Maar wat wordt er vervolgens mee gedaan? Doxxen? Een lijst aanleggen voor het volkstribunaal na de minervarevolutie? Namen op wc-papier zetten en dat verkopen in de webshop?quote:
Doxxen ben ik geen voorstander van. Wel ben ik een voorstander van een meldpunt waar scholieren en studenten hun beklaag kunnen doen als zij vinden dat zij geen politiek neutrale lessen of colleges krijgen. Dit zou namelijk naar mijn mening altijd het uitgangspunt moeten zijn.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:35 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Maar wat wordt er vervolgens mee gedaan? Doxxen? Een lijst aanleggen voor het volkstribunaal na de minervarevolutie? Namen op wc-papier zetten en dat verkopen in de webshop?
Docenten zijn nu eenmaal wat linksig. Palletsorteerders zijn dan doorgaans weer wat rechtser, big deal.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Doxxen ben ik geen voorstander van. Wel ben ik een voorstander van een meldpunt waar scholieren en studenten hun beklaag kunnen doen als zij vinden dat zij geen politiek neutrale lessen of colleges krijgen. Dit zou namelijk naar mijn mening altijd het uitgangspunt moeten zijn.
Je zou scholieren en studenten een mooie mix moeten aanbieden van links, rechts, progressief en conservatief waarbij je jongeren de vrijheid geeft hierin zelf te kijken en ontdekken bij welke overtuigingen zij zich het meest thuis voelen. Momenteel is dat natuurlijk niet het geval, er is een enorme linkse en vooral progressieve bias in het onderwijs.
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Docenten zijn nu eenmaal wat linksig. Palletsorteerders zijn dan doorgaans weer wat rechtser, big deal.
Dat begint al bij het jeugdjournaal, hier verplichte kost op school. Verplicht paarse maandag…quote:Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.
Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
Dat meldpunt is er. Je kan terecht bij de schoolleiding (indien echt te gekleurd gedrag plaatsvindt, treedt die wel op), een vertrouwenspersoon, de onderwijsinspectie... Een brullende parlementariër kan de klacht zelf niet afhandelen.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Doxxen ben ik geen voorstander van. Wel ben ik een voorstander van een meldpunt waar scholieren en studenten hun beklaag kunnen doen als zij vinden dat zij geen politiek neutrale lessen of colleges krijgen. Dit zou namelijk naar mijn mening altijd het uitgangspunt moeten zijn.
Je zou scholieren en studenten een mooie mix moeten aanbieden van links, rechts, progressief en conservatief waarbij je jongeren de vrijheid geeft hierin zelf te kijken en ontdekken bij welke overtuigingen zij zich het meest thuis voelen. Momenteel is dat natuurlijk niet het geval, er is een enorme linkse en vooral progressieve bias in het onderwijs.
Ik zou niet weten in hoeverre het jeugdjournaal hier een rol in speelt. Verlicht paarse maandag, tja .. Het zou van mij niet hoeven. Het is wel weer een voorbeeld van social justice gerelateerde thematiek. Kinderen en jongeren gaan naar school om bepaalde kennis op te doen, niet om een social justice warrior te worden.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat begint al bij het jeugdjournaal, hier verplichte kost op school. Verplicht paarse maandag…
Het klinkt alsof je het eigenlijk wel eens bent met de huidige gang van zaken. Ik merk een bagatelliserende tendens in deze post.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:45 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat meldpunt is er. Je kan terecht bij de schoolleiding (indien echt te gekleurd gedrag plaatsvindt, treedt die wel op), een vertrouwenspersoon, de onderwijsinspectie... Een brullende parlementariër kan de klacht zelf niet afhandelen.
Klaag alleen niet als een leraar desgevraagd zijn stemgedrag prijsgeeft of door niet iedereen gewenste feitelijke kennis deelt (te veel suiker en roken zijn ongezond, x procent van de bevolking is moslim, sommige mensen vinden dat ze in het verkeerde lichaam geboren zijn). Van docenten die hun leerlingen echt indoctrineren (lees: schaam je als je vliegt, eet veganistisch, competitie is voor boze witte mannen en zo wil jij toch niet zijn?) heb ik alleen anekdotisch via sociale media vernomen.
Zoveel linkse indoctrinatie dat rechtse partijen al decennialang de boventoon voeren. Lijkt dus een fenomeen te zijn wat nauwelijks een probleem mag heten.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.
Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
Voeren rechtse partijen al decennialang de boventoon? Bovendien ontkracht dit het gemaakt punt niet. Al kan ik mij wel goed voorstellen dat jij als sterk links en progressief georiënteerde user het probleem verder niet zal zien, en wellicht de benoemde ontwikkeling in het onderwijs zelfs zal toejuichen.quote:Op donderdag 16 september 2021 01:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zoveel linkse indoctrinatie dat rechtse partijen al decennialang de boventoon voeren. Lijkt dus een fenomeen te zijn wat nauwelijks een probleem mag heten.
Nou, ik denk dat op veel scholen de leraar lekker een hand boven het hoofd gehouden wordt en dat je een grote kans hebt dat die leraar precies te horen krijgt wie er geklaagd heeft. Daar gaan je cijfers dan…Het enige wat je als leerling dan misschien nog rest is een valse claim doen dat de leraar de islam heeft beledigd of iets racistisch gezegd heeft, dat lijdt vaak wel tot consequenties voor de leraar, al dan niet terecht.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:45 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat meldpunt is er. Je kan terecht bij de schoolleiding (indien echt te gekleurd gedrag plaatsvindt, treedt die wel op), een vertrouwenspersoon, de onderwijsinspectie... Een brullende parlementariër kan de klacht zelf niet afhandelen.
Klaag alleen niet als een leraar desgevraagd zijn stemgedrag prijsgeeft of door niet iedereen gewenste feitelijke kennis deelt (te veel suiker en roken zijn ongezond, x procent van de bevolking is moslim, sommige mensen vinden dat ze in het verkeerde lichaam geboren zijn). Van docenten die hun leerlingen echt indoctrineren (lees: schaam je als je vliegt, eet veganistisch, competitie is voor boze witte mannen en zo wil jij toch niet zijn?) heb ik alleen anekdotisch via sociale media vernomen.
Goh, "nazi's in Urk" en ja hoor.... we komen weer terecht bij de islam.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat op veel scholen de leraar lekker een hand boven het hoofd gehouden wordt en dat je een grote kans hebt dat die leraar precies te horen krijgt wie er geklaagd heeft. Daar gaan je cijfers dan…Het enige wat je als leerling dan misschien nog rest is een valse claim doen dat de leraar de islam heeft beledigd of iets racistisch gezegd heeft, dat lijdt vaak wel tot consequenties voor de leraar, al dan niet terecht.
De sensatiezoekers van PowNed, HvN en (ik las van een andere user) telegraaf met eieren bekogelen en de haven in willen gooien snap ik dan weer wel helemaal.quote:
In de Tweede Kamer is er altijd een meerderheid geweest van rechtse kamerleden.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voeren rechtse partijen al decennialang de boventoon?
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.
Er wordt toch ook meteen geschermed met het leed wat 'de joden' hiermee zou worden aangedaan? Dat spugen, schelden en intimideren op straat van mensen met een keppeltje, maar nee, het is de smakeloze jeugd in een dorp vol Israelische vlaggen ver weg waar het anitsemitisme hun probleem is.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Goh, "nazi's in Urk" en ja hoor.... we komen weer terecht bij de islam.
Jij maakt grote kans voor de "GeenStijl"-troffee!
Je lijkt een paar dingen niet helemaal te begrijpen.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In de Tweede Kamer is er altijd een meerderheid geweest van rechtse kamerleden.
Het was nooit anders. Waardoor er meer rechtse kabinetten waren of dat rechtse partijen dominant zijn in centrumregeringen.
Dat is die boventoon
Het zogenaamde linkse onderwijs faalt dan door steeds rechtse kiezers te produceren.
Maar de verklaring is dat het een mythe van ongenuanceerd rechtse stromingen is dat er zoveel linkse indoctrinatie is.
In weze willen ze de kinderen vervelen met rechtse indoctrinatie
Naar mijn ervaring kwam het vooral neer op kritiek omtrent theorieën en literatuur afkomstig van Westerse en blanke auteurs. Plus de eis om mensen docenten van kleur (of uit andere minderheidsgroepen) aan te nemen. Compleet geschift tribalisme natuurlijk, maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.
Je komt met een vooroordeel, een valse beschuldiging, een uiting van etnische haat.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.
Nee, hij heeft gelijk. De invloed van buitenlandse studenten is erg groot in Nederland. En zij deinzen er niet voor terug zich met allerlei bestuurlijke zaken te bemoeien op een universiteit. Juist deze groep is woke en heeft een behoorlijke grote mond.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je komt met een vooroordeel, een valse beschuldiging, een uiting van etnische haat.
De verdwijning van dit soort gedachtes verstaat men onder dekolonisatie, o.a.
Ik kom mijn hele leven al mensen tegen die het Amerikaanse imperialisme met hun achterlijke cultuur goedpraten. Je bevindt je in goed gezelschap van mijn oom die op het uiterste rechterpuntje van de rechtervleugel van de VVD zat, maar etnische haat had hij serieus niet.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je komt met een vooroordeel, een valse beschuldiging, een uiting van etnische haat.
De verdwijning van dit soort gedachtes verstaat men onder dekolonisatie, o.a.
Spuwen naar mensen met een keppeltje.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.
[..]
Er wordt toch ook meteen geschermed met het leed wat 'de joden' hiermee zou worden aangedaan? Dat spugen, schelden en intimideren op straat van mensen met een keppeltje, maar nee, het is de smakeloze jeugd in een dorp vol Israelische vlaggen ver weg waar het anitsemitisme hun probleem is.
Hoevel wil je er? Ga met een verborgen camera in Amsterdam of Utrecht achter een man met een keppeltje aanlopen en je hebt je beelden. Als je dat elke dag doet krijg je er heel veel, als je dat bewust nalaat krijg je er weinig.quote:Op donderdag 16 september 2021 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Spuwen naar mensen met een keppeltje.
Natuurlijk te verafschuwen. Maar zijn daar ook beelden van? Hoeveel?
Op plekken waar net zoveel moslims zijn als christenen in Urk hebben de joden pas echt een probleem.quote:Op een plek waar net zoveel moslims zijn als Christenen in Urk?
Welke nazi's? Je kunt er van alles van vinden, maar ga niet doen alsof Urk een antisemitismeprobleem heeft. Er is een wereldwijde campagne aan de gang om LGBTQ haat en antisemitisme in de schoenen van blanke rechtse mannen te schuiven, maar dat vraagt nogal wat selectieve verontwaardiging, nepnieuws en hersenacrobatiek voor weinig lenige hersentjes.quote:Of was dat het gesprek bij de verjaardag van zowel oom Henk als tante Annie?
Ik zal iig niet alle Christenen veroordelen vanwege nazi's in een streng Christelijk dorp.
The Significance of Bordersquote:Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.
Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
Mijn alma mater ben ik al een klein decennium niet meer binnengeweest maar ik heb niet de indruk dat dat in Nederland speelt. Safe-space onzin en andere Amerikaanse toestanden moeten we in Nederland natuurlijk niet krijgen, maar de lineaire algebra die ik kreeg onderwezen was nooit op marxistische leest geschoeid en ik heb niet het idee dat dat nu anders is.quote:Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.
Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |