quote:Kabinet beslist: 1,5 meter verdwijnt, maar coronatoegangsbewijs wordt gemeengoed
Het kabinet zet vanaf 25 september een volgende stap in het versoepelingsplan. De 1,5 meter-afstand-regel stopt, in de horeca, bij evenementen en in de culturele sector wordt een toegangsbewijs gemeengoed.
Met dat bewijs wordt enige ‘beveiliging ingebouwd’, een soort driepuntsgordel. Ook het mondkapje in het OV blijft nog even gemeengoed, al vervalt die plicht op alle andere plekken wel. Nachtclubs en disco’s blijven ook nog dicht. De openingstijden van de horeca worden ook nog niet verruimd: tussen 24.00 uur en 6.00 ‘s morgens blijft die dicht.
Met de besluiten kunnen ook evenementen worden hervat. Mogelijk worden deze nog wel aan maximale aantallen bezoekers gebonden, maar ze krijgen dezelfde regels als in de culturele sector, dus alles met qr-codes.
Dat wil niet zeggen dat het kabinet dinsdag, als er weer een persconferentie is, een al te uitbundig feestje zal durven vieren dus.
Want de vrijheden komen met een veiligheidsriem: het corona toegangsbewijs. Bij evenementen, festivals, in de horeca, in de bios, bij profsportwedstrijden in het theater: de qr-code wordt het toegangsticket, ook als het samenkomsten zijn met minder dan 75 personen. Dus: gevaccineerd zijn, hersteld óf getest zijn wordt de norm.
https://www.ad.nl/politie(...)gemeengoed~ae580a41/
Ik snap het probleem ook niet. Gewoon even een code scannen en vreten maarquote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef Pino112 het volgende:
Hoef je nu bij een restaurant niks te laten zien?
Geen idee hoor, in Frankrijk moest dat wel. Niet echt een probleem.
Nee, vaccinatiedrang. Dat zeggen Mark en Hugo dan ook.quote:Op zondag 12 september 2021 19:23 schreef karr-1 het volgende:
Waar zit dan precies de verbetering? Dit is toch gewoon vaccinatiedwang?
Volgens Hugo is het drang en geen dwang, maar dat is een taalspelletje. Ik vind het vooral kwalijk dat men doet alsof dit voor de 'veiligheid' is maar dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 12 september 2021 19:23 schreef karr-1 het volgende:
dwang of drang, allemaal hetzelfdequote:Op zondag 12 september 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, vaccinatiedrang. Dat zeggen Mark en Hugo dan ook.
Neehoor. Testen kan ook om toegang te krijgen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:23 schreef karr-1 het volgende:
Restaurant is ook horeca, macdonalds ook.quote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef Pino112 het volgende:
Hoef je nu bij een restaurant niks te laten zien?
Geen idee hoor, in Frankrijk moest dat wel. Niet echt een probleem.
Semantische woord spelerij we weten allemaal wat ie bedoeltquote:Op zondag 12 september 2021 19:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens Hugo is het drang en geen dwang, maar dat is een taalspelletje. Ik vind het vooral kwalijk dat men doet alsof dit voor de 'veiligheid' is maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Yep elke keer als ik naar de snackbar wil even een testje doen. Gaat dus niet werkenquote:Op zondag 12 september 2021 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neehoor. Testen kan ook om toegang te krijgen.
Je lokale snackbar, koffietentje en broodjeszaak ook.quote:Op zondag 12 september 2021 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Restaurant is ook horeca, macdonalds ook.
Als je geen zin hebt om te testen, dan moet je maar een prikkie halen of je frietjes laten bezorgen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep elke keer als ik naar de snackbar wil even een testje doen. Gaat dus niet werken
Ik ben al geprikt, maanden geleden al. Ik maak me alleen ernstig zorgen over de glijdende schaal die dit oplevert.quote:Op zondag 12 september 2021 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt om te testen, dan moet je maar een prikkie halen of je frietjes laten bezorgen.
Wat is dan het probleem om je QRcode te laten scannen? Kost je maar 1 telquote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben al geprikt, maanden geleden al. Ik maak me alleen ernstig zorgen over de glijdende schaal die dit oplevert.
Je denkt dat je mensen irriteert of iets maar het is alles behalve dat, het is lachwekkend. Onze starhopper die socially awkward is zit veilig binnen met zijn prik hoor. Buitenkomen deed hij sowieso al nooit.quote:Op zondag 12 september 2021 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt om te testen, dan moet je maar een prikkie halen of je frietjes laten bezorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |