abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 16 februari 2022 @ 21:51:41 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203696439
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:52 schreef Monnet het volgende:

[..]
Ik zat verlekkerd in dit topic te bladeren en kwam deze post tegen. De post is zo oud dat ik een melding kreeg of ik écht wil quoten, maar als het boek nog beschikbaar is ben ik erg geinteresseerd :9.
Ze is net voor een aantal weken naar Spanje vertrokken meen ik. Het kan dus zijn dat het even duurt voor ze reageert.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203889804
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze is net voor een aantal weken naar Spanje vertrokken meen ik. Het kan dus zijn dat het even duurt voor ze reageert.
Oef, jaloers.
pi_203898235
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:52 schreef Monnet het volgende:

[..]
Ik zat verlekkerd in dit topic te bladeren en kwam deze post tegen. De post is zo oud dat ik een melding kreeg of ik écht wil quoten, maar als het boek nog beschikbaar is ben ik erg geinteresseerd :9.
Speciaal vanuit Spanje even de laptop voor je opgegraven om je een PM te sturen. Je hebt PM!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203898274
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Speciaal vanuit Spanje even de laptop voor je opgegraven om je een PM te sturen. Je hebt PM!
Hoe doe je dat eigenlijk met die hele diergaarde als je in Spanje bent?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204228113

• Spaghetti uit de oven uit Aan Tafel van Nigel Slater
• Aan Tafel is een kookboek voor makkelijke, doordeweekse gerechten. Zo ook dit niet echt een instagrammable gerecht. Het is een soort spaghetti carbonara die daarna nog even in de oven is gezet. Hij had wel wat verfijnder mogen zijn, een snuf nootmuskaat of peterselie (eigen touch) hadden het niet veel ingewikkelder gemaakt maar wel een beter gerecht gegeven. In de vorm zoals het in het kookboek staat niet voor herhaling vatbaar en een 6,5. Maar wel eenvoudig op te krikken tot een voor herhaling vatbare 7,5.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204228167

• Pane Siciliano uit [i]The Bread Bakers Apprentice[/i] van Peter Reinhard
• Vers een erg lekker fluffy brood, dat me ergens in de verte aan te veel dik gemaakte Pretzel doet denken. Helaas na een halve dag al een stuk minder lekker. Toch wel vrij veel gedoe voor het resultaat. Een 7.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 26 maart 2022 @ 17:22:22 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204228847
Kon je die broodjes niet oppiepen in de oven?

Die spaghetti ziet er intrigerend uit, zou het niet snel maken denk ik, maar zou het voor mijn neus staan zou ik het best proberen :D

Leuke bijdrage weer ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204229291
Dit topic _O_ Heerlijk allemaal! Denk dat ik die champignonsoep eens ga maken :9
pi_204311166


• Knolderselderij met citrusfruit, dadels en gezouten amandelen uit 6 Seizoenen van Joshua McFadden
• Best leuke combinatie van knolselderij en sinaasappel met wat smaakaccenten. Het recept proevende denk ik dat ze in Californië wat jongere, teerdere knolselderijen hebben dan grote taaie Nederlandse supermarktknollen, McFadden is redelijk beïnvloed door Alice Waters, Chez Panisse en The French Laundry, die kraakverse lokale producten als uitgangspunt hebben. Dat leverde een wat uit balans geraakt recept op met subtiele smaakaccenten van de dressing en toevoegingen en een redelijk lompe knolselderij. Een 7. En binnenkort eens met een jong meiraapje proberen, ik denk dat dat beter werkt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204311434


• Bloemkool Katsu Curry uit Japaneasy Vegan van Tim Anderson
• In Panko gewentelde en gebakken bloemkoolsteak met een pinda/garam masala/dashi-saus. Voor mijn gevoel net zo Japans als Pad Thai Nederlands is. Maar het werkt wonderwel, een gerecht waarin de simpele ingrediënten elkaar complementeren en aanvullen. Als de bloemkool Patrick Swayze is, is de saus een prima surrogaat Jennifer Grey. Een 8.

Al zou ik de steaks de volgende keer wat dunner snijden dan het boek aangeeft zodat ze ook helemaal gaar zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 3 april 2022 @ 12:50:47 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204317301
Blijft een tof topic dit!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204328015
Leuk topic, ik heb ook een recept uit een boek gemaakt voor lunch.



sperziebonen/gerookte haringfilet/Parmezaanse kaas/cherrytomaten en kikkererwten.
CHICKPEA, PARMESAN & RED ONION SALAD

Ik probeer vaak wat te koken wat ook qua punten in weightwatchers past. Dit recept komt uit "the little book of lunch" geschreven door caroline craig. Vond het best wel goed te eten, de haringfilet nam de goede overhand in het verhaal. Vulde goed. En het krijgt een 7.

[ Bericht 1% gewijzigd door coinchantal op 04-04-2022 19:16:47 (extra woord) ]
pi_204328285
Inderdaad heel leuk topic!
Deze op volgen gezet :)
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_204328425
Ik lees/bekijk dit topic ook nog steeds met veel plezier!! ^O^ :)
Tails tell tales
pi_204351071
Vanavond een soepje gegeten uit het boek van Gordon Ramsay genaamd Gordon Ramsay's Ultimate home cooking. Het soepje was voor mij iets te heet van de peper maar ik vond toch dat er veel smaak ik zat. Heb erg genoten van de soep en geef het een 8.5.



Voor de mensen die hem ook willen maken, hij staat ook op youtube

  zondag 1 mei 2022 @ 16:12:54 #91
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_204598914


• Bami Goreng Djawa, Saus Katjang (pindasaus) en Saté Ajam, alledrie uit De authentiek Indische Keuken van Lonny Gerungan
• De bami was zoals bami goreng hoort te smaken, ik had trouwens nooit door hoe cruciaal de selderijblaadjes er in zijn. Weer iets geleerd. De kipsaté was prima, ondanks dat ik hem 5 uur ipv 1 uur gemarineerd had (vergeten in de koelkast...), desondanks geen erg nadrukkelijke marinade-smaak. De pindasaus was minder goed gelukt, hij miste wat body, was een beetje waterig en smaakte wat te nadrukkelijk naar de Djeroek Poeroet-blaadjes. De bami een 8, de kipsaté een 7,5 en de pindasaus een 6.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 1 mei 2022 @ 16:24:01 #92
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_204599002


Een schaamteloze crosspost vanuit het 'Wat eten en drinken we vandaag'-topic.

• Op de huid gebakken zalm, mousseline van knolselderij en beurre blanc, alledrie uit Smaak & Techniek van Naomi Pommeroy. Daarnaast een kliekje van tomaat dat uit geen enkel kookboek komt maar er wel prima bij paste.

• Smaak en techniek is een ontzettend fijn kookboek om beter (en restaurantwaardig) te leren koken. Geen complete maaltijden maar een aantal modulaire basisrecepten die kooktechnieken leren en tot eindeloos combineren en variëren aanzetten. En enorm lekker zijn. Vooral de beurre blanc was goddelijk. De mousseline van knolselderij had wat te nadrukkelijk knoflook maar dat was mijn eigen fout omdat ik eerst deed en daarna pas het recept las. Twee keer een 8 voor de vis en de mousseline en een 9 voor de beurre blanc.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 1 mei 2022 @ 20:27:57 #93
43653 sigme
Veraan
pi_204601764
Het blijft leuk om te lezen en te zien. Ik krijg *bijna* zin om een recept te gaan koken, maar ervaring leert dat ik daar niet goed in ben. Ik kan best koken, maar een recept uitvoeren is mij niet gegeven. Des te leuker om te zien dat anderen dat wél kunnen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204691573
Há, een stukje dat mij op het lijf geschreven is, over recepten volgen.
quote:
“I do love recipe books, and I have loads of them,” says Pavlakis. “But I cannot follow a recipe for the life of me.”

https://www.theguardian.c(...)and-cook-intuitively
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204695879
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:27 schreef sigme het volgende:
Het blijft leuk om te lezen en te zien. Ik krijg *bijna* zin om een recept te gaan koken, maar ervaring leert dat ik daar niet goed in ben. Ik kan best koken, maar een recept uitvoeren is mij niet gegeven. Des te leuker om te zien dat anderen dat wél kunnen.
Herkenbaar. Meestal gebruik ik kookboeken ook alleen maar als inspiratiebron of ontspannende literatuur op de bank.Om vervolgens een 'heel losjes geïnspireerd op'-variant te improviseren.

Maar ik merk wel dat het soms wel goed is om een recept wél precies uit te voeren, gewoon om een techniek beter te leren of omdat een recept dusdanig goed in elkaar steekt dat je het zelf niet met improviseren had kunnen bereiken.

Voorbeelden in dit topic zouden de pizza met blauwe kaas en dadels, de champignon-roomsoep van Julia Child of de beurre blanc uit Smaak en Techniek. Of uit een boek van Greg Malouf een hartige bastilla met een dun laagje poedersuiker. Die hartige bastilla had ik zelf kunnen bedenken maar dat laagje poedersuiker had ik nooit zelf bedacht, terwijl dat is wat van een goed recept een fantastisch recept maakt.

Maar ja, uiteindelijk is de reden waarom ik dit topic gestart ben, dat ik een kast vol kookboeken heb die amper gebruikt werden om uit te koken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:37:46 #96
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204716117
Wat een tof topic!

Gisteren een recept van de allerhande geprobeerd, het was al een uitdaging omdat 3 van de 5 ingrediënten niet verkrijgbaar waren :') en het resultaat was ook niet lekker.
Nu zijn er hier veel mensen met kookboeken: is er een kookboek met gezonde recepten die makkelijk te maken zijn (zonder erg avontuurlijke ingrediënten)? Voor avondeten :)
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:16:08 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204718438
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:37 schreef Ceviche het volgende:

Nu zijn er hier veel mensen met kookboeken: is er een kookboek met gezonde recepten die makkelijk te maken zijn (zonder erg avontuurlijke ingrediënten)? Voor avondeten :)
Misschien dat je in 1 van de 5 topics van deze reeks wat inspiratie kan opdoen?
Topicreeks: Het grote kookboekentopic
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204719223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:37 schreef Ceviche het volgende:
Wat een tof topic!

Gisteren een recept van de allerhande geprobeerd, het was al een uitdaging omdat 3 van de 5 ingrediënten niet verkrijgbaar waren :') en het resultaat was ook niet lekker.
Nu zijn er hier veel mensen met kookboeken: is er een kookboek met gezonde recepten die makkelijk te maken zijn (zonder erg avontuurlijke ingrediënten)? Voor avondeten :)
https://www.bol.com/nl/nl(...)g_0_7.9.ProductTitle

Deze?
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 12 mei 2022 @ 16:47:18 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204719263
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:53:15 #100
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204729672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:16 schreef golfer het volgende:

[..]
Misschien dat je in 1 van de 5 topics van deze reeks wat inspiratie kan opdoen?
Topicreeks: Het grote kookboekentopic
Dank je wel, dit topic had ik niet gezien. Via een oude post al wel wat ideeën opgedaan!
quote:
quote:
Die zien er interessant uit, dus allebei voor een habbekrats aangeschaft ^O^ ben benieuwd! Bedankt voor de suggesties :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')