Heb je geen muis ofzo?quote:
quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:10 schreef Tjoent het volgende:
Ouderen die positief getest worden: even de feiten vanuit het RIVM zelf.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
'Vaccinatiestatus van positief geteste personen per 100.000 inwoners, per leeftijdsgroep'
Bij / vanaf 50+ zie je daar wel iets opmerkelijks qua volledig gevaccineerd zijn...
De groep volledig gevaccineerden is in veel van die groepen tussen de 80-90%.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:19 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Heb je geen muis ofzo?![]()
De groep volledig gevaccineerde mensen die positief getest worden, is groter dan de groep niet-gevaccineerden.
Bij 50-59 is dat nog niet volstrekt helder omdat van niet iedereen de vaccinatiestatus bekend is maar vanaf 60+ en alles daarboven is de groep volledig gevaccineerden (die dus positief getest worden) groter.
Jazeker wel. In een kooi.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:19 schreef Tjoent het volgende:
[..]
De groep volledig gevaccineerde mensen die positief getest worden, is groter dan de groep niet-gevaccineerden.
Bij 50-59 is dat nog niet volstrekt helder omdat van niet iedereen de vaccinatiestatus bekend is maar vanaf 60+ en alles daarboven is de groep volledig gevaccineerden (die dus positief getest worden) groter.
En waarom is dat zo raar?quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:19 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Misschien, maar er zijn ook veel mensen met de instelling "ik ben gevaccineerd, dus nu is het klaar met de pandemie".quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:25 schreef speknek het volgende:
Denk ook dat gevaccineerden zich eerder laten testen, maar dat is een onderbuikgevoel.
Hier wel ja.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien, maar er zijn ook veel mensen met de instelling "ik ben gevaccineerd, dus nu is het klaar met de pandemie".
Als 85% van de mensen boven de 18 er zo over denkt dan is dat helemaal waar natuurlijkquote:Op zaterdag 11 september 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien, maar er zijn ook veel mensen met de instelling "ik ben gevaccineerd, dus nu is het klaar met de pandemie".
Ja, dat is waar. Ik zat puur naar de cijfers an sich te kijkenquote:Op zaterdag 11 september 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jazeker wel. In een kooi.![]()
Niet zo opmerkelijk wat mij betreft. Aantal gevaccineerden in die groepen zijn ook groter.
Ik wel in ieder geval. Moet wel echt heel verkouden oid worden wil ik me laten testen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn gewoon veel meer gevaccineerden, dus dat zegt niet zoveel. Er zijn ook nog steeds heel veel kinderen die verplicht moeten testen en een hoop mensen die testen vanwege werk etcetera.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:25 schreef speknek het volgende:
Denk ook dat gevaccineerden zich eerder laten testen, maar dat is een onderbuikgevoel.
Gezien het minimale aantal overlijdens per dag, overleven de gevaccineerde 70+ers massaal de positieve test. Prima.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:08 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat je beter naar dezelfde periode vorig jaar kan kijken, omdat er altijd meer mensen in de winter overlijden dan in de zomer. De laatste tijd ligt het gemiddeld aantal overlijdens tussen de 5 en 6 per dag, toen 2 à 3.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |