abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201340754
2012 is dit Topic van start gegaan omdat ik een grote volksverhuizing voelde aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het in midden oosten en Afrika. In 2015 werd duidelijk dat er inderdaad sprake is van een grote volksverhuizing. Europa, met name Zweden en Duitsland kregen in 2015 te maken met massa-immigratie. De wereld telde in 2015 244 miljoen migranten. In vergelijking met 2000 is dat een stijging van 41 procent, zo blijkt uit cijfers van de Verenigde Naties. De VN telden in 2015 20 miljoen vluchtelingen die vanwege een conflict elders hun heil zochten. De meesten kwamen uit Syrië, Afghanistan en Somalië. De massa-immigratie richting noord-europa heeft zich begin 2016 voortgezet ondanks het slechte weer. Het geboorte-overschot van Afrika tot ca 2050 bedraagt naar mijn inschatting zo´n 2 miljard mensen. Gaat europa met ca 600 miljoen inwoners dit geboorte-overschot absorberen, zo ja wat voor gevolgen heeft het op langere termijn?

Ondertussen (april 2017) zijn er feiten aan het licht gekomen die de situatie versnellen en verergeren:
2/3 van de banen in ontwikkelingslanden staan op de tocht.
Migratie neemt toe door automatisering in ontwikkelingslanden

http://forum.fok.nl/topic/1911830/1/50
http://forum.fok.nl/topic/2276358/1/25
http://forum.fok.nl/topic/2371366
http://forum.fok.nl/topic/2424199
NWS / De grote volksverhuizing #5

Wereld telde 244 miljoen migranten in 2015
Wereld telde 258 miljoen migranten in 2017
Wereld telde 272 miljoen migranten in 2020



[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 13-09-2021 17:03:11 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201340896
Sinds de start van deze topic reeks zijn de klimaatveranderingen ten gevolge van de CO2 uitstoot meer op de voorgrond getreden. Het is te verwachten dat global warming zijn effecten zal hebben in de vorm verder toenemende migratie. De landen met een sterke bevolkingstoename hebben mijnsinziens niet de gelden nog voldoende infrastructuur om snel en grootschalig van fossiele brandstoffen af te geraken. Mijn prognose is dan ook dat de wereldwijde CO2 uitstoot niet zal dalen de komende jaren en het gestelde wereldwijde CO2 doel niet gehaald zal worden. Het enige wat uitkomst zou kunnen bieden is een meervoudige technologische doorbraak zoals een combinatie van extreem goedkope accu's, zonnecellen en elektrisch vervoer zodat het voor deze landen economisch bereikbaar wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201341110
Om eens een ander beeld te schetsen. Hier Zuid-Korea, waar het geboortecijfer nog maar op rond de 0,8 ligt. (gemiddeld minder dan 1 kind per vrouw). De vergrijzing is gigantisch straks. Ergens rond 2070-2080 zal de groep 65 plussers groter zijn dan van 0 tot 64

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201341175
quote:
Zonder actie moeten 216 miljoen mensen voor 2050 vluchten vanwege klimaat

Als er niet snel iets aan klimaatverandering en alle consequenties daarvan wordt gedaan, zouden tegen 2050 wereldwijd zo'n 216 miljoen mensen binnen hun land moeten verhuizen. Dat blijkt uit een rapport van de Wereldbank dat maandag is verschenen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201341292
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Om eens een ander beeld te schetsen. Hier Zuid-Korea, waar het geboortecijfer nog maar op rond de 0,8 ligt. (gemiddeld minder dan 1 kind per vrouw). De vergrijzing is gigantisch straks. Ergens rond 2070-2080 zal de groep 65 plussers groter zijn dan van 0 tot 64

[ afbeelding ]
Tsja, voor het gelijkblijven van de bevolkingsaantallen moet een vrouw gemiddeld circa 2 kinderen krijgen. 0,8 is extreem laag. Japan wat ook snel vergrijst had in 2020 een geboortecijfer van 1,369. Of A.I. , robotisering en automatisering hiervoor in voldoende mate een oplossing bieden moet nog duidelijk worden. Zelf ga ik daar wel vanuit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201341342
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 17:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tsja, voor het gelijkblijven van de bevolkingsaantallen moet een vrouw gemiddeld circa 2 kinderen krijgen. 0,8 is extreem laag. Japan wat ook snel vergrijst had in 2020 een geboortecijfer van 1,369. Of A.I. , robotisering en automatisering hiervoor in voldoende mate een oplossing bieden moet nog duidelijk worden. Zelf ga ik daar wel vanuit.
Die zaken kunnen oude mensen helpen idd, maar of het een land zelf op dezelfde voet verder kan laten gaan?...

- Een vergrijsde samenleving is ook een conservatieve samenleving.

- Weinig kinderen betekend ook weinig innovatie

- Weinig belastingbetalers betekend ook dat de belastingbetalers die er zijn nog meer druk krijgen.

Het is vooral het tempo waarin het gaat of dit op te vangen is of niet. Zuid-Korea is nog steeds redelijk conservatief dus ik weet niet of ze op tijd veranderingen door kunnen voeren, of dat het heel lang genegeerd wordt.

We gaan het zien :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 13 september 2021 @ 18:19:45 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201341885
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Die zaken kunnen oude mensen helpen idd, maar of het een land zelf op dezelfde voet verder kan laten gaan?...

- Een vergrijsde samenleving is ook een conservatieve samenleving.

- Weinig kinderen betekend ook weinig innovatie

- Weinig belastingbetalers betekend ook dat de belastingbetalers die er zijn nog meer druk krijgen.

Het is vooral het tempo waarin het gaat of dit op te vangen is of niet. Zuid-Korea is nog steeds redelijk conservatief dus ik weet niet of ze op tijd veranderingen door kunnen voeren, of dat het heel lang genegeerd wordt.

We gaan het zien :)
En of ze dan NoordKorea nog van zich af kunnen houden…

Het is volgens mij ook wel een workaholic samenleving, en in de grote steden duur zodat je met één inkomen niet ver komt. Moeilijk om een gezin te starten onder die omstandigheden, gaan we in Europa ook steeds meer naar toe. Italië en Griekenland waar geen woonruimte is omdat jongeren geen werk kunnen vinden, Nederland met woonruimte crisis..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201343187
En sterk beperkte woonruimte resulteert weer in een lager geboortecijfer. Ook bij nieuwkomers. Eigenlijk helpen we onszelf naar de klote.

Bijzonder wel voor zo'n ontwikkelde primatensoort.
blablablabla
  maandag 13 september 2021 @ 19:49:47 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201343296
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:43 schreef Elan het volgende:
En sterk beperkte woonruimte resulteert weer in een lager geboortecijfer. Ook bij nieuwkomers. Eigenlijk helpen we onszelf naar de klote.

Bijzonder wel voor zo'n ontwikkelde primatensoort.
Lager geboortecijfer is juist prima. Er zijn al veel te veel mensen op aarde om allemaal een beetje luxe levensstijl te kunnen hebben.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 13 september 2021 @ 20:00:40 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201343509
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:43 schreef Elan het volgende:
En sterk beperkte woonruimte resulteert weer in een lager geboortecijfer. Ook bij nieuwkomers. Eigenlijk helpen we onszelf naar de klote.

Bijzonder wel voor zo'n ontwikkelde primatensoort.
Niet als er voor die nieuwkomers wel woonruimte is. Dan leid het gewoon tot vervanging.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201347271
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lager geboortecijfer is juist prima. Er zijn al veel te veel mensen op aarde om allemaal een beetje luxe levensstijl te kunnen hebben.
Als je breder kijkt, naar de hele wereld heb je gelijk. Alleen voor Nederland is het ongunstig. We hebben nu al meer vacatures dan mensen om ze in te vullen.
blablablabla
pi_201347303
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niet als er voor die nieuwkomers wel woonruimte is. Dan leid het gewoon tot vervanging.
Voor rijke expats is er woonruimte ja, als je kijkt naar personeel in de bouwsector veelal afkomstig uit het Oostblok moeten die toch onder erbarmelijke toestanden verblijven vaak.

Terwijl dat nou juist de mensen die je graag binnen wilt halen om je enorme woningtekort op te lossen.
blablablabla
pi_201347385
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je breder kijkt, naar de hele wereld heb je gelijk. Alleen voor Nederland is het ongunstig. We hebben nu al meer vacatures dan mensen om ze in te vullen.
Als je het klimaat wil redden moet je natuurlijk sowieso af van het idee van oneindige economische groei. Blijven er dan nog vacatures open kan, dan klopt er kennelijk iets niet in de arbeidsdeling. Of iemand moet een technologische oplossing aandragen.
pi_201347768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 00:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Als je het klimaat wil redden moet je natuurlijk sowieso af van het idee van oneindige economische groei. Blijven er dan nog vacatures open kan, dan klopt er kennelijk iets niet in de arbeidsdeling. Of iemand moet een technologische oplossing aandragen.
Geloof niet zo dat de opwarming van het klimaat per se door inmenging van mensen komt laat staan alleen al door bevolkingsgroei.

Als het al door de mensen komt moet je aan de slag met innovatie, dat kun je effectiever realiseren (hoe arrogant dit ook moge klinken) door bevolkingsaanwas in een rijke kenniseconomie als Nederland dan in Zimbabwe waar gemiddeld 6 kinderen bij komen die nooit ook maar hun lagere school zullen afmaken.

De transitie naar schonere vormen van energie kost daarnaast ook bakken met geld, dat zie je al aan de ontwikkeling van elektrische auto's .Daarvoor heb je dus economische groei nodig.
blablablabla
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:43:49 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201348058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 00:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor rijke expats is er woonruimte ja, als je kijkt naar personeel in de bouwsector veelal afkomstig uit het Oostblok moeten die toch onder erbarmelijke toestanden verblijven vaak.

Terwijl dat nou juist de mensen die je graag binnen wilt halen om je enorme woningtekort op te lossen.
Er is eerder een mensenoverschot dan een woningtekort. Het beleid om nog meer internationale bedrijven naar Nederland en vooral Amsterdam te halen snap ik dan ook niet. Hoe zijn de Amsterdammers hiermee gediend?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:11:49 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201348501
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niet als er voor die nieuwkomers wel woonruimte is. Dan leid het gewoon tot vervanging.
Genocide
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:29:05 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201349391
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:11 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Genocide
Autogenocide.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201349633
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er is eerder een mensenoverschot dan een woningtekort. Het beleid om nog meer internationale bedrijven naar Nederland en vooral Amsterdam te halen snap ik dan ook niet. Hoe zijn de Amsterdammers hiermee gediend?
Al die bedrijven draaien voor minstens de helft op expats kan ik je vertellen.
pi_201349948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er is eerder een mensenoverschot dan een woningtekort. Het beleid om nog meer internationale bedrijven naar Nederland en vooral Amsterdam te halen snap ik dan ook niet. Hoe zijn de Amsterdammers hiermee gediend?
Omdat ze een shitload aan belastinggeld meebrengen natuurlijk.

Sowieso is 'de Amsterdammer' een vrij leeg begrip. Is maar net wie daar op dat moment woont en welke belangen hij of zij daarbij heeft. Toplocaties zijn nu eenmaal duur en niet voor iedereen weggelegd, dat was in de Gouden Eeuw niet anders.
blablablabla
pi_201350033
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Toplocaties zijn nu eenmaal duur en niet voor iedereen weggelegd, dat was in de Gouden Eeuw niet anders.
In de middeleeuwen en vroegmoderne tijd werkte men in steden juist met exclusieve burgerrechten ter bescherming van de oorspronkelijke bewoners en hun nageslacht. Men kon zich daar wel inkopen maar dat ging niet zomaar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 01:01 schreef Elan het volgende:

Als het al door de mensen komt moet je aan de slag met innovatie, dat kun je effectiever realiseren (hoe arrogant dit ook moge klinken) door bevolkingsaanwas in een rijke kenniseconomie als Nederland dan in Zimbabwe waar gemiddeld 6 kinderen bij komen die nooit ook maar hun lagere school zullen afmaken
Ik denk juist dat ze meer zouden uitstoten als ze hier zouden zijn. Daarnaast blijkt het inpassen van bevolkingsaanwas van buitenaf keer op keer niet zo makkelijk. Dat komt omdat er niet enkel materiele oorzaken ten grondslag liggen aan de verschillen tussen deze maatschappijen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:27:47 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201350186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ze een shitload aan belastinggeld meebrengen natuurlijk.

Sowieso is 'de Amsterdammer' een vrij leeg begrip. Is maar net wie daar op dat moment woont en welke belangen hij of zij daarbij heeft. Toplocaties zijn nu eenmaal duur en niet voor iedereen weggelegd, dat was in de Gouden Eeuw niet anders.
Wat heeft de gemeenschap aan die shitload aan belastinggeld als ze nergens kunnen wonen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201350927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat heeft de gemeenschap aan die shitload aan belastinggeld als ze nergens kunnen wonen?
In Almere is plek zat.
blablablabla
pi_201351145
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er is eerder een mensenoverschot dan een woningtekort. Het beleid om nog meer internationale bedrijven naar Nederland en vooral Amsterdam te halen snap ik dan ook niet. Hoe zijn de Amsterdammers hiermee gediend?
Dat is duidelijk gewoon politiek. Op korte termijn is er extra werkgelegenheid, extra personeel en extra belastinginkomsten maar op lange termijn krijg je er alleen maar gezanik mee.
pi_201351166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat heeft de gemeenschap aan die shitload aan belastinggeld als ze nergens kunnen wonen?
Vroeger bouwden ze hele wijken voor de arbeidsmigranten (wat expats feitelijk zijn). Zoals Amsterdam-West. Maar nu heb je dat de nakomelingen ervan, zoals Lale Gül, opmerken dat het leven daar niet helemaal normaal is en het alleen maar problemen levert, en gaat dat echt niet opnieuw gebeuren.
pi_201351186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:14 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
In de middeleeuwen en vroegmoderne tijd werkte men in steden juist met exclusieve burgerrechten ter bescherming van de oorspronkelijke bewoners en hun nageslacht. Men kon zich daar wel inkopen maar dat ging niet zomaar.
[..]
Ik denk juist dat ze meer zouden uitstoten als ze hier zouden zijn. Daarnaast blijkt het inpassen van bevolkingsaanwas van buitenaf keer op keer niet zo makkelijk. Dat komt omdat er niet enkel materiele oorzaken ten grondslag liggen aan de verschillen tussen deze maatschappijen.
Interessant. Was dat systeem daadwerkelijk effectief om het gepeupel te beschermen? Waar ik op doel zijn de statige wijken waar altijd al rijke mensen hebben gezeten. Een gedeelte is natuurlijk ook nog altijd sociale huur dus het is ook weer niet zo dat lage inkomens helemaal buitenspel staan. Maar het principe van wonen op toplocatie top euro is op zich niet nieuw natuurlijk. Vroeger had je wel arme wijken in de stad maar daar was het ook gewoon heel slecht leven. Lees maar eens wat over De Jordaan in de negentiende eeuw, dan kon je beter op een boerderij in Schubbekutteveen wonen. De locatie was dan wel top maar het wonen was de hel.

Dat soort armoede en verpauperde wijken in steden bestaat allang niet meer. Dus ergens is het logisch dat de prijzen gigantisch zijn gestegen.

Wat betreft uitstoot in rijke landen heb je helemaal gelijk, dat is gewoon bewezen. Echter zijn wij hier wel bezig met de transitie naar schonere vormen van energie en verduurzaming. Zo gaan onze afgeschreven (vervuilende) auto's vaak naar dergelijke landen en zijn steeds minder afhankelijk van fossiele energie in onze woon en werkomgeving. De komende decennia zou er dus wel eens een verschuiving kunnen plaatsvinden wat dat aan gaat als in Afrika de welvaart toeneemt en men over zaken kan beschikken die hier nu gemeengoed zijn, maar dan zonder of met veel beperktere innovatie als het gaat om groene energie.
blablablabla
pi_201351203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ze een shitload aan belastinggeld meebrengen natuurlijk.

Sowieso is 'de Amsterdammer' een vrij leeg begrip. Is maar net wie daar op dat moment woont en welke belangen hij of zij daarbij heeft. Toplocaties zijn nu eenmaal duur en niet voor iedereen weggelegd, dat was in de Gouden Eeuw niet anders.
Amsterdam is ook een reuzen-hangplek voor en van religieuzen. Ben jij niet gek, dan krijgt je daar geen plek.
pi_201351269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Amsterdam is ook een reuzen-hangplek voor en van religieuzen. Ben jij niet gek, dan krijgt je daar geen plek.
Wat ik dan niet snap… Bij sociale huur wordt alleen gekeken of je urgentie hebt of wat je plek is op de wachtlijst. Waarom is in sommige wijken de Islam dan nog steeds overheersend en is het zoeken naar iemand die niet Islamitisch-gelovig is? Er wordt helemaal niet geselecteerd op religie of nationaliteit of heb ik het mis?
pi_201352495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:42 schreef 110 het volgende:

[..]
Wat ik dan niet snap… Bij sociale huur wordt alleen gekeken of je urgentie hebt of wat je plek is op de wachtlijst. Waarom is in sommige wijken de Islam dan nog steeds overheersend en is het zoeken naar iemand die niet Islamitisch-gelovig is? Er wordt helemaal niet geselecteerd op religie of nationaliteit of heb ik het mis?
Ik kan niet naar de reuzen-hangplekken van religieuzen, dus voor mij is daar een onderzoek doen onmogelijk.
pi_201353638
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Amsterdam is ook een reuzen-hangplek voor en van religieuzen. Ben jij niet gek, dan krijgt je daar geen plek.
Zoals eigenlijk elke grote stad. Was laatst in Almere daar staan ook vrij grote moskeeën en diverse grote boeddhistische tempels, omringt door een ware Indische buurt.
blablablabla
pi_201355987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Zoals eigenlijk elke grote stad. Was laatst in Almere daar staan ook vrij grote moskeeën en diverse grote boeddhistische tempels, omringt door een ware Indische buurt.
Tja, de religieuzen nemen op de wereld veel plaats in om te kunnen hangen.
pi_201632777
quote:
Frontpage: 'Turkije kan geen Afghaanse vluchtelingen meer opnemen'

De opvangcapaciteit van Turkije is bereikt, zegt Erdogan-adviseur Ibrahim Kalın, verwijzend naar mogelijke vluchtelingen uit Afghanistan. Nadat de Taliban daar aan de macht kwamen en de zware economische crisis, verlieten meer mensen hun land om naar Turkije te vluchten.
De taliban keren terug naar een kleinschalige primitieve op agri gebaseerd bestaan. Hierbij zijn er geen bestaansmiddelen voor 38 miljoen inwoners. Minstens de helft zal dood moeten gaan door verhongering of verkassen naar elders zo is mijn inschatting. Of men zal ad-infinitum op grote schaal voedselhulp moeten blijven verlenen wat het probleem verergerd omdat de bevolkingsgroei dan explosief zal blijven toenemen, tevens ad-infinitum.

Population of Afghanistan from 1800 to 2020

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 04-10-2021 15:50:42 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202277662
quote:
Frankrijk redt 243 in problemen geraakte bootvluchtelingen in het Kanaal

De Franse autoriteiten hebben vrijdag en zaterdag 243 bootvluchtelingen gered die in moeilijkheden waren gekomen in het Kanaal, de zeestraat tussen het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Meerdere boten hadden volgens de Franse autoriteiten hulp nodig.

De opvarenden van de boten waren op weg naar het Verenigd Koninkrijk. Ze zijn aan land gebracht in de Franse havens van Duinkerke, Calais en Boulogne. Daar zijn de bootvluchtelingen overgedragen aan de grenspolitie en reddingswerkers.

De Franse politie wil proberen te voorkomen dat mensen het Kanaal per boot proberen over te steken, maar zegt niet veel meer te kunnen doen.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin gaf het VK eerder deze week de schuld van de migratiecrisis in de zeestraat tussen de twee landen. De Britse wetten op het gebied van arbeidsrecht zouden mensen aanmoedigen om de gevaarlijke overtocht te maken.
Ik vraag me af wat in die britse wetten op arbeidsrecht migratie zou aanmoedigen. Ik vermoed dat van illegale onderverhuur een veel groter aanzuigende werking uitgaat. Dat wordt gedoogd, is nauwelijks bij de huurder of overheid bekend en er wordt niet of nauwelijks op gehandhaafd. Illegale onderverhuur is in de UK net zo normaal als wietgebruik in Nederland _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202277692
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vraag me af wat in die britse wetten op arbeidsrecht migratie zou aanmoedigen. Ik vermoed dat van illegale onderverhuur een veel groter aanzuigende werking uitgaat. Dat wordt gedoogd, is nauwelijks bij de huurder of overheid bekend en er wordt niet of nauwelijks op gehandhaafd. Illegale onderverhuur is in de UK net zo normaal als wietgebruik in Nederland _O-
Je hebt geen BSN/identiteitskaart nodig volgens mij om te mogen werken. Als illegaal is het heel simpel om te leven in Groot-Brittannië itt bijvoorbeeld Nederland.
pi_202277806
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Je hebt geen BSN/identiteitskaart nodig volgens mij om te mogen werken. Als illegaal is het heel simpel om te leven in Groot-Brittannië itt bijvoorbeeld Nederland.
Nee hoor, je hebt wel degelijk een werkvergunning nodig of een legale status en die krijg je bijvoorbeeld niet als student. Migranten proberen soms als student binnen te komen om illegaal te gaan werken. Hiervoor heeft de UK zelfs gespecialiseerde beambten in dienst om die vaak al direct op het vliegveld de toegang tot de UK te ontzeggen.
De boetes voor illegale werknemers zijn ook fors.

quote:
https://www.gov.uk/penalties-for-employing-illegal-workers

You can be sent to jail for 5 years and pay an unlimited fine if you’re found guilty of employing someone who you knew or had ‘reasonable cause to believe’ did not have the right to work in the UK.

This includes, for example, if you had any reason to believe that:

they did not have leave (permission) to enter or remain in the UK
their leave had expired
they were not allowed to do certain types of work
their papers were incorrect or false

Check your employees have the right to work in the UK and make sure their documents are valid.
Check your employees properly

You can also be penalised if you employ someone who does not have the right to work and you did not do the correct checks, or you did not do them properly.

If this happens, you might get a ‘referral notice’ to let you know your case is being considered and that you might have to pay a civil penalty (fine) of up to £20,000 for each illegal worker.

You’ll be sent a ‘civil penalty notice’ if you’re found liable and you’ll have 28 days to respond.

The notice will tell you how to pay, what to do next, and how to object to the decision.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202277928
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee hoor, je hebt wel degelijk een werkvergunning nodig of een legale status en die krijg je bijvoorbeeld niet als student. Migranten proberen soms als student binnen te komen om illegaal te gaan werken. Hiervoor heeft de UK zelfs gespecialiseerde beambten in dienst om die vaak al direct op het vliegveld de toegang tot de UK te ontzeggen.
De boetes voor illegale werknemers zijn ook fors.

[..]

Op papier zal je gelijk hebben maar in de UK bestaat geen ID kaart waardoor je als illegaal van veel zaken gebruik kan maken, en ook veel makkelijker werk kan vinden, itt Nederland.
pi_202278078
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Op papier zal je gelijk hebben maar in de UK bestaat geen ID kaart waardoor je als illegaal van veel zaken gebruik kan maken, en ook veel makkelijker werk kan vinden, itt Nederland.
De kans dat ze je opsporen is misschien te klein. Nu is er ook nog eens een flink tekort aan arbeiders vanwege brexit en blijven de oost-europese arbeiders weg.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202278140
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Je hebt geen BSN/identiteitskaart nodig volgens mij om te mogen werken. Als illegaal is het heel simpel om te leven in Groot-Brittannië itt bijvoorbeeld Nederland.
In NL kom je anders ook een heel eind hoor.
pi_202278151
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Die zaken kunnen oude mensen helpen idd, maar of het een land zelf op dezelfde voet verder kan laten gaan?...

- Een vergrijsde samenleving is ook een conservatieve samenleving.

- Weinig kinderen betekend ook weinig innovatie

- Weinig belastingbetalers betekend ook dat de belastingbetalers die er zijn nog meer druk krijgen.

Het is vooral het tempo waarin het gaat of dit op te vangen is of niet. Zuid-Korea is nog steeds redelijk conservatief dus ik weet niet of ze op tijd veranderingen door kunnen voeren, of dat het heel lang genegeerd wordt.

We gaan het zien :)
Conservatief is niet per se slecht. Innovatie is niet per se goed.

Het is omgekeerd: de klimaatverandering is het gevolg van innovatie en het gebrek aan gezond conservatisme.
pi_202278710
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:50 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
In NL kom je anders ook een heel eind hoor.
Als je in Nederland een baan, een bankrekening op een huurcontract witl hebben (om maar wat te noemen) heb je een id kaart nodig. Tenzij je dus ondergronds gaat. In de UK vragen ze daar dus niet naar.
pi_202286117
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 15:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als je in Nederland een baan, een bankrekening op een huurcontract witl hebben (om maar wat te noemen) heb je een id kaart nodig. Tenzij je dus ondergronds gaat. In de UK vragen ze daar dus niet naar.
Daarom zeg ik ook "een heel eind".
pi_202291651
In Denemarken wordt Ghetto vorming tegengegaan middels sloop en financiele prikkels immigranten beter te verspreiden over de bevolking. Blijkbaar lopen er al rechtzaken tegen de deense overheid wegens discriminatie om verdere sloop en verspreiding tegen te gaan. De rechtzaken lopen vermoedelijk bij het europees hof dus de uitspraken kunnen nog lang op zich laten wachten. Ondertussen gaat de overheid in volle vaart ermee door, overigens met instemming van de meerderheid van de denen die niet nogmaals het trauma van parallele samenlevingen wil doorstaan.

quote:
Mit seiner Politik im Umgang mit Migranten und Migrantinnen sorgt Dänemark europaweit für Schlagzeilen. Doppeltes Strafmaß bei Delikten, Unterricht in dänischer Kultur, Zwangsumsiedlungen in Problemvierteln. Während die einen im Getto-Plan die Lösung im Umgang mit Parallelgesellschaften sehen, stellt er für viele Bewohner und Bewohnerinnen das Leben schlagartig auf den Kopf.

Mjølnerparken, Kopenhagen: 1.800 Menschen leben hier in Sozialwohnungen, die meisten mit Migrationsgeschichte. Das soll sich nun ändern, viele Bewohner werden per Gesetz umgesiedelt. "Dabei gibt es hier positive Entwicklungen. Die Kriminalität ist niedriger als im Landesdurchschnitt, und immer mehr junge Menschen haben eine Ausbildung", sagt Fatma Tounsi. Die 30-jährige Tunesierin kam mit zwölf Jahren als Geflüchtete nach Kopenhagen, inzwischen hat sie einen Abschluss als Biochemikerin. Zusammen mit der Gruppe „Almen Modstand“ (gemeinnütziger Widerstand) klagt sie vor Gericht gegen die Behandlung der Bewohner und Bewohnerinnen.
Steffen Boel Jørgensen ist Geschäftsführer der Bo-Vita, einer Wohnungsbaugesellschaft, die den Mjølnerparken verwaltet. Die 30-Prozent-Regel der Regierung, nach der nur 30 Prozent der Bewohner benachteiligter Bezirke eine "nichtwestliche" Herkunft haben dürfen, bezeichnet er als "schlechtes Gesetz". Er muss jetzt zwei Wohnblöcke verkaufen, damit Geld für Ersatzwohnungen da ist. Viele vermuten daher hinter dem Ghetto-Plan eine groß angelegte Privatisierungswelle von Immobilien.
Doch es gibt auch Befürworterinnen und Befürworter: "Wir brauchen eine Durchmischung der Gesellschaft", sagt Halime Oguz von der Sozialistischen Volkspartei. „Ich bin für die Pläne der Regierung, denn ich habe erlebt, wie es ist, in einer Parallelgesellschaft aufzuwachsen". Sie kam als Sechsjährige aus einem kurdischen Dorf nach Dänemark, wurde als 17-Jährige zwangsverheiratet und setzt sich heute im Parlament für Frauenrechte ein.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202477270

Vluchten vanuit Cuba richting Mexico en VS zijn blijkbaar niet meer mogeliijk. De cubanen vliegen visa-vrij naar Rusland en proberen dan via Servie de EU binnen te komen. Nogal wat cubanen belanden nu in Griekenland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205138971
quote:
Migrants, Melilla border guards clash as thousands storm Spanish enclave

About 2,000 migrants on Friday stormed a high fence that seals off Spain's North African enclave of Melilla, dozens of whom managed to cross from Morocco after a violent two-hour skirmish with border officers, Spanish authorities said.

Melilla and Ceuta, a second Spanish enclave also on Africa's northern coast, have over the past decade become a magnet for mostly sub-Saharan migrants trying to get into Europe.

Friday's attempt - which Spanish authorities said led to 57 migrants and 49 Spanish police sustaining injuries - began around 6:40 a.m. local time in the face of resistance from Moroccan security forces.

At around 8:40 a.m., more than 500 migrants began to enter Melilla, jumping over the roof of a border checkpoint after cutting through fencing with a bolt cutter, the Madrid government's representative body there said in a statement.
Ondanks alle maatregelen heeft er toch weer een bestorming plaatsgevonden van de spaanse enclave Melilla. Gezien het feit dat er een verdrag is dat directe terugz ending mogelijk maakt door Spanje naar Marokko indien migranten zich met geweld toegang willen verschaffen lijkt het mij een wanhoopspoging. De spaanse regering mag dat ook doen zonder een asielverzoek in overweging te nemen volgens het europees hof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 24-06-2022 18:23:30 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206208076
quote:
Miljoenen extra vluchtelingen uit Oekraïne in aantocht, we moeten ontwrichting tegengaan'
KRO-NCRV

"Komende winter wordt verwacht dat er nog eens miljoenen mensen uit Oekraïne op de vlucht moeten, omdat verwarmingssystemen en waterleidingen kapotgebombardeerd zijn door Russen. Dan wordt het waarschijnlijk voor heel veel mensen onleefbaar", schetst Asscher. Hij legt uit dat het vooral om arme mensen zal gaan; zij hadden nog niet eerder de mogelijkheid om op de vlucht te slaan.

Gevaarlijke fase

De voormalig vicepremier boog zich de afgelopen maanden over het verzoek van de Europese Commissie over de vraag: hoe verloopt de integratie van Oekraïense vluchtelingen in de EU-lidstaten? En op wat voor manier zijn lidstaten bezig met structurele plannen voor de Oekraïners?

Oekraïners zullen voornamelijk naar omringende landen Litouwen, Polen en Slowakije vluchten. "Precies op een moment dat inwoners moe van zijn van de situatie, en ze al zorgen genoeg hebben met de inflatie en enorme energieprijzen. Dat maakt dit een gevaarlijke fase, zeker als je het combineert met de speech van Poetin." Het kan volgens Asscher leiden tot ontwrichting en sociale spanningen.

Kop in het zand

Wat is er nodig? Arme mensen in de buurlanden van Oekraïne moeten steun krijgen om de inflatie te overleven, zegt hij. En landen moeten investeren in echte integratie: vluchtelingen moeten aan het werk geholpen worden en kinderen moeten naar school kunnen.

Niet alleen vanwege de naderende winter overigens, zegt Asscher. Sowieso moeten we als EU-landen beseffen: Oekraïners kunnen voorlopig niet naar huis. "De meesten willen terug, maar het kan eenvoudigweg niet. En een deel, zeker wie kinderen heeft en weer een leven opbouwt, zal willen blijven. Het is belangrijk om niet de kop in het zand te steken."

Enorme test voor Europa

Halverwege oktober deelt Asscher zijn bevindingen met de ministers van Sociale Zaken en Integratie. Hij heeft twee boodschappen: landen moeten 'realistisch' zijn, ook naar de eigen bevolking. De oorlog is niet morgen, volgende maand of over een jaar voorbij. Daarom zijn er langetermijnplannen nodig. En het andere punt: welvarende landen moeten Oekraïne, de buurlanden en vluchtelingenorganisaties daar beter helpen. "Dat is in ons aller belang. Je moet het nu doen, want er komt een winter aan die een enorme test voor Europa zal zijn."

Dat is ook een oproep aan Nederland. "Ik denk dat Nederland het heel goed doet qua integratie. Maar we kunnen wel meer steun bieden aan steden in de frontlinie en aan vluchtelingenorganisaties daar."
https://www.nporadio1.nl/(...)twrichting-tegengaan
  woensdag 5 oktober 2022 @ 01:28:51 #45
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206208126
Opzich valt het nu nog wel mee. De sterkste groei was vooral rond maart en april.
De lijn gaat nu een stuk langzamer omhoog.



Wat natuurlijk wel zo is, er werken steeds meer Oekraïners in Polen, hierdoor zal je dus krijgen dat Polen met een lage opleiding geen baan meer kunnen vinden, mochten er teveel Oekraïners daar de arbeidsmarkt betreden voor laaggeschoold productiewerk.

Daardoor kan het weer een domino effect zijn dat er ook meer Polen richting West Europa trekken.

Afijn, we hebben hier nog wel werk... Maarja, dat zal ook minder worden nu veel fabrieken en kassen sluiten door de hoge energierekening.
pi_206208871
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee hoor, je hebt wel degelijk een werkvergunning nodig of een legale status en die krijg je bijvoorbeeld niet als student. Migranten proberen soms als student binnen te komen om illegaal te gaan werken. Hiervoor heeft de UK zelfs gespecialiseerde beambten in dienst om die vaak al direct op het vliegveld de toegang tot de UK te ontzeggen.
De boetes voor illegale werknemers zijn ook fors.

[..]

Ze hebben daar ook steeds meer studenten uit Afrika enzo die dan ineens de hele familie laten overkomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:41:44 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206209343
quote:
Wat de vluchtelingen willen moet wat mij betreft niet leidend zijn. Wat het gastland wil moet leidend zijn. Die mensen moeten terug wmb. Dus integratie, nee, eigenlijk niet.

Kinderen moeten ook nog les in het Oekraïens krijgen, naast Nederlands of Engels. Er zullen ook redelijk wat Oekraïense leraren gevlucht zijn. Anders kunnen we de Oekraïense overheid vragen om leraren te sturen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:13:49 #48
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206212273
Wat ook vooral opvalt is dat het percentage autochtonen de laatste jaren in veel grote gemeentes steeds sneller zakken.

Dit is bijvoorbeeld de gemeente Amstelveen.
Tot 2012 ging het redelijk gestaag, maar de laatste jaren zakt het aantal autochtonen met gemiddeld 2% per jaar.

In 2050 zal Amstelveen voor 20% slechts nog uit autochtonen bestaan als de migratie om deze snelheid doorgaat. Nu is dat nog 51%.

Komt natuurlijk dat veel oudere mensen doodgaan, en de nieuwe generatie vaak al allochtoon is, en natuurlijk omdat er jaarlijks 100.000 immigranten bijkomen in Nederland.




Ik kan mij nog een bericht op Fok herinneren dat voor het eerst het aantal allochtonen in Den Haag de 50% had bereikt... Nu enkele jaren later is het al de meerderheid.

Ook hier komt het door de vergrijzing icm van een grote instroom migranten.




In Noord en Oost Nederland gaat het allemaal veel langzamer, behalve dan in steden als Enschede, Arnhem e.d

[ Bericht 13% gewijzigd door BMW1993 op 05-10-2022 14:19:02 ]
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:37:45 #49
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206212546
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:13 schreef BMW1993 het volgende:
Wat ook vooral opvalt is dat het percentage autochtonen de laatste jaren in veel grote gemeentes steeds sneller zakken.

Dit is bijvoorbeeld de gemeente Amstelveen.
Tot 2012 ging het redelijk gestaag, maar de laatste jaren zakt het aantal autochtonen met gemiddeld 2% per jaar.

In 2050 zal Amstelveen voor 20% slechts nog uit autochtonen bestaan als de migratie om deze snelheid doorgaat. Nu is dat nog 51%.

Komt natuurlijk dat veel oudere mensen doodgaan, en de nieuwe generatie vaak al allochtoon is, en natuurlijk omdat er jaarlijks 100.000 immigranten bijkomen in Nederland.

In Amstelveen zijn het met name veel Indische Expats die de laatste jaren massaal binnenkomen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:42:58 #50
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206212619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:37 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
In Amstelveen zijn het met name veel Indische Expats die de laatste jaren massaal binnenkomen.
Indiase expats, Indisch betekent uit Nederlands-Indië.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')