door schandaal na schandaal in grote getalen op moeten stappen.
En in Kamer zitten alleen maar buikspreekpoppen van Rutte _O_ Helft bestaat uit voormalig persoonlijke medewerkers van Rutte
pi_201397444
Tom de Bruijn is tijdelijk opvolger, nieuwe moet nog komen en van VVD huize zijn:

https://nos.nl/artikel/23(...)op-buitenlandse-zake

Dat klinkt ook niet echt hoopgevend voor de formatie, als je nog een nieuwe aan wil stellen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201397463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
de vraag is wie dan? Als je bijvoorbeeld bij de VVD kijkt dat zitten er nogal wat zwakke broeders en zusters in de ministersploeg. Komt ook omdat ze door schandaal na schandaal in grote getalen op moeten stappen.
De VVD heeft door het hele land allerlei bestuurders. Burgemeesters, wethouders, gedeputeerden. Ik denk dat het er wel een paar 100 zijn. Daar zitten echt wel competente mensen tussen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201398255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
De VVD heeft door het hele land allerlei bestuurders. Burgemeesters, wethouders, gedeputeerden. Ik denk dat het er wel een paar 100 zijn. Daar zitten echt wel competente mensen tussen.
Ja die lokale VVD bestuurders hebben een fijne reputatie:

https://www.volkskrant.nl(...)ntegriteitsaffaires/
pi_201398371
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
de vraag is wie dan? Als je bijvoorbeeld bij de VVD kijkt dat zitten er nogal wat zwakke broeders en zusters in de ministersploeg. Komt ook omdat ze door schandaal na schandaal in grote getalen op moeten stappen.
Dat is op zichzelf geen reden om dan maar dit boeltje aan te houden
pi_201398443
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ja die lokale VVD bestuurders hebben een fijne reputatie:

https://www.volkskrant.nl(...)ntegriteitsaffaires/

Vele wel. Overal zal je rotte appels hebben.
pi_201398467
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ja die lokale VVD bestuurders hebben een fijne reputatie:

https://www.volkskrant.nl(...)ntegriteitsaffaires/

Ja, er zitten ook slechte tussen. Maar ook echt wel goede. Zie Remkes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201398638
twitter

Wopke heeft ook nog niet één rustig CDA-weekje gehad hè sinds ie aan het roer staat

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 17-09-2021 13:20:28 ]
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:13:39 #30
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201398699
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:09 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
De Woppert heeft ook nog niet één rustig CDA-weekje gehad hè sinds ie aan het roer staat
Wil het CDA nog een zetel overhouden bij de volgende verkiezingen, dan moeten ze Bijleveld echt gaan slachtofferen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201398811
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:13 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Wil het CDA nog een zetel overhouden bij de volgende verkiezingen, dan moeten ze Bijleveld echt gaan slachtofferen.
Nu Kaag is opgestapt is het aanblijven van Bijleveld onuitlegbaar. Wat zou haar motief zijn? Toch niet dat zij het beste alle problemen op kan lossen? Ze komt namelijk al tijden zwak over en wachtgeld krijgt ze in elk geval zodat haar pensioen min of meer direct kan beginnen.
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:25:31 #32
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201398831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Nu Kaag is opgestapt is het aanblijven van Bijleveld onuitlegbaar. Wat zou haar motief zijn? Toch niet dat zij het beste alle problemen op kan lossen? Ze komt namelijk al tijden zwak over en wachtgeld krijgt ze in elk geval zodat haar pensioen min of meer direct kan beginnen.
Bijleveld is ook wel een schoolvoorbeeld van de oude bestuurscultuur. Heeft inmiddels elk denkbaar mogelijk baantje gehad wat er te krijgen valt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201400043
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')