abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201350790
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Die pui kun je gewoon opschuiven natuurlijk, die hoef je dan niet weg te gooien.
Eens, ja, maar je bent wel gebonden dan wat er nu is geinstalleerd. En dat zijn 2 separate units. Met een nieuwe uitbouw had je alle kanten op kunnen gaan, maar nu ben je gebonden aan de afmetingen van wat nu is neergezet.

Ik had dus niks gedaan, uitbouw laten plaatsen, en misschien in plaats van een lichte pui misschien voor een lichtstraat/koepel gekozen in het dak van de uitbouw. Zodat je nog een dichte achterwand hebt, wat juist voor spullen bergen heel makkelijk is. Leuk hoor, licht licht licht, maar je moet ook muren hebben voor kastruimte.

Maar goed, zo denk ik erover.
pi_201351544
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:09 schreef skrn het volgende:

[..]
Eens, ja, maar je bent wel gebonden dan wat er nu is geinstalleerd. En dat zijn 2 separate units. Met een nieuwe uitbouw had je alle kanten op kunnen gaan, maar nu ben je gebonden aan de afmetingen van wat nu is neergezet.

Ik had dus niks gedaan, uitbouw laten plaatsen, en misschien in plaats van een lichte pui misschien voor een lichtstraat/koepel gekozen in het dak van de uitbouw. Zodat je nog een dichte achterwand hebt, wat juist voor spullen bergen heel makkelijk is. Leuk hoor, licht licht licht, maar je moet ook muren hebben voor kastruimte.

Maar goed, zo denk ik erover.
Zeker, echter dit programma is gebonden aan sponsors. Die moeten wel willen geven wat bob en roos bedenken.
Dat rondje van bob met de sponsor is een toneelstukje. De sponsor weet allang wat er komt en bob speelt het spelletje alsof hij j het bepaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Vis een optie? dinsdag 14 september 2021 @ 13:30:29 #63
70532 loveli
N
pi_201352795
Ik kan de uitzending niet vinden op RTL gemist. Ligt dat aan mijn cookie-instellingen of hebben meer mensen er last van?
crap in = crap out
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:38:56 #64
3542 Gia
User under construction
pi_201352890
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:41 schreef skrn het volgende:
Leuk huisje, ja, 90m2 is niet groot, maar ja, dan had het stel maar niet moeten treuzelen en eerder een huis moeten kopen. Ze hebben gewoon ontzettend geluk dat ze met ongeveer 3 ton nog uit de voeten kunnen. Ziet er mooi en schoon uit de omgeving, Amersfoort ligt lekker centraal, en er is een supermarkt in de omgeving.

Jammer dat een verdieping erop (nog) niet toegestaan is.

Snap ook niet die fascinatie met diepe achtertuinen niet. Een achtertuin is handig, maar kleine kinderen kunnen best op een klein oppervlakte spelen, en als ze oud zijn gaan ze toch naar school of kunnen ze zelfstandig spelen. Zo'n mooie speeltuin direct op je achtertuin heeft veel meer waarde wat mij betreft.
Wij hebben een hele grote achtertuin, maar toch echt wel lekker hoor. Paar grote bomen voor de nodige schaduw 's zomers, veel groen, vlinders, vogels. Heerlijk.
Kinderen zijn al volwassen.

Ik snap weer niet hoe mensen gelukkig kunnen worden met een tuintje van 5 x 6, waar ook nog een schuurtje op staat.
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:42:03 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_201352922
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Wij hebben een hele grote achtertuin, maar toch echt wel lekker hoor. Paar grote bomen voor de nodige schaduw 's zomers, veel groen, vlinders, vogels. Heerlijk.

Ik snap weer niet hoe mensen gelukkig kunnen worden met een tuintje van 5 x 6, waar ook nog een schuurtje op staat.
Vooral dat je bij mooi weer altijd praktisch bij je buren op schoot zit, met een schuttinkje er tussen. Bij een grote tuin heb je wat meer opties tot privacy en afstand houden.
disclaimer
  Vis een optie? dinsdag 14 september 2021 @ 13:44:18 #66
70532 loveli
N
pi_201352954
quote:

[..]

En een overkapping. Die dingen zijn besmettelijk.
crap in = crap out
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:44:27 #67
3542 Gia
User under construction
pi_201352956
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Vooral dat je bij mooi weer altijd praktisch bij je buren op schoot zit, met een schuttinkje er tussen. Bij een grote tuin heb je wat meer opties tot privacy en afstand houden.
Inderdaad. Wij hebben een groot terras, vlakbij het huis, maar ook een nogal luidruchtige buurvrouw, terwijl aan de achterkant seniorenwoningen grenzen aan onze tuin. Wij gaan dus ook een terras maken achter in de tuin, voor de nodige rust. Die keuze heb je niet met een postzegel.
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:46:45 #68
3542 Gia
User under construction
pi_201352993
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:44 schreef loveli het volgende:

[..]
En een overkapping. Die dingen zijn besmettelijk.
Een overkapping is leuk om wat langer, ook bij regen, buiten te kunnen zitten. Maar in een kleine tuin, neemt het alle licht en lucht weg. Wij hebben overigens alleen nog maar een pergola, die we laten begroeien, dus wordt een natuurlijke overkapping.
  Vis een optie? dinsdag 14 september 2021 @ 13:51:00 #69
70532 loveli
N
pi_201353050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Een overkapping is leuk om wat langer, ook bij regen, buiten te kunnen zitten. Maar in een kleine tuin, neemt het alle licht en lucht weg. Wij hebben overigens alleen nog maar een pergola, die we laten begroeien, dus wordt een natuurlijke overkapping.
Eentje van hout kan (vooral met alcohol) een nare klankkast zijn. Wordt om de een of andere reden vaak gecombineerd met veel tegels, een perk hortensia's en 1 boom met ronde kroon en hartvormige bladeren.
crap in = crap out
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:55:14 #70
3542 Gia
User under construction
pi_201353109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:51 schreef loveli het volgende:

[..]
Eentje van hout kan (vooral met alcohol) een nare klankkast zijn. Wordt om de een of andere reden vaak gecombineerd met veel tegels, een perk hortensia's en 1 boom met ronde kroon en hartvormige bladeren.
Klopt. Vreselijk, en dat met kleine achtertuintjes en dan deur voor deur zo'n overkapping.
Een open pergola heeft dat effect niet. Maar ja, daar kun je niet met regen blijven zitten.
  Vis een optie? dinsdag 14 september 2021 @ 14:00:09 #71
70532 loveli
N
pi_201353183
Waren we "vroeger" ook zo uniform? Het valt me nu op dat alles na een nieuwe bewoner er hetzelfde uitziet. Maar omgekeerd had misschien elk huis uit de jaren '70 een magnolia in de tuin.

edit: beetje off topic hier.
crap in = crap out
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:12:03 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_201353347
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:00 schreef loveli het volgende:
Waren we "vroeger" ook zo uniform? Het valt me nu op dat alles na een nieuwe bewoner er hetzelfde uitziet. Maar omgekeerd had misschien elk huis uit de jaren '70 een magnolia in de tuin.

edit: beetje off topic hier.
Vroeger was het zelfs nog véél uniformer dan nu allemaal ;)
disclaimer
pi_201356058
https://www.rtlboulevard.(...)an-caglayan-bevallen

Leuk nieuws voor het 'Kopen Zonder Kijken'-stel Daan en Caglayan uit Utrecht. Het koppel dat in de laatste uitzending dankzij makelaar Alex hun droomhuis vindt, heeft vorige week hun tweede zoon verwelkomd.

instagram
Koel en donker bewaren
pi_201360184
Ik ken het huis in Amersfoort, heb ooit even in dezelfde wijk gewoond en liep daar regelmatig rondjes. Voor oriëntatie op Amersfoort centrum moet je daar niet wonen, maar de wijk an sich is best leuk. In de eerstkomende jaren zal hun oriëntatie toch vooral liggen op school en alles eromheen. Dan is Nieuwland dikke prima. En een leuk buurtje, zo met die speeltuin er direct achter. Denk dat het een zeer geschikte plek voor hen is!
Somebody that I used to know
  woensdag 15 september 2021 @ 08:41:30 #75
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_201364541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:20 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ken het huis in Amersfoort, heb ooit even in dezelfde wijk gewoond en liep daar regelmatig rondjes. Voor oriëntatie op Amersfoort centrum moet je daar niet wonen, maar de wijk an sich is best leuk. In de eerstkomende jaren zal hun oriëntatie toch vooral liggen op school en alles eromheen. Dan is Nieuwland dikke prima. En een leuk buurtje, zo met die speeltuin er direct achter. Denk dat het een zeer geschikte plek voor hen is!
Fijn om te horen
pi_201364615
quote:

[..]

Tuurlijk is groot beter. Wat ik zeg: je hoeft het voor de kinderen niet per se te doen, kleine kinderen hebben niet zo veel nodig en grotere kinderen kunnen buiten spelen in de buurt. Moet dat laatste wel veilig kunnen natuurlijk.

Of een achtertuin met gesloten achterom dat grenst aan veel andere huizen met kindjes, dat kan bijvoorbeeld ook. Hoeft je tuin ook niet groot te zijn.

Dit stel heeft het eerst te moeilijk gemaakt door te kijken naar de grootte van de achtertuin, in plaats van globaal te kijken wat kinderen nodig hebben. Dat wil ik zeggen.

Voor je rust en privacy en als je flinke feestjes wil geven, of echt van tuinieren houdt, ja dan snap ik de behoefte aan een grote tuin.
pi_201364648
quote:

[..]

Onderhoud.
Tap tap tap
pi_201364783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Onderhoud.
Plus dat grond in het gros van NL gewoon duur is.
Je kunt wel een tuin van 120m² willen, maar de meeste rijwoningen staan op een complete kavel van 120m².

Stellen dat dat een eis/verwachting is, is in de categorie "vrijstaand met dubbele garage en zwembad in de tuin".
Leuk dat je dat graag wilt, maar dat is behalve in Limburg en Noord-Oost Groningen niet te vinden onder een half miljoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 september 2021 @ 09:01:17 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_201364808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je kunt wel een tuin van 120m² willen, maar de meeste rijwoningen staan op een complete kavel van 120m².

Stellen dat dat een eis/verwachting is, is in de categorie "vrijstaand met dubbele garage en zwembad in de tuin".
Leuk dat je dat graag wilt, maar dat is behalve in Limburg en Noord-Oost Groningen niet te vinden onder een half miljoen.
Nou daar ook niet (meer) hoor :D
disclaimer
pi_201364909
Sowieso is het in NL gewoon niet voor iedereen weggelegd, want dat past niet. En gelet op de hoeveelheid mensen die ervan houden om hun hele tuin te betegelen scheelt dat ook veel verhard oppervlak.
pi_201364929
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou daar ook niet (meer) hoor :D
Nee, daar zal het ook lastig worden, tenzij bouwval en dan weet Bob er wel weg mee :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201365010
Nou vooruit, niet echt een dubbele garage maar wel "ruimte voor meerdere auto's", maar Bob en Roos zouden hier helemaal los kunnen...
https://www.funda.nl/koop(...)-montgomerystraat-2/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201365161
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:12 schreef Leandra het volgende:
Nou vooruit, niet echt een dubbele garage maar wel "ruimte voor meerdere auto's", maar Bob en Roos zouden hier helemaal los kunnen...
https://www.funda.nl/koop(...)-montgomerystraat-2/
Lekker retro wel :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:22:41 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201365186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:46 schreef skrn het volgende:

[..]
Tuurlijk is groot beter. Wat ik zeg: je hoeft het voor de kinderen niet per se te doen, kleine kinderen hebben niet zo veel nodig en grotere kinderen kunnen buiten spelen in de buurt. Moet dat laatste wel veilig kunnen natuurlijk.

Of een achtertuin met gesloten achterom dat grenst aan veel andere huizen met kindjes, dat kan bijvoorbeeld ook. Hoeft je tuin ook niet groot te zijn.

Dit stel heeft het eerst te moeilijk gemaakt door te kijken naar de grootte van de achtertuin, in plaats van globaal te kijken wat kinderen nodig hebben. Dat wil ik zeggen.

Voor je rust en privacy en als je flinke feestjes wil geven, of echt van tuinieren houdt, ja dan snap ik de behoefte aan een grote tuin.
Dat is de kern van het format toch? Mensen die te veel wensen tov. Hun budget hebben. Ze begonnen met een grote tuin, 4 slaapkamers 8)7 , midden van het land in een dure regio en een aardig laag budget.

Vorige week was het een kerel die vond dat ie minimaal een bubbelbad en een kantoor moest hebben ( 8)7 ).

Meestal moet het ook nog een leuk schattig jaren30 huisje zijn en als Alex pech heeft, willen ze ook allebei ergens anders wonen en vooral niet in de voorkeurplaats van de ander :P .
pi_201365230
Volgens mij moeten ze ook gewoon een stukje scripted veeleisend zijn voor het format, want ze waren wel reëel en oprecht verbaasd over dat ze 'hun' huis konden betalen.

Het is heel saai als het direct een pragmatische zoektocht.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:27:35 #86
36431 bleiblei
pi_201365274
En dat zie je hier op FOK ook wel eens, mensen die klagen dat ze niets kunnen kopen, maar regelmatig is het probleem dat ze niet kunnen kopen wat ze vinden dat zou moeten kunnen.

Van ons wensenlijstje hebben we ook op 2 punten concessies gedaan. In 1ste instantie wilden we in het centrum van een grote stad een huis met aardige tuin en garage kopen. Daarna werd het vrijstaand buiten die stad. En uiteindelijk is het een 2kapper buiten de stad geworden. Maar dat proces duurde bij ons een half jaar ofzo. Geen 3-4 jaar in een markt waar de huizenprijzen zo hard stijgen dat je daar niet tegenop kan sparen en je feitelijk elk half jaar nog verder moet strepen in die wensenlijst.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:29:19 #87
36431 bleiblei
pi_201365307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:24 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij moeten ze ook gewoon een stukje scripted veeleisend zijn voor het format, want ze waren wel reëel en oprecht verbaasd over dat ze 'hun' huis konden betalen.

Het is heel saai als het direct een pragmatische zoektocht.
Das waar. Al zaten wij ons op de bank af te vragen of ze niet misschien teveel af hebben laten ketsen op funda foto's.

En vergeet niet, ze hebben volgens mij nooit aankoopmakelaar ingeschakeld, wisten niet wat je waarop zou moeten bieden én hebben mazzel gehad dat Alex dit heeft kunnen kopen voordat het echt op de markt gezet is.

Wat overigens ook een terugkerend thema is, hier op Fok!. De nut en noodzaak van een aankoopmakelaar. Met doorgaans als conclusie dat je die oplichters niet nodig hebt omdat je prima zelf een huis kan kopen ;) .
Waar ik het overigens niet mee eens ben. Eerste huis dat ik kocht had ik nooit zo goed uit kunnen onderhandelen. 2de huis hadden we zonder makelaar niet kunnen kopen (overspannen markt) en derde huis kostte zoveel frustratie en energie qua proces dat ik blij ben dat ik het op een gegeven moment over heb gelaten aan een aankoopmakelaar (die uiteindelijk geen rekening gestuurd heeft omdat we er bijna waren en hij amper wat heeft hoeven te doen :P ).
pi_201365356
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:21 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Lekker retro wel :D
Ja, bijna weer hip! Van die vijver kan mooi een vijverzwembad gemaakt worden, kom je met een budget van 500K, Bob, Roos, SaniSale, Gers en SpuuglelijkeTrappen.nl nog een heel eind :D

Moet je en route nog wel even ergens een potje van 50K vandaan toveren om het energiezuiniger te maken, maar met een vrijwel exact Zuid gelegen dak met ruimte zat voor panelen zal dat wel goed komen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201366411
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 21:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Buiten het feit dat ik ook wel al die verbouwingen die Bob wilde voor slechts 5k zou willen, hij had ook 2k uit Roos haar budget gehaald maar hij had OOK al de 5k die initieel over was meegerekend. Wordt Roos dan sowieso betaald door het programma ofzo als die niet vanuit het budget van de deelnemers betaald wordt?
Het leek erop dat Roos inderdaad een minimum budget vanuit het programma krijgt zodat ze altijd wat heeft om mee te werken. Tevens omdat de sponsoring van de trappen, keuken en badkamer er is, zijn ze hoogstwaarschijnlijk verplicht altijd de keuken, de badkamer en de trap te doen. Of er nou ruimte voor is of niet... vandaar de showroom keuken.
  woensdag 15 september 2021 @ 11:32:26 #90
3542 Gia
User under construction
pi_201367228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:59 schreef Leandra het volgende:

Vrijstaand, 630 m2, noord-brabant, 240 K. Moest wel wat aan gebeuren.
Maar ook nog centrum van de stad, op 3 minuten lopen van Centraal station. Ideaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')