abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201594092
twitter

Omdat er gezegd wordt dat t allemaal goed getest is maar er toch steeds weer nieuwe bijwerkingen optreden die niet voor zien waren. Daarom zijn mensen huiverig.
pi_201594213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:25 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Enig idee hoe dit gemeten wordt? Zou top zijn als er een staafje komt waarmee iedereen zelf kan testen of hij/zij anti stoffen heeft.

Niet dat ze er iets mee gaan doen.. want hoeveel geld kan je verdienen aan mensen NIET inenten?

Zelfde als obesitas. Liever mensen hun hele leven aan medicijnen dan ze gratis te laten sporten.
Verdienen kun je er niks aan, wel besparen. ;)

Maar nee, ik heb geen idee van hoe die tests werken.
pi_201594713
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 18:02 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee die gingen dood
Of lopen/zitten nu gehandicapt te zijn.
Pecunia non olet
pi_201599230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]

Omdat er gezegd wordt dat t allemaal goed getest is maar er toch steeds weer nieuwe bijwerkingen optreden die niet voor zien waren. Daarom zijn mensen huiverig.
Ondertussen vliegen ze massaal naar de zon, terwijl de kans op trombose een stuk groter is dan.

Niets in het leven is zonder risico.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201599245
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:25 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Enig idee hoe dit gemeten wordt? Zou top zijn als er een staafje komt waarmee iedereen zelf kan testen of hij/zij anti stoffen heeft.

Niet dat ze er iets mee gaan doen.. want hoeveel geld kan je verdienen aan mensen NIET inenten?

Zelfde als obesitas. Liever mensen hun hele leven aan medicijnen dan ze gratis te laten sporten.
Mensen met obesitas mogen bij de meeste zorgverzekeraars gratis fitnessen.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:18:50 #181
236264 crew  capricia
pi_201599304
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mensen met obesitas mogen bij de meeste zorgverzekeraars gratis fitnessen.
Mooi hè.

Terwijl bewegen enzo gewoon gratis is.
Denk dat echte obesitas een kenmerk van een (psychische) ziekte is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_201599395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ondertussen vliegen ze massaal naar de zon, terwijl de kans op trombose een stuk groter is dan.

Niets in het leven is zonder risico.
Voor dat vaccin worden mensen gechanteerd.
pi_201599475
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi hè.

Terwijl bewegen enzo gewoon gratis is.
Denk dat echte obesitas een kenmerk van een (psychische) ziekte is.
Het wordt wel als een ziekte beschouwd. Daarom wordt sporten vergoed uit de ziektekostenverzekering.
pi_201599497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Voor dat vaccin worden mensen gechanteerd.
Nee, je kunt ook gewoon testen of herstelbewijs overleggen.
Meeste antivaxxers zeggen dat voor hun het maar een mild griepje is.
Dan wordt het toch tijd dat je met een herstelbewijs komt...
pi_201599592
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb het asymptomatisch gehad en mijn herstelbewijs is verlopen dankzij de 180 dagen grens van de overheid. ;)
pi_201610627
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wordt hier zo moe van he.. natuurlijk kán je testen, maar niemand gaat voor de lol 5x per week testen om aan het normale leven mee te kunnen doen. Hoezo wordt nog steeds ontkent dat dat geen dwang is richting vaccinatie... |:(

Het is kiezen tussen kwaden waar principieel niet eens gekozen zou hoeven te worden, omdat het niets toevoegt in de hele bestrijding van de pandemie. Tenzij meer vaccineren het enige doel is, maar daar durft Hugo niet eerlijk voor uit te komen.

De mensen die nu nog vaccineren, vaccineren omdat ze buigen, omdat ze het gezeik beu zijn, omdat het ze steeds moeilijker gemaakt wordt. Anders was je wel bij je eerste of tweede uitnodiging gegaan...

En ik zou dolgraag een herstelbewijs willen gebruiken, maar ik weet niet of ik C19 heb gehad. Als ik een antistoffen-test zou doen, dan is dat vervolgens niet geldig aldus de Rijksoverheid.

Dus met regelmaat testen, of vaccineren, of wachten tot ik een keer ziek ben en hopen op een positieve test..
pi_201610966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:56 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Wordt hier zo moe van he.. natuurlijk kán je testen, maar niemand gaat voor de lol 5x per week testen om aan het normale leven mee te kunnen doen. Hoezo wordt nog steeds ontkent dat dat geen dwang is richting vaccinatie... |:(
Nou, 5x per week naar een gelegenheid waar je een test voor nodig bent is wel vaak.

Verder ert je eens, het is gedoe waar niemand op zit te wachten.
En dat merk je in de horeca: het is een stuk rustiger sinds de invoering.

quote:
Het is kiezen tussen kwaden waar principieel niet eens gekozen zou hoeven te worden, omdat het niets toevoegt in de hele bestrijding van de pandemie. Tenzij meer vaccineren het enige doel is, maar daar durft Hugo niet eerlijk voor uit te komen.

De mensen die nu nog vaccineren, vaccineren omdat ze buigen, omdat ze het gezeik beu zijn, omdat het ze steeds moeilijker gemaakt wordt. Anders was je wel bij je eerste of tweede uitnodiging gegaan...

En ik zou dolgraag een herstelbewijs willen gebruiken, maar ik weet niet of ik C19 heb gehad. Als ik een antistoffen-test zou doen, dan is dat vervolgens niet geldig aldus de Rijksoverheid.

Dus met regelmaat testen, of vaccineren, of wachten tot ik een keer ziek ben en hopen op een positieve test..
Wat het formeel toevoegt is dat je vantevoren zoveel mogelijk uitsluit dat er een piek aan besmettingen plaatsvindt op de locatie.
Zelf vind ik dat dat niet meer echt hoeft op dit punt in de pandemie.

En ja, vaccineren is op een gegeven moment wel de enige optie. Een herstelbewijs verloopt na 6 maanden en steeds meer landen eisen vaccinatie als je daar heen wilt.
pi_201611222
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, 5x per week naar een gelegenheid waar je een test voor nodig bent is wel vaak.

Verder ert je eens, het is gedoe waar niemand op zit te wachten.
En dat merk je in de horeca: het is een stuk rustiger sinds de invoering.
[..]
Wat het formeel toevoegt is dat je vantevoren zoveel mogelijk uitsluit dat er een piek aan besmettingen plaatsvindt op de locatie.
Zelf vind ik dat dat niet meer echt hoeft op dit punt in de pandemie.

En ja, vaccineren is op een gegeven moment wel de enige optie. Een herstelbewijs verloopt na 6 maanden en steeds meer landen eisen vaccinatie als je daar heen wilt.
Ik tennis 2 dagen in de week, biertje na het tennissen? Testen.
Uitje met je werk? Testen.
Op stap met vrienden in het weekend? Testen.
Spontaan een dagje weg? Testen.
Toevallig volgende week een crematie met horeca gelegenheid erbij: Testen

Je kan werkelijk waar niks meer spontaan doen zonder erover na te moeten denken of je een CTB nodig hebt.

"Maar je kan toch gewoon testen?" :Z
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:22:18 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201611310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ik tennis 2 dagen in de week, biertje na het tennissen? Testen.
Uitje met je werk? Testen.
Op stap met vrienden in het weekend? Testen.
Spontaan een dagje weg? Testen.
Toevallig volgende week een crematie met horeca gelegenheid erbij: Testen

Je kan werkelijk waar niks meer spontaan doen zonder erover na te moeten denken of je een CTB nodig hebt.

"Maar je kan toch gewoon testen?" :Z
Dan neem je een spuit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201611394
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan neem je een spuit.
Zolang de enige reden die ik kan verzinnen 'Zodat ik makkelijker ergens binnen kan komen / op vakantie kan' is, neem ik geen spuit.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:29:58 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201611430
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:27 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Zolang de enige reden die ik kan verzinnen 'Zodat ik makkelijker ergens binnen kan komen / op vakantie kan' is, neem ik geen spuit.
Dus je gaat gewoon de komende tijd boos zijn?

Of hoe zie je dit precies voor je...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201611697
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus je gaat gewoon de komende tijd boos zijn?

Of hoe zie je dit precies voor je...
Hopen dat er een keer een helder moment komt bij de stumpers van het RIVM/OMT/VWS en ze alle maatregelen schrappen 'want we hebben het maximaal haalbare bereikt'. Dus de voetsporen volgen van Noorwegen, Denemarken, Zweden, België...
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:47:01 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201611702
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:46 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Hopen dat er een keer een helder moment komt bij de stumpers van het RIVM/OMT/VWS en ze alle maatregelen schrappen 'want we hebben het maximaal haalbare bereikt'. Dus de voetsporen volgen van Noorwegen, Denemarken, Zweden, België...
En tot die tijd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201611733
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En tot die tijd?
Niet meedoen met alles waar je een QR voor moet laten zien, of de plekken op zoeken waar ze daar niet om malen.
pi_201613960
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Niet meedoen met alles waar je een QR voor moet laten zien, of de plekken op zoeken waar ze daar niet om malen.
Ik werk zelf in de horeca, en dan heb je de gekke situatie dat je collega's in het bedrijf hebt die niet zijn gevaccineerd of getest, en daar als gast niet mogen zijn, maar wel als personeelslid. Tja, waar val je onder als je nog even na je werkt aan de bar zit met een biertje....

Verder is het heel verschillend hoe bedrijven ermee omgaan gisteren bij het ene café controle aan de poort, bij de andere geen controle.
Schoonzus van mij is pertinent tegen de QR code, en die wordt in het restaurant om de code gevraagd, en mag vervolgens gewoon plaatsnemen.
Wat ik heb begrepen van de code is dat je niet bij de ingang hoeft te worden gecontroleerd, maar 'wanneer daar de gelegenheid voor is'
Kan dus ook halverwege, of bij het afrekenen...
pi_201628915
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik werk zelf in de horeca, en dan heb je de gekke situatie dat je collega's in het bedrijf hebt die niet zijn gevaccineerd of getest, en daar als gast niet mogen zijn, maar wel als personeelslid. Tja, waar val je onder als je nog even na je werkt aan de bar zit met een biertje....

Verder is het heel verschillend hoe bedrijven ermee omgaan gisteren bij het ene café controle aan de poort, bij de andere geen controle.
Schoonzus van mij is pertinent tegen de QR code, en die wordt in het restaurant om de code gevraagd, en mag vervolgens gewoon plaatsnemen.
Wat ik heb begrepen van de code is dat je niet bij de ingang hoeft te worden gecontroleerd, maar 'wanneer daar de gelegenheid voor is'
Ik hoor inderdaad al verhalen dat ondernemers creatiever worden met de wijze van controle en wijze van handhaven. Goed teken wat mij betreft, maar daar kan je als ongevaccineerde niet vanuit gaan.

Zeker met kinderen ga je niet random naar een restaurant rijden met de kans om bij de ingang al weggestuurd te worden, om vervolgens maar een verkapte kroegentocht te gaan doen voordat je ergens binnen gelaten wordt.

Ik snap het vanuit de ondernemers ook wel weer, ik zie vacatures voor mystery shoppers (waarbij ze zelfs 16/17 jarigen zoeken) om als kleine NSB-ers op zoek te gaan naar ondernemers die niet controleren. Als je daarmee dus de sluiting van je zaak riskeert, snap ik wel dat je mee gaat doen. Niet omdat het logisch is, of omdat het de wereld veiliger maakt, maar omdat je graag de volgende dag nog een boterham wilt kunnen eten...

Zo begrijpen sommige mensen de galg bij het protest gisteren wellicht een stukje beter...
pi_201629876
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ik hoor inderdaad al verhalen dat ondernemers creatiever worden met de wijze van controle en wijze van handhaven. Goed teken wat mij betreft, maar daar kan je als ongevaccineerde niet vanuit gaan.

Zeker met kinderen ga je niet random naar een restaurant rijden met de kans om bij de ingang al weggestuurd te worden, om vervolgens maar een verkapte kroegentocht te gaan doen voordat je ergens binnen gelaten wordt.

Ik snap het vanuit de ondernemers ook wel weer, ik zie vacatures voor mystery shoppers (waarbij ze zelfs 16/17 jarigen zoeken) om als kleine NSB-ers op zoek te gaan naar ondernemers die niet controleren. Als je daarmee dus de sluiting van je zaak riskeert, snap ik wel dat je mee gaat doen. Niet omdat het logisch is, of omdat het de wereld veiliger maakt, maar omdat je graag de volgende dag nog een boterham wilt kunnen eten...

Zo begrijpen sommige mensen de galg bij het protest gisteren wellicht een stukje beter...
Ja, ik vind zelf de QR code buitenproportioneel en dat die zo snel mogelijk afgeschaft moet worden.
En als 16-jarige bedrijven aangeven die je code niet scannen: denk niet dat je een sociaal leven overhoudt. Zal weinig waardering zijn bij leeftijdsgenoten.
pi_201634012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]

Maar hoeveel klachten over menstruatie zou je verwachten normaliter als je 5 miljoen vrouwen een placebo toe zou dienen en vraagt bijwerkingen te melden?
pi_201634048
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik woon in de UK, hier gevaccineerd (3x!), heb een QR code om te reizen, daarmee mag ik Nederland in, daarmee kan in bij de grens bewijzen dat ik gevaccineerd ben, en daarom niet 10 dagen in quarantaine hoef. Maar daarmee kan ik niet naar een restaurant, dan telt ie niet 8)7
pi_201634644
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik woon in de UK, hier gevaccineerd (3x!), heb een QR code om te reizen, daarmee mag ik Nederland in, daarmee kan in bij de grens bewijzen dat ik gevaccineerd ben, en daarom niet 10 dagen in quarantaine hoef. Maar daarmee kan ik niet naar een restaurant, dan telt ie niet 8)7
Is dat zo?
Omdat het geen EU code is?
Lijkt me niet handig met toeristen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')