SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Laatste update: 10-09-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2730
Gemeentes met +5 besmettingen:
201 Rotterdam
167 Amsterdam
136 's-Gravenhage
65 Utrecht
57 Groningen
49 Almere
45 Haarlem
44 Zoetermeer
38 Tilburg
34 Haarlemmermeer
34 Zaanstad
33 Leeuwarden
32 Eindhoven
31 Nissewaard
31 Arnhem
29 's-Hertogenbosch
29 Amersfoort
28 Enschede
28 Schiedam
27 Apeldoorn
27 Leidschendam-Voorburg
27 Dordrecht
25 Vlaardingen
24 Nijmegen
23 LeidenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
54 gemeentes met 0 besmettingen
49 gemeentes met 1 besmettingen
109 gemeentes met 2-4 besmettingen
21 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
2.687 nieuw gemelde positieve testen
- 60 nieuwe ziekenhuisopnames
- 12 nieuwe IC-opnames
- 4 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zag wel dat je stiekem je eerdere post weggegooid had! Wilde net zeggen: "F in chat for @AlwaysHappy"quote:![]()
Ah oké, ik wist niet dat er nu een wet op stapel ligt waarbij mondkapjes tot in de eeuwigheid verplicht worden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Neem aan dat dat dan ook niet serieus op tafel ligt he.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Prima cijfers weer, vooralsnog weinig school / vakantie effect te zien..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En dat met het inhaaleffect van gisteren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima cijfers weer, vooralsnog weinig school / vakantie effect te zien..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Moet dat nou echt joh, dat betweterige gezuig de hele tijd? Het argument om het nu te verlengen is dat er mensen zijn bij wie het vaccin niet werkt. Dat is niet volgend jaar ineens anders. Dan is het toch een terechte vraag wanneer het dan wel kan worden geschrapt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah oké, ik wist niet dat er nu een wet op stapel ligt waarbij mondkapjes tot in de eeuwigheid verplicht worden.
Ik ga aan de borrel, joe.![]()
Als ik immunogecompromiteerd was had ik lekker de hele dag met zo'n Razer Zephyr rondgelopen. Gamer leds fuck yeah.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Heeft ie ook Bluetooth? Alles is beter met Bluetooth.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:19 schreef speknek het volgende:
Als ik immunogecompromiteerd was had ik lekker de hele dag met zo'n Razer Zephyr rondgelopen. Gamer leds fuck yeah.
[ afbeelding ]![]()
Waar zit hier precies de vraag dan?quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan is het toch een terechte vraag wanneer het dan wel kan worden geschrapt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Het zou echt onzin zijn om nu ad infinitum mondkapjes te gaan dragen ter bescherming van kwetsbaren. Dat hebben we voor die tienduizenden andere ziekteverwekkers ook nooit gedaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Volgens mij zie je de scholen vooral terug in het feit dat er weer veel meer kinderen getest worden en het percentage positief daarom ook omlaag gaat. Dat was de afgelopen dagen ook al zo als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima cijfers weer, vooralsnog weinig school / vakantie effect te zien..![]()
Hoppa alweer 2730 ongevaccineerden immuun geworden.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Zeker, hoe moet je anders je individuele RGBs instellen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft ie ook Bluetooth? Alles is beter met Bluetooth.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het is inderdaad heel sterk om te doen alsof de maatregelen tot in de eeuwigheid in stand blijven en daar dan heel verbolgen over doen.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Forum Opties Forumhop: Hop naar: