abonnement Unibet Coolblue
pi_201364615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Wij hebben een hele grote achtertuin, maar toch echt wel lekker hoor. Paar grote bomen voor de nodige schaduw 's zomers, veel groen, vlinders, vogels. Heerlijk.
Kinderen zijn al volwassen.

Ik snap weer niet hoe mensen gelukkig kunnen worden met een tuintje van 5 x 6, waar ook nog een schuurtje op staat.
Tuurlijk is groot beter. Wat ik zeg: je hoeft het voor de kinderen niet per se te doen, kleine kinderen hebben niet zo veel nodig en grotere kinderen kunnen buiten spelen in de buurt. Moet dat laatste wel veilig kunnen natuurlijk.

Of een achtertuin met gesloten achterom dat grenst aan veel andere huizen met kindjes, dat kan bijvoorbeeld ook. Hoeft je tuin ook niet groot te zijn.

Dit stel heeft het eerst te moeilijk gemaakt door te kijken naar de grootte van de achtertuin, in plaats van globaal te kijken wat kinderen nodig hebben. Dat wil ik zeggen.

Voor je rust en privacy en als je flinke feestjes wil geven, of echt van tuinieren houdt, ja dan snap ik de behoefte aan een grote tuin.
pi_201364648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Wij hebben een hele grote achtertuin, maar toch echt wel lekker hoor. Paar grote bomen voor de nodige schaduw 's zomers, veel groen, vlinders, vogels. Heerlijk.
Kinderen zijn al volwassen.

Ik snap weer niet hoe mensen gelukkig kunnen worden met een tuintje van 5 x 6, waar ook nog een schuurtje op staat.
Onderhoud.
Tap tap tap
pi_201364783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Onderhoud.
Plus dat grond in het gros van NL gewoon duur is.
Je kunt wel een tuin van 120m² willen, maar de meeste rijwoningen staan op een complete kavel van 120m².

Stellen dat dat een eis/verwachting is, is in de categorie "vrijstaand met dubbele garage en zwembad in de tuin".
Leuk dat je dat graag wilt, maar dat is behalve in Limburg en Noord-Oost Groningen niet te vinden onder een half miljoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 september 2021 @ 09:01:17 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_201364808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat grond in het gros van NL gewoon duur is.
Je kunt wel een tuin van 120m² willen, maar de meeste rijwoningen staan op een complete kavel van 120m².

Stellen dat dat een eis/verwachting is, is in de categorie "vrijstaand met dubbele garage en zwembad in de tuin".
Leuk dat je dat graag wilt, maar dat is behalve in Limburg en Noord-Oost Groningen niet te vinden onder een half miljoen.
Nou daar ook niet (meer) hoor :D
disclaimer
pi_201364909
Sowieso is het in NL gewoon niet voor iedereen weggelegd, want dat past niet. En gelet op de hoeveelheid mensen die ervan houden om hun hele tuin te betegelen scheelt dat ook veel verhard oppervlak.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201364929
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou daar ook niet (meer) hoor :D
Nee, daar zal het ook lastig worden, tenzij bouwval en dan weet Bob er wel weg mee :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201365010
Nou vooruit, niet echt een dubbele garage maar wel "ruimte voor meerdere auto's", maar Bob en Roos zouden hier helemaal los kunnen...
https://www.funda.nl/koop(...)-montgomerystraat-2/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 september 2021 @ 09:21:08 #83
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201365161
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:12 schreef Leandra het volgende:
Nou vooruit, niet echt een dubbele garage maar wel "ruimte voor meerdere auto's", maar Bob en Roos zouden hier helemaal los kunnen...
https://www.funda.nl/koop(...)-montgomerystraat-2/
Lekker retro wel :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:22:41 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201365186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:46 schreef skrn het volgende:

[..]
Tuurlijk is groot beter. Wat ik zeg: je hoeft het voor de kinderen niet per se te doen, kleine kinderen hebben niet zo veel nodig en grotere kinderen kunnen buiten spelen in de buurt. Moet dat laatste wel veilig kunnen natuurlijk.

Of een achtertuin met gesloten achterom dat grenst aan veel andere huizen met kindjes, dat kan bijvoorbeeld ook. Hoeft je tuin ook niet groot te zijn.

Dit stel heeft het eerst te moeilijk gemaakt door te kijken naar de grootte van de achtertuin, in plaats van globaal te kijken wat kinderen nodig hebben. Dat wil ik zeggen.

Voor je rust en privacy en als je flinke feestjes wil geven, of echt van tuinieren houdt, ja dan snap ik de behoefte aan een grote tuin.
Dat is de kern van het format toch? Mensen die te veel wensen tov. Hun budget hebben. Ze begonnen met een grote tuin, 4 slaapkamers 8)7 , midden van het land in een dure regio en een aardig laag budget.

Vorige week was het een kerel die vond dat ie minimaal een bubbelbad en een kantoor moest hebben ( 8)7 ).

Meestal moet het ook nog een leuk schattig jaren30 huisje zijn en als Alex pech heeft, willen ze ook allebei ergens anders wonen en vooral niet in de voorkeurplaats van de ander :P .
pi_201365230
Volgens mij moeten ze ook gewoon een stukje scripted veeleisend zijn voor het format, want ze waren wel reëel en oprecht verbaasd over dat ze 'hun' huis konden betalen.

Het is heel saai als het direct een pragmatische zoektocht.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 15 september 2021 @ 09:27:35 #86
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201365274
En dat zie je hier op FOK ook wel eens, mensen die klagen dat ze niets kunnen kopen, maar regelmatig is het probleem dat ze niet kunnen kopen wat ze vinden dat zou moeten kunnen.

Van ons wensenlijstje hebben we ook op 2 punten concessies gedaan. In 1ste instantie wilden we in het centrum van een grote stad een huis met aardige tuin en garage kopen. Daarna werd het vrijstaand buiten die stad. En uiteindelijk is het een 2kapper buiten de stad geworden. Maar dat proces duurde bij ons een half jaar ofzo. Geen 3-4 jaar in een markt waar de huizenprijzen zo hard stijgen dat je daar niet tegenop kan sparen en je feitelijk elk half jaar nog verder moet strepen in die wensenlijst.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:29:19 #87
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201365307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:24 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij moeten ze ook gewoon een stukje scripted veeleisend zijn voor het format, want ze waren wel reëel en oprecht verbaasd over dat ze 'hun' huis konden betalen.

Het is heel saai als het direct een pragmatische zoektocht.
Das waar. Al zaten wij ons op de bank af te vragen of ze niet misschien teveel af hebben laten ketsen op funda foto's.

En vergeet niet, ze hebben volgens mij nooit aankoopmakelaar ingeschakeld, wisten niet wat je waarop zou moeten bieden én hebben mazzel gehad dat Alex dit heeft kunnen kopen voordat het echt op de markt gezet is.

Wat overigens ook een terugkerend thema is, hier op Fok!. De nut en noodzaak van een aankoopmakelaar. Met doorgaans als conclusie dat je die oplichters niet nodig hebt omdat je prima zelf een huis kan kopen ;) .
Waar ik het overigens niet mee eens ben. Eerste huis dat ik kocht had ik nooit zo goed uit kunnen onderhandelen. 2de huis hadden we zonder makelaar niet kunnen kopen (overspannen markt) en derde huis kostte zoveel frustratie en energie qua proces dat ik blij ben dat ik het op een gegeven moment over heb gelaten aan een aankoopmakelaar (die uiteindelijk geen rekening gestuurd heeft omdat we er bijna waren en hij amper wat heeft hoeven te doen :P ).
pi_201365356
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:21 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Lekker retro wel :D
Ja, bijna weer hip! Van die vijver kan mooi een vijverzwembad gemaakt worden, kom je met een budget van 500K, Bob, Roos, SaniSale, Gers en SpuuglelijkeTrappen.nl nog een heel eind :D

Moet je en route nog wel even ergens een potje van 50K vandaan toveren om het energiezuiniger te maken, maar met een vrijwel exact Zuid gelegen dak met ruimte zat voor panelen zal dat wel goed komen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201366411
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 21:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Buiten het feit dat ik ook wel al die verbouwingen die Bob wilde voor slechts 5k zou willen, hij had ook 2k uit Roos haar budget gehaald maar hij had OOK al de 5k die initieel over was meegerekend. Wordt Roos dan sowieso betaald door het programma ofzo als die niet vanuit het budget van de deelnemers betaald wordt?
Het leek erop dat Roos inderdaad een minimum budget vanuit het programma krijgt zodat ze altijd wat heeft om mee te werken. Tevens omdat de sponsoring van de trappen, keuken en badkamer er is, zijn ze hoogstwaarschijnlijk verplicht altijd de keuken, de badkamer en de trap te doen. Of er nou ruimte voor is of niet... vandaar de showroom keuken.
  woensdag 15 september 2021 @ 11:32:26 #90
3542 Gia
User under construction
pi_201367228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:59 schreef Leandra het volgende:

Plus dat grond in het gros van NL gewoon duur is.
Je kunt wel een tuin van 120m² willen, maar de meeste rijwoningen staan op een complete kavel van 120m².

Stellen dat dat een eis/verwachting is, is in de categorie "vrijstaand met dubbele garage en zwembad in de tuin".
Leuk dat je dat graag wilt, maar dat is behalve in Limburg en Noord-Oost Groningen niet te vinden onder een half miljoen.
Vrijstaand, 630 m2, noord-brabant, 240 K. Moest wel wat aan gebeuren.
Maar ook nog centrum van de stad, op 3 minuten lopen van Centraal station. Ideaal!
  woensdag 15 september 2021 @ 11:41:13 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_201367341
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Vrijstaand, 630 m2, noord-brabant, 240 K. Moest wel wat aan gebeuren.
Maar ook nog centrum van de stad, op 3 minuten lopen van Centraal station. Ideaal!
Hoeveel jaar geleden?
disclaimer
  woensdag 15 september 2021 @ 11:54:37 #92
3542 Gia
User under construction
pi_201367548
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoeveel jaar geleden?
2015, dat wel. We waren er niet naar op zoek. Kwam op ons pad.
We hebben sindsdien de woning voorzien van nieuw plafond huiskamer, alle muren gestuukt, nieuwe badkamer boven (beneden moet nog), garage aangebouwd, terras en oprit aangelegd, compleet nieuwe schuttingen, voorgevel opnieuw gevoegd en dak van de aanbouw vernieuwd.

Op wensenlijstje staat nog: keuken vernieuwen, betonvloer(in het werk gestort) in de woonkamer en badkamer beneden vernieuwen.

We hebben ook een slaapkamer beneden, dus hoeven hier voorlopig niet weg.

We hebben de eerste verbouwingen kunnen doen van de overwaarde van de vorige woning. Voor de rest sparen we steeds. Elk jaar wat doen. En met de huidige markt is het elke investering ook waard.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:24:41 #93
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201367935
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]
2015, dat wel. We waren er niet naar op zoek. Kwam op ons pad.
We hebben sindsdien de woning voorzien van nieuw plafond huiskamer, alle muren gestuukt, nieuwe badkamer boven (beneden moet nog), garage aangebouwd, terras en oprit aangelegd, compleet nieuwe schuttingen, voorgevel opnieuw gevoegd en dak van de aanbouw vernieuwd.

Op wensenlijstje staat nog: keuken vernieuwen, betonvloer(in het werk gestort) in de woonkamer en badkamer beneden vernieuwen.

We hebben ook een slaapkamer beneden, dus hoeven hier voorlopig niet weg.

We hebben de eerste verbouwingen kunnen doen van de overwaarde van de vorige woning. Voor de rest sparen we steeds. Elk jaar wat doen. En met de huidige markt is het elke investering ook waard.
2015 was net na dieptepunt van de markt :D .
Voor een huis dat toen 240k kostte betaal je nu 4ton. Wat in een stad als Helmond inderdaad best zou kunnen voor een klushuis met een leuke tuin.

  woensdag 15 september 2021 @ 12:30:04 #94
3542 Gia
User under construction
pi_201368005
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
2015 was net na dieptepunt van de markt :D .
Voor een huis dat toen 240k kostte betaal je nu 4ton.


Klopt, vandaar dat het de investeringen waard is.
Wij hebben ons hele leven samen, gunstig kunnen kopen en met winst kunnen verkopen. En zorgen er ook altijd voor dat het met één salaris bekostigd kan worden.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:35:27 #95
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201368063
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, vandaar dat het de investeringen waard is.
Wij hebben ons hele leven samen, gunstig kunnen kopen en met winst kunnen verkopen. En zorgen er ook altijd voor dat het met één salaris bekostigd kan worden.
Maar uiteindelijk is je post dus net nietszeggend als "ja maar ik heb een kwartje per liter benzine betaald! Dus dat valt wel mee!"

Ja, in 1962, zo kan ik het ook :P
pi_201368140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is de kern van het format toch? Mensen die te veel wensen tov. Hun budget hebben. Ze begonnen met een grote tuin, 4 slaapkamers 8)7 , midden van het land in een dure regio en een aardig laag budget.

Vorige week was het een kerel die vond dat ie minimaal een bubbelbad en een kantoor moest hebben ( 8)7 ).

Meestal moet het ook nog een leuk schattig jaren30 huisje zijn en als Alex pech heeft, willen ze ook allebei ergens anders wonen en vooral niet in de voorkeurplaats van de ander :P .
Ik wacht nog op iemand die een jaren 30 huis in almere wil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:04:16 #97
3542 Gia
User under construction
pi_201368451
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk is je post dus net nietszeggend als "ja maar ik heb een kwartje per liter benzine betaald! Dus dat valt wel mee!"

Ja, in 1962, zo kan ik het ook :P
1962! Pff. 6 jaar geleden. In 1962 was ik nog niet eens geboren.
pi_201370104
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
2015 was net na dieptepunt van de markt :D .
Voor een huis dat toen 240k kostte betaal je nu 4ton. Wat in een stad als Helmond inderdaad best zou kunnen voor een klushuis met een leuke tuin.


Ik heb in 2012 gekocht.
Ik knuffel soms de muren. Ik had dit nu niet meer kunnen kopen.
Tap tap tap
pi_201370239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]
2015, dat wel. We waren er niet naar op zoek. Kwam op ons pad.
We hebben sindsdien de woning voorzien van nieuw plafond huiskamer, alle muren gestuukt, nieuwe badkamer boven (beneden moet nog), garage aangebouwd, terras en oprit aangelegd, compleet nieuwe schuttingen, voorgevel opnieuw gevoegd en dak van de aanbouw vernieuwd.

Op wensenlijstje staat nog: keuken vernieuwen, betonvloer(in het werk gestort) in de woonkamer en badkamer beneden vernieuwen.

We hebben ook een slaapkamer beneden, dus hoeven hier voorlopig niet weg.

We hebben de eerste verbouwingen kunnen doen van de overwaarde van de vorige woning. Voor de rest sparen we steeds. Elk jaar wat doen. En met de huidige markt is het elke investering ook waard.
Daar ga je al, 2015...

Dat betekent nu toch niets meer? De waarde van een huis waar "wel wat aan moest gebeuren" in 2015?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 september 2021 @ 15:18:53 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201370274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik wacht nog op iemand die een jaren 30 huis in almere wil.
Over 10 jaar kan het *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')