abonnement Unibet Coolblue
pi_201321781
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_201322061
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie heeft hier een crux?
Yes. Een alu uit 2014 (2015 model).
pi_201322119
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Yes. Een alu uit 2014 (2015 model).
Hoe is die op langere ritten? Moet je daarvoor echt een gravel hebben?
(Op MP staat een Crux Sworks 2021 te koop maar met verschrikkelijke wielen)
Vakman pur sang
pi_201322124
Sorry dubbel
Vakman pur sang
pi_201322655
Die blauw-gele?
Aldus.
pi_201322848
quote:
10s.gif Op zondag 12 september 2021 14:39 schreef Z het volgende:
Die blauw-gele?
Nee die vreemde gouden
Vakman pur sang
pi_201341536
Ik heb iets raars. Bij het vervangen van mijn schoenplaatjes (Look Keo grip) volgde ik natuurlijk nauwgezet de instructies, ditmaal van futurumshop mechanic monday. Boutjes een keertje met wat montagepasta invetten; nog nooit gedaan maar leek mij wel een mooie. Vooral omdat ik bij mijn vorige schoenplaatjes heel soms wat gekraak hoorde ik.

Nou draaien echter de boutjes door. Alledrie, zelfs als ik het plaatje er niet tussen heb (om even te checken). En bij mijn andere schoen, waar ik 3 boutjes nog niet heb ingevet, passen ze perfect. Dat lijkt mij meer dan toeval. Heb ik teveel montagepasta gebruikt en hoe kan ik dit verhelpen? Iemand tips?

Viel mij trouwens op dat de grijze (bewegingsvrijheid 4,5 graad) die ik nu nieuw heb iets kortere schroefjes heeft dan de rode (9 graad). Dacht eerst dat het daar aan lag en dat mijn schoenen (Gaerne) er niet geschikt voor waren, maar dat leek mij al heel sterk.

Toevoeging: de oude schroefjes gaan er nog prima in.
pi_201341774
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 17:53 schreef Reljem het volgende:
Ik heb iets raars. Bij het vervangen van mijn schoenplaatjes (Look Keo grip) volgde ik natuurlijk nauwgezet de instructies, ditmaal van futurumshop mechanic monday. Boutjes een keertje met wat montagepasta invetten; nog nooit gedaan maar leek mij wel een mooie. Vooral omdat ik bij mijn vorige schoenplaatjes heel soms wat gekraak hoorde ik.

Nou draaien echter de boutjes door. Alledrie, zelfs als ik het plaatje er niet tussen heb (om even te checken). En bij mijn andere schoen, waar ik 3 boutjes nog niet heb ingevet, passen ze perfect. Dat lijkt mij meer dan toeval. Heb ik teveel montagepasta gebruikt en hoe kan ik dit verhelpen? Iemand tips?

Viel mij trouwens op dat de grijze (bewegingsvrijheid 4,5 graad) die ik nu nieuw heb iets kortere schroefjes heeft dan de rode (9 graad). Dacht eerst dat het daar aan lag en dat mijn schoenen (Gaerne) er niet geschikt voor waren, maar dat leek mij al heel sterk.

Toevoeging: de oude schroefjes gaan er nog prima in.
Lengte van de boutjes toch te kort?

En anders even in je schoen voelen of je de moertjes niet naar binnen gedrukt hebt.
pi_201344366
Prachtig fietsweer vandaag. Lekker grijs en bewolkt met donkere wolken waar geen druppeltje regen uit kwam. En toch warm genoeg voor een zomershirtje. Grijs weer <3
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201344466
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:45 schreef JohnDDD het volgende:
Prachtig fietsweer vandaag. Lekker grijs en bewolkt met donkere wolken waar geen druppeltje regen uit kwam. En toch warm genoeg voor een zomershirtje. Grijs weer <3
Ook retourtje werk gefietst was lekker idd 8-)
Vakman pur sang
pi_201344861
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook retourtje werk gefietst was lekker idd 8-)
Ben lekker door de duinen gegaan vanochtend. Was bijna niemand, zelfs vrijwel niet van die levensgevaarlijke oudjes.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201347060
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe is die op langere ritten? Moet je daarvoor echt een gravel hebben?
(Op MP staat een Crux Sworks 2021 te koop maar met verschrikkelijke wielen)
Ik denk dat zo’n S-Works wel een flink stuk verfijnder rijdt dan m’n alu bakkie, maar lange afstanden zijn prima te doen. Ik heb er twee keer de Drenthe200 op gereden en ook op de weg bikepacktochten van rond de 140 km.

Maar een beetje gravelbike is wel comfortabeler natuurlijk. Ik vind het ook leuk om over mountainbikeroutes te rijden en dat gaat met een crosser wel echt veel fijner (al is dat op een gravelbike ook wel te doen natuurlijk).
  maandag 13 september 2021 @ 23:57:57 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201347262
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 17:53 schreef Reljem het volgende:
Ik heb iets raars. Bij het vervangen van mijn schoenplaatjes (Look Keo grip) volgde ik natuurlijk nauwgezet de instructies, ditmaal van futurumshop mechanic monday. Boutjes een keertje met wat montagepasta invetten; nog nooit gedaan maar leek mij wel een mooie. Vooral omdat ik bij mijn vorige schoenplaatjes heel soms wat gekraak hoorde ik.

Nou draaien echter de boutjes door. Alledrie, zelfs als ik het plaatje er niet tussen heb (om even te checken). En bij mijn andere schoen, waar ik 3 boutjes nog niet heb ingevet, passen ze perfect. Dat lijkt mij meer dan toeval. Heb ik teveel montagepasta gebruikt en hoe kan ik dit verhelpen? Iemand tips?

Viel mij trouwens op dat de grijze (bewegingsvrijheid 4,5 graad) die ik nu nieuw heb iets kortere schroefjes heeft dan de rode (9 graad). Dacht eerst dat het daar aan lag en dat mijn schoenen (Gaerne) er niet geschikt voor waren, maar dat leek mij al heel sterk.

Toevoeging: de oude schroefjes gaan er nog prima in.
Verkeerde maat boutjes? Zijn de nieuwe en oude dezelfde diameter?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201348591
Update: de oude schroefjes draaien ook door. In 1 schoen, de ander werkt prima. Klinkt als het schroefdraad in de schoen kapot. Klinkt ook als iets wat niet zomaar - door mij - te fixen is 🥺
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:43:21 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201348789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:24 schreef Reljem het volgende:
Update: de oude schroefjes draaien ook door. In 1 schoen, de ander werkt prima. Klinkt als het schroefdraad in de schoen kapot. Klinkt ook als iets wat niet zomaar - door mij - te fixen is 🥺
Niets gemerkt met losdraaien? Zoals dat het heel veel kracht koste?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201349101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Niets gemerkt met losdraaien? Zoals dat het heel veel kracht koste?
Nee eigenlijk niet, gewoon normaal zeg maar..
pi_201349212
Valt er iets zinnigs te zeggen over wanneer nieuwe fietsen weer beter voorradig zijn?
pi_201349570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:17 schreef MCH het volgende:
Valt er iets zinnigs te zeggen over wanneer nieuwe fietsen weer beter voorradig zijn?
Is dat een retorische vraag? :@
pi_201355850
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Is dat een retorische vraag? :@
Wat denk jezelf?
pi_201394995
Heeft één van jullie wel eens een geschil gehad met een AliExpress verkoper? Ik had een ondeugdelijk ding opgestuurd gekregen en daarover een geschil geopend. Nu krijg ik 4 voorstellen. Eentje daarvan is 'Reissue you 1 pcs'. Zouden ze daarmee 'een nieuwe opsturen' bedoelen? Het gaat om een (exotische) BB van maar liefst 15 euro.
Aldus.
pi_201395091
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:53 schreef Z het volgende:
Heeft één van jullie wel eens een geschil gehad met een AliExpress verkoper? Ik had een ondeugdelijk ding opgestuurd gekregen en daarover een geschil geopend. Nu krijg ik 4 voorstellen. Eentje daarvan is 'Reissue you 1 pcs'. Zouden ze daarmee 'een nieuwe opsturen' bedoelen? Het gaat om een (exotische) BB van maar liefst 15 euro.
Ja. Weleens dingen niet ontvangen. Geschil aangemaakt en dan krijg je over het algemeen je centen terug. Met "Reissue you 1 pcs" bedoelen ze inderdaad dat ze 'n nieuw exemplaar opsturen.
pi_201397544
quote:
10s.gif Op zondag 12 september 2021 14:39 schreef Z het volgende:
Die blauw-gele?
haha die gekke blauw-gele stuurde ik net gisteren aan Patroon door. nou dit is de nieuwe fiets van missgrip!
ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe crosser voor dr.

Maar deze vond ze zelf toch wel wat te gek. Die goud-witte met 4 wielsets erbij ook trouwens.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_201397567
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ik denk dat zo’n S-Works wel een flink stuk verfijnder rijdt dan m’n alu bakkie, maar lange afstanden zijn prima te doen. Ik heb er twee keer de Drenthe200 op gereden en ook op de weg bikepacktochten van rond de 140 km.

Maar een beetje gravelbike is wel comfortabeler natuurlijk. Ik vind het ook leuk om over mountainbikeroutes te rijden en dat gaat met een crosser wel echt veel fijner (al is dat op een gravelbike ook wel te doen natuurlijk).
Dat denk ik ook wel, maar het is toch een BMC URS geworden.
Bike24 heeft veel voorraad nog en 2022 modellen :9
Vakman pur sang
pi_201398332
Merida Benelux ging ook lekker op Insta..
pi_201398356
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:49 schreef McM77 het volgende:
Merida Benelux ging ook lekker op Insta..
?
pi_201398987
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat denk ik ook wel, maar het is toch een BMC URS geworden.
Bike24 heeft veel voorraad nog en 2022 modellen :9
Dat is ook een hele mooie fiets!

Ik heb m’n crosser deze week weer ff wat aandacht gegeven. Alles schoon, frame in de wax, lagers vervangen her en der. Kijken hoe lang ‘ie goed blijft :D

Btw, wat zijn goede gravelbanden met iets meer profiel? M’n vriendin heeft nu van die echte droogweerbanden op haar fiets en wil straks in het najaar iets anders.
pi_201400387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:39 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Dat is ook een hele mooie fiets!

Ik heb m’n crosser deze week weer ff wat aandacht gegeven. Alles schoon, frame in de wax, lagers vervangen her en der. Kijken hoe lang ‘ie goed blijft :D

Btw, wat zijn goede gravelbanden met iets meer profiel? M’n vriendin heeft nu van die echte droogweerbanden op haar fiets en wil straks in het najaar iets anders.
Van de concurrent...
https://www.bicycling.com(...)nden-van-dit-moment/
everyone's a critic...
even you ! !
pi_201400863
Di
quote:
die Victoria en schwalbe zijn goed maar Continanental vind ik vreselijke banden, begrijp ook niet dat ie altijd zo hoog in testen staan.
Slijten nog als je fiets aan de muur hangt.
Vakman pur sang
pi_201400904
Zelf ben ik de laatste tijd nogal gecharmeerd vannspecialized banden. Die hebben een heel soepel karkas (120tpi) en dat merk je.
https://racefietsblog.nl/(...)thfinder-gravelband/
Vakman pur sang
pi_201401699
Is het niet zo dat, tenzij je echt lagen stukken in de modder of 'heavy gravel' gaat fietsen, slicks gewoon de beste keuze zijn voor gravelbanden (in Nederland)? En het feit dat ze veel breder zijn van racebanden, zorgt dat niet voor voldoende grip als het nat is?
Aldus.
pi_201402076
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:11 schreef Z het volgende:
Is het niet zo dat, tenzij je echt lagen stukken in de modder of 'heavy gravel' gaat fietsen, slicks gewoon de beste keuze zijn voor gravelbanden (in Nederland)? En het feit dat ze veel breder zijn van racebanden, zorgt dat niet voor voldoende grip als het nat is?
Nee er zijn ook bochten
Vakman pur sang
pi_201402168
Ik heb een fanatiek gravelende collega en die rijdt alles op van die dure Grand Bois banden (slicks). Daar zweer hij bij. Maar hij is geen hardfietser.
Aldus.
pi_201404056
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelf ben ik de laatste tijd nogal gecharmeerd vannspecialized banden. Die hebben een heel soepel karkas (120tpi) en dat merk je.
https://racefietsblog.nl/(...)thfinder-gravelband/
Ja, ik ook. Ik heb Terra Pro Tubeless nu. Die zijn ook op gravel en asfalt erg goed. Door het grove profiel zijn ze in mul zand wel iets minder, maar soit.

@Critic: thanks!

Ben zelf ook wel gecharmeerd van van de Schwalbe Pro One Ultra Bite. Die zijn ook heel allround en goed wanneer je ook wel eens door de modder baggert.
  vrijdag 17 september 2021 @ 22:12:40 #35
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_201406025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:22 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Ik heb Terra Pro Tubeless nu. Die zijn ook op gravel en asfalt erg goed. Door het grove profiel zijn ze in mul zand wel iets minder, maar soit.

@:Critic: thanks!

Ben zelf ook wel gecharmeerd van van de Schwalbe Pro One Ultra Bite. Die zijn ook heel allround en goed wanneer je ook wel eens door de modder baggert.
Hier ook combi Bite/ ultrabite voor grof gravel en de G-one Allround voor de zomerritten. Ik vind beide sets heerlijk rijden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_201407287
Ja, precies. Met die Ultrabite kun je het hele jaar wel door, zeker wanneer je ook regelmatig echt offroad gaat en de blubber wat opzoekt. Ik heb voor m’n crosser geen zin om steeds banden te wisselen. Heb een setje carbon Rovals die ook tubeless zijn, dus wisselen is me teveel gedoe. Vandaar dat ik een redelijk allround crossband erop heb.

Overigens vind ik van die hele brede banden of 650b echt onnodig in Nederland. Tenzij het heel mul is, kom je op de crosser overal wel doorheen en ben je overal sneller. Alleen is een gravelbike natuurlijk ook wel een iets andere manier van fietsen.
pi_201411832
Rijden jullie hier weleens koers op sloten? Hoe bevalt dat?
pi_201412237
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:02 schreef Afhaalchinees het volgende:
Rijden jullie hier weleens koers op sloten? Hoe bevalt dat?
Ik koers liever op wegen, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk. :P
pi_201413212
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:02 schreef Afhaalchinees het volgende:
Rijden jullie hier weleens koers op sloten? Hoe bevalt dat?
Alleen swinters na lange vrieskou.
Vakman pur sang
pi_201416309
Hihaho
pi_201417049
Ik ben het wel eens van plan. Het is bij mij om de hoek. Maar het is er nog nooit van gekomen. Makkelijk parcours.
Aldus.
  zaterdag 18 september 2021 @ 20:54:37 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201417953
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:02 schreef Afhaalchinees het volgende:
Rijden jullie hier weleens koers op sloten? Hoe bevalt dat?
Aantal keer gedaan. Vrij laagdrempelig om mee te doen door het makkelijke parcours en de hoeveelheid mensen die er op afkomen. Nadeel is dat dat er ook voor zorgt dat er veel mensen zijn die het wat minder goed kunnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201423678
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Aantal keer gedaan. Vrij laagdrempelig om mee te doen door het makkelijke parcours en de hoeveelheid mensen die er op afkomen. Nadeel is dat dat er ook voor zorgt dat er veel mensen zijn die het wat minder goed kunnen.
Leuke wedstrijdjes waren dat!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_201426845
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:12 schreef No-P het volgende:

[..]
Hier ook combi Bite/ ultrabite voor grof gravel en de G-one Allround voor de zomerritten. Ik vind beide sets heerlijk rijden.
En dan de ultrabite voor ?
pi_201429451
Het was vandaag weer een mooie gelegenheid om een KOM-metje te scoren. *O*
  zondag 19 september 2021 @ 19:13:42 #46
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_201430842
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:31 schreef McM77 het volgende:

[..]
En dan de ultrabite voor ?
Ja inderdaad.

Vandaag een pittige klim in Oostenrijk opgefietst. Ene Johnny Hoogerland had er de KOM twee weken terug gepakt. Hij fietst toch wel aardig na een tijdje veel te dik te zijn geweest. Had hij recent ook niet de otztaler radmarathon gewonnen? (Of was het de marmotte)
Ik heb zelf een 1x11 mee zonder bergverzet. Bijna 8 km aan >10% was toch eigenlijk wat te zwaar voor mij met dat verzet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_201431016
Otztaler inderdaad. :)
pi_201433145
Ja, die is weer behoorlijk fanatiek geworden. Hij heeft nu zo’n B&B in Oostenrijk en is ook behoorlijk aan ‘t gravellen geslagen volgens mij. Mooie vent!
pi_201434382
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:55 schreef Tommeke het volgende:
Ja, die is weer behoorlijk fanatiek geworden. Hij heeft nu zo’n B&B in Oostenrijk en is ook behoorlijk aan ‘t gravellen geslagen volgens mij. Mooie vent!
Nog even een vlog op YouTube, een slogan beter dan die van LTD en hij hoort weer helemaal bij 2021 :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201440024
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:27 schreef Noisecontrollers het volgende:

Zag nog wel een vrouw waarbij de ketting was gebroken bij de eerste klim (Geulhemmerberg), dan baal je wel enorm aangezien dat niet zo makkelijk te fixen is onderweg...
Dat is toch een van de makkelijkst te fiksen dingetjes onderweg. Gewoon 2 reserve schakeltjes erin klikken en je kunt weer verder. Het zoeken van de reserve schakeltjes in je reparatie setje duurt meestal langer dan het monteren.
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:12:14 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201451686
Dit weekend 100km gefietst in Zuid-Limburg met (bijna) 2000 hoogtemeters. Wist niet dat we in Nederland zoveel hoogtemeters hadden. :')

Was er niet een fokker die een vergelijkbaar rondje heeft ‘ontworpen’ met nog meer hoogtemeters?
pi_201453327
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:12 schreef Zwansen het volgende:
Dit weekend 100km gefietst in Zuid-Limburg met (bijna) 2000 hoogtemeters. Wist niet dat we in Nederland zoveel hoogtemeters hadden. :')

Was er niet een fokker die een vergelijkbaar rondje heeft ‘ontworpen’ met nog meer hoogtemeters?
Deze: https://www.strava.com/routes/40264
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:44:37 #53
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201453652
Raim naar Burgos @Mani89
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:48:26 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201453696
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Raim naar Burgos @:mani89
Bedankt voor deze info.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:49:54 #55
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_201453711
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Raim naar Burgos @:mani89
Je zit in het verkeerde topic Bob.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:39:34 #56
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201459466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:49 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Je zit in het verkeerde topic Bob.
Ik werd alweer getagt door een user die denkt dat ik altijd dronken ben :D
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:48:28 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201459618
quote:
Oeh, die is ook lekker. :Y
pi_201479851
Nog echt mazzel met het nazomerfietsweer deze week zeg!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201490036
quote:
Ja die heeft @RealBizkit666 ook gemaakt ;)
pi_201493919
Nergens geclaimed dat ik hem gemaakt heb :)
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:25:22 #62
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201494216
quote:
Hmm, leuk doel voor volgend jaar zomer. :P
pi_201494499
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hmm, leuk doel voor volgend jaar zomer. :P
Ja dat had ik ook in gedachten, vakantie in Limburg schijnt het te worden..
pi_201616725
Cyclocross Parijs-Roubaix. :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 3 oktober 2021 @ 13:37:08 #65
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201616839
Niet echt zin om op de fiets te stappen nee _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201616872
Zoals Karl zegt, wij zijn de geluksvogels, wij zitten op onze zetel warm binnen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 3 oktober 2021 @ 13:41:29 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201616908
Amai die gasten zien er al uit zeg _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201617230
Iemand het peloton al gespot?
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:37:23 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201633854
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201634645
quote:
Niet anders dan de gemiddelde Nederlandse fietser die zonder te kijken vanuit stilstand het fietspad op draait :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201635447
Of die omkijkt wanneer je belt :P
Geen wonder dat VDP er zo makkelijk omheen kon.

Btw, we zijn gisteren wel verwend hè? :9
pi_201638202
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 18:44 schreef Tommeke het volgende:
Of die omkijkt wanneer je belt :P
Geen wonder dat VDP er zo makkelijk omheen kon.

Btw, we zijn gisteren wel verwend hè? :9
Heerlijke wedstrijd ja, lekker kijken na een korte regenrit :P
Vakman pur sang
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:05:21 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201638358
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 18:44 schreef Tommeke het volgende:
Of die omkijkt wanneer je belt :P
Geen wonder dat VDP er zo makkelijk omheen kon.

Btw, we zijn gisteren wel verwend hè? :9
Zeldzaam mooie koers!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:14:42 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201638569
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zeldzaam mooie koers!
Dit seizoen heel veel prima koersen gezien. Ik noem een WK, een Gent-Wevelgem, een Ronde van Vlaanderen en een Strade. Grote koersen vielen dus niet tegen.
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:15:21 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201638582
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dit seizoen heel veel prima koersen gezien. Ik noem een WK, een Gent-Wevelgem, een Ronde van Vlaanderen en een Strade. Grote koersen vielen dus niet tegen.
Zeker, maar zo'n modderbak als dit zie je zelden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201638875
Moeten ze dit volgend jaar de vrouwen nog aandoen?
Vakman pur sang
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:29:48 #77
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201638883
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zeker, maar zo'n modderbak als dit zie je zelden.
Nee klopt.

Je had dit weekend zelfs Cav in de aanval kunnen zien :D
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:30:33 #78
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201638898
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Moeten ze dit volgend jaar de vrouwen nog aandoen?
Vos en Deignan gingen prima toch? Van Vleuten, ja, die niet.
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:34:05 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201638962
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Moeten ze dit volgend jaar de vrouwen nog aandoen?
Waarom niet?

Alle woke figuren op instagram vonden het zelfs belachelijk dat de vrouwen een korter parcours deden dan de mannen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201639095
Nou
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom niet?

Alle woke figuren op instagram vonden het zelfs belachelijk dat de vrouwen een korter parcours deden dan de mannen.
ja daarom, dat gezeur eromheen. Mee willen doen, vallen, gewenst hadden nooit mee te doen. Te kort, te lang, te nat, te gevaarlijk.
Veel vrouwen lijken me niet sterk of zeker genoeg voor die koers.
Vakman pur sang
pi_201639261
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou
[..]
ja daarom, dat gezeur eromheen. Mee willen doen, vallen, gewenst hadden nooit mee te doen. Te kort, te lang, te nat, te gevaarlijk.
Veel vrouwen lijken me niet sterk of zeker genoeg voor die koers.
Hoe is dit anders dan bij de mannen?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_201639316
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:49 schreef gianni61 het volgende:

[..]
Hoe is dit anders dan bij de mannen?
Weet ik niet, van mij mogen ze gewoon koersen.
Maar hoop niet dat het dan wordt afgelast voor de vrouwen omdat het te gevaarlijk is en dat dan de heren ook niet mogen.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf maandag 4 oktober 2021 @ 22:00:17 #83
73911 ultra_ivo
pi_201639509
Ach, een zekere Bernard H. uit Yffiniac vond het ook te gevaarlijk om te rijden.
pi_201639904
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou
[..]
ja daarom, dat gezeur eromheen. Mee willen doen, vallen, gewenst hadden nooit mee te doen. Te kort, te lang, te nat, te gevaarlijk.
Veel vrouwen lijken me niet sterk of zeker genoeg voor die koers.
Er zijn ook genoeg (top)mannen die Parijs Roubaix niet rijden omdat ze er geen winstkansen hebben en een bovengemiddeld blessure risico. Die keuze mag ieder voor zich maken, dan hoeft de koers nog niet afgelast.

En over kort vs lang: zo’n Nederlandse brwegingswetenschapper heeft onderzocht dat vrouwen in koersen langer en vaker boven hun omslagpunt rijden dan mannen juist omdat de koers korter is. Dus wellicht wordt het zelfs veiliger bij de vrouwen als de koers langer wordt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201640146
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heerlijke wedstrijd ja, lekker kijken na een korte regenrit :P
Same! Wilde ff een regenjasje uittesten. Test geslaagd!

Wel een natte bende in het bos, ik reed soms tot voorbij m’n assen in het water. Zulke diepe plassen.
pi_201640192
Van die (bizarre) ultruns worden ook wel eens gewonnen door vrouwen.

https://www.google.nl/amp(...)race.amp.html?espv=1
Aldus.
pi_201640214
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:35 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Same! Wilde ff een regenjasje uittesten. Test geslaagd!

Wel een natte bende in het bos, ik reed soms tot voorbij m’n assen in het water. Zulke diepe plassen.
Fietsmaatjes reden nog de 200km in het bos.
Dit jaar (gelukkig) overgeslagen door de grote verbouwing thuis. :P
Vakman pur sang
pi_201642323
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Moeten ze dit volgend jaar de vrouwen nog aandoen?
Nee..ze moeten het prijzengeld bij de vrouwen op gelijke hoogte stellen met de mannen. En de televisie uitzending ook gewoon vanaf het begin.
pi_201642357
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 07:55 schreef McM77 het volgende:

[..]
Nee..ze moeten het prijzengeld bij de vrouwen op gelijke hoogte stellen met de mannen. En de televisie uitzending ook gewoon vanaf het begin.
Als daar vraag naar was dan was het al wel gedaan. Voor wat betreft dat eerste, komt het prijzengeld niet bij sponsoren vandaan? Het is maar met wat die eraan kwijt willen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2021 08:03:30 ]
pi_201642655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 07:55 schreef McM77 het volgende:

[..]
Nee..ze moeten het prijzengeld bij de vrouwen op gelijke hoogte stellen met de mannen. En de televisie uitzending ook gewoon vanaf het begin.
Prijzendgeld gelijk? Dan ook maar de afstand gelijk trekken.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:58:33 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201642695
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als daar vraag naar was dan was het al wel gedaan. Voor wat betreft dat eerste, komt het prijzengeld niet bij sponsoren vandaan? Het is maar met wat die eraan kwijt willen.
Er is nog nooit zo’n verslag van een koers gedaan. Afgezien van de OS. Dus dan weet je niet of het een succes wordt. En een hoop vrouwenploegen hebben andere sponsoren dan de mannen. Maar het is de wedstrijdorganisatie die het prijzengeld betaald. Niet de ploegen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201642733
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Er is nog nooit zo’n verslag van een koers gedaan. Afgezien van de OS. Dus dan weet je niet of het een succes wordt. En een hoop vrouwenploegen hebben andere sponsoren dan de mannen. Maar het is de wedstrijdorganisatie die het prijzengeld betaald. Niet de ploegen.
De wedstrijdorganisatie komt natuurlijk aan zijn geld door jawel, sponsoren.

Schijnbaar is er simpelweg minder vraag naar vrouwenwielrennen op tv. Vraag en aanbod.
pi_201642769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De wedstrijdorganisatie komt natuurlijk aan zijn geld door jawel, sponsoren.

Schijnbaar is er simpelweg minder vraag naar vrouwenwielrennen op tv. Vraag en aanbod.
Jep, 90% van de mensen die kijkt, gaat niet ook de hele zaterdag de vrouwen race zitten kijken.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:48:46 #94
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201643127
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als daar vraag naar was dan was het al wel gedaan. Voor wat betreft dat eerste, komt het prijzengeld niet bij sponsoren vandaan? Het is maar met wat die eraan kwijt willen.
Prijzengeld wordt het hele jaar al gelijkgetrokken door Trek volgens mij.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:50:59 #95
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201643155
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:53 schreef Patroon het volgende:

[..]
Prijzendgeld gelijk? Dan ook maar de afstand gelijk trekken.
Dat is niet helemaal fair. Je kijkt niet voor de afstand, maar voor de inspanning en spektakel. Als dat vergelijkbaar is, mag het prijzengeld best dichter bij elkaar liggen.

Het is ook een beetje een kip-ei verhaal natuurlijk. Als de vrouwen nauwelijks betaald worden, kan slechts een klein deel echt serieus trainen en prof worden. Als maar een klein deel prof is, zal het niveau laag blijven en blijven sponsors ook uit.
pi_201643161
Het is een beetje kip en ei verhaal he, mannen wielrennen had zich ook nooit zo kunnen ontwikkelen als er nog steeds maar 500 euro te verdienen was voor de winnaar.
Maar goed, al met al was het een mooie vrouwenkoers vond ik met veel aandacht, en dat is het belangrijkste!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:57:42 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201643229
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal fair. Je kijkt niet voor de afstand, maar voor de inspanning en spektakel. Als dat vergelijkbaar is, mag het prijzengeld best dichter bij elkaar liggen.

Het is ook een beetje een kip-ei verhaal natuurlijk. Als de vrouwen nauwelijks betaald worden, kan slechts een klein deel echt serieus trainen en prof worden. Als maar een klein deel prof is, zal het niveau laag blijven en blijven sponsors ook uit.
Precies. En als je een paar keer de hele wedstrijd uitzend en er kijkt geen hond naar kan je er ook snel weer mee ophouden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201643244
Ze hoeven van mij part ook niet de hele wedstrijd integraal uit te zenden. Je zou het ook op de zelfde dag kunnen doen en de ene keer de mannen eerst starten en de andere keer de vrouwen eerst en op cruciale momenten overschakelen. Zo doen ze toch ook coverage van grote marathons bijvoorbeeld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:05:02 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201643299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hoeven van mij part ook niet de hele wedstrijd integraal uit te zenden. Je zou het ook op de zelfde dag kunnen doen en de ene keer de mannen eerst starten en de andere keer de vrouwen eerst en op cruciale momenten overschakelen. Zo doen ze toch ook coverage van grote marathons bijvoorbeeld.
Hebben ze dat niet eens gedaan? Ik heb zoiets wel eens gezien. Ik vond dat altijd wat suf. Voor mijn gevoel kijk ik dan de ene wedstrijd en de andere wedstrijd komt er dan een beetje zijdelangs bij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201643343
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hebben ze dat niet eens gedaan? Ik heb zoiets wel eens gezien. Ik vond dat altijd wat suf. Voor mijn gevoel kijk ik dan de ene wedstrijd en de andere wedstrijd komt er dan een beetje zijdelangs bij.
Volgens mij bij LBL dit jaar, ik vond het wel mooi. De vrouwen moesten toen alleen wel om 4 uur hun bed uit of zo.. :P

maarja het lastige bij fietskoersen is, je hoeft eigenlijk alleen het eerste uur en het laatste uur te zien voor de spanning, ténzij er net een cruciale move in die tussenliggende uren gemaakt wordt en dat maakt het kijken van die fase juist zo leuk/spannend..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:21:44 #101
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201643479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hebben ze dat niet eens gedaan? Ik heb zoiets wel eens gezien. Ik vond dat altijd wat suf. Voor mijn gevoel kijk ik dan de ene wedstrijd en de andere wedstrijd komt er dan een beetje zijdelangs bij.
AGR deed het ook, dat vond ik altijd wel prima. Lekker pas om 14.30 aan de mannenkoers beginnen, daarvoor gebeurt er toch nooit wat bijzonders.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:53:12 #102
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201643774
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Volgens mij bij LBL dit jaar, ik vond het wel mooi. De vrouwen moesten toen alleen wel om 4 uur hun bed uit of zo.. :P

maarja het lastige bij fietskoersen is, je hoeft eigenlijk alleen het eerste uur en het laatste uur te zien voor de spanning, ténzij er net een cruciale move in die tussenliggende uren gemaakt wordt en dat maakt het kijken van die fase juist zo leuk/spannend..
Het WK en Parijs-Roubaix niet gezien de afgelopen week? :D
pi_201643794
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Het WK en Parijs-Roubaix niet gezien de afgelopen week? :D
Niet alleen de helft van mijn zin quoten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:58:39 #104
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201644485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Niet alleen de helft van mijn zin quoten ;)
Jajaaaa. ^p^
pi_201644646
Ik heb een setje wielen op MP gekocht. Met DTSwiss 240s naven. In mijn geval zijn ze zwart-wit. Maar als je op Google kijkt vind je voornamelijk rode naven. Is er een verschil tussen de twee? Is de één ouder dan de andere? Of verschilt alleen het kleurtje?




Dit zijn disk-naven. De mijne zijn voor velgremmen.
Aldus.
pi_201647854
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:14 schreef Z het volgende:
Ik heb een setje wielen op MP gekocht. Met DTSwiss 240s naven. In mijn geval zijn ze zwart-wit. Maar als je op Google kijkt vind je voornamelijk rode naven. Is er een verschil tussen de twee? Is de één ouder dan de andere? Of verschilt alleen het kleurtje?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit zijn disk-naven. De mijne zijn voor velgremmen.
Dat zijn puur de stickers.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201650908
DTswiss heeft wel enorm veel verschillen in alleen al de 240S naven.
Vakman pur sang
pi_201651115
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
DTswiss heeft wel enorm veel verschillen in alleen al de 240S naven.
Wat veur verschillen dan?
Aldus.
pi_201651144
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:02 schreef Z het volgende:

[..]
Wat veur verschillen dan?
Poah zoek maar in de service manuals van de 240S naven. Dikte, breedte, spaakmethode, discbevestiging, serie verschillen enz.
Vakman pur sang
pi_201653991
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hoeven van mij part ook niet de hele wedstrijd integraal uit te zenden. Je zou het ook op de zelfde dag kunnen doen en de ene keer de mannen eerst starten en de andere keer de vrouwen eerst en op cruciale momenten overschakelen. Zo doen ze toch ook coverage van grote marathons bijvoorbeeld.
Overschakelen tijdens de wedstrijd lijkt me niet fijn. Zeker tijdens zo’n Roubaix gebeurt er zoveel. En dan mis je ook wel een beetje het verhaal van de wedstrijd.
pi_201656233
Hebben jullie tips voor goede wielen op een gravelfiets?
Carbon, laag, breed en toch sterk, zoek ik.
Vakman pur sang
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:03:26 #112
545 dop
:copyright: dop
pi_201657397
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie tips voor goede wielen op een gravelfiets?
Carbon, laag, breed en toch sterk, zoek ik.
Waarom carbon?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201657636
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie tips voor goede wielen op een gravelfiets?
Carbon, laag, breed en toch sterk, zoek ik.
VanSpeyk uit Castricum..
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:21:19 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201668550
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:43:22 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_201673848
Komend jaar marmotte fietsen op 3 juli. Waar kan ik het beste gaan slapen? Boven op de berg of juist in Bourg d’oisans?

Ik denk zelf beter in het dal omdat dat de betere uitvalsbasis is. Maar voor de sfeer wellicht de berg leuker?

Iemand tips?
pi_201673918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:43 schreef Blik het volgende:
Komend jaar marmotte fietsen op 3 juli. Waar kan ik het beste gaan slapen? Boven op de berg of juist in Bourg d’oisans?

Ik denk zelf beter in het dal omdat dat de betere uitvalsbasis is. Maar voor de sfeer wellicht de berg leuker?

Iemand tips?
Ga je alleen de marmotte doen of ook nog wat trainingsritjes? Ik zou altijd in het dal doen, anders eindigt elke rit met een klim. En de sfeer op Alpe d’Huez tja tis een beetje een kermisdorp in de zomer 😆
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:47:26 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201673924
Ik zou zelf in het dal doen, anders is elk ritje een rondje met als toetje de alpe. Of je moet met de auto naar beneden rijden voor je een ander rondje doen.

Als je echt alleen voor de marmotte heengaat is bovenop denk ik weer wat relaxter. Want dan kan je na de finish zo je hotelkamer in fietsen en op bed in slaap vallen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:18:34 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_201674466
Idee is wel om er een week te zitten en inderdaad wat ritjes ter voorbereiding te doen. Om die reden zou het dal ook mijn voorkeur hebben.

Vrienden van mij denken echter dat het na het event heel gezellig is bovenop de berg en dat daarom het beter is om boven te slapen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:24:28 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201674562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:18 schreef Blik het volgende:
Idee is wel om er een week te zitten en inderdaad wat ritjes ter voorbereiding te doen. Om die reden zou het dal ook mijn voorkeur hebben.

Vrienden van mij denken echter dat het na het event heel gezellig is bovenop de berg en dat daarom het beter is om boven te slapen.
Wat wil je na de marmotte nog doen dan? Denken ze dat ze tot diep in de nachten kunnen feesten?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201674753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:18 schreef Blik het volgende:
Idee is wel om er een week te zitten en inderdaad wat ritjes ter voorbereiding te doen. Om die reden zou het dal ook mijn voorkeur hebben.

Vrienden van mij denken echter dat het na het event heel gezellig is bovenop de berg en dat daarom het beter is om boven te slapen.
Dat gaat je na een goede marmotte zwaar tegen vallen. Meesten liggen na de marmotte en 2 biertjes al snel te slapen. Zou mooi beneden gaan zitten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:38:51 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_201674821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat wil je na de marmotte nog doen dan? Denken ze dat ze tot diep in de nachten kunnen feesten?
1 is sowieso een halfgod die met een beetje training al begin van de middag binnen gaat zijn, dus ik denk dat die met het oog daarop liever boven slaapt om alles bij de hand te hebben na de finish
pi_201675360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:38 schreef Blik het volgende:

[..]
1 is sowieso een halfgod die met een beetje training al begin van de middag binnen gaat zijn, dus ik denk dat die met het oog daarop liever boven slaapt om alles bij de hand te hebben na de finish
Eerste paar dagen in het dal, daarna boven nog een optie?
sig verwijderd door FA
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:21:04 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_201675414
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:17 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Eerste paar dagen in het dal, daarna boven nog een optie?
Lijkt me vrij irritant om halverwege alles in te moeten pakken en te gaan verplaatsen. Maar het kan een optie zijn
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:21:19 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_201675419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:34 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat gaat je na een goede marmotte zwaar tegen vallen. Meesten liggen na de marmotte en 2 biertjes al snel te slapen. Zou mooi beneden gaan zitten.
Lijkt mij ook om eerlijk te zijn
pi_201677566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:43 schreef Blik het volgende:
Komend jaar marmotte fietsen op 3 juli. Waar kan ik het beste gaan slapen? Boven op de berg of juist in Bourg d’oisans?

Ik denk zelf beter in het dal omdat dat de betere uitvalsbasis is. Maar voor de sfeer wellicht de berg leuker?

Iemand tips?
Bovenop de berg, alvast trainen en hematocriet opkrikken :P

Wel op de dag zelf zorgen dat je met een auto terug kan, als je plek in de bergen niet de Alpe d'Huez zelf is... Je wil niet nog een berg op moeten (maar de finish is in Alpe d'Huez dus die moet je dan toch op)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201677643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:18 schreef Blik het volgende:
Idee is wel om er een week te zitten en inderdaad wat ritjes ter voorbereiding te doen. Om die reden zou het dal ook mijn voorkeur hebben.

Vrienden van mij denken echter dat het na het event heel gezellig is bovenop de berg en dat daarom het beter is om boven te slapen.
En hoe kom je boven als je buiten de tijdslimiet bent en je niet naar boven mag fietsen?
pi_201678203
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
En hoe kom je boven als je buiten de tijdslimiet bent en je niet naar boven mag fietsen?
Dat zal vast niet de gehele avond gelden, na het opruimen is de weg weer vrij.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:01:50 #128
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201678979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:43 schreef Blik het volgende:
Komend jaar marmotte fietsen op 3 juli. Waar kan ik het beste gaan slapen? Boven op de berg of juist in Bourg d’oisans?

Ik denk zelf beter in het dal omdat dat de betere uitvalsbasis is. Maar voor de sfeer wellicht de berg leuker?

Iemand tips?
Gaaf! Ik heb ook het idee om voor zoiets te gaan. Ben alleen bang dat het me té veel trainingsuren gaat kosten. Ik kom dit jaar uit op 5000km, maar voor een Marmotte heb ik het idee dat ik een stapje extra moet zetten.

Heb je al specifieke training(en) in gedachten?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:19:08 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_201679165
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 06:50 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dat zal vast niet de gehele avond gelden, na het opruimen is de weg weer vrij.
Kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om om 8u nog naar boven te fietsen, terwijl je al steenkapot zit. Terwijl afdalen na de finish na het sfeerproeven natuurlijk een makkie is
pi_201679189
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Gaaf! Ik heb ook het idee om voor zoiets te gaan. Ben alleen bang dat het me té veel trainingsuren gaat kosten. Ik kom dit jaar uit op 5000km, maar voor een Marmotte heb ik het idee dat ik een stapje extra moet zetten.

Heb je al specifieke training(en) in gedachten?
Volgens mij is het vooral belangrijk om een paar keer een weekendje Limburg/Eifel en liefst ook een trainingsweekje ergens in de bergen te doen om het klimmen te trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201679227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:19 schreef Blik het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om om 8u nog naar boven te fietsen, terwijl je al steenkapot zit. Terwijl afdalen na de finish na het sfeerproeven natuurlijk een makkie is
Ik weet sowieso niet hoeveel energie je na die rit nog hebt voor sfeer, ik wilde na mijn do it yourself marmotton rit alleen maar hersenloos op een stoel hangen 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:25:17 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_201679291
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Gaaf! Ik heb ook het idee om voor zoiets te gaan. Ben alleen bang dat het me té veel trainingsuren gaat kosten. Ik kom dit jaar uit op 5000km, maar voor een Marmotte heb ik het idee dat ik een stapje extra moet zetten.

Heb je al specifieke training(en) in gedachten?
Ik ben ook bang dat het me heel veel training gaat kosten. Met 3 kids thuis best een uitdaging, qua werk is het bij mij wel wat rustiger in de periode januari - juni, dat scheelt enigszins.

Nog niet echt nagedacht over training, maar heb begin 2020 ook getraint voor de Marmotte, die ging toen door corona niet door. Maar toen ben ik in de winter begonnen met rustige duur en krachttraining en ging ik in voorjaar over naar 2 trainingsblokken van volgens mij 8 weken om bepaalde intensiteit op te bouwen. Heb toen ook een specifiek boek gekocht over training (Cyclist training bible, van Joe Friel)
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:36:59 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201679433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:19 schreef Blik het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om om 8u nog naar boven te fietsen, terwijl je al steenkapot zit. Terwijl afdalen na de finish na het sfeerproeven natuurlijk een makkie is
Nou als jij te laat bent voor de alpe en je moet in het dal een paar uur wachten voordat je naar boven mag is het denk ik beter voor je lijf om een taxi te bellen dan nog eens naar boven rijden. ;)

Maar stel dat dat gebeurt, hoe kut is het dan als je daar beneden staat en nog niet omhoog kan? Dan sta je helemaal kapot in je vieze kleren te wachten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:37:44 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201679438
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Gaaf! Ik heb ook het idee om voor zoiets te gaan. Ben alleen bang dat het me té veel trainingsuren gaat kosten. Ik kom dit jaar uit op 5000km, maar voor een Marmotte heb ik het idee dat ik een stapje extra moet zetten.

Heb je al specifieke training(en) in gedachten?
Voor een eenmalig iets kan je toch wel wat extra trainingstijd vrijmaken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:28:16 #135
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201681629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Voor een eenmalig iets kan je toch wel wat extra trainingstijd vrijmaken?
Zeker wel, maar ik ben bang dat mijn huidige niveau nu nog wel te ver af ligt van het niveau dat ik moet halen.

Dat betekent dat ik echt structureel meer moet gaan fietsen. Dus dan ben ik vanaf nu driekwart jaar extra aan het trainen. Dat is wel iets dat ik ook met het thuisfront moet afstemmen. :P

Of zou ik kunnen volstaan met mijn huidige trainingsintensiteit en dan 2 maanden voor zo’n event even een paar stapjes extra?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:29:47 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201681640
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zeker wel, maar ik ben bang dat mijn huidige niveau nu nog wel te ver af ligt van het niveau dat ik moet halen.

Dat betekent dat ik echt structureel meer moet gaan fietsen. Dus dan ben ik vanaf nu driekwart jaar extra aan het trainen. Dat is wel iets dat ik ook met het thuisfront moet afstemmen. :P
Dat moet toch wel mogelijk zijn? Je kan ook kijken hoe je je tijd slimmer kan indelen door woon/werk te rijden, fietsend naar familiebezoek etc etc
quote:
Of zou ik kunnen volstaan met mijn huidige trainingsintensiteit en dan 2 maanden voor zo’n event even een paar stapjes extra?
Geen idee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:34:49 #137
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201681685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:25 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik ben ook bang dat het me heel veel training gaat kosten. Met 3 kids thuis best een uitdaging, qua werk is het bij mij wel wat rustiger in de periode januari - juni, dat scheelt enigszins.

Nog niet echt nagedacht over training, maar heb begin 2020 ook getraint voor de Marmotte, die ging toen door corona niet door. Maar toen ben ik in de winter begonnen met rustige duur en krachttraining en ging ik in voorjaar over naar 2 trainingsblokken van volgens mij 8 weken om bepaalde intensiteit op te bouwen. Heb toen ook een specifiek boek gekocht over training (Cyclist training bible, van Joe Friel)
Precies, die balans tussen je gezin met kleine kinderen, werk, sociaal leven en (extra) trainen is wel een puzzel.

Qua training is de podcast ‘Beter Worden’ ook een aanrader. Je moet wel houden van het duo LtD en Bolt, maar ik vind het echt enorm leerzaam.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:59:18 #138
130803 Gripper
Get a grip
pi_201681876
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zeker wel, maar ik ben bang dat mijn huidige niveau nu nog wel te ver af ligt van het niveau dat ik moet halen.

Dat betekent dat ik echt structureel meer moet gaan fietsen. Dus dan ben ik vanaf nu driekwart jaar extra aan het trainen. Dat is wel iets dat ik ook met het thuisfront moet afstemmen. :P

Of zou ik kunnen volstaan met mijn huidige trainingsintensiteit en dan 2 maanden voor zo’n event even een paar stapjes extra?
Wat weeg je, en kan je een beetje klimmen? vind je klimmen leuk, of zie je er als de spreekwoordelijke berg tegenop ?
Want de Marmotte is een hooggebergte cyclo die bestaat uit een klim van 2 uur, een klim van 3 uur, en een klim van 1(+) uur.
Met 5000 km in de benen -die je dan in 2022 moet maken tussen 1 januari en D-day- heb je al een heel redelijke basis. De rest is wilskracht.
En het maakt natuurlijk ook nog uit of je in je eerste deelname meteen voor goud gaat, of m alleen maar wilt uitrijden.

Ik zou proberen om in die 2 maanden voor juli zoveel mogelijk dingen te doen die lijken op klimmen in de Alpen. Dus een paar weekends in Limburg / Ardennen / Vogezen. Een vrij klassieke team fok! voorbereiding die o.a. patroon, kaasplankje, oksel en ik in 2013 deden was AGR (April) Klimclassic (Mei) en trois ballons (juni)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_201682689
Zwift/slimme indoortrainers is ook wel een uitkomst voor het trainen voor zo'n evenement, dan kan je in de winter gewoon elke week 1x een uur klimmen (of langer), zonder enige bijkomende tijd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201683180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:19 schreef Blik het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om om 8u nog naar boven te fietsen, terwijl je al steenkapot zit. Terwijl afdalen na de finish na het sfeerproeven natuurlijk een makkie is
Nog een reden om niet boven te gaan zitten is dat je echt niet in de kou om 6u wil afdalen naar Boerg Dwan Son. Je moet dan al een regenjasje ofzo aan doen en dan zit je daar weer de hele dag mee...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201684274
Het advies van FOK! is dus duidelijk: niet op de berg overnachten. ^O^
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:15:11 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_201684626
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Nog een reden om niet boven te gaan zitten is dat je echt niet in de kou om 6u wil afdalen naar Boerg Dwan Son. Je moet dan al een regenjasje ofzo aan doen en dan zit je daar weer de hele dag mee...
Die kans is toch wel groot dat je een jack meeneemt. Die afdaling van galibier naar bourg lijkt me geen pretje zonder jack om de wind te breken
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:25:40 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201684746
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 19:15 schreef Blik het volgende:

[..]
Die kans is toch wel groot dat je een jack meeneemt. Die afdaling van galibier naar bourg lijkt me geen pretje zonder jack om de wind te breken
Zou zelf een gilet doen, tenzij het wat minder warm weer is. Anders heb je zo'n groot ding in je zak zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201688096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 19:15 schreef Blik het volgende:

[..]
Die kans is toch wel groot dat je een jack meeneemt. Die afdaling van galibier naar bourg lijkt me geen pretje zonder jack om de wind te breken
Tijdens Marmotte in de zomer destijds had ik die echt niet nodig.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201708197
Wil op de BMC de Apex groep verkopen en naar 1x12 electrisch.
Iemand tips welke groep te pakken? :*
Vakman pur sang
  zondag 10 oktober 2021 @ 21:30:46 #146
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201710051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:59 schreef Gripper het volgende:

[..]
Wat weeg je, en kan je een beetje klimmen? vind je klimmen leuk, of zie je er als de spreekwoordelijke berg tegenop ?
Want de Marmotte is een hooggebergte cyclo die bestaat uit een klim van 2 uur, een klim van 3 uur, en een klim van 1(+) uur.
Met 5000 km in de benen -die je dan in 2022 moet maken tussen 1 januari en D-day- heb je al een heel redelijke basis. De rest is wilskracht.
En het maakt natuurlijk ook nog uit of je in je eerste deelname meteen voor goud gaat, of m alleen maar wilt uitrijden.

Ik zou proberen om in die 2 maanden voor juli zoveel mogelijk dingen te doen die lijken op klimmen in de Alpen. Dus een paar weekends in Limburg / Ardennen / Vogezen. Een vrij klassieke team fok! voorbereiding die o.a. patroon, kaasplankje, oksel en ik in 2013 deden was AGR (April) Klimclassic (Mei) en trois ballons (juni)
Ik weeg ongeveer 83-84 gok ik. Niet het meest ideale gewicht voor een klimmer, maar met 1.85m kan ik nog wel wat kilo’s kwijtraken als het moet. Ik zou mezelf dan ook echt geen goeie klimmer willen noemen. Vooral de steile klimmen ben ik niet heel erg fan van, maar de Marmotten heeft volgens mij vooral heel veel lange klimmen met gemiddeld 7-8%. Dat kan ik wel aan.

Eind deze maand trouwens een inspanningstest waarbij ook m’n FTP wordt bepaald. Ik zal eens vragen aan de mensen daar of ze mij in staat achten om de Marmotte in 2022 te fietsen.

De Klimklassic heb ik trouwens in 2011 eens gefietst (destijds de Steven Rooks Classic dacht ik). Ik was toen net begonnen met fietsen en had me voor de 160km ingeschreven. Op een gegeven moment had ik kramp in beide benen en kwam de ‘bezemwagen’ naast me rijden met de boodschap dat ik allerlaatste reed van de 5.000? deelnemers. _O- :@
pi_201711414
Onderschat de klimmen in de Marmotte niet hoor. Zitten veel steile stukken tussen.

Verder denk ik idd vooral veel uren maken en ook lange trainingen doen.
pi_201712880
Alles is uitverkocht hè?
Heb nu een groep samengesteld met de nieuwe Sram xplr (gravel) onderdelen maar alleen de shifter Force Etap disc is nergens te krijgen
Vakman pur sang
pi_201713752
Ik was afgelopen weekend in de Ardennen. Fantastisch weer, fantastisch gefietst. Ik had daarvoor op marktplaats een, zo goed als nieuw, aluminium wielsetje gekocht (FF F2a (ik denk uit 2015)) want carbon + velgremmen, dat remt voor geen meter (vooral als het nat is). Die wielen reden en remden echt fantastisch. Ik had volledige controle en geen angst bij het dalen. Met carbon wielen moet ik altijd goed anticiperen en op tijd remmen en heb ik altijd het idee dat ik heel voorzichtig moet zijn. Dat deed me denken: wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van carbon wielen? Vooral ook omdat ze zo enorm veel duurder zijn dan aluminium wielen. Persoonlijk vind carbon wielen veel mooier (niet te hoog), maar veel meer voordelen (voor mij) kan ik eigenlijk niet noemen. Voor de aero-voordelen moet je hard fietsen, dat doe ik regelmatig, maar vaker niet dan wel. Wonderlijk toch.
Aldus.
pi_201756286
Ik heb sinds kort een smart trainer (Elite Suito T) en ik vroeg me af of het normaal is dat ik elke keer bij het wisselen tussen de trainer en het gewone achterwiel de derailleur een beetje opnieuw moet afstellen. Ik had gehoopt dat het redelijk hetzelfde zou zijn. Sowieso irritant om te moeten wisselen. Toch maar een dedicated tweedehands fietsje kopen dan voor de trainer misschien?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201756362
Dan zou ik eerder de smart trainer inruilen voor eentje waar je zonder achterwiel in kan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201779309
Ik ben waarschijnlijk weer debiel bezig, maar ik krijg het boutje van mijn pulley wieltje niet vast;





Zonder wieltje draait ie prima vast, doe ik dit ertussen, pakt het boutje niet meer ;(

En ja, moet de tuin doen en fiets poetsen :P
pi_201779606
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:32 schreef Leonos het volgende:
Ik ben waarschijnlijk weer debiel bezig, maar ik krijg het boutje van mijn pulley wieltje niet vast;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zonder wieltje draait ie prima vast, doe ik dit ertussen, pakt het boutje niet meer ;(

En ja, moet de tuin doen en fiets poetsen :P
Denk dat je een verkeerd wieltje heb die te dik is.
Vakman pur sang
pi_201779787
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Denk dat je een verkeerd wieltje heb die te dik is.
Meh, 105, 11 speed, kan niet missen denk.
pi_201780387
Dat zilver ringetje rechts van wieltje steekt erg ver uit.. Dat hoort niet.. Daar zit ergens je dit gok ik
everyone's a critic...
even you ! !
pi_201781329
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:56 schreef the_critic het volgende:
Dat zilver ringetje rechts van wieltje steekt erg ver uit.. Dat hoort niet.. Daar zit ergens je dit gok ik
Meh, lijkt het ook niet te zijn.
Lijkt wel of het begin van het schroefdraad van het boutje of plaatje stuk is ;(
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:19:19 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201781630
Kan je niet even met de schuifmaat je ouwe en nieuwe opmeten en vergelijken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201781959
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:58 schreef Leonos het volgende:

[..]
Meh, lijkt het ook niet te zijn.
Lijkt wel of het begin van het schroefdraad van het boutje of plaatje stuk is ;(
Je stuurt een onduidelijke foto en stelt vragen, dan krijg je antwoorden en weet het zelf allemaal beter?
Vakman pur sang
pi_201782922
Je hebt het oude wieltje nog neem ik aan? Zet dat terug en kijk eens even hoe dat zit.

Vervolgens probeer je de verschillen te zoeken.
pi_201785684
Ik ben sinds juni aan het fietsen. Heb een gravelbike, Ridley Kanzo A. Ben er erg tevreden mee. Ik rijd voornamelijk woon-werk sinds kort, in het weekend ritjes van zo'n 60-100km, ben een weekje wezen bike-packen door NL-BE-LX-DE en af toe pak ik een echt gravel-rondje.

Omdat het de laatste weken wat minder soepel klonk, heb ik vandaag maar wat spare parts ingeslagen inclusief de nodige tools om het e.e.a. te kunnen vervangen. Ook een ketting, tang, slijtagemeter, kettingpons. Direct de slijtage maar even gecheckt en dat ding ging er helemaal in, vrij ruim ook. Ik dacht eerst dat ik wat fout deed, maar het lijkt te kloppen. :X

Hoe slecht zou dit zijn? Ik heb volgens Strava 3000km gereden. Ben iets later met Strava gestart dan met fietsen en heb ook nog wel eens een ritje gemist, dus ik zal tussen de 3000 - 4000km hebben gefietst. Verder netjes elke 200-300km de ketting schoongemaakt en regelmatig volledig ontvet, laten drogen en opnieuw ingevet. De ketting was zichtbaar langer. Over de hele lengte meer dan een halve schakel. Zou ik hiermee al veel schade aan de cassette of ringen hebben veroorzaakt? :{
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:31:48 #161
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201786146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben sinds juni aan het fietsen. Heb een gravelbike, Ridley Kanzo A. Ben er erg tevreden mee. Ik rijd voornamelijk woon-werk sinds kort, in het weekend ritjes van zo'n 60-100km, ben een weekje wezen bike-packen door NL-BE-LX-DE en af toe pak ik een echt gravel-rondje.

Omdat het de laatste weken wat minder soepel klonk, heb ik vandaag maar wat spare parts ingeslagen inclusief de nodige tools om het e.e.a. te kunnen vervangen. Ook een ketting, tang, slijtagemeter, kettingpons. Direct de slijtage maar even gecheckt en dat ding ging er helemaal in, vrij ruim ook. Ik dacht eerst dat ik wat fout deed, maar het lijkt te kloppen. :X

Hoe slecht zou dit zijn? Ik heb volgens Strava 3000km gereden. Ben iets later met Strava gestart dan met fietsen en heb ook nog wel eens een ritje gemist, dus ik zal tussen de 3000 - 4000km hebben gefietst. Verder netjes elke 200-300km de ketting schoongemaakt en regelmatig volledig ontvet, laten drogen en opnieuw ingevet. De ketting was zichtbaar langer. Over de hele lengte meer dan een halve schakel. Zou ik hiermee al veel schade aan de cassette of ringen hebben veroorzaakt? :{
Neuh, maar ik zou hem nu wel vervangen. Zorg dat wanneer je de volgende keer besteld je ook een extra cassette meebesteld. Mocht die dan versleten zijn (dat merk je doordat de ketting overslaat) kan je die meteen vervangen en hoef je niet te wachten op de postbode.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201786279
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Neuh, maar ik zou hem nu wel vervangen. Zorg dat wanneer je de volgende keer besteld je ook een extra cassette meebesteld. Mocht die dan versleten zijn (dat merk je doordat de ketting overslaat) kan je die meteen vervangen en hoef je niet te wachten op de postbode.
Uiteraard direct vervangen. Ik zal binnenkort nog wel een ketting bestellen als spare, misschien dan inderdaad ook maar een cassette voor de zekerheid er bij.

Valt me wel tegen hoe hard dat allemaal slijt. Op deze manier gaan er 3 kettingen en een cassette door heen per jaar. Misschien moet ik wat vaker terugschakelen en niet te lomp op kracht blijven doortrappen bij een bruggetje of na een bocht. :P
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:38:41 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201786305
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:37 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Uiteraard direct vervangen. Ik zal binnenkort nog wel een ketting bestellen als spare, misschien dan inderdaad ook maar een cassette voor de zekerheid er bij.

Valt me wel tegen hoe hard dat allemaal slijt. Op deze manier gaan er 3 kettingen en een cassette door heen per jaar. Misschien moet ik wat vaker terugschakelen en niet te lomp op kracht blijven doortrappen bij een bruggetje of na een bocht. :P
Daar zal het niet aan liggen. Maar schakelen is sowieso wel handig. En dan eerder voor je gewrichten dan je materiaal.

En met gravel en bikepacking gaat het toch wat harder (maar niet heel veel harder) dan op een racefiets die alleen maar in de zon fietst.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201786306
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben sinds juni aan het fietsen. Heb een gravelbike, Ridley Kanzo A. Ben er erg tevreden mee. Ik rijd voornamelijk woon-werk sinds kort, in het weekend ritjes van zo'n 60-100km, ben een weekje wezen bike-packen door NL-BE-LX-DE en af toe pak ik een echt gravel-rondje.

Omdat het de laatste weken wat minder soepel klonk, heb ik vandaag maar wat spare parts ingeslagen inclusief de nodige tools om het e.e.a. te kunnen vervangen. Ook een ketting, tang, slijtagemeter, kettingpons. Direct de slijtage maar even gecheckt en dat ding ging er helemaal in, vrij ruim ook. Ik dacht eerst dat ik wat fout deed, maar het lijkt te kloppen. :X

Hoe slecht zou dit zijn? Ik heb volgens Strava 3000km gereden. Ben iets later met Strava gestart dan met fietsen en heb ook nog wel eens een ritje gemist, dus ik zal tussen de 3000 - 4000km hebben gefietst. Verder netjes elke 200-300km de ketting schoongemaakt en regelmatig volledig ontvet, laten drogen en opnieuw ingevet. De ketting was zichtbaar langer. Over de hele lengte meer dan een halve schakel. Zou ik hiermee al veel schade aan de cassette of ringen hebben veroorzaakt? :{
Ligt een beetje aan de omstandigheden maar 4000km kan behoorlijk normaal zijn voor een wissel.
Zou ketting en cassette wisselen tegelijk nu.

Heb met barre omstandigheden ook wel eens met 500km moeten wisselen.
Vakman pur sang
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:41:52 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201786380
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ligt een beetje aan de omstandigheden maar 4000km kan behoorlijk normaal zijn voor een wissel.
Zou ketting en cassette wisselen tegelijk nu.

Heb met barre omstandigheden ook wel eens met 500km moeten wisselen.
Zo snel verslijt je cassette niet hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201787909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Daar zal het niet aan liggen. Maar schakelen is sowieso wel handig. En dan eerder voor je gewrichten dan je materiaal.

En met gravel en bikepacking gaat het toch wat harder (maar niet heel veel harder) dan op een racefiets die alleen maar in de zon fietst.
Vind het altijd wel mooi om met 35kmh aan te komen, bovenop de brug met 32 door te trappen in dezelfde versnelling en dan aan de andere kant onderaan de 45-50 aan te tikken. :P

Het zal met gravel en bikepacking zeker wat harder gaan, en de laatste weken woon-werk ook wel, want er zaten wel wat natte dagen tussen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ligt een beetje aan de omstandigheden maar 4000km kan behoorlijk normaal zijn voor een wissel.
Zou ketting en cassette wisselen tegelijk nu.

Heb met barre omstandigheden ook wel eens met 500km moeten wisselen.
Net even geprobeerd en het voelt gewoon weer heel soepel, dus nu cassette wisselen lijkt me overbodig? Als de cassette toch wat meer slijtage zou hebben dan normaal, dan lijkt me het enige risico dat de nieuwe ketting ook weer harder slijt? Dat durf ik dan nog wel even aan. Mocht het weer heel hard gaan, dan kan ik de volgende keer wel beiden vervangen. Een ketting die wat eerder versleten is, is qua kosten nog wel te overzien.

Met 500km wisselen (alleen ketting neem ik aan?) is wel erg snel. Dan rijdt je zeker alleen Parijs - Roubaix zonder tussentijds schoon te maken of wat? :P
pi_201788020
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 21:39 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Vind het altijd wel mooi om met 35kmh aan te komen, bovenop de brug met 32 door te trappen in dezelfde versnelling en dan aan de andere kant onderaan de 45-50 aan te tikken. :P

Het zal met gravel en bikepacking zeker wat harder gaan, en de laatste weken woon-werk ook wel, want er zaten wel wat natte dagen tussen.
[..]
Net even geprobeerd en het voelt gewoon weer heel soepel, dus nu cassette wisselen lijkt me overbodig? Als de cassette toch wat meer slijtage zou hebben dan normaal, dan lijkt me het enige risico dat de nieuwe ketting ook weer harder slijt? Dat durf ik dan nog wel even aan. Mocht het weer heel hard gaan, dan kan ik de volgende keer wel beiden vervangen. Een ketting die wat eerder versleten is, is qua kosten nog wel te overzien.

Met 500km wisselen (alleen ketting neem ik aan?) is wel erg snel. Dan rijdt je zeker alleen Parijs - Roubaix zonder tussentijds schoon te maken of wat? :P
Dat was na een Ardennen marathon met regen. :P
Vakman pur sang
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:50:22 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201788257
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 21:39 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Vind het altijd wel mooi om met 35kmh aan te komen, bovenop de brug met 32 door te trappen in dezelfde versnelling en dan aan de andere kant onderaan de 45-50 aan te tikken. :P
Daar is niets mis mee. Maar ik ken een jongen die net begonnen is met fietsen en het komt niet bij hem op om te schakelen. Je hoeft ook niet met elke tempowisseling en bij elk bochtje (meteen) te schakelen, maar deze kreeg het voor elkaar om gewoon niet te schakelen tenzij ik wat tegen 'm zei. Die zou anders met een cadans van 20 rondrijden als hij na een stukje voor de wind tegenwind krijgt. :')
quote:
Het zal met gravel en bikepacking zeker wat harder gaan, en de laatste weken woon-werk ook wel, want er zaten wel wat natte dagen tussen.

Naja het is ook niet van suikerkoek gemaakt. Maar het slijt nou eenmaal. En 3 tot 4K is een prima gemiddelde afstand voor een ketting.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201790097
Zeker wanneer je ook in natte/vieze omstandigheden hebt gefietst. Maar als de slijtagemeter er helemaal in paste, dan kun je er wel van uitgaan dat de cassette ook op is hoor.
pi_201799116
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 22:54 schreef Tommeke het volgende:
Zeker wanneer je ook in natte/vieze omstandigheden hebt gefietst. Maar als de slijtagemeter er helemaal in paste, dan kun je er wel van uitgaan dat de cassette ook op is hoor.
Ben bang dat je gelijk hebt. ;(

Net een rondje gefietst. Hij schakelt weer prima, maar vlak na de shifts rond de drie meestgebruikte gears, skipt ie een paar keer. Heb maar een km gefietst en toen weer direct gestopt.

Wat zou het beste zijn? Nu niet fietsen en direct cassette vervangen. Wat moet ik met de chain ring vooraan? Ketting is niet na 1 km gelijk ook verneukt mag ik hopen.

Of zou ik toch gewoon kunnen fietsen, deze casette, ketting en chain rings als verloren beschouwen en er de winter mee door proberen te komen? Zou het na verloop van tijd weer een beetje gaan settlen en toch weer iets soepeler lopen of ben ik dan echt stom bezig?
pi_201799153
Dat fietsen is wel een gruwelijk dure hobby. Misschien toch maar meer gaan hardlopen. :') :'(
pi_201799566
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:14 schreef Schuifpui het volgende:
Dat fietsen is wel een gruwelijk dure hobby. Misschien toch maar meer gaan hardlopen. :') :'(
Onderhoud hoort er nu eenmaal bij.
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:06:44 #173
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201800137
Ik zou vlak voor de winter geen nieuwe ketting en cassette nemen. Of je moet heel veel gaan fietsen, maar anders zou ik lekker proberen door te fietsen.

Ik moet wel zeggen dat ik niet een fietser ben die heel goed z’n fiets onderhoudt. :P
pi_201800582
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:11 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ben bang dat je gelijk hebt. ;(

Net een rondje gefietst. Hij schakelt weer prima, maar vlak na de shifts rond de drie meestgebruikte gears, skipt ie een paar keer. Heb maar een km gefietst en toen weer direct gestopt.

Wat zou het beste zijn? Nu niet fietsen en direct cassette vervangen. Wat moet ik met de chain ring vooraan? Ketting is niet na 1 km gelijk ook verneukt mag ik hopen.

Of zou ik toch gewoon kunnen fietsen, deze casette, ketting en chain rings als verloren beschouwen en er de winter mee door proberen te komen? Zou het na verloop van tijd weer een beetje gaan settlen en toch weer iets soepeler lopen of ben ik dan echt stom bezig?
Gewoon nieuwe cassette nemen.
Als de ketting meter al aangeeft dat ie zo ruim is altijd ketting + cassette wisselen. Voorbladen gaan nog wel goed.

Als je hierna nou met 2 kettingen rijdt doe je wel 10000 km met een cassette.
Tevens moet je smeren na elke rit, dat deed je ook niet.
Vakman pur sang
pi_201801124
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik zou vlak voor de winter geen nieuwe ketting en cassette nemen. Of je moet heel veel gaan fietsen, maar anders zou ik lekker proberen door te fietsen.
Rijdt ongeveer 800km/maand aan woon-werk, dus nog 5 maanden doorrijden is wel een hoop. Zoals hij nu is, is er ook niet echt mee te fietsen. Op een wat hogere kracht blijft hij skippen.

Ik kan niet echt zien wat er op de cassette gebeurt, aangezien het vrij snel gaat. Hij blijft in ieder geval in dezelfde versnelling, dus het lijkt bijna alsof de ketting dan volledig rond het tandwiel slipt en een schakel opschuift. Is dat wat er nu gebeurt? Dit lijkt me niet nog weg te tunen met de derailleur. Ik zie geen zichtbare slijtage aan de tanden. Het is zeker niet dat ze helemaal rond zijn of zoiets. In stilstand wat kracht opzetten geeft geen effect. Bij filmpjes met een volledig versleten cassette zie je dat de ketting een soort van over het tandwiel klimt met kracht in stilstand, dat zie je bij mij nauwelijks.

quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gewoon nieuwe cassette nemen.
Als de ketting meter al aangeeft dat ie zo ruim is altijd ketting + cassette wisselen. Voorbladen gaan nog wel goed.

Als je hierna nou met 2 kettingen rijdt doe je wel 10000 km met een cassette.
Tevens moet je smeren na elke rit, dat deed je ook niet.
Smeren na elke rit vind ik wel veel. Leuk als je een ritje per week in het weekend maakt, maar twee keer per dag woon-werk? Ik veeg het wel schoon als het nat en vies is en elke week tot elke twee weken opnieuw vetten en dan om de keer ook (dus elke 3-4 weken) ontvetten, helemaal schoonmaken en weer opnieuw invetten.
pi_201802071
Had je de ketting al vervangen? Wat je nu ziet is dat hij overslaat op de meest gebruikte tandwielen achter waarschijnlijk. Dat komt omdat die tandjes zijn ingesleten op de oude (versleten) ketting.

De cassette (en in iets later stadium ook het voorblad) slijten altijd door het slijten van de ketting, niet andersom. Als ik jou was zou ik de cassette ook vervangen. Je hebt er nu toch niks meer aan. Met een beetje mazzel is je kettingblad voor nog goed.

Ik had deze zomer precies hetzelfde. Te lang doorgereden. Kostte me een cassette en een voorblad. De nieuwe ketting liep echt lawaaierig op het voorblad en omdat een voorblad ook niet zo mega duur is, heb ik die ook vervangen.

Het enige wat je kunt doen om dit te voorkomen is slijtage blijven monitoren en je ketting ruim op tijd vervangen.
pi_201802741
Ik zou je oude ketting terugzetten en nu de winter de boel helemaal oprijden. Is toch al versleten. Dan in voorjaar nieuwe ketting en cassette.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201803965
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:04 schreef Schuifpui >:O het volgende:

[..]
Rijdt ongeveer 800km/maand aan woon-werk, dus nog 5 maanden doorrijden is wel een hoop. Zoals hij nu is, is er ook niet echt mee te fietsen. Op een wat hogere kracht blijft hij skippen.

Smeren na elke rit vind ik wel veel. Leuk als je een ritje per week in het weekend maakt, maar twee keer per dag woon-werk? Ik veeg het wel schoon als het nat en vies is en elke week tot elke twee weken opnieuw vetten en dan om de keer ook (dus elke 3-4 weken) ontvetten, helemaal schoonmaken en weer opnieuw invetten.
Sinds er Squirt is kan ik veeeeel langer met een ketting. Dat hoef je nl niet te ontvetten voor je smeert (misschien eens per 10x)
Even doekje erlangs en weer Squirt opbrengen elke 2 ritten en je zult zien dat je veel langer doorrijdt en het spettert niet en geeft geen vuil.
Vakman pur sang
pi_201804906
@Schuifpui inderdaad wat patroon zegt.. Oude spul erop en op rijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_201806701
Nadeel dat je bladen wel sneller slijten.
Keuzes keuzes, ik zou er nieuwe cassette opzetten en voortaan vaker meten.
(Ik heb zo ook wel eens cassette te snel afgeschreven bij gravelbike omdat ketting al na 1000km ruim op was, tooltje viel er te makkelijk in zegmaar )
pi_201807126
Ingeschreven voor de Marmotte :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201809240
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ingeschreven voor de Marmotte :D
En, neem je in het dal een hotel of op een berg?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201825147
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:43 schreef the_critic het volgende:
@:schuifpui inderdaad wat patroon zegt.. Oude spul erop en op rijden..
Dit ga ik waarschijnlijk doen. Gewoon alles in de winter helemaal oprijden, wat extra schakels / quick links mee en hopen dat alles het volhoud tot maart of zo.

Net alles gedemonteerd en geconstateerd dat het er wel zichtbare slijtage is op de cassette. Op het slechtste tandwiel zijn de slechtste tanden een kleine millimeter smaller dan op de nieuwe cassette. Verder zie je dat het metaal een soort van uitgesmeerd is tegen de tanden op. Klinkt heel dramatisch, maar je moet wel goed kijken om het te zien. Het is ook weer niet zo dat er alleen maar stompjes over zijn.

Helaas zie ik hetzelfde ook op het voorblad. ;(

Hieronder wat foto's van het slechtste tandwiel, wat is jullie oordeel?

Nieuw onder, oud boven. Je kan zien dat de tanden iets smaller zijn, foto laat het erger lijken dan het is:


Oud en nieuw naast elkaar:


De tandjes waar je ziet dat het metaal een beetje "uitgesmeerd" is:
pi_201825250
Overigens vond ik die lockring van die casette extreem loszitten. Ik heb het idee dat ik hem zonder die tool met een stukje ketting (heeft dat een naam? :P) ook nog wel los had gekregen. :D :{
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:53:15 #185
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_201825374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
Overigens vond ik die lockring van die casette extreem loszitten. Ik heb het idee dat ik hem zonder die tool met een stukje ketting (heeft dat een naam? :P) ook nog wel los had gekregen. :D :{
Kettingzweep.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:28:08 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_201825792
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ingeschreven voor de Marmotte :D
Ik ook :D

(Huis in het dal geboekt vandaag)
  FOK!fotograaf vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:22:20 #187
73911 ultra_ivo
pi_201867326
Voor de Marmotte kun je natuurlijk ook een wat alternatiever trainingsplan door in de winter duur te kweken met een aantal 200km brevetten (dan is je lichaam gelijk gewend aan de afstand) en dan in het voorjaar er snelheid & klimmen bij te doen.
pi_201869891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor de Marmotte kun je natuurlijk ook een wat alternatiever trainingsplan door in de winter duur te kweken met een aantal 200km brevetten (dan is je lichaam gelijk gewend aan de afstand) en dan in het voorjaar er snelheid & klimmen bij te doen.
Dat noem ik eerder een klassieke aanpak dan alternatieve. Eerst hoog volume laag intensiteit en daarna steeds meer intensiteit richting het doel en het volume wat terug.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:11:15 #189
73911 ultra_ivo
pi_201870353
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:08 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat noem ik eerder een klassieke aanpak dan alternatieve. Eerst hoog volume laag intensiteit en daarna steeds meer intensiteit richting het doel en het volume wat terug.
Alleen zijn georganiseerde ritten van 200km in de winter iets nieuws ;).
pi_201872634
Sinds november 2016 heb ik elke week minimaal twee keer gefietst (gemiddeld). Nooit een week gemist, maar deze week gaat het mis. Niet een heel zinnige statistiek natuurlijk maar wel een mooie reeks die ik toch graag in stand had gehouden ware het niet dat ik dan toch de Covid heb opgelopen. Het statistiekje gaat er dus aan. Ben ondanks twee prikkies best nog ziek geweest (met koorts et cetera) dus hou nog maar even rust en dan weer rustig beginnen.
Aldus.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:40:51 #191
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201872647
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:38 schreef Z het volgende:
Sinds november 2016 heb ik elke week minimaal twee keer gefietst (gemiddeld). Nooit een week gemist, maar deze week gaat het mis. Niet een heel zinnige statistiek natuurlijk maar wel een mooie reeks die ik toch graag in stand had gehouden ware het niet dat ik dan toch de Covid heb opgelopen. Het statistiekje gaat er dus aan. Ben ondanks twee prikkies best nog ziek geweest (met koorts et cetera) dus hou nog maar even rust en dan weer rustig beginnen.
Gewoon even 5 km fietsen :@
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:32:13 #192
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201873859
Aanstaande vrijdag heb ik een inspanningstest bij Cyclinglab (van Jim vd Berg). Volgens mij doen ze daar zo’n ramp-test waarbij je elke 6 minuten 30 Watt erbij krijgt. Krijg dan inzicht in onder andere m’n anaerobe drempel en aërobe drempel, bijbehorende lactaatwaardes, etc.

Ik ben wel benieuwd wat mijn resultaat is. Eind oktober is misschien niet de meest ideale timing, maar goed. :7
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:33:38 #193
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201873866
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:38 schreef Z het volgende:
Sinds november 2016 heb ik elke week minimaal twee keer gefietst (gemiddeld). Nooit een week gemist, maar deze week gaat het mis. Niet een heel zinnige statistiek natuurlijk maar wel een mooie reeks die ik toch graag in stand had gehouden ware het niet dat ik dan toch de Covid heb opgelopen. Het statistiekje gaat er dus aan. Ben ondanks twee prikkies best nog ziek geweest (met koorts et cetera) dus hou nog maar even rust en dan weer rustig beginnen.
Oei, sterkte. Enige optie is misschien dan vandaag nog een paar kilometer en morgen ook? :M
pi_201874136
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:11 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Alleen zijn georganiseerde ritten van 200km in de winter iets nieuws ;).
Dat sowieso

Gewoon gaan mountainbiken/gravel rijden in de winter.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:10:27 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201874166
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:32 schreef Zwansen het volgende:
Aanstaande vrijdag heb ik een inspanningstest bij Cyclinglab (van Jim vd Berg). Volgens mij doen ze daar zo’n ramp-test waarbij je elke 6 minuten 30 Watt erbij krijgt. Krijg dan inzicht in onder andere m’n anaerobe drempel en aërobe drempel, bijbehorende lactaatwaardes, etc.

Ik ben wel benieuwd wat mijn resultaat is. Eind oktober is misschien niet de meest ideale timing, maar goed. :7
Vraag anders even aan Jim wat hij van lange duurtrainingen in de winter vind >:)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:52:06 #196
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201877242
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Vraag anders even aan Jim wat hij van lange duurtrainingen in de winter vind >:)
Ah, ook de Beter Worden podcasts geluisterd zie ik. :+

Over spinning was hij ook niet heel positief. Al zie ik nu dat hij op z’n site ook indoor trainen aanbiedt en dat lijken wel spinning-fietsen te zijn.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:53:36 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201877270
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, ook de Beter Worden podcasts geluisterd zie ik. :+

Over spinning was hij ook niet heel positief. Al zie ik nu dat hij op z’n site ook indoor trainen aanbiedt en dat lijken wel spinning-fietsen te zijn.
Een highlight gezien, want uiteraard kijk/luister ik niet naar de podcasts van ltd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201879183
Ik ben komende week in Ede op vakantie en neem de Gravelbike mee. Als iemand zin heeft om samen een rondje te doen, dan houd ik mij aanbevolen. ^O^
pi_201887873
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:32 schreef Zwansen het volgende:
Aanstaande vrijdag heb ik een inspanningstest bij Cyclinglab (van Jim vd Berg). Volgens mij doen ze daar zo’n ramp-test waarbij je elke 6 minuten 30 Watt erbij krijgt. Krijg dan inzicht in onder andere m’n anaerobe drempel en aërobe drempel, bijbehorende lactaatwaardes, etc.

Ik ben wel benieuwd wat mijn resultaat is. Eind oktober is misschien niet de meest ideale timing, maar goed. :7
Een test is geen doel maar een middel om de weg naar je doel uit te stippelen. Daarom maakt het niet uit hoe je huidige niveau is. Met de waardes kan je daarna gericht gaan werken.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 24 oktober 2021 @ 22:06:22 #200
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201891649
On
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Een test is geen doel maar een middel om de weg naar je doel uit te stippelen. Daarom maakt het niet uit hoe je huidige niveau is. Met de waardes kan je daarna gericht gaan werken.
Inderdaad, liever dit dan op je topniveau testen en te zwaar trainen in de winter
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:49:33 #201
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_201898798
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:32 schreef Zwansen het volgende:
Aanstaande vrijdag heb ik een inspanningstest bij Cyclinglab (van Jim vd Berg). Volgens mij doen ze daar zo’n ramp-test waarbij je elke 6 minuten 30 Watt erbij krijgt. Krijg dan inzicht in onder andere m’n anaerobe drempel en aërobe drempel, bijbehorende lactaatwaardes, etc.

Ik ben wel benieuwd wat mijn resultaat is. Eind oktober is misschien niet de meest ideale timing, maar goed. :7
Ik heb afgelopen zaterdag een ramp test gedaan, elke minuut 25 watt erbij. We hebben het met 4 man gedaan en hebben afgesproken om ergen zomer 2022 nog een keer te gaan om te kijken of we beter worden nu we een beetje weten hoe we kunnen trainen.

We moeten alleen nog een doel vaststellen om voor te gaan trainen, zoals het rondje markermeer afgelopen zomer.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:05:32 #202
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201899006
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Een test is geen doel maar een middel om de weg naar je doel uit te stippelen. Daarom maakt het niet uit hoe je huidige niveau is. Met de waardes kan je daarna gericht gaan werken.
Snap ik hoor. Het is zeker een middel, maar ik ben alsnog wel benieuwd hoe het gaat en of die kilometers die ik de afgelopen tijd ergens toe geleid hebben. :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:49 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
Ik heb afgelopen zaterdag een ramp test gedaan, elke minuut 25 watt erbij. We hebben het met 4 man gedaan en hebben afgesproken om ergen zomer 2022 nog een keer te gaan om te kijken of we beter worden nu we een beetje weten hoe we kunnen trainen.

We moeten alleen nog een doel vaststellen om voor te gaan trainen, zoals het rondje markermeer afgelopen zomer.
Dat is ook gaaf om te doen. Ik heb tien jaar geleden dat ook gedaan met een groep alleen zijn we niet teruggekomen. Het is inderdaad leuk om na een half jaar te kijken of en wie er (hoeveel) progressie heeft gemaakt.

Ik neig overigens steeds meer naar de Marmotte, maar dan mag er wel minstens een kilo of 5-7 af. :@
pi_201899202
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:49 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
Ik heb afgelopen zaterdag een ramp test gedaan, elke minuut 25 watt erbij. We hebben het met 4 man gedaan en hebben afgesproken om ergen zomer 2022 nog een keer te gaan om te kijken of we beter worden nu we een beetje weten hoe we kunnen trainen.

We moeten alleen nog een doel vaststellen om voor te gaan trainen, zoals het rondje markermeer afgelopen zomer.
Pas wel op met die 1min ramp test dat je FTP nogal wat overschat. Trainen met een te hoog FTP geeft meer nadelen dan met een te laag FTP. Je zou het kunnen testen door de uitkomst van je FTP +5% 20min te testen. Je moet dan 105% van je FTP test nemen en dat proberen 20min vol te houden. Beter nog een langere test van minimaal 30min en dan zo lang mogelijk precies op je FTP zodat je ook gelijk je TTE hebt ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 25 oktober 2021 @ 18:04:56 #204
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_201900348
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:19 schreef Patroon het volgende:

[..]
Pas wel op met die 1min ramp test dat je FTP nogal wat overschat. Trainen met een te hoog FTP geeft meer nadelen dan met een te laag FTP. Je zou het kunnen testen door de uitkomst van je FTP +5% 20min te testen. Je moet dan 105% van je FTP test nemen en dat proberen 20min vol te houden. Beter nog een langere test van minimaal 30min en dan zo lang mogelijk precies op je FTP zodat je ook gelijk je TTE hebt ;)
Dat is redelijk makkelijk te testen, ik zal het eens proberen. Maar eerst dit weekend verhuizen, over 3 weken weer tijd om te fietsen…
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 25 oktober 2021 @ 18:10:55 #205
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_201900404
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Snap ik hoor. Het is zeker een middel, maar ik ben alsnog wel benieuwd hoe het gaat en of die kilometers die ik de afgelopen tijd ergens toe geleid hebben. :)
[..]
Dat is ook gaaf om te doen. Ik heb tien jaar geleden dat ook gedaan met een groep alleen zijn we niet teruggekomen. Het is inderdaad leuk om na een half jaar te kijken of en wie er (hoeveel) progressie heeft gemaakt.

Ik neig overigens steeds meer naar de Marmotte, maar dan mag er wel minstens een kilo of 5-7 af. :@
niet teruggekomen? Was t teveel van het goede?
En een marmotte lijkt me ook zeker een uitdaging maar met een groep niet te doen, iig niet om dan bij elkaar te blijven omdat je klimmen op eigen tempo doet en niet boven blijft wachten op de langzaamste en ik vind het wel zo leuk als we ook echt met de groep een uitdaging volbrengen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_201900703
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:14 schreef Schuifpui het volgende:
Dat fietsen is wel een gruwelijk dure hobby. Misschien toch maar meer gaan hardlopen. :') :'(
Ik doe beiden en kan je bevestigen dat fietsen extreem duur is. Alleen technisch duiken was nog duurder….
Whatever...
pi_201900994
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 18:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik doe beiden en kan je bevestigen dat fietsen extreem duur is. Alleen technisch duiken was nog duurder….
Ik vind het nogal behoorlijk meevallen, maar dat komt wssl ook omdat ik het meeste zelf kan repareren etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:28:33 #208
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201901133
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:16 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik vind het nogal behoorlijk meevallen, maar dat komt wssl ook omdat ik het meeste zelf kan repareren etc.
Ik vind het ook wel meevallen. En ik repareer vrij weinig. :P

Ik heb vorig jaar augustus ¤300 voor een (hele) grote beurt betaald en sindsdien alleen nog een paar binnenbanden en buitenbanden aangeschaft. Ohja, ook nog nieuwe schoenen en helm van in totaal ¤250, maar daar had ik 10 jaar mee gedaan. _O-
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:53:18 #209
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_201901480
En zoals met zoveel sporten kun je het heel duur maken, maar het hoeft niet per se
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_201901839
Ik reken het meestal om naar kilometers, dan valt het best mee.
sig verwijderd door FA
pi_201902168
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:16 schreef Ambrosius het volgende:
Ik reken het meestal om naar kilometers, dan valt het best mee.
Ik naar uur. Ik fiets niet zo snel
pi_201902327
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:16 schreef Ambrosius het volgende:
Ik reken het meestal om naar kilometers, dan valt het best mee.
Ik zit nu op ¤1.00/km voor m'n fiets
Auto zit op ¤0.33/km (benzine, verzekering, wegenbelasting, onderhoud en afschrijving)
Hardlopen ¤0.03km (heb 9 jaar en 4000km met schoenen en kleding gedaan :') )

Oke eerlijk is eerlijk, bij die fiets heb ik de aanschaf en kleding nog niet omgerekend naar afschrijving, dan zou ik wel onder de autoprijs moeten komen. :P
pi_201902458
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:57 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik zit nu op ¤1.00/km voor m'n fiets
Auto zit op ¤0.33/km (benzine, verzekering, wegenbelasting, onderhoud en afschrijving)
Hardlopen ¤0.03km (heb 9 jaar en 4000km met schoenen en kleding gedaan :') )

Oke eerlijk is eerlijk, bij die fiets heb ik de aanschaf en kleding nog niet omgerekend naar afschrijving, dan zou ik wel onder de autoprijs moeten komen. :P
Dat laatste is wel precies wat het grote verschil maakt. :P

Mijn auto is in 4 jaar meer afgeschreven dan de aanschafprijs inclusief alle onderdelen/poetspullen/kleding van mijn fiets. :D

Wat dat betreft is DDX heel slim geweest, die heeft zijn auto weg gedaan en doet alles per fiets.
pi_201902552
Ja mijn vrouw ziet me al aankomen.. zullen we een weekendje weg? Prima, moeten we wel op de fiets. 3x raden wie haar beautycase mee mag slepen? ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201903341
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:15 schreef Patroon het volgende:
Ja mijn vrouw ziet me al aankomen.. zullen we een weekendje weg? Prima, moeten we wel op de fiets. 3x raden wie haar beautycase mee mag slepen? ;)
Je kunt dan ook een auto huren uiteraard. ;)

Maar eerlijk is eerlijk, ik sta er net zo in. Ik zou niet zonder auto willen. We hebben er zelfs 2. :P
pi_201903411
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:16 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik vind het nogal behoorlijk meevallen, maar dat komt wssl ook omdat ik het meeste zelf kan repareren etc.
De aanschaf van spullen is toch echt behoorlijk prijzig. Zeker in vergelijking met andere sporten.

Ik heb het er voor over, en uiteindelijk gaat het erom wat het je waard is. Maar de startkosten zijn niet gering. Fiets, schoenen, bril, helm, eventueel computer, kleding (en dat tikt aan, je bent zo 150¤ kwijt voor een lange broek. Shirtjes zijn zomaar 2-3-4x zo duur als de betere hardloopspullen).

Als je eenmaal alles hebt is het goed te doen. Tenzij je natuurlijk een winterfiets, een gravelbike een tijdritfiets wilt…
Whatever...
pi_201903661
Vooral de eerste klussen zijn duur, omdat je onderdelen én voor elke klus weer een nieuwe tool moet kopen.

Anyway, ik heb m'n cassette toch gewisseld. Heb nog een paar keer met de oude ketting en cassette gereden en hoewel het werkt, voelt het enorm kut. Ik heb geen zin om hier nog 5 maanden mee door te rijden, dan maar het risico lopen op weer een nieuwe cassette in het voorjaar. De nieuwe cassette klinkt en voelt zoveel soepeler.

Ik heb alleen nog een geluid in fiets waarvan ik de oorzaak niet kan vinden. Het is een heel scherp schrapend geluid, alsof iemand een mes aan het slijpen is. Klinkt als een metalen schijf (remschijf, voorblad?) dat ergens licht tegenaan sleep. Het komt alleen voor als ik wegrijdt, een bocht uitkom of echt hard aanzet. De ketting loopt goed vrij, ik zie geen plekken waar iets sleept. Thuis kan ik het uiteraard weer niet reproduceren. Als ik normaal fiets is het er niet. Remklauwen al tig keer opnieuw afgesteld, derailleur, ketting en bladen al nagekeken, maar ik kan niets vinden. Kan het iets anders zijn (trapaslagers wat door het frame zo gaat klinken bijvoorbeeld?).
  maandag 25 oktober 2021 @ 22:55:06 #218
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201904100
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:24 schreef Schuifpui het volgende:

Ik heb alleen nog een geluid in fiets waarvan ik de oorzaak niet kan vinden. Het is een heel scherp schrapend geluid, alsof iemand een mes aan het slijpen is. Klinkt als een metalen schijf (remschijf, voorblad?) dat ergens licht tegenaan sleep. Het komt alleen voor als ik wegrijdt, een bocht uitkom of echt hard aanzet. De ketting loopt goed vrij, ik zie geen plekken waar iets sleept. Thuis kan ik het uiteraard weer niet reproduceren. Als ik normaal fiets is het er niet. Remklauwen al tig keer opnieuw afgesteld, derailleur, ketting en bladen al nagekeken, maar ik kan niets vinden. Kan het iets anders zijn (trapaslagers wat door het frame zo gaat klinken bijvoorbeeld?).
Misschien je remschijf? Ik heb dat ook wel eens, vooral tijdens die momenten die jij beschrijft (bocht, even aanzetten en als je fiets dan heen en weer gaat). Wel vaak als het geregend heeft, is volgens mij gewoon zand of vuil. Overigens geen idee waarom je dat niet standaard hoort, maar alleen in een bocht ofzo.
  FOK!fotograaf maandag 25 oktober 2021 @ 23:03:07 #219
73911 ultra_ivo
pi_201904178
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Je kunt dan ook een auto huren uiteraard. ;)

Maar eerlijk is eerlijk, ik sta er net zo in. Ik zou niet zonder auto willen. We hebben er zelfs 2. :P
Ik heb nooit een auto gehad, ik heb zelfs geen rijbewijs.
Ik ga er van uit dat een nieuwe fiets het bji mij makkelijk een jaar of 20 doet. En ongeveer 100.000km kan halen. (En dat is nog conservatief begroot). Dan zijn de kosten van een fiets van 3-4 mille heel laag, iets van 3cent per kilometer afschrijving.
pi_201904210
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Ik heb nooit een auto gehad, ik heb zelfs geen rijbewijs.
Ik ga er van uit dat een nieuwe fiets het bji mij makkelijk een jaar of 20 doet. En ongeveer 100.000km kan halen. (En dat is nog conservatief begroot). Dan zijn de kosten van een fiets van 3-4 mille heel laag, iets van 3cent per kilometer afschrijving.
Dat bedoel ik. Als je zonder auto kunt, dan kun je veel, heel veel geld besparen. ^O^
pi_201904233
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Misschien je remschijf? Ik heb dat ook wel eens, vooral tijdens die momenten die jij beschrijft (bocht, even aanzetten en als je fiets dan heen en weer gaat). Wel vaak als het geregend heeft, is volgens mij gewoon zand of vuil. Overigens geen idee waarom je dat niet standaard hoort, maar alleen in een bocht ofzo.
Iets met krachten op het wiel, vork en as in een bocht en zo. ;)
pi_201904427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Vraag anders even aan Jim wat hij van lange duurtrainingen in de winter vind >:)
En wat is er met spinning in de winter?
Wat wel een ding is dat je dan nooit winterhard word natuurlijk.
Vakman pur sang
pi_201904436
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik. Als je zonder auto kunt, dan kun je veel, heel veel geld besparen. ^O^
Of met leaseauto met tankpas :9
Vakman pur sang
pi_201904735
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of met leaseauto met tankpas :9
Bijtelling. ;)
pi_201905339
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:16 schreef Ambrosius het volgende:
Ik reken het meestal om naar kilometers, dan valt het best mee.
Als je het als uren hobbyplezier uitrekent is het weer niet zo’n dure sport. Maar ik vind met de fietsen achterop de auto ergens heen om in een nieuwe omgeving te fietsen toch wel weer 1vd leukste dingen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:07:49 #226
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201905538
Praat me er niet over, ik zit te tobben over een nieuwe wielset :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_201905770
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Vraag anders even aan Jim wat hij van lange duurtrainingen in de winter vind >:)
Hij maakt daarbij het vergelijk met de crossers van Aert en MvdP die dus in de winter ook kort en intensief crossen, maar die renners maken daarnaast nog wel minimaal 15u rustige duur (dan kom je al op 80/20, of zelfs 90/10). Als je maar 8-10u in de week kunt fietsen, liggen die verhoudingen heel anders.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:47:46 #228
73911 ultra_ivo
pi_201906111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:00 schreef Patroon het volgende:

[..]
Hij maakt daarbij het vergelijk met de crossers van Aert en MvdP die dus in de winter ook kort en intensief crossen, maar die renners maken daarnaast nog wel minimaal 15u rustige duur (dan kom je al op 80/20, of zelfs 90/10). Als je maar 8-10u in de week kunt fietsen, liggen die verhoudingen heel anders.
Van van der Poel zijn een aantal epic ritten bekend die hij in de winter maakte, ritten van dik 200km. Dus ook hij doet fors aan duur tussen de crossen door.
pi_201906215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:47 schreef ultra_ivo het volgende:
arbij het vergelijk met de crossers van Aert en MvdP die dus in de winter ook kort en intensief crossen, maar die renners maken daarnaast nog wel minimaal 15u rustige duur (dan kom je al op 80/20, of zelfs 90/10). Als je maar 8-10u in de week kunt fietsen, liggen die verhoudingen heel anders.
Ja dat is precies wat ik zeg. Jim schetst in de podcast het beeld dat je in de winter ook veel intensief moet trainen en maakt dan de vergelijking bij de crossers. Maar die maken daarnaast nog veel meer rustige uren op de weg. Dus heb je maar 10u in de week, moet je echt zorgvuldig met je intensiteit omgaan, anders breek je je eigen basis af.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:28:06 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201906451
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik. Als je zonder auto kunt, dan kun je veel, heel veel geld besparen. ^O^
Dat is zo, maar regelmatig een auto huren of met de trein loopt uiteindelijk ook in de papieren. En een auto bied toch wel heel veel vrijheid.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:29:11 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201906461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:00 schreef Patroon het volgende:

[..]
Hij maakt daarbij het vergelijk met de crossers van Aert en MvdP die dus in de winter ook kort en intensief crossen, maar die renners maken daarnaast nog wel minimaal 15u rustige duur (dan kom je al op 80/20, of zelfs 90/10). Als je maar 8-10u in de week kunt fietsen, liggen die verhoudingen heel anders.
En die hebben sowieso al een basisconditie die bij mij een hoop toerders ontbreekt
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:30:03 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201906477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:01 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ja dat is precies wat ik zeg. Jim schetst in de podcast het beeld dat je in de winter ook veel intensief moet trainen en maakt dan de vergelijking bij de crossers. Maar die maken daarnaast nog veel meer rustige uren op de weg. Dus heb je maar 10u in de week, moet je echt zorgvuldig met je intensiteit omgaan, anders breek je je eigen basis af.
Naja met 10 uur trainen in de week waarvan 1 cross zit je toch ook snel op 80/20? Als je de rest tenminste rustig aan doet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201906541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Naja met 10 uur trainen in de week waarvan 1 cross zit je toch ook snel op 80/20? Als je de rest tenminste rustig aan doet?
Dat klopt, maar hij gaf aan dat als je in de winter minder uren maakt, je de intensiteit moet opvoeren om wel nog een goede prikkel te krijgen. Daar denk ik wat anders over. Ook zie je op Zwift veel mensen veel te intensief trainen en koersen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:54:04 #234
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201906732
Ik vind die Jim wel chill om naar te luisteren, duidelijke taal
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_201907105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:54 schreef Fretwork het volgende:
Ik vind die Jim wel chill om naar te luisteren, duidelijke taal
Ik ook!
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:28:58 #236
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201907151
De kapitalist in mij heeft gewonnen, Zipps onderweg :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_201907210
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:28 schreef Fretwork het volgende:
De kapitalist in mij heeft gewonnen, Zipps onderweg :P
Heerlijk toch, lekker geld uitgeven aan je hobby. :P
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:38:31 #238
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201907246
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Heerlijk toch, lekker geld uitgeven aan je hobby. :P
Och ja, bruiloft is betaald inmiddels dus het kan weer ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:40:23 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201907260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:37 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat klopt, maar hij gaf aan dat als je in de winter minder uren maakt, je de intensiteit moet opvoeren om wel nog een goede prikkel te krijgen. Daar denk ik wat anders over. Ook zie je op Zwift veel mensen veel te intensief trainen en koersen.
Ze hebben in ieder geval succes met hun formule, want ze gaan al een paar jaar mee en hebben best grote projecten gedraaid. Ik kan me ook voorstellen dat er een verschil in nuance zit. Als mensen over het algemeen gewend zijn om in de winter rustig te rijden, het juist goed is om ze wat meer intensief te laten doen.

Maar als je dat al weet en doet hoef je het niet op te voeren. En ben je dus ook niet onderdeel van de doelgroep van die podcast.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201907628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:37 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat klopt, maar hij gaf aan dat als je in de winter minder uren maakt, je de intensiteit moet opvoeren om wel nog een goede prikkel te krijgen. Daar denk ik wat anders over. Ook zie je op Zwift veel mensen veel te intensief trainen en koersen.
Je hoort vaak over spinning/zwift dat het geen juiste training is. Want te kort en te intensief.
Maar met een beetje discipline kun je daarop toch ook wel langer en met wat minder intensiteit opzitten en dat lijkt me beter dan op de bank zitten.
Al blijft dat best saai natuurlijk :P
Vakman pur sang
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:24:16 #241
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201907674
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je hoort vaak over spinning/zwift dat het geen juiste training is. Want te kort en te intensief.
Maar met een beetje discipline kun je daarop toch ook wel langer en met wat minder intensiteit opzitten en dat lijkt me beter dan op de bank zitten.
Al blijft dat best saai natuurlijk :P
Mwoah, als je gewoon heel gepolariseerd op de pedalen loopt te rammen kan het een prima training zijn hoor.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:24:25 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201907676
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je hoort vaak over spinning/zwift dat het geen juiste training is. Want te kort en te intensief.
Maar met een beetje discipline kun je daarop toch ook wel langer en met wat minder intensiteit opzitten en dat lijkt me beter dan op de bank zitten.
Al blijft dat best saai natuurlijk :P
Ik heb altijd een beetje moeite met dat soort uitspraken. Elke training is beter dan geen training. En natuurlijk is het zo dat een gerichte/specifieke training beter is dan een willekeurige training. Wat is eigenlijk dan wel een juiste training?

Ik heb vaak het idee dat mensen dingen helemaal uit verband trekken. Zoals een prof die op een bepaalde manier traint omdat het hem een specifieke prikkel geeft. Dat heeft voor ons waarschijnlijk helemaal geen nut, want de rest van de trainingen die die prof doet, doen wij weer niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201907729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb altijd een beetje moeite met dat soort uitspraken. Elke training is beter dan geen training. En natuurlijk is het zo dat een gerichte/specifieke training beter is dan een willekeurige training. Wat is eigenlijk dan wel een juiste training?

Ik heb vaak het idee dat mensen dingen helemaal uit verband trekken. Zoals een prof die op een bepaalde manier traint omdat het hem een specifieke prikkel geeft. Dat heeft voor ons waarschijnlijk helemaal geen nut, want de rest van de trainingen die die prof doet, doen wij weer niet.
Waar heb je moeite mee? Mijn uitspraak of het feit dat je die uitspraak nog weleens meekrijgt her en der.

Mijn idee, specifieke training > onspecifieke training
Meer uren trappen is altijd beter dan niet trappen.

En wat is het doel? Een goede basisconditie + een specifieke gebeurtenis (bv een marathon).
Ik bedoel wij hoeven voor ons inkomen toch niet te trainen; dan blijft over eigenwaarde en lol.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:31:06 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201907747
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waar heb je moeite mee? Mijn uitspraak of het feit dat je die uitspraak nog weleens meekrijgt her en der.

Mijn idee, specifieke training > onspecifieke training
Meer uren trappen is altijd beter dan niet trappen.

En wat is het doel? Een goede basisconditie + een specifieke gebeurtenis (bv een marathon).
Ik bedoel wij hoeven voor ons inkomen toch niet te trainen; dan blijft over eigenwaarde en lol.
Dit stukje "Je hoort vaak over spinning/zwift dat het geen juiste training is."

Dus ik ben het helemaal met je eens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201908070
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je hoort vaak over spinning/zwift dat het geen juiste training is. Want te kort en te intensief.
Maar met een beetje discipline kun je daarop toch ook wel langer en met wat minder intensiteit opzitten en dat lijkt me beter dan op de bank zitten.
Al blijft dat best saai natuurlijk :P
Je kan ook heel mooi varieren in je D1 zone. Bijv die zone loopt van 180 tot 220 watt en dan doe je steeds korte blokken hier in. Bijv 3min 190w, 3min 220w, 3min 220w, 3min 210w, 3min 195w etc. Dan heb je steeds korte subdoelen van 3min. Ik variëren ook wel eens van bijv 3,2,3,1,4,3,5 minuten etc. Dan gaat de tijd veel sneller en zit je toch in je rustige zone. Ook kan je er wat tempo bij doen etc. Dat alles is nog gewoon aerobe.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201908089
"Je hoort vaak over spinning/zwift dat het geen juiste training is."

Is het niet meer dat waar "juist" staat "optimaal" moet staan? Ik heb zelf een tijd ge-watt-biked. Als ik daar op terugkijk heeft het me weinig gebracht. Van "echt" fietsen (met anderen) word je toch sterker. Van kort en intensief trainen werd ik toch vooral goed in kort en intensief trainen.
Aldus.
pi_201908109
Of, gewoon fietsen zoals je wilt en je niet bezig houden met schema's. :P ;)
pi_201908118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
Of, gewoon fietsen zoals je wilt en je niet bezig houden met schema's. :P ;)
Dat wordt altijd snel geroepen als iets lastiger wordt of tijd kost om je er even in te verdiepen. Daar is inderdaad iedereen vrij in, maar als je dan toch iets met een schema wil doen (want blijkbaar hebben daar wel veel behoefte aan, anders komt die vraag niet steeds terug), dan kan je het beter goed doen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201908162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:04 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat wordt altijd snel geroepen als iets lastiger wordt of tijd kost om je er even in te verdiepen. Daar is inderdaad iedereen vrij in, maar als je dan toch iets met een schema wil doen (want blijkbaar hebben daar wel veel behoefte aan, anders komt die vraag niet steeds terug), dan kan je het beter goed doen.
Helemaal eens. Ik heb geen zin en tijd (meer) om mij bezig te houden met schema's. Ik wil gewoon lekker fietsen op de manier waar ik op dat moment zin in heb. Maar als je iets met een schema wilt doen, dan moet je het inderdaad op de goede manier doen. ^O^

Deze schema's heb ik wel gehad toen ik trainde voor mijn eerste triathlon in 2017.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:25:52 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201908300

Zouden ze echt met die inserts gereden hebben?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201908382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:25 schreef kanovinnie het volgende:

Zouden ze echt met die inserts gereden hebben?
Ik zie geen reden waarom niet?
pi_201911457
Kan maar niet echt goed wennen aan Sram doubletap schakelen en het niet hebben van DI2 op de gravel met 1x11sp
Nu heb ik van een kennis die bij Shimano werkt een aanbieding voor de Shimano DI2 gravel groep.
Nadeel is ook weer 11sp. en de prijs al met al toch ¤1100.-

Maarrr er is ook Sram XPLR Axs een speciale gravelgroep met draadloos schakelen.

En enige wat ik nodig ben is een der xplr achter, een accu, een cassette 10-44sp 12sp ketting en shifter axs disc.
Mooie is, kost bij elkaar krap ¤500. Veel goedkoper dus.
Alleen die shifter is in de hele wereld al maanden uitverkocht. :%

Nu heeft Campa ook een hele gave gravel groep, 1x13speed met speciale levers die je in de beugels kunt bedienen.
Maar de body is speciaal en zit op maar 1 wielset dus kejing ¤2500
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:35:39 #253
73911 ultra_ivo
pi_201911496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is zo, maar regelmatig een auto huren of met de trein loopt uiteindelijk ook in de papieren. En een auto bied toch wel heel veel vrijheid.
Valt best mee de trein, ik betaal 36,- per maand voor vrij rijden van vrijdagavond t/m zondagavond en 40% op de overige daluren. En dat kan ik maandelijks aanpassen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:57:10 #254
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201913162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:01 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ja dat is precies wat ik zeg. Jim schetst in de podcast het beeld dat je in de winter ook veel intensief moet trainen en maakt dan de vergelijking bij de crossers. Maar die maken daarnaast nog veel meer rustige uren op de weg. Dus heb je maar 10u in de week, moet je echt zorgvuldig met je intensiteit omgaan, anders breek je je eigen basis af.
Klopt, maar volgens mij ging dat punt over de ouderwetse regel dat je in de winter alleen maar werkt aan je duurvermogen. Dat raadt hij af. Juist die combinatie met rustige duur en intensief moet je blijven doen (80/20?).

Bij 10 uur mag die verhouding meer naar de 50/50 gaan toch?

En hoezo ‘maar 10 uur’? Ik denk dat het merendeel in de wintermaanden al blij zou zijn met gemiddeld 3 uur. :+
pi_201913667
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Klopt, maar volgens mij ging dat punt over de ouderwetse regel dat je in de winter alleen maar werkt aan je duurvermogen. Dat raadt hij af. Juist die combinatie met rustige duur en intensief moet je blijven doen (80/20?).

Bij 10 uur mag die verhouding meer naar de 50/50 gaan toch?

En hoezo ‘maar 10 uur’? Ik denk dat het merendeel in de wintermaanden al blij zou zijn met gemiddeld 3 uur. :+
Volgens mij bij 10u meer 70/30? 50/50 is wel heel veel intensief. 5u bij 10u. Niet te doen.

Ik heb vorig jaar ook wat meer intensief gedaan op Zwift naast de rustige duur. Maar dat was dan ongeveer elke 10 workouts (1x per 14 dagen). Dat beviel wel erg goed. Ik vraag mij nog wel af hoe veel je intensief moet doen, als je ook 2x per week je benen traint met krachttraining. Dat lijkt mij ook intensief genoeg. Je kan ook veel doen met langere blokken op 90% FTP. Voelt vaak ook als een intensieve training, maar is nog steeds aerobe.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201914452
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:40 schreef Patroon het volgende:

[..]
Volgens mij bij 10u meer 70/30? 50/50 is wel heel veel intensief. 5u bij 10u. Niet te doen.

Ik heb vorig jaar ook wat meer intensief gedaan op Zwift naast de rustige duur. Maar dat was dan ongeveer elke 10 workouts (1x per 14 dagen). Dat beviel wel erg goed. Ik vraag mij nog wel af hoe veel je intensief moet doen, als je ook 2x per week je benen traint met krachttraining. Dat lijkt mij ook intensief genoeg. Je kan ook veel doen met langere blokken op 90% FTP. Voelt vaak ook als een intensieve training, maar is nog steeds aerobe.
Het liefst train ik icm met core en krachttraining, zeg 6u buiten 4 avonden/ochtenden hitt met gewichten daar voel ik mij het sterkst en lekkerst bij.
Voor puur fietsconditie zal het niet super zijn maar daar wordt ik zo slap van.
Vakman pur sang
pi_201919498


Ik ben m'n Chinese graveler aan het opbouwen maar dat is nog een hoop gedoe. Speling op balhoofd, aanlopende remmen, speling op het achterwiel, ... Dat laatste is mijn schuld waarschijnlijk, heb de wielen zelf gespaakt. Verder oogt het best aardig vind ik.
Aldus.
pi_201919768
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:07 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben m'n Chinese graveler aan het opbouwen maar dat is nog een hoop gedoe. Speling op balhoofd, aanlopende remmen, speling op het achterwiel, ... Dat laatste is mijn schuld waarschijnlijk, heb de wielen zelf gespaakt. Verder oogt het best aardig vind ik.
Goedkoop is duurkoop. :P
pi_201919785
Wat voor onmogelijk stuur heb je daar op? :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201919876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:31 schreef Patroon het volgende:
Wat voor onmogelijk stuur heb je daar op? :D
Gravelstuur (Nitto). Ben ook nog niet helemaal overtuigd.
Aldus.
pi_201920346
Staat veel te ver omhoog gedraaid ?
En ziet er zo uit als stuur met reach van 150mm
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:12:26 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201925235
https://www.nu.nl/wielren(...)d-seizoen-stopt.html

Ik had eigenlijk verwacht dat hij op z'n 67ste met pensioen gegaan was...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:40:46 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201926221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik zie geen reden waarom niet?
Ja geen idee. Maar het lijkt me alle voordelen van tubeless teniet doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201926335
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja geen idee. Maar het lijkt me alle voordelen van tubeless teniet doen.
Het is een soort schuimpje. Naarmate je de druk in de band ophoogt krimpt die. Dus op het moment dat je band op druk is, dan is die heel compact en zit alleen tegen de velgrand aan. Er blijft meer dan genoeg ruimte over tussen deze dingen en de binnenkant van de band. Op het moment dat de tubeless band dan toch onverhoopt teveel druk verliest zal deze schuim uitzetten en dan kun je daar op doorrijden.

Wordt al langer gebruikt in MTB's, en vittoria heeft deze dit jaar ook gemaakt voor racers. :)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:54:36 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201926433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Het is een soort schuimpje. Naarmate je de druk in de band ophoogt krimpt die. Dus op het moment dat je band op druk is, dan is die heel compact en zit alleen tegen de velgrand aan. Er blijft meer dan genoeg ruimte over tussen deze dingen en de binnenkant van de band. Op het moment dat de tubeless band dan toch onverhoopt teveel druk verliest zal deze schuim uitzetten en dan kun je daar op doorrijden.

Wordt al langer gebruikt in MTB's, en vittoria heeft deze dit jaar ook gemaakt voor racers. :)
Oja! Ik heb dit inderdaad ooit eens in een filmpje gezien. Ik dach dat het wat harder bleef en dus in die grootte in de band bleef. Dan lijkt het me nogal onhandig.

Toch denk ik niet dat ik het zelf snel zal toepassen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201926619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Oja! Ik heb dit inderdaad ooit eens in een filmpje gezien. Ik dach dat het wat harder bleef en dus in die grootte in de band bleef. Dan lijkt het me nogal onhandig.

Toch denk ik niet dat ik het zelf snel zal toepassen.
Is ook niet echt handig om als amateur te gebruiken. Mocht je ooit een binnenband erop moeten leggen, dan zit je met dat groen ding wat je niet makkelijk in je rugtasjes kunt doen. :P

Daarnaast is het ook nog best aan de prijs. Ik dacht 100 euro voor een setje.
pi_201953418
Nou, het begint weer te prikkelen, wellicht tijd voor een nieuwe fiets, of in ieder geval wat anders dan het standaard wegritje. Slechter weer, lang wegseizoen, we willen wat nieuws.

Nou heb ik op mijn Orbea M25team ruimte voor 35mm bandjes. Zit nu 28mm in. De eerste optie die we willen onderzoek is of gravellen mijn ding is. Om nou direct een gravelbike te kopen is ook zoiets, volgens mij kan je zelfs met 28mm en droog weer redelijk over de standaard grindpaadjes, en kom je zeker met 35mm (bv de schwalbe G One bandjes) een heel eind.

Vraag: hoe is jullie ervaring daarmee? Een gravel wielsetje + schwalbes tubeless 35mm is voldoende voor het merendeel aan gravellen? Waar ik stiekem bang voor ben is opspattende steentjes op mijn prachtige carbon fiets die schade veroorzaken, maar ik weet niet of dat reëel is of uitmaakt.

Uiteindelijk wil ik gewoon een fiets die op MTB terrein (Oostenrijk), strand en bospaden uit de voeten kan. Maar dat zal iig verschillende wielsetjes vergen en waarschijnlijk ook meerdere fietsen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:15:15 #268
545 dop
:copyright: dop
pi_201954256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:57 schreef Reljem het volgende:
Nou, het begint weer te prikkelen, wellicht tijd voor een nieuwe fiets, of in ieder geval wat anders dan het standaard wegritje. Slechter weer, lang wegseizoen, we willen wat nieuws.

Nou heb ik op mijn Orbea M25team ruimte voor 35mm bandjes. Zit nu 28mm in. De eerste optie die we willen onderzoek is of gravellen mijn ding is. Om nou direct een gravelbike te kopen is ook zoiets, volgens mij kan je zelfs met 28mm en droog weer redelijk over de standaard grindpaadjes, en kom je zeker met 35mm (bv de schwalbe G One bandjes) een heel eind.

Vraag: hoe is jullie ervaring daarmee? Een gravel wielsetje + schwalbes tubeless 35mm is voldoende voor het merendeel aan gravellen? Waar ik stiekem bang voor ben is opspattende steentjes op mijn prachtige carbon fiets die schade veroorzaken, maar ik weet niet of dat reëel is of uitmaakt.

Uiteindelijk wil ik gewoon een fiets die op MTB terrein (Oostenrijk), strand en bospaden uit de voeten kan. Maar dat zal iig verschillende wielsetjes vergen en waarschijnlijk ook meerdere fietsen.
Die Orbea is nogal licht gebouwd, op zich kun je prima gravelen met 35mm bandjes. alleen vraag ik me in dit geval wel af of je op den duur geen schade aan je fiets zult maken
het is even de vraag hoe bont je het wil maken, want gewoon een beetje onverhard door de bossen kan natuurlijk prima.
ik heb ook wel op de gewone racer gravel gereden en dat gaat prima, maar ik nam dan niet mijn beste paard van stal. er zullen heus eens stukjes zijn waar je misschien even van de fiets moet, maar je kunt zeker lol hebben.
bij veel gravelrides wordt ook aangegeven dat ze op 28mm ook te doen zijn.
in alle disciplines is er overlap op mtb rondjes zie je ook wel gravelbikes maar 1 fiets voor alles zal altijd zijn beperkingen geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 30-10-2021 12:30:43 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201956555
Weet niet waar je woont.. Maar schelpenpaadjes op de Hilversumse heide en Utrechtse heuvelrug kunnen prima.. Zuid Limburg is al stuk grover qua gravel
En van 1 of 2 droge ritjes is je wielrenfiets echt niet meteen afgeschreven..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_201979762
Thanks heren. Woon in Groningen overigens. Daar kunnen de schelpenpaadjes ook makkelijk. Maar wat Dop zegt, eigenlijk wil ik niet met de beste racer op pad. Dus toch maar eens op zoek naar een nieuwe alleskunner. De Grizl of iets dergelijke. Giant Revolt.
pi_201983845
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 07:36 schreef Reljem het volgende:
Giant Revolt.
^O^
pi_201989468
Ik heb het fietsje toch even weggebracht bij een zaakje in de buurt. Voor 4 tientjes heeft trapas, balhoofd, etc even uitelkaar gehaald, alles netjes gevet en afgesteld. Het loopt toch allemaal net wat soepeler dan wanneer ik het zelf doe. Ik krijg het wel uit en in elkaar, kan zorgen dat 'ie naar alle versnellingen kan schakelen zonder al te veel geluid of vertragingen, etc, maar het is het toch altijd net niet.

Ooit hoop ik er nog een keer goed in te worden. Had voor een echte technische opleiding moeten kiezen ipv een waardeloze TU opleiding. :P
  dinsdag 2 november 2021 @ 12:03:19 #273
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201996556
Gisteren remschijven binnen en de nieuwe Zipps onder de fiets gezet. Helaas nog geen mogelijkheden in de agenda om ze uit te proberen :(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202020720
Het is sale bij Pactimo. M'n favoriete bib-merk.
Aldus.
pi_202038166
Graag even tip voor goed poetsmiddel voor frame. Soort wax oid dat extra laagje legt..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_202038659
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 23:25 schreef the_critic het volgende:
Graag even tip voor goed poetsmiddel voor frame. Soort wax oid dat extra laagje legt..
Iets als Muc-Off Bike Protect? Is voor na het poetsen om een beschermlaag aan te brengen. :)
pi_202040559
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 23:25 schreef the_critic het volgende:
Graag even tip voor goed poetsmiddel voor frame. Soort wax oid dat extra laagje legt..
Welke geur wil je het liefst? Watermeloen, ananas, papaya of appeltaartgeur?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf vrijdag 5 november 2021 @ 10:30:58 #278
145146 Andyy
pi_202041057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 23:25 schreef the_critic het volgende:
Graag even tip voor goed poetsmiddel voor frame. Soort wax oid dat extra laagje legt..
Turtle Wax hybrid ceramics
pi_202041119
Ik heb hier ook wat wax staan en wel eens aangebracht. Je ziet het wel ff, maar volgens mij is het na 1 rit wel weg. Poets al jaren mijn fiets met een druppel afwasmiddel en dat werkt perfect. Zie niet het nut van al die fancy middeltjes. Het blijft een gebruiksvoorwerp.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:50:20 #280
545 dop
:copyright: dop
pi_202041262
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 23:25 schreef the_critic het volgende:
Graag even tip voor goed poetsmiddel voor frame. Soort wax oid dat extra laagje legt..
Als gespoten dan kun je auto producten gebruiken.
Als kale carbon zou je ook aan hoe stom het ook klinkt caravan wax kunnen proberen.
Natuurlijk kun je ook apart nog eens een fietsprodukt kopen maar caravan of autowax hebben veel mensen wel in huis
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202041380
Autoshampoo gebruik ik inderdaad meer voor de fiets dan voor de auto :P
pi_202043306
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:37 schreef Patroon het volgende:
Ik heb hier ook wat wax staan en wel eens aangebracht. Je ziet het wel ff, maar volgens mij is het na 1 rit wel weg. Poets al jaren mijn fiets met een druppel afwasmiddel en dat werkt perfect. Zie niet het nut van al die fancy middeltjes. Het blijft een gebruiksvoorwerp.
Als ik op mijn canyon een vlekje heb en met doek weg veeg, is het weg. Op de fiets van m'n vriendin, smeer ik zo eenzelfde vlek uit en wordt het een lange vieze veeg.. Waarschijnlijk een ander soort lak.. Daarom dus, dat ik even een soort wax oid wil proberen in hoop dat viezigheid iets minder hecht en iets makkelijker los laat

[ Bericht 0% gewijzigd door the_critic op 05-11-2021 13:29:07 ]
everyone's a critic...
even you ! !
pi_202043315
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:50 schreef dop het volgende:

[..]
Als gespoten dan kun je auto producten gebruiken.
Als kale carbon zou je ook aan hoe stom het ook klinkt caravan wax kunnen proberen.
Natuurlijk kun je ook apart nog eens een fietsprodukt kopen maar caravan of autowax hebben veel mensen wel in huis
Merci. Inderdaad maar eens auto wax of turtle wax oid zoeken
everyone's a critic...
even you ! !
pi_202048930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 23:25 schreef the_critic het volgende:
Graag even tip voor goed poetsmiddel voor frame. Soort wax oid dat extra laagje legt..
https://proteambicyclecare.com/

Heb het op mijn trek domane zitten en bevalt wel goed, vuil hecht veel minder en spoel je makkelijk eraf.
pi_202056813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef ddx het volgende:

[..]
https://proteambicyclecare.com/

Heb het op mijn trek domane zitten en bevalt wel goed, vuil hecht veel minder en spoel je makkelijk eraf.
Ziet er goed uit, maar erg prijzig.
Eerst maar eens met de turtlewax proberen..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 6 november 2021 @ 16:43:52 #286
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202057067
Nu ben ik ook snel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 6 november 2021 @ 17:18:14 #287
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202057473
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:43 schreef Fretwork het volgende:
Nu ben ik ook snel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tasje zegt de gek ):O
.
pi_202057733
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:43 schreef Fretwork het volgende:
Nu ben ik ook snel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan vergeet je die spacertoren nog. ;)
  zaterdag 6 november 2021 @ 18:02:34 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202057881
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:43 schreef Fretwork het volgende:
Nu ben ik ook snel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ging je bikepacken?

En volgende keer even de ketting op het kleinste kransje doen he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 6 november 2021 @ 19:52:47 #290
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202059275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:18 schreef Yankee het volgende:

[..]
Tasje zegt de gek ):O
Halfje wit mee, ja toch?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 6 november 2021 @ 19:53:05 #291
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202059278
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
En dan vergeet je die spacertoren nog. ;)
:'(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 6 november 2021 @ 19:59:56 #292
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202059340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]
:'(
Zit er ook een spaakbeschermer op, of zie ik dat verkeerd?
  zaterdag 6 november 2021 @ 20:07:13 #293
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202059424
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Zit er ook een spaakbeschermer op, of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat zal de remschijf zijn.
Deze werden gelukkig zonder reflectoren geleverd, de Canyon met :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202060389
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:43 schreef Fretwork het volgende:
Nu ben ik ook snel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rode canyon.. Die zijn sowieso snel! :-)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_202070117
Poah lekker op de gravel gezeten, 100 kilometertjes is ook wel een beetje de Max op dit moment. En ik wil meer!

Trouwens dat materiaal probleem begint een probleem te worden. Kan nu echt nergens nieuwe remblokken kopen voor Shimano XTR M9100.
Geen Shimano geen aftermarket, Duitsland, Frankrijk, allemaal niets.
Vakman pur sang
pi_202081452
Ook geen BBB?
pi_202081461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef ddx het volgende:

[..]
https://proteambicyclecare.com/

Heb het op mijn trek domane zitten en bevalt wel goed, vuil hecht veel minder en spoel je makkelijk eraf.
Ik heb dit op m’n racefiets zitten en ‘t werkt erg goed. M’n crosser poets ik regelmatig met turtlewax.
  maandag 8 november 2021 @ 08:13:57 #298
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202081724
Werkt zulk spul ook met matte lakken? Ben nogal bang dat m'n Canyon een viezig geheel gaat worden hiervan namelijk
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202085221
Geen ervaring mee, zou ze anders even mailen of het ook ok werkt met matte lakken ?
  maandag 8 november 2021 @ 12:56:58 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202085354
Vandaag voor 't eerst door het duingebied tussen wijk aan zee en Castricum gereden op de gravelbike.

Dat had ik eerder moeten doen :@ :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 8 november 2021 @ 12:57:04 #301
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202085355
Vol!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')