Ik ga voor mijn Natuurkunde Praktische Opdracht een kruisboog maken.. maar hoe moet dat ongeveer? Ik heb gezocht op internet naar een bouwplan maar ik kon niks vinden..
Kan iemand mij helpen??
Maar een auto veer... moet dat achter de pijl geplaatst worden?
quote:Ik heb een brommerveer, is dat goed genoeg?
Op donderdag 30 januari 2003 16:56 schreef Kogando het volgende:
De vering moet in ieder geval uit het blad komen, en niet uit de draad.. Dan doe je het goed.
En uit het blad?? maar niet uit de draad?? Ik volg dit eventjes niet.
Bedoel je dat de trekkracht niet bij de draad moet liggen maar bij de blad die horizontaal ligt (waar de draad aan vast zit?)
quote:Klopt, dat is bij een traditionele handboog ook zo. De energie wordt 'opgeslagen' in de veer, niet in de pees.
Op donderdag 30 januari 2003 17:00 schreef Wuder het volgende:[..]
Ik heb een brommerveer, is dat goed genoeg?
En uit het blad?? maar niet uit de draad?? Ik volg dit eventjes niet.
Bedoel je dat de trekkracht niet bij de draad moet liggen maar bij de blad die horizontaal ligt (waar de draad aan vast zit?)
Vergrendeling.
Trekkermechanisme.
Let wel goed op waar je mee bezig bent, je zal de eerste niet zijn die zijn vingers moet missen.
quote:Ja.. Dus geen elastiek ofzo als pees gebruiken, dan heb je een nep kruisboog.
Op donderdag 30 januari 2003 17:00 schreef Wuder het volgende:
Ik heb een brommerveer, is dat goed genoeg?En uit het blad?? maar niet uit de draad?? Ik volg dit eventjes niet.
Vraagje.. Wat voor materiaal moet ik gebruiken voor de horizontale stuk??
quote:Je zegt het al, het is een opdracht! JIJ moet hem dus doen. De tips hier zijn prima. Doe er iets mee
Op maandag 3 februari 2003 19:25 schreef Wuder het volgende:
Het is alleen voor Natuurkunde Praktisch Opdracht... dus moet ingewikkelder zijn!!Vraagje.. Wat voor materiaal moet ik gebruiken voor de horizontale stuk??
Ik kan alleen buildingkits vinden!!
quote:Probeer dit topic eens goed door te lezen...
Op maandag 3 februari 2003 20:09 schreef Wuder het volgende:
Ja maar op internet is er bijna nix te vindenIk kan alleen buildingkits vinden!!
Ik weet de Nederlandse namen niet van de verschillende onderdelen..
In het Engels zijn het:
Strings, Prods en de lange lengte ding van de kruisboog... hoe heet dat??
We zitten nog steeds te twijfelen over hoe we de boog moeten maken...
We gaan denk ik ook ook even bamboe proberen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |