abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201294174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Handmatig glazen spoelen, want de vaatwasser maakt te veel geluid.
Ja zijn er eigenlijk überhaupt wel horecagelegenheden na 22:00 open die minder geluid produceren? Flikker toch op man, een decibelgrens. Ik dacht dat we alles wel hadden gehad.
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:13:55 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201294183
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Misschien is toegangskaart in deze wel hetzelfde als een reservering.
Je mag een kaartje vast wel 'om niets' verkopen. Of je koopt een kaartje voor 2,80 met het eerste biertje gratis. Maar daar gaat het niet om, het is gewoon weer een extra hoepel die het de ondernemers en de gasten moeilijker maakt, en derhalve niets met versoepelen te maken heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:14:21 #103
346939 Janneke141
pi_201294189
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Leuk ga je om 20.00 naar het restaurant en kan je tussen het voor- en hoofdgerecht door even een toegangsbewijs kopen....
Nee, dat moet dus al voordat je binnenkomt.
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:14:34 #104
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201294193
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Uit OMT advies 119:
[..]
Ik weet niet meer waar het was, maar er werd ergens genoemd dat het OMT voorstander was van één 'evenement' per 24 uur bezoeken.
Dat zat in nummertje 120:

quote:
Als eerste constateert het OMT met betrekking tot de CoronaCheck-app dat als
iemand eenmaal een ‘groene’ code heeft op grond van volledige vaccinatie deze
niet automatisch ingetrokken wordt bij een positieve test. Dit leidt ertoe dat deze
positief geteste personen toch toegang kunnen krijgen tot vluchten en andere
gelegenheden waarbij een negatieve test vereist is, en zo coronavirus kunnen
verspreiden. Ook acht het OMT niet uitgesloten dat – in tegenstelling tot in de
FieldLab-experimenten waar grootschalige verspreiding na feestbijeenkomsten
niet werd vastgesteld – het van gelegenheid naar gelegenheid trekken van
groepen mede een rol speelt bij de recente grootschalige verspreiding;
onderzocht zou moeten worden of de CoronaCheck-App niet slechts eenmaal per
dag toegang tot een (nacht)horecagelegenheid zou moeten geven.
Bij
grootschalige evenementen en drukbezochte (nacht)horeca, is het tevens te
overwegen om van alle bezoekers een recente negatieve test te verlangen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201294194
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je mag een kaartje vast wel 'om niets' verkopen. Of je koopt een kaartje voor 2,80 met het eerste biertje gratis. Maar daar gaat het niet om, het is gewoon weer een extra hoepel die het de ondernemers en de gasten moeilijker maakt, en derhalve niets met versoepelen te maken heeft.
Het heeft vooral niets meer met virusbestrijding te maken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:15:20 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201294208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:11 schreef Questular het volgende:

[..]
Thuis in een kringetje zitten is natuurlijk een stuk leuker dan een live band in een zaal zien, of een toffie dj set ergens.
Kringetje zitten kan leuk zijn, wel ratel meenemen.
pi_201294211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er is nergens gezegd dat dat kaartje geld moet kosten. Dus feitelijk wordt het dan gewoon een reservering, maar wel één waar iedereen met naam en toenaam op staat.

Kan straks mooi gebruikt worden om een database aan te leggen van decadente hedonisten die elk weekend te veel uit de band springen. Moeten we niet hebben, daar krijg je overheidskritische gedachten van. >:) :+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:15:49 #108
346939 Janneke141
pi_201294214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:13 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Ja zijn er eigenlijk überhaupt wel horecagelegenheden na 22:00 open die minder geluid produceren? Flikker toch op man, een decibelgrens. Ik dacht dat we alles wel hadden gehad.
Natuurlijk niet. Zet tien man in een ruimte aan drie verschillende tafels en je zit er al boven, omdat je daar nu eenmaal harder van gaat praten.

Een volle lunchroom zonder muziek schijnt al rond de 70-75dB te zitten.
pi_201294217
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat zat in nummertje 120:
[..]

Ah top, die was ik aan het zoeken. Dank je wel. Ik heb het idee dat ze deze 'maatregel' willen gebruiken om dat te gaan handhaven. Hoe weet ik niet zo goed, tenzij Ticketmaster zegt: Stik erin met je ticket, je hebt er vandaag al één.
pi_201294220
quote:
OPENHAGEN (ANP/AFP) - Het hoofd van WHO Europa twijfelt of alleen vaccins in staat zijn om de coronapandemie te beëindigen, zoals eerder werd geclaimd. Vanwege nieuwe virusvarianten, zoals de extra besmettelijke Delta, reageerde Hans Kluge vrijdag pessimistisch over de rol van vaccins bij het bereiken van groepsimmuniteit.

Kluge zei in mei nog dat de pandemie afgelopen zal zijn zodra de minimale vaccinatiegraad van 70 procent zou zijn bereikt. Door de besmettelijkere varianten is de situatie nu anders, aldus de directeur. De lat voor het bereiken van groepsimmuniteit komt door die varianten hoger te liggen. Hoe hoog de vaccinatiegraad nu zou moeten zijn, werd vrijdag niet duidelijk.

Het is volgens epidemiologen onrealistisch dat groepsimmuniteit nu alleen kan worden bereikt met het gebruik van vaccins, hoewel ze cruciaal blijven om de pandemie in te dammen. Naast vaccinatie is natuurlijke besmetting de andere manier om immuun te worden.

Ernstige ziektegevallen

De wereld heeft volgens Kluge een punt bereikt waarop het vaccineren in de eerste plaats bedoeld is om ernstige ziektegevallen en sterfte te voorkomen. Over de mogelijkheid dat de wereld nog jaren te maken zal hebben met het coronavirus en de rol van extra coronaprikken, zegt hij dat gezondheidsexperts moeten "anticiperen op het geleidelijk aanpassen van de vaccinatiestrategie" voor de langere termijn.

Onder WHO Europa vallen 53 landen. Kluge sprak eind vorige maand zijn zorgen uit over de stagnerende vaccinatiegraad in Europa en het kleine aantal vaccinaties in armere landen, waar nog lang niet alle risicogroepen zijn geprikt.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AOiCsC?ocid=msedgntp
pi_201294228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat lijkt me echt een broodje aap..
Nee. nee. Dat stond er echt in. Maximaal 1 evenement per dag.
zie email 27 oktober
pi_201294242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat moet dus al voordat je binnenkomt.
Bent u een snelle eter of bent u een langzamer eter? Waarom ik dat vraag als u na 22.00 nog aanwezig bent heeft u een toegangsbewijs nodig! Klopt samen krijgen we corona er onder...

Wat een gezellige avond zal het worden.
pi_201294243
quote:
Is het raar als ik dit lees als: "De komende jaren houden we testen voor toegang en testen voor reizen"?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2021 @ 16:18:30 #114
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201294249
:lijstje:

Top cijfers. Ongetwijfeld tijd voor Hugo om de boel dicht te gooien.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201294250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, we zijn aangekomen bij het volgende hoofdstuk in onze driejarige opleiding "horecaondernemers pesten"?
Dit ja.

Wat een onzin zeg :') Dit is steeds minder te verbinden met de volksgezondheid. Never waste a good crisis blijkbaar.
pi_201294255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Is het raar als ik dit lees als: "De komende jaren houden we testen voor toegang en testen voor reizen"?
Nope

Oh enne,

De WHO laat er geen gras over groeien

quote:
Terwijl Europa zich opmaakt voor een nieuwe coronagolf in het najaar, waarschuwt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) al voor het volgend naderend onheil. “Er komt een nieuwe pandemie, daar kunnen we zeker van zijn,” klinkt het in een nieuw rapport.

De wetenschappers en politici die het rapport schreven halen hard uit naar de Europese leiders. “De verwoestende gevolgen van Covid-19 hebben aangetoond hoe onvoorbereid veel landen in de regio waren. Er was overduidelijk een gebrek aan planning. En zelfs de landen die een plan hadden, hadden dat onvoldoende geactualiseerd of voorbereid. Ook de technische capaciteit van overheden was vaak zwak. Met toezicht- en reactiesystemen die er niet in slaagden waarschuwingssignalen tijdig op te pikken en die geen passende antwoorden konden bedenken of uitvoeren. En dan was er nog het politiek leiderschap. Dat was vaak zwak, ontbrak volledig of maakte de zaken zelfs nog erger.”

De experts waarschuwen dat er zeker een nieuwe pandemie komt en dat we het ons niet kunnen veroorloven om dan opnieuw dezelfde fouten te maken. Ze adviseren dan ook de oprichting van een Pan-Europese Raad voor Gezondheidsbedreigingen, die de voorbereiding moet leiden en er bovendien voor moet zorgen dat de Europese landen samenwerken in plaats van zich terug te trekken achter hun grenzen.

Bron(nen): HLN
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:18:53 #117
346939 Janneke141
pi_201294257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Bent u een snelle eter of bent u een langzamer eter? Waarom ik dat vraag als u na 22.00 nog aanwezig bent heeft u een toegangsbewijs nodig! Klopt samen krijgen we corona er onder...

Wat een gezellige avond zal het worden.
Nee, het gaat er niet om tot hoe laat jij er bent of van plan bent te zijn. De sluitingstijd van het etablissement bepaalt of je een kaartje nodig hebt om erin te maken.

Althans, zo staat het er.
pi_201294260
Het worden interessante dagen zo richting persco..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201294282
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Het worden interessante dagen zo richting persco..
Ik zorg dat er popcorn in huis is voor de persco dinsdag, maar ook voor dit topic :D
pi_201294285
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat lees ik ook ja. Met her en der een indirecte verplichte booster natuurlijk.

Hier komen we de komende jaren niet meer vanaf imo.
pi_201294291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, het gaat er niet om tot hoe laat jij er bent of van plan bent te zijn. De sluitingstijd van het etablissement bepaalt of je een kaartje nodig hebt om erin te maken.

Althans, zo staat het er.
A ok dan heb je dus voor alles een toegangsbewijs nodig. Want hier sluit alleen de snackbar om 22.00 de rest is geopend tot 23.00 of later. Veel restaurants sluiten de keuken wel om 22.00 maar dan kan je meestal nog wel gewoon wat drinken enzovoort.
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:22:39 #122
346939 Janneke141
pi_201294302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
A ok dan heb je dus voor alles een toegangsbewijs nodig. Want hier sluit alleen de snackbar om 22.00 de rest is geopend tot 23.00 of later. Veel restaurants sluiten de keuken wel om 22.00 maar dan kan je meestal nog wel gewoon wat drinken enzovoort.
:Y
pi_201294322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
En als het voor 22:00 sluit is het geluid toch overal harder dan 60dB dus dan hang je net zo hard.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201294324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zorg dat er popcorn in huis is voor de persco dinsdag, maar ook voor dit topic :D
Zondagmiddag gaat het al los hoor na het Catshuis overleg :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:24:28 #125
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201294326
Ik zie een zakenkans voor grote complexen met 1 ingang waar restaurants, cafés, nachtclubs en shoarmazaken bij elkaar zitten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')