abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201376897
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niets mis mee lijkt me.
Maar wat wordt er vervolgens mee gedaan? Doxxen? Een lijst aanleggen voor het volkstribunaal na de minervarevolutie? Namen op wc-papier zetten en dat verkopen in de webshop?
pi_201377539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:35 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Maar wat wordt er vervolgens mee gedaan? Doxxen? Een lijst aanleggen voor het volkstribunaal na de minervarevolutie? Namen op wc-papier zetten en dat verkopen in de webshop?
Doxxen ben ik geen voorstander van. Wel ben ik een voorstander van een meldpunt waar scholieren en studenten hun beklaag kunnen doen als zij vinden dat zij geen politiek neutrale lessen of colleges krijgen. Dit zou namelijk naar mijn mening altijd het uitgangspunt moeten zijn.

Je zou scholieren en studenten een mooie mix moeten aanbieden van links, rechts, progressief en conservatief waarbij je jongeren de vrijheid geeft hierin zelf te kijken en ontdekken bij welke overtuigingen zij zich het meest thuis voelen. Momenteel is dat natuurlijk niet het geval, er is een enorme linkse en vooral progressieve bias in het onderwijs.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 september 2021 @ 23:31:26 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201377570
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doxxen ben ik geen voorstander van. Wel ben ik een voorstander van een meldpunt waar scholieren en studenten hun beklaag kunnen doen als zij vinden dat zij geen politiek neutrale lessen of colleges krijgen. Dit zou namelijk naar mijn mening altijd het uitgangspunt moeten zijn.

Je zou scholieren en studenten een mooie mix moeten aanbieden van links, rechts, progressief en conservatief waarbij je jongeren de vrijheid geeft hierin zelf te kijken en ontdekken bij welke overtuigingen zij zich het meest thuis voelen. Momenteel is dat natuurlijk niet het geval, er is een enorme linkse en vooral progressieve bias in het onderwijs.
Docenten zijn nu eenmaal wat linksig. Palletsorteerders zijn dan doorgaans weer wat rechtser, big deal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201377652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Docenten zijn nu eenmaal wat linksig. Palletsorteerders zijn dan doorgaans weer wat rechtser, big deal.
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.

Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201377665
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.

Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
Dat begint al bij het jeugdjournaal, hier verplichte kost op school. Verplicht paarse maandag…
pi_201377666
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doxxen ben ik geen voorstander van. Wel ben ik een voorstander van een meldpunt waar scholieren en studenten hun beklaag kunnen doen als zij vinden dat zij geen politiek neutrale lessen of colleges krijgen. Dit zou namelijk naar mijn mening altijd het uitgangspunt moeten zijn.

Je zou scholieren en studenten een mooie mix moeten aanbieden van links, rechts, progressief en conservatief waarbij je jongeren de vrijheid geeft hierin zelf te kijken en ontdekken bij welke overtuigingen zij zich het meest thuis voelen. Momenteel is dat natuurlijk niet het geval, er is een enorme linkse en vooral progressieve bias in het onderwijs.
Dat meldpunt is er. Je kan terecht bij de schoolleiding (indien echt te gekleurd gedrag plaatsvindt, treedt die wel op), een vertrouwenspersoon, de onderwijsinspectie... Een brullende parlementariër kan de klacht zelf niet afhandelen.
Klaag alleen niet als een leraar desgevraagd zijn stemgedrag prijsgeeft of door niet iedereen gewenste feitelijke kennis deelt (te veel suiker en roken zijn ongezond, x procent van de bevolking is moslim, sommige mensen vinden dat ze in het verkeerde lichaam geboren zijn). Van docenten die hun leerlingen echt indoctrineren (lees: schaam je als je vliegt, eet veganistisch, competitie is voor boze witte mannen en zo wil jij toch niet zijn?) heb ik alleen anekdotisch via sociale media vernomen.
pi_201377701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat begint al bij het jeugdjournaal, hier verplichte kost op school. Verplicht paarse maandag…
Ik zou niet weten in hoeverre het jeugdjournaal hier een rol in speelt. Verlicht paarse maandag, tja .. Het zou van mij niet hoeven. Het is wel weer een voorbeeld van social justice gerelateerde thematiek. Kinderen en jongeren gaan naar school om bepaalde kennis op te doen, niet om een social justice warrior te worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:45 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat meldpunt is er. Je kan terecht bij de schoolleiding (indien echt te gekleurd gedrag plaatsvindt, treedt die wel op), een vertrouwenspersoon, de onderwijsinspectie... Een brullende parlementariër kan de klacht zelf niet afhandelen.
Klaag alleen niet als een leraar desgevraagd zijn stemgedrag prijsgeeft of door niet iedereen gewenste feitelijke kennis deelt (te veel suiker en roken zijn ongezond, x procent van de bevolking is moslim, sommige mensen vinden dat ze in het verkeerde lichaam geboren zijn). Van docenten die hun leerlingen echt indoctrineren (lees: schaam je als je vliegt, eet veganistisch, competitie is voor boze witte mannen en zo wil jij toch niet zijn?) heb ik alleen anekdotisch via sociale media vernomen.
Het klinkt alsof je het eigenlijk wel eens bent met de huidige gang van zaken. Ik merk een bagatelliserende tendens in deze post.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 16 september 2021 @ 01:09:51 #134
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201378077
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.

Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
Zoveel linkse indoctrinatie dat rechtse partijen al decennialang de boventoon voeren. Lijkt dus een fenomeen te zijn wat nauwelijks een probleem mag heten.
pi_201380241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 01:09 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Zoveel linkse indoctrinatie dat rechtse partijen al decennialang de boventoon voeren. Lijkt dus een fenomeen te zijn wat nauwelijks een probleem mag heten.
Voeren rechtse partijen al decennialang de boventoon? Bovendien ontkracht dit het gemaakt punt niet. Al kan ik mij wel goed voorstellen dat jij als sterk links en progressief georiënteerde user het probleem verder niet zal zien, en wellicht de benoemde ontwikkeling in het onderwijs zelfs zal toejuichen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 16 september 2021 @ 09:33:13 #136
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201380404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:45 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat meldpunt is er. Je kan terecht bij de schoolleiding (indien echt te gekleurd gedrag plaatsvindt, treedt die wel op), een vertrouwenspersoon, de onderwijsinspectie... Een brullende parlementariër kan de klacht zelf niet afhandelen.
Klaag alleen niet als een leraar desgevraagd zijn stemgedrag prijsgeeft of door niet iedereen gewenste feitelijke kennis deelt (te veel suiker en roken zijn ongezond, x procent van de bevolking is moslim, sommige mensen vinden dat ze in het verkeerde lichaam geboren zijn). Van docenten die hun leerlingen echt indoctrineren (lees: schaam je als je vliegt, eet veganistisch, competitie is voor boze witte mannen en zo wil jij toch niet zijn?) heb ik alleen anekdotisch via sociale media vernomen.
Nou, ik denk dat op veel scholen de leraar lekker een hand boven het hoofd gehouden wordt en dat je een grote kans hebt dat die leraar precies te horen krijgt wie er geklaagd heeft. Daar gaan je cijfers dan…Het enige wat je als leerling dan misschien nog rest is een valse claim doen dat de leraar de islam heeft beledigd of iets racistisch gezegd heeft, dat lijdt vaak wel tot consequenties voor de leraar, al dan niet terecht.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201380758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:33 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou, ik denk dat op veel scholen de leraar lekker een hand boven het hoofd gehouden wordt en dat je een grote kans hebt dat die leraar precies te horen krijgt wie er geklaagd heeft. Daar gaan je cijfers dan…Het enige wat je als leerling dan misschien nog rest is een valse claim doen dat de leraar de islam heeft beledigd of iets racistisch gezegd heeft, dat lijdt vaak wel tot consequenties voor de leraar, al dan niet terecht.
Goh, "nazi's in Urk" en ja hoor.... we komen weer terecht bij de islam.
Jij maakt grote kans voor de "GeenStijl"-troffee!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:27:57 #138
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201381125
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:20 schreef Starhopper het volgende:
Urk :')
[..]

De sensatiezoekers van PowNed, HvN en (ik las van een andere user) telegraaf met eieren bekogelen en de haven in willen gooien snap ik dan weer wel helemaal. _O_
pi_201381318
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voeren rechtse partijen al decennialang de boventoon?
In de Tweede Kamer is er altijd een meerderheid geweest van rechtse kamerleden.
Het was nooit anders. Waardoor er meer rechtse kabinetten waren of dat rechtse partijen dominant zijn in centrumregeringen.
Dat is die boventoon
Het zogenaamde linkse onderwijs faalt dan door steeds rechtse kiezers te produceren.
Maar de verklaring is dat het een mythe van ongenuanceerd rechtse stromingen is dat er zoveel linkse indoctrinatie is.
In weze willen ze de kinderen vervelen met rechtse indoctrinatie
pi_201381361
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Goh, "nazi's in Urk" en ja hoor.... we komen weer terecht bij de islam.
Jij maakt grote kans voor de "GeenStijl"-troffee!
Er wordt toch ook meteen geschermed met het leed wat 'de joden' hiermee zou worden aangedaan? Dat spugen, schelden en intimideren op straat van mensen met een keppeltje, maar nee, het is de smakeloze jeugd in een dorp vol Israelische vlaggen ver weg waar het anitsemitisme hun probleem is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201381866
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In de Tweede Kamer is er altijd een meerderheid geweest van rechtse kamerleden.
Het was nooit anders. Waardoor er meer rechtse kabinetten waren of dat rechtse partijen dominant zijn in centrumregeringen.
Dat is die boventoon
Het zogenaamde linkse onderwijs faalt dan door steeds rechtse kiezers te produceren.
Maar de verklaring is dat het een mythe van ongenuanceerd rechtse stromingen is dat er zoveel linkse indoctrinatie is.
In weze willen ze de kinderen vervelen met rechtse indoctrinatie
Je lijkt een paar dingen niet helemaal te begrijpen.

Nederland heeft als eerste weinig uitgesproken rechtse kabinetten gehad. De afgelopen jaren heeft er telkens een centrum-rechtse partij gewonnen die vervolgens in veel gevallen met linkse partijen in een kabinet komt te zitten en dus flink water bij de wijn moet doen. Ook momenteel lijkt het hier op af te stevenen, het is immers niet zo dat de VVD een kabinet begint met CDA, PVV, FVD en JA21. Dan heb je een rechts kabinet ja. VVD zit echter weer eens vast aan voornamelijk de linkse partijen.

Ten tweede omdat er dus in het onderwijs een linkse inslag is, die vooral te merken is in het hoger onderwijs, zouden we dat moeten terugzien tijdens de verkiezingen? Mensen met een achtergrond in het hoger onderwijs betreft 40%, tien jaar geleden was dat nog 30%. Dat betreft dus verre van het merendeel van de Nederlanders. Als deze mensen verdeeld over linkse partijen stemmen ga je de verkiezingen niet winnen. Plus dat er gelukkig nog mensen die zijn die ondanks hun achtergrond in het hoger onderwijs, zich hebben gedistantieerd van de push voor links en progressief gedachtegoed.

Ik denk sowieso dat het op universiteiten de linkse inslag het sterkst is. En dan zit je dus op pakweg 15%. Tevens kun je de invloed eigenlijk zeker enigszins terugzien in het stemmen, waarom denk je dat partijen zoals GroenLinks (links en progressief) en D66 (centrum(-links)en progressief) voor een heel groot deel uit hoogopgeleide mensen bestaat? Volt kun je hier ook toe rekenen, de progressieve en anti-nationalistische insteek van deze partij sluit prima aan bij de jonge, globalistisch ingestelde hoogopgeleide kiezer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201381927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.
Naar mijn ervaring kwam het vooral neer op kritiek omtrent theorieën en literatuur afkomstig van Westerse en blanke auteurs. Plus de eis om mensen docenten van kleur (of uit andere minderheidsgroepen) aan te nemen. Compleet geschift tribalisme natuurlijk, maar dat geheel terzijde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201382073
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.

Je komt met een vooroordeel, een valse beschuldiging, een uiting van etnische haat.
De verdwijning van dit soort gedachtes verstaat men onder dekolonisatie, o.a.
pi_201382147
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je komt met een vooroordeel, een valse beschuldiging, een uiting van etnische haat.
De verdwijning van dit soort gedachtes verstaat men onder dekolonisatie, o.a.
Nee, hij heeft gelijk. De invloed van buitenlandse studenten is erg groot in Nederland. En zij deinzen er niet voor terug zich met allerlei bestuurlijke zaken te bemoeien op een universiteit. Juist deze groep is woke en heeft een behoorlijke grote mond.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201382233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je komt met een vooroordeel, een valse beschuldiging, een uiting van etnische haat.
De verdwijning van dit soort gedachtes verstaat men onder dekolonisatie, o.a.
Ik kom mijn hele leven al mensen tegen die het Amerikaanse imperialisme met hun achterlijke cultuur goedpraten. Je bevindt je in goed gezelschap van mijn oom die op het uiterste rechterpuntje van de rechtervleugel van de VVD zat, maar etnische haat had hij serieus niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201382874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Buitenlanders zonder enige band met Nederland die hier alleen maar iets komen halen en hun eigen culturele normen komen opleggen aan eeuwenoude instituten. Leg mij dan maar uit waar de 'de' in dekolinisatie voor staat.
[..]
Er wordt toch ook meteen geschermed met het leed wat 'de joden' hiermee zou worden aangedaan? Dat spugen, schelden en intimideren op straat van mensen met een keppeltje, maar nee, het is de smakeloze jeugd in een dorp vol Israelische vlaggen ver weg waar het anitsemitisme hun probleem is.
Spuwen naar mensen met een keppeltje.
Natuurlijk te verafschuwen. Maar zijn daar ook beelden van? Hoeveel? Op een plek waar net zoveel moslims zijn als Christenen in Urk?

Of was dat het gesprek bij de verjaardag van zowel oom Henk als tante Annie?
Ik zal iig niet alle Christenen veroordelen vanwege nazi's in een streng Christelijk dorp.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201383020
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Spuwen naar mensen met een keppeltje.
Natuurlijk te verafschuwen. Maar zijn daar ook beelden van? Hoeveel?
Hoevel wil je er? Ga met een verborgen camera in Amsterdam of Utrecht achter een man met een keppeltje aanlopen en je hebt je beelden. Als je dat elke dag doet krijg je er heel veel, als je dat bewust nalaat krijg je er weinig.

quote:
Op een plek waar net zoveel moslims zijn als Christenen in Urk?
Op plekken waar net zoveel moslims zijn als christenen in Urk hebben de joden pas echt een probleem.

quote:
Of was dat het gesprek bij de verjaardag van zowel oom Henk als tante Annie?
Ik zal iig niet alle Christenen veroordelen vanwege nazi's in een streng Christelijk dorp.
Welke nazi's? Je kunt er van alles van vinden, maar ga niet doen alsof Urk een antisemitismeprobleem heeft. Er is een wereldwijde campagne aan de gang om LGBTQ haat en antisemitisme in de schoenen van blanke rechtse mannen te schuiven, maar dat vraagt nogal wat selectieve verontwaardiging, nepnieuws en hersenacrobatiek voor weinig lenige hersentjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201383406
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.

Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
The Significance of Borders
Why Representative Government
and the Rule of Law Require Nation States
PROEFSCHRIFT

door
Thierry Henri Philippe Baudet
geboren te Heemstede
in 1983

Promotiecommissie:
Promotores: Prof. dr. P.B. Cliteur
Prof. dr. R. Scruton (University of Oxford, UK)
Overige leden: Prof. dr. A.N. Guiora (University of Utah, Salt Lake City, USA)
Prof. dr. A. Ellian
Prof. dr. A. van Staden
Prof. dr. A.A.M. Kinneging
Prof. dr. R.A. Lawson

Allen drie deuren van elkaar verwijdert in Leiden. Tot zover de volledig linkse indoctrinatie op de universiteiten.
  donderdag 16 september 2021 @ 13:11:01 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201383435
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat tegenwoordig veel verder dan enkel een wat linksige inslag. Voornamelijk in het hoger onderwijs worden hele universiteiten "gedekoloniseerd". Het idee is echt studenten om te turnen door sterk links en progressief georiënteerde social justice strijders.

Zoals gezegd, het streven zou naar mijn mening politiek neutraal onderwijs moeten zijn. Ik denk ook dat dit geen gekke gedachte is.
Mijn alma mater ben ik al een klein decennium niet meer binnengeweest maar ik heb niet de indruk dat dat in Nederland speelt. Safe-space onzin en andere Amerikaanse toestanden moeten we in Nederland natuurlijk niet krijgen, maar de lineaire algebra die ik kreeg onderwezen was nooit op marxistische leest geschoeid en ik heb niet het idee dat dat nu anders is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201383578
Het is vuilnis. De zakken zitten al om hun voeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')