abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:20:54 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201354381
Urk :')

quote:
Journalisten bekogeld met eieren tijdens interviews over nazi-uniformen

Twee journalisten zijn maandag op Urk bekogeld met eieren. Het gaat om verslaggevers van PowNed en Hart van Nederland. Ze waren daar om reacties te halen op het nieuws dat jongeren dit weekend in het dorp rondliepen in nazi-uniformen. Ook had één van de jongeren een gevangeniskostuum aan met een Jodenster erop.

In de video van PowNed is te zien dat verslaggeefster Jamie Reuter meerdere Urkers interviewt. Tijdens één van de gesprekken worden er eieren gegooid en is te zien dat een jongen snel wegrent. Op straat liggen kapotte eieren en een lege eierdoos.

De verslaggeefster reageert in de video: "Love it ook wel dat ik tijdens een interview meteen een soort gebakken ei wordt en lekker met eieren bekogeld wordt. Altijd gezellig, hè."

''Anders ga je de haven in''
Dezelfde verslaggeefster krijgt van een andere man te horen dat ze moet wegwezen met haar microfoon, ''anders ga je de haven in''. De microfoon wordt vervolgens op de grond gegooid. ''Nou moet je wegwezen, want anders kom ik overeind en dan gebeuren er andere dingen hoor.''

Bij Hart van Nederland werd ook een verslaggeefster bekogeld met eieren toen ze verslag deed van de gebeurtenissen op Urk.

https://www.omroepflevola(...)-over-nazi-uniformen
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:37:07 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201357015
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Urk is een extreemrechts bolwerk?
Nee, natuurlijk niet... Op die ene spleet in Colorado na is alles, en dus ook Urk, een socialistisch bolwerk van links radicalen en progressief georiënteerden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201357336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet... Op die ene spleet in Colorado na is alles, en dus ook Urk, een socialistisch bolwerk van links radicalen en progressief georiënteerden.
We hebben het hier over de realiteit. Niet over jouw droomwereld hihi.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:09:56 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201357530
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We hebben het hier over de realiteit. Niet over jouw droomwereld hihi.
Voor droomwerelden moeten we bij Mevrouw Rand zijn, zoals haar adepten steevast aantonen.

Hihi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201358126
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:20 schreef Starhopper het volgende:
Urk :')
[..]

FvD jügend opgehitst door Tjer.
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:32:31 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201358128
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Urk is een extreemrechts bolwerk?
Meeste zetels zijn daar naar SGP en PVV gegaan.
Ook Forum is daar zeer geliefd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201358328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het is trouwens wel de schuld van de nazis dat we nu met zulke grote migranten groepen in de maatschappij zitten die vaak niet goed integreren.

-ineenstorting van koloniale rijken vlak na WO II omdat de Europese kolonisatoren hun handen vol hadden aan wederopbouw en separatisten gemotiveerd werden door het feit dat de Europeanen niet onoverwinnelijk bleken. Eerste golf migranten uit voormalige koloniën.
-Schuldgevoel en dit nooit meer denken. Leidde tot universele mensenrechten verklaring en vluchtelingen verdrag. Verder de ontwikkeling van de Europese unie en haar rechtsstelsel.. leidend tot de huidige migratie golven

Het enige qua migranten wat je de nazis niet kunt verwijten zijn de gast arbeiders ( al is er wat voor te zeggen dat de beslissing om ze te laten blijven en hun gezin te laten overkomen daar wel weer door beïnvloed is)
Dit meen je echt ? _O-

Dus je vind in wezen de universele mensenrechten verklaring iets slechts? Net als een vluchtelingen verdrag?

Eigenlijk mogen mensen uit het ene land niet naar een ander land vluchten?
Lekker allemaal hetzelfde blijven?

Echt, is jouw nickname hetzelfde als wat er tussen jouw oren zitten?
pi_201358411
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:20 schreef Starhopper het volgende:
Urk :')
[..]

Ik heb de beelden allemaal gezien en ook een gast van de Telegraaf werd bekogeld. Iemand die met hem sprak werd in zijn gezicht geslagen..
Urk is helemaal losgeslagen van welke werkelijkheid dan ook. Heel weinig mensen die vertelden zich te schamen, de meesten vonden het wel een geslaagde grap..
De meest infantiele opmerking kwam wel van iemand die beweerde dat het hier om twee verschillende groepen ging. Waarin de ene groep toevallig nazi-uniformen aanhad (eerste uniform wat ze tegenkwamen) en een andere groep had gevangeniskleren met een Jodenster erop genaaid. En die kwamen elkaar puur toevallig tegen...

Echt, die mensen stonden niet vooraan in de rij toen God IQ uitdeelde :W

Die man die overigens tegen die verslaggeefster zei "anders ga je de haven in" is ook knettergek..

Urk zich laten afscheiden van de rest van NL..
pi_201358476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Meeste zetels zijn daar naar SGP en PVV gegaan.
Ook Forum is daar zeer geliefd.
SGP is niet extreemrechts en FVD qua standpunten ook niet. PVV heeft er natuurlijk wel elementen van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:52:16 #110
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201358515
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
SGP is niet extreemrechts en FVD qua standpunten ook niet. PVV heeft er natuurlijk wel elementen van.
De PVV wel maar FvD en de SGP dan weer niet? Klinkt logisch.
pi_201359021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]
De PVV wel maar FvD en de SGP dan weer niet? Klinkt logisch.
Klopt. PVV omarmd als enige partij een heel duidelijk discriminerend gedachtegoed gericht op een specifiek groep (moslims). Dat is een extreemrechts element. SGP zou je kunnen zien als rechts en op basis van religieuze overtuigingen, sterk conservatief georiënteerd. FVD zou je ook op die manier kunnen definiëren, zij het in hun geval zonder dat religie een leidraad vormt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:34:20 #112
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201359328
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt. PVV omarmd als enige partij een heel duidelijk discriminerend gedachtegoed gericht op een specifiek groep (moslims). Dat is een extreemrechts element. SGP zou je kunnen zien als rechts en op basis van religieuze overtuigingen, sterk conservatief georiënteerd. FVD zou je ook op die manier kunnen definiëren, zij het in hun geval zonder dat religie een leidraad vormt.
Dat men zich specifiek op 1 groep richt is niet zozeer een specifiek kenmerk van extreemrechts. Strikt gezien komt FvD daar dichter bij in de buurt gezien hun sterk nationalistische en anti-overheidssentiment.

quote:
As they view their community in a state of decay facilitated by the ruling elites, far-right members portray themselves as a natural, sane and alternative elite, with the redemptive mission of saving society from its promised doom. They reject both their national political system and the global geopolitical order (including their institutions and values, e.g. political liberalism and egalitarian humanism) which are presented as needing to be abandoned or purged of their impurities, so that the "redemptive community" can eventually leave the current phase of liminal crisis to usher in the new era. The community itself is idealized through great archetypal figures (the Golden Age, the savior, decadence and global conspiracy theories) as they glorify non-rationalistic and non-materialistic values such as the youth or the cult of the dead.
pi_201359460
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat men zich specifiek op 1 groep richt is niet zozeer een specifiek kenmerk van extreemrechts. Strikt gezien komt FvD daar dichter bij in de buurt gezien hun sterk nationalistische en anti-overheidssentiment.
[..]

Bron?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:25:36 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201360266
Vergeet ook niet dat de SGP anti-Katholiek is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201360388
Waar zijn de ouders van deze jongeren. Kan zijn dat deze jongeren dit helemaal verborgen hebben weten te houden, maar gezien de kleding zal er wel enige voorbereiding geweest zijn. Als je hier als oude lucht van krijgt grijp je toch in.
En wederom gezeik uit Urk dus. Wat is er toch aan de hand in dat dorp.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:43:36 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201360534
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt. PVV omarmd als enige partij een heel duidelijk discriminerend gedachtegoed gericht op een specifiek groep (moslims). Dat is een extreemrechts element. SGP zou je kunnen zien als rechts en op basis van religieuze overtuigingen, sterk conservatief georiënteerd. FVD zou je ook op die manier kunnen definiëren, zij het in hun geval zonder dat religie een leidraad vormt.
Meldpunt linkse docenten :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:56:41 #117
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201360711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:41 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Dit meen je echt ? _O-

Dus je vind in wezen de universele mensenrechten verklaring iets slechts? Net als een vluchtelingen verdrag?

Eigenlijk mogen mensen uit het ene land niet naar een ander land vluchten?
Lekker allemaal hetzelfde blijven?

Echt, is jouw nickname hetzelfde als wat er tussen jouw oren zitten?
Zie jij ergens in deze post waarde oordelen over bijv mensenrechten verklaring of vluchtelingen verdrag? Ik zeg in deze post alleen dat dit grotendeels de schuld is van de nazis. Mja, uit dat woordje schuld zou je een waarde oordeel kunnen halen, laat ik dan zeggen dat we het aan de nazis te danken hebben.

Verder heb ik natuurlijk wel waardeoordelen over genoemde zaken, al heb ik die niet uiteen gezet in de gequote post. Laat ik het erbij houden dat ik er niet onverdeeld positief over ben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201360851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zie jij ergens in deze post waarde oordelen over bijv mensenrechten verklaring of vluchtelingen verdrag? Ik zeg in deze post alleen dat dit grotendeels de schuld is van de nazis. Mja, uit dat woordje schuld zou je een waarde oordeel kunnen halen, laat ik dan zeggen dat we het aan de nazis te danken hebben.
Hoe kom je er eigenlijk bij dat dit de schuld is van de nazi's? Is dat niet enorm overtrokken? Dan kun je ook de Vikingen de schuld geven van de rechten van de mens. Of andere culturen die het niet zo nauw namen met die rechten.
En inderdaad, schuld is de term waarom ik dacht dat je er een negatief waarde oordeel over had.

quote:
Verder heb ik natuurlijk wel waardeoordelen over genoemde zaken, al heb ik die niet uiteen gezet in de gequote post. Laat ik het erbij houden dat ik er niet onverdeeld positief over ben.
Vluchtelingen zijn er al sinds mensenheugenis.. Als je denkt dat dit pas na WOII komt, heb je wel een beperkt wereldbeeld.
pi_201366386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:06 schreef wappie1986 het volgende:

[..]

Vluchtelingen zijn er al sinds mensenheugenis.. Als je denkt dat dit pas na WOII komt, heb je wel een beperkt wereldbeeld.
Dat is altijd zo'n misverstand idd.
Men doet net alsof in de huidige tijd we voor t eerst "onaangepaste" nieuwkomers hebben.

Feit is dat de perikelen die we nu hebben met bv moslims we al die eeuwen hebben gehad met nieuwkomers zoals Joden, Hugenoten, maar ook bv Molukkers.

Molukkers hadden bv decennia geleden ook hoge werkloosheid, en wat dacht je van die gijzelingen.
En dan die Belgen in 1914.

Ja maar... zeggen dan velen.... het is nu wel effen wat anders met die moslims.

Nee hoor, maar we doen altijd net alsof de huidige tijd zo bijzonder is.
En de integratie van moslims binnen onze gemeenschap gaat heus niet trager dan die van nieuwkomers uit vroegere tijden.
Maar omdat we die tijd zelf niet hebben meegemaak, of al lang in het verleden ligt, vergeten we dat.

Het recente verleden wordt altijd veel te belangrijk gevonden.

Men heeft vlak na de eeuwwisseling (2000) eens een enquete gehouden onder de Britten was de belangrijkste gebeurtenis was uit de 20e eeuw.
20% vond de dood van Diana het belangrijkste.
Dat was dus in 1997.
Als er in 1903 een ex-prinses was omgekomen in het verkeer was dat vast niet genoemd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201366622
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Meldpunt linkse docenten :')
Niets mis mee lijkt me.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 september 2021 @ 10:47:18 #121
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201366624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:06 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Hoe kom je er eigenlijk bij dat dit de schuld is van de nazi's? Is dat niet enorm overtrokken? Dan kun je ook de Vikingen de schuld geven van de rechten van de mens. Of andere culturen die het niet zo nauw namen met die rechten.
En inderdaad, schuld is de term waarom ik dacht dat je er een negatief waarde oordeel over had.
[..]
Vluchtelingen zijn er al sinds mensenheugenis.. Als je denkt dat dit pas na WOII komt, heb je wel een beperkt wereldbeeld.
De tweede Wereldoorlog is de grootste driver geweest van Europese integratie en het formaliseren van mensenrechten en supranationaal recht. Na de eerste Wereldoorlog was er helemaal nog niet zo’n druk, op de beetje mislukte Volkerenbond na dan misschien.

En ja vluchtelingen zijn er al sinds mensenheugenis, maar nooit eerder voor de tweede Wereldoorlog dat die vluchtelingen harde rechten hadden op opvang ( zie bijv schip met joden dat de halve wereld rondgevaren was en uiteindelijk terug moest naar Duitsland). Ook nooit eerder dat willekeurige vluchtelingen uit verre landen in grote getale migreerden en opgevangen moesten worden. Het was uit buurlanden, zoals eerder genoemd een miljoen Belgen tijdens wo I of misschien eens een handvol vakbondsleiders of politieke activisten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201366721
twitter
pi_201366730
Dit soort paupers moeten aangepakt worden door de overheid. Van journalisten blijf je af. Of je nu een opgeschoten kutmarokkaantje bent of een inteelt slachtoffer in Urk.
pi_201372010
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niets mis mee lijkt me.
Dat snap ik volkomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 15 september 2021 @ 22:16:13 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201376419
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')