abonnement Unibet Coolblue
pi_201497452
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:45 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Misschien niet duidelijk genoeg.

Gezonde mensen, kinderen OVERBELASTEN de zorg NIET. Dat is een feit. Er wordt gedaan of dat wel zo is. Dat klopt niet

Getuige de minder dan 1% van iedereen die op de IC ligt iemand onder de 30 is.

Dus, conclusie. Inenten kan, maar is niet nodig. Het leven zuur maken omdat die groep zich niet wil inenten is ongegrond en absurt. De reden dat we dit wel doen is om de zorg niet te overbelasten. Maar zie hierboven, dat doen deze mensen niet
Het verhaal is nu dat ze het wel verspreiden, de zorg niet overbelasten is nu uit het raam, we moeten nu zoveel mogelijk de verspreiding tegen gaan. Dat gevaccineerde de Delta variant evengoed verspreiden en iets van 98% van de huidige besmettingen besmettingen met de Delta variant zijn moet je even vergeten.
pi_201498337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:32 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik ben hier pas net terug, maar ik ben ze elders (irl) wel tegengekomen (incluis 2 sterfgevallen, in andere cohorten). Ik hecht er aan weerzijden weinig waarde aan though. Longcovid klinkt als een milde variant van hoe ik mijn pfeiffer-infectie heb doorgemaakt.
Onze beide n=1 waarnemingen zeggen inderdaad niet zoveel, zeker niet bij kleine frequenties in grote populaties.
Long-covid is eigenlijk wat je ook bij veel andere virussen ziet. Het virus richt schade aan in een lichaam, en dat lichaam doet er lang over om ervan te herstellen, en soms herstelt het nooit meer helemaal. Hoe erg dat is bij SARS-CoV-2 is nog niet duidelijk, maar het gebeurd wel. Was het echt heel ernstig geweest, dan denk ik wel dat we er nu al meer over gehoord hadden in de media (al zie ik het dus wel in mijn eigen omgeving, maar n=1).

quote:
Hoe specifiek ze zich precies repliceren valt niet heel accuraat te voorspellen volgens mij. Een antilichaam dat niet ideaal past is altijd natuurlijk wel altijd beter dan een random die niet past, maar omdat ik gezond/jong ben mag mijn lichaam er prima wat langer over doen om de antistoffen aan te maken. Ik zal dat voordeel ervaren na mijn eerste infectie, als die niet al heeft plaatsgevonden. Ik zal dan wel moeten bidden dat mijn aangeboren immuunsysteem, welke de eerste lijn van verdediging vormt, niet sterk genoeg is gebleken.
Dat is inderdaad niet precies te voorspellen, maar is wel hoe ons immuunsysteem werkt. Ik denk ook dat kinderen die nu niet gevaccineerd zijn, ook nooit gevaccineerd hoeven te worden. Als ze een paar keer met het virus in aanraking zijn geweest is het immuunsysteem genoeg getraind, iig tot ze behoorlijk oud zijn. Maar ik heb wel meer vertrouwen in wetenschap dan god ;)

quote:
Ik neig inderdaad heel erg naar waar je dit deel mee afsluit. Ik heb bv mijn gecomprimeerde 70-jarige vader wél laten vaccineren. Al kennen we voor hem die effecten ook niet als ze er zijn, zijn ze voor hem onwaarschijnlijk relevant zijn.
[..]
Het valt ook in een breder perspectief op het leven en haar risico's inderdaad. Er zit een element aan vast die ongeveer zoveel betekent als het probleem zo verwaarloosbaar klein is, dat de overweging om me te laten vaccineren op zichzelf al een irrationalele verspilling van energie is.
Het is ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar ik blijf het verbazend vinden dat er mensen zijn die (veel) geld uitgeven om bewust mensen foutieve informatie voor te schotelen. Een mening zegt helemaal niks als het niet onderbouwd is. Dus af en toe reageer ik hier als mensen beweegredenen aandragen die niet kloppen.

quote:
Met het laastste doel ik op de mogelijkheid dat het virus door mensenhanden 'enhanced' is en dáárdoor anders gewogen dient te worden vwb lange termijn effecten. Zonder die implicatie neig ik er eerder naar om het risico op dat termijn in te schatten zoals ik besmetting met andere/eerdere (corona)virussen heb ingeschat.
Het inderdaad mogelijk dat dit virus het resultaat is van een gain of function study waar het ontsnapt is. Ik denk niet dat daarmee het virus meer mogelijkheden om te muteren is gegeven, of dat het daardoor anders zal muteren in de toekomst. Ik heb nog geen artikel gelezen die het een of het ander hiervoor beargumenteerd.
pi_201499027
Volgens mij komt iedereen steeds meer tot de conclusie dat de maatregelen niet nodig zijn om iedereen te vaccineren. Niet om de gezondheidzorg te ontlasten. Wel als je dit zelf prettig vindt.

Er zijn gewoon geen redenen meer om dit te doen. Ik kan er in ieder geval geen 1 bedenken, die ervoor zorgt dat gezondheidszorg niet meer overbelast is.

Het is helaas nou eenmaal zo dat verreweg de meeste gevallen(minimaal 80%) obesitas heeft. Maar zelfs die overbelasten de zorg niet. Het zijn de 50+ers met obesitas, en 70+ers. Deze groep moet ingeënt worden, en verder wie daar zelf voor kiest.

We kunnen de rest ook inenten, en dat voorkomt een aantal doden (+- 100 per jaar) en vele ic ziekenhuisopnames (+-1000 tot 2000 per jaar) onder mensen jonger dan 50. Maar die mensen zijn niet degene die de zorg overbelasten. Dat zijn de vele 1000en 50+ers met obesitas en enkele jonger dan 50

[ Bericht 11% gewijzigd door bellamy13 op 24-09-2021 16:11:48 ]
pi_201499507
Gaat lekker in Idaho, de staat in de VS met het laagste percentage gevaccineerde mensen. Je hoort niet van het overlopen van ziekenhuizen met mensen ziek door vaccinaties, zelfs niet in de staten en landen met hoge vaccinatie percentages.

https://www.buzzfeednews.com/article/davidmack/idaho-covid-crisis-standards-care

quote:
all 14 beds in the intensive care unit — all with the same disease, all unvaccinated.
...
She thought about the COVID-19 patient, a man in his 40s, whose condition had deteriorated within an hour of her starting work that night. She thought of the conversation she’d had to have with his young family about switching to comfort care and then his death soon after.
...
She thought of the abuse she’d received from one man’s angry family members, who had berated her for not treating him with ivermectin, a deworming drug falsely promoted as a cure in conspiracy circles but that the FDA has warned against using in COVID patients. She thought of how police had to remove the man’s family after his son-in-law told her, “If you don’t do this, I have a lot of ways to get people to do something, and they’re all sitting in my gun safe at home.”
...
As of Saturday, there were 686 patients hospitalized in the state with COVID, 180 of them in ICUs. That’s hundreds more than what flooded hospitals during the previous surge in December 2020, before safe and effective vaccines were widely available. (NOTE: Idaho heeft 1,7 miloen inwoners)
...
Currently, 50 of the 51 COVID patients in ICUs part of the St. Luke's Health System — a chain covering southeastern Idaho, eastern Oregon, and northern Nevada — are unvaccinated. Hospitalizations have soared. In July, there were 33 patients with COVID across all the St. Luke's hospitals. This week, there were 289. Currently, more than two-thirds of ALL patients in St. Luke’s facilities are being treated for the same virus, Jim Souza, St. Luke’s chief physician executive, told reporters in an online briefing on Tuesday.
...
Patients are younger (averaging 58 years old, down from 72), they are sicker and require more mechanical ventilation, they are staying in the ICU longer, and they are dying more frequently (the ICU mortality rate has jumped from 28% to 43%). Some 80 people have died from COVID in St. Luke’s hospitals in just the past three weeks.

“In a really morbid exercise, just in the month of September, if you look at the ages of the people we have lost and you apply to them average lifespans, we have lost more than 1,100 life years,” Souza said.
pi_201500303
Even de straat op in Australië
Filmpje heeft helaas geen MSM bereikt

pi_201506180
Covid-19 will just end up causing a cold, says Oxford vaccine creator Sarah Gilbert



The new coronavirus is unlikely to mutate into a variant that can evade vaccines because there “aren’t very many places for the virus to go”, the creator of the Oxford jab has said.

Dame Sarah Gilbert, speaking yesterday in a Royal Society of Medicine webinar, played down fears of a more deadly new variant. “We normally see that viruses become less virulent as they circulate more easily and there is no reason to think we will have a more virulent version of Sars-CoV-2,” she said.

Chris Whitty, the chief medical officer for England, said yesterday that all children who had not been vaccinated would end up getting Covid-19 at some point because the virus would continue to circulate as immunity waned. Gilbert suggested, however, that illness caused by the virus would become ever milder. She said: “We tend to see slow genetic drift of the virus and there will be gradual immunity developing in the population as there is to all the other seasonal coronaviruses.”

These other coronaviruses are causes of the common cold and Gilbert said: “Eventually Sars-CoV-2 will become one of those.”

She argued that the spike protein targeted by vaccines had only limited ability to mutate while still allowing the virus to get inside human cells. “If it changes its spike protein so much that it can’t interact with that receptor, then it’s not going to be able to get inside the cell. So there aren’t very many places for the virus to go to have something that will evade immunity but still be a really infectious virus,” she said.

Professor Sharon Peacock, head of the Covid-19 UK Genomics Consortium, which monitors variants, said: “I think there will be new variants emerging over time and there is still quite a lot of road to travel down with this virus.”

The Times
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201516138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 15:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een mening zegt helemaal niks als het niet onderbouwd is. Dus af en toe reageer ik hier als mensen beweegredenen aandragen die niet kloppen.
Niets mis mee. Verder niet veel aan de rest van de post op te merken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201562859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:46 schreef HayeOpReis het volgende:
Ik ben ongevaccineerd. Gister moest ik nodig naar de WC, maar ik mocht de McDonald's niet in. Ik merkte dat het wel iets met mee deed, geweigerd worden. Maar Ik kan moeilijk elke dag van mijn leven gaan testen om dit te voorkomen. Als ik geen tweederangs burger meer wil zijn, moet ik het vaccin nemen. Maar dit is chantage! Hier zal ik nooit aan toegeven! Als de maatschappij mij niet meer wil, dan is dit wederzijds. Niemand gaat hier voordeel bij hebben! Iedereen die iets van maatschappijleer of geschiedenis weet, weet ook dat tweedeling altijd ellende geeft. Een overheid die hier bewust voor kiest (zonder dat er een duidelijk nut is), is kwaadaardig.
[..]

quote:
Waarom ik geen vaccin neem.

- Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje (een recent onderzoek komt op 42% (1)), waardoor het virus onder gevaccineerden nog zal verspreiden.
Het klopt dat een gevaccineerde te maken kan krijgen met een break through infection, waardoor hij gewoon besmettelijk is.
Maar die kans is minder groot bij gevaccineerden. Daarnaast, als iedereen om je heen gevaccineerd is, is de kans dat ze door jou besmet raken kleiner.
Over de hele linie neemt daardoor het virus juist af bij voldoende vaccinaties.


quote:
Zeker als zij deze winter met hun groene vinkje weer in de kroeg zitten met de deltavariant met 1000x viral load (2). In Nature staat: “…vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people”(3). Dus... zonder vaccin krijg ik corona, word ik ziek en blijf ik thuis. Met vaccin voel ik het niet en ga ik bij mijn oma op bezoek. Dus ik verwacht dat ik kwetsbaren beter bescherm als ik geen vaccin neem.
Het is onzin dat je als gevaccineerde helemaal niets merkt van de besmetting.

quote:
- Er is een risico dat deze massavaccinatie met een vaccin dat overdracht niet stopt, juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende onafhankelijke wetenschappers(4)(5) (die dus minder hoeven te vrezen voor hun baan als ze kritisch zijn) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan.
Nee, dat klopt niet.
Het virus leert niet, het virus doet maar 1 ding: je lichaam vertellen kopieën aanmaken. Bij dat kopiëren gaat vaak iets mis, wat nieuwe varianten oplevert, en een variant die zich gemakkelijker laat kopiëren krijgt de overhand. Dat zien we met Delta.
Uiteraard kan dat ook gebeuren als iedereen is gevaccineerd en het virus nog steeds actief is. Maar het levert niet meer varianten op.
Eerder minder, omdat het virus zich minder goed kan verspreiden.
Overigens maakt het niet uit dat een virus veel varianten maakt. Dat doet het virus continu. Waar het om gaat is of er een variant kan ontstaan die succesvoller is dan Delta. En dat doet vaccinatie niet.

quote:
Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën.
Nee, dat is totaal iets anders.
Bacteriën kunnen zich wapenen tegen vijandige invloeden. Virussen niet.

quote:
We zouden door massavaccinatie in een wereldwijde vicieuze cirkel kunnen komen van steeds nieuwe varianten en nieuwe vaccins.
Kunnen, dus dat is geen vastgesteld feit.

Er kunnen inderdaad jaarlijks nieuwe varianten komen die onze immuniteit omzeilen.
Maar dat staat los van vaccinaties.

quote:
Zij adviseren het vaccin alleen voor groepen met hoog risico, waar ik niet toe behoor.
Je kunt jezelf ook laten besmetten, dan help je mee aan de groepsimmuniteit.


quote:
- Is het vaccin goed voor mijn gezondheid? Als ik de reeds bekende risico’s bekijk, dan lijkt het beter om het vaccin te nemen dan corona te krijgen.
Klopt.

quote:
Maar ik weet niet in hoeverre de informatie is te vertrouwen, de overheid houdt niet eens het aantal doden na vaccin goed bij(6).
Jawel, lareb houdt dat keurig bij.
Zijn er enkele honderden.
Of die door het vaccin komen is niet duidelijk, maar het aantal doden na vaccinatie kun je gewoon opzoeken.


quote:
Ik denk dat het vaccin meer onbekende risico’s heeft.
Tja, zo kun je jezelf angst inpraten..
Hoe zit het dan met de onbekende risico's van Covid?


quote:
Mensenlichamen hebben altijd al op grote schaal te maken met (corona) virussen,
Ja, en zijn ook met bosjes daaraan overleden...


quote:
maar pas sinds een jaar op grote schaal met mRNA vaccins.
Nee, je lichaam heeft continu te maken met lichaamsvreemde RNA.
Dat is dit in feite ook. Het is niet iets buitenaards dat opeens in ons ecosysteem wordt geïntroduceerd...
Daarnaast heb je ook Astrazeneca en Janssen, die met virussen werken.


quote:
Een risico van onbekende grootte is bijvoorbeeld Antibody-dependent enhancement: dat door vaccinatie het immuunsysteem slechter gaat werken bij een toekomstige infectie.
Klopt, maar dan was dat in de trials en zeker na 2 miljard doses wel aan het licht gekomen.
ADE betreft een verkeerde aanmaak van antilichamen, waardoor het immuunsysteem de ziekteverwekker waarvoor het vaccin is bedoeld niet meer herkent en die persoon dus juist zieker wordt na besmetting, ipv minder ziek of immuun.


quote:
En dan het feit dat natuurlijke immuniteit na infectie lang werkt (7), waarschijnlijk zelfs levenslang en het vaccin snel in werking achteruit gaat. Dus je moet één keer besmet worden, afwegen tegen een heel aantal keer zo’n (steeds korter getest) mRNA vaccin. Als gezonde persoon die drie keer per week en rondje hardloopt, gok ik op één keer corona.
Maar waarom heb je dan nog geen herstelbewijs?
Los van dat het onzin is dat je na besmetting langer immuun bent dan na vaccinatie.


quote:
- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. Of anders geformuleerd: als een volk zich laat chanteren, dan wordt het chanteerbaar. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.
Je ziet Covid voor jezelf als een mild griepje, waarbij je na besmetting levenslang immuun bent.
Waarom heb je dan nog geen herstelbewijs?
Vaccinatie is niet verplicht, herstelbewijs mag ook.


quote:
- Ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.
Onderbuikgevoel...


quote:
- Ik wil zo min mogelijk meewerken aan een wereld waar overheid, EU, NGOs, Big Pharma en Big tech steeds meer zeggenschap krijgen over ons leven, minder individuele vrijheden, meer censuur en medische apartheid.(8)(9)
Tja, Hayeopreis staat voor een reislustig persoon. Diverse landen hebben al jaren de eis dat je gevaccineerd bent om binnen te mogen treden. Die landen heb je dus niet bezocht?
Daarnaast is de QR code pas een ding geworden nadat iedereen zich had kunnen laten vaccineren.
Wat was je argument afgelopen voorjaar?


quote:
PS:

- Het argument van te weinig IC capaciteit vind ik onterecht. Met een nood-breekt-wet-mentaliteit had in het begin van corona IC-personeel aangetrokken kunnen worden dat afgelopen jaren was wegbezuinigd, met pensioen was gegaan, etc.. Anderen met een zorg- of medische achtergrond hadden een verkorte IC cursus kunnen krijgen gericht op corona. De toelatingseisen soepel en het salaris dubbel, dan heb je binnen de kortste tijd voldoende personeel. Maar in plaats hiervan is er gekozen(10) om de nood-breekt-wet-mentaliteit toe te passen om alle 18 miljoen mensen hun vrijheid, plezier en sociaal contact te ontnemen. En nu 90% (11) van de Nederlandse bevolking antistoffen heeft, zou de IC-capaciteit nog steeds een probleem zijn volgens Hugo de Jonge. En dan geeft hij de ongevaccineerden de schuld, het is bewust groepen tegen elkaar opzetten.
Duitsland heeft 4x meer IC capaciteit, en vergelijkbare maatregelen.
Verder pleit je voor afschaffing van de autogordel, gewoon de trauma afdelingen uitbreiden.
Terwijl je juist moet voorkomen dat mensen daar terecht komen.
En dat kan met vaccineren.


quote:
- Het eindresultaat zal zijn dat bijna iedereen, gevaccineerd of niet, één keer besmet raakt. En pas na besmetting ben je goed beschermd (12), ook tegen overdracht. Na verloop van tijd kunnen nieuwe varianten weer onder bepaalde groepen verspreiden, maar dan niet meer voor grote problemen zorgen, omdat de brede natuurlijke immuniteit na infectie nog gedeeltelijk bescherming biedt, dit in tegenstelling tot immuniteit voor alleen een spike eiwit. Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben.
Voordeel van het spike eiwit is dat die niet kan muteren tot volledige ongevoelig voor het vaccin, zonder dat het virus daarmee zijn binding aan cellen verliest.

Natuurlijke besmetting klinkt leuk, maar daarvoor zijn maatregelen nodig om dat gedoseerd te laten plaatsvinden, dus zitten we nog jaren in lockdown. Plus dat er nog steeds varianten kunnen komen die onze immuniteit omzeilen...

En nogmaals: waarom heb jij geen herstelbewijs?
Waarom kies je zelf niet voor natuurlijke immuniteit?


quote:
Bronvermelding:

1. Mayo reports declining COVID-19 vaccine effectiveness https://www.startribune.com/mayo-reports.../600087246/
2. 21 July 2021 How the Delta variant achieves its ultrafast spread https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
3. How do vaccinated people spread Delta? What the science says https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
4. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens Andrew F. Read ,Susan J. Baigent,Claire Powers,Lydia B. Kgosana,Luke Blackwell,Lorraine P. Smith,David A. Kennedy,Stephen W. Walkden-Brown,Venugopal K. Nair. Published: July 27, 2015 https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002198
5. https://www.geertvandenbossche.org/
6. https://maurice.nl/2021/08/20/te-weinig-dood-na-vaccinatie/
7. All questions Covid with Dr. Al Johnson and Dr. Peter McCullough youtu.be/xWBC-JX6lsg?t=371
8. Explosive Truth About Vaccines & COVID Inventor Of mRNA Vaccine Technology, Robert Malone youtube.com/watch?v=iwPKnOhJRYg
9. Is Big Pharma lobby blocking treatments? | Rajiv Malhotra & Dr. Pierre Kory FLCCC youtube.com/watch?v=0GAIA8Ml328
10. Diederik Gommers, Lof der Geneeskunst, 2 Oct 2020, Bron: youtu.be/PBxpL_rcCZU?t=4282 tijd: 1:11:23
11. https://www.sanquin.nl/.../corona-antistoffen-bij-93...
12. Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections Sivan Gazit, Roei Shlezinger, Galit Perez, Roni Lotan, Asaf Peretz, Amir Ben-Tov, Dani Cohen, Khitam Muhsen, GabrielChodick, Tal Patalon medRxiv doi: https://doi.org/10.1101/2021.08.24.21262415
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201563134
Ik laat me morgen testen voor een qr code voor de eerste keer en maandag eind van de dag ook.
Geldt de 24 uur geldigheid nadat de uitslag binnen is of vanaf het maken van de qr code?
Ik moet volgende week voor meer dan 12 uur lang ergens zijn en voordat het begint is het te vroeg om getest te worde, dus het moet de dag daarvoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201564340
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik laat me morgen testen voor een qr code voor de eerste keer en maandag eind van de dag ook.
Geldt de 24 uur geldigheid nadat de uitslag binnen is of vanaf het maken van de qr code?
Ik moet volgende week voor meer dan 12 uur lang ergens zijn en voordat het begint is het te vroeg om getest te worde, dus het moet de dag daarvoor.
Da's beetje off topic. Kun je beter een nieuwe topic voor openen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201566562
Hoi Wantie,

Het lijkt er bij jou om te gaan dat je overal iets op moet zeggen. Ik kan wel uitleggen dat als ik zeg dat het virus “leert”, dat die aanhalingstekens betekenen dat dit niet letterlijk is, etc, etc, etc.. Maar ik ga hier niet aan beginnen. Voor wie mijn verhaal wil lezen, hieronder een kopie. Ook heb ik begin dit jaar een video gemaakt op mijn youtube kanaal Overdenksels over coronamaatregelen. Vanaf 41:05 maak ik een inschatting van de toekomst. Kunnen mensen zelf oordelen of dit klopt.

quote:
Waarom ik geen vaccin neem.

- Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje (een recent onderzoek komt op 42% (1)), waardoor het virus onder gevaccineerden nog zal verspreiden. Zeker als zij deze winter met hun groene vinkje weer in de kroeg zitten met de deltavariant met 1000x viral load (2). In Nature staat: “…vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people”(3). Dus... zonder vaccin krijg ik corona, word ik ziek en blijf ik thuis. Met vaccin voel ik het niet en ga ik bij mijn oma op bezoek. Dus ik verwacht dat ik kwetsbaren beter bescherm als ik geen vaccin neem.

- Er is een risico dat deze massavaccinatie met een vaccin dat overdracht niet stopt, juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende onafhankelijke wetenschappers(4)(5) (die dus minder hoeven te vrezen voor hun baan als ze kritisch zijn) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën. We zouden door massavaccinatie in een wereldwijde vicieuze cirkel kunnen komen van steeds nieuwe varianten en nieuwe vaccins. Zij adviseren het vaccin alleen voor groepen met hoog risico, waar ik niet toe behoor.

- Is het vaccin goed voor mijn gezondheid? Als ik de reeds bekende risico’s bekijk, dan lijkt het beter om het vaccin te nemen dan corona te krijgen. Maar ik weet niet in hoeverre de informatie is te vertrouwen, de overheid houdt niet eens het aantal doden na vaccin goed bij(6). Ik denk dat het vaccin meer onbekende risico’s heeft. Mensenlichamen hebben altijd al op grote schaal te maken met (corona) virussen, maar pas sinds een jaar op grote schaal met mRNA vaccins. Een risico van onbekende grootte is bijvoorbeeld Antibody-dependent enhancement: dat door vaccinatie het immuunsysteem slechter gaat werken bij een toekomstige infectie. En dan het feit dat natuurlijke immuniteit na infectie lang werkt (7), waarschijnlijk zelfs levenslang en het vaccin snel in werking achteruit gaat. Dus je moet één keer besmet worden, afwegen tegen een heel aantal keer zo’n (steeds korter getest) mRNA vaccin. Als gezonde persoon die drie keer per week en rondje hardloopt, gok ik op één keer corona.

- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. Of anders geformuleerd: als een volk zich laat chanteren, dan wordt het chanteerbaar. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.

- Ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.

- Ik wil zo min mogelijk meewerken aan een wereld waar overheid, EU, NGOs, Big Pharma en Big tech steeds meer zeggenschap krijgen over ons leven, minder individuele vrijheden, meer censuur en medische apartheid.(8)(9)

PS:

- Het argument van te weinig IC capaciteit vind ik onterecht. Met een nood-breekt-wet-mentaliteit had in het begin van corona IC-personeel aangetrokken kunnen worden dat afgelopen jaren was wegbezuinigd, met pensioen was gegaan, etc.. Anderen met een zorg- of medische achtergrond hadden een verkorte IC cursus kunnen krijgen gericht op corona. De toelatingseisen soepel en het salaris dubbel, dan heb je binnen de kortste tijd voldoende personeel. Maar in plaats hiervan is er gekozen(10) om de nood-breekt-wet-mentaliteit toe te passen om alle 18 miljoen mensen hun vrijheid, plezier en sociaal contact te ontnemen. En nu 90% (11) van de Nederlandse bevolking antistoffen heeft, zou de IC-capaciteit nog steeds een probleem zijn volgens Hugo de Jonge. En dan geeft hij de ongevaccineerden de schuld, het is bewust groepen tegen elkaar opzetten.

- Het eindresultaat zal zijn dat bijna iedereen, gevaccineerd of niet, één keer besmet raakt. En pas na besmetting ben je goed beschermd (12), ook tegen overdracht. Na verloop van tijd kunnen nieuwe varianten weer onder bepaalde groepen verspreiden, maar dan niet meer voor grote problemen zorgen, omdat de brede natuurlijke immuniteit na infectie nog gedeeltelijk bescherming biedt, dit in tegenstelling tot immuniteit voor alleen een spike eiwit. Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben.

Bronvermelding:

1. Mayo reports declining COVID-19 vaccine effectiveness https://www.startribune.com/mayo-reports.../600087246/
2. 21 July 2021 How the Delta variant achieves its ultrafast spread https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
3. How do vaccinated people spread Delta? What the science says https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
4. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens Andrew F. Read ,Susan J. Baigent,Claire Powers,Lydia B. Kgosana,Luke Blackwell,Lorraine P. Smith,David A. Kennedy,Stephen W. Walkden-Brown,Venugopal K. Nair. Published: July 27, 2015 https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002198
5. https://www.geertvandenbossche.org/
6. https://maurice.nl/2021/08/20/te-weinig-dood-na-vaccinatie/
7. All questions Covid with Dr. Al Johnson and Dr. Peter McCullough youtu.be/xWBC-JX6lsg?t=371
8. Explosive Truth About Vaccines & COVID Inventor Of mRNA Vaccine Technology, Robert Malone youtube.com/watch?v=iwPKnOhJRYg
9. Is Big Pharma lobby blocking treatments? | Rajiv Malhotra & Dr. Pierre Kory FLCCC youtube.com/watch?v=0GAIA8Ml328
10. Diederik Gommers, Lof der Geneeskunst, 2 Oct 2020, Bron: youtu.be/PBxpL_rcCZU?t=4282 tijd: 1:11:23
11. https://www.sanquin.nl/.../corona-antistoffen-bij-93...
12. Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections Sivan Gazit, Roei Shlezinger, Galit Perez, Roni Lotan, Asaf Peretz, Amir Ben-Tov, Dani Cohen, Khitam Muhsen, GabrielChodick, Tal Patalon medRxiv doi: https://doi.org/10.1101/2021.08.24.21262415

pi_201566641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:42 schreef Wantie het volgende:
Maar waarom heb je dan nog geen herstelbewijs?
Los van dat het onzin is dat je na besmetting langer immuun bent dan na vaccinatie.
Je weet het beter dan het RIVM?

Natuurlijke immuniteit
De mate en duur van natuurlijke immuniteit na een doorgemaakte infectie is nog niet bekend en hangt mogelijk samen met de ernst van de doorgemaakte infectie (ECDC 2020d).

Stop met misinformatie verspreiden / trollen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201566679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:42 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Je weet het beter dan het RIVM?

Natuurlijke immuniteit
De mate en duur van natuurlijke immuniteit na een doorgemaakte infectie is nog niet bekend en hangt mogelijk samen met de ernst van de doorgemaakte infectie (ECDC 2020d).

Stop met misinformatie verspreiden / trollen
Daarmee bevestig je mijn punt.
Dank daarvoor ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201566752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarmee bevestig je mijn punt.
Dank daarvoor ^O^
Ik leer je wat bij, doe ik graag! :)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201566756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarmee bevestig je mijn punt.
Dank daarvoor ^O^
Nee. Jij beweert dat het onzin is dat je na besmetting langer immuun bent. Terwijl we simpelweg nog niet eens weten of dit onzin is of niet.
I'll give you something to do
pi_201567186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:49 schreef galantis het volgende:

[..]
Nee. Jij beweert dat het onzin is dat je na besmetting langer immuun bent. Terwijl we simpelweg nog niet eens weten of dit onzin is of niet.
Dus is het onzin om als argument tegen vaccineren te gebruiken dat natuurlijke immuniteit langer duurt.

Bedankt voor het verhelderen daarvan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201567198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:49 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik leer je wat bij, doe ik graag! :)
Nee hoor, daarop is mijn punt gebaseerd.
Het is te vroeg om te kunnen stellen hoe lang je immuun blijft. Dus is het een onzinargument tegen vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201567511
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee hoor, daarop is mijn punt gebaseerd.
Het is te vroeg om te kunnen stellen hoe lang je immuun blijft. Dus is het een onzinargument tegen vaccineren.
Los van dat het onzin is dat je na besmetting langer immuun bent dan na vaccinatie.
Los van dat het niet zeker is of je na een besmetting langer immuun bent dan na vaccinatie.

No problem ;)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201568937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:57 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Los van dat het onzin is dat je na besmetting langer immuun bent dan na vaccinatie.
Los van dat het niet zeker is of je na een besmetting langer immuun bent dan na vaccinatie.

No problem ;)
Dat staat inderdaad iets liever 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201569378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat staat inderdaad iets liever 👍
Ik verbeter mensen graag ;)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201578903
Hier in het dorp doen ze gelukkig niet mee met die QR onzin. Van de week nog in een restaurant gegeten en post dit nu ook vanuit een eetcafe.
pi_201579159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:42 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Je weet het beter dan het RIVM?

Natuurlijke immuniteit
De mate en duur van natuurlijke immuniteit na een doorgemaakte infectie is nog niet bekend en hangt mogelijk samen met de ernst van de doorgemaakte infectie (ECDC 2020d).

Stop met misinformatie verspreiden / trollen
Het RIVM weet het inderdaad niet. Er zijn wel andere onderzoeken die dit bevestigen:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1

quote:
This study demonstrated that natural immunity confers longer lasting and stronger protection against infection, symptomatic disease and hospitalization caused by the Delta variant of SARS-CoV-2, compared to the BNT162b2 two-dose vaccine-induced immunity.
Niet alles wat op de site van het RIVM staat is nog actueel.

Dit komt met name omdat de vaccins ontwikkeld zijn op de alpha variant die al lang niet meer rond waart. Het vaccin was niet op de delta variant gemaakt. Een infectie zorgt ervoor dat je een breder spectrum bescherming krijgt in plaats van maar tegen voor 1 specifiek onderdeel van het virus. Na een infectie kan je lichaam een andere variant makkelijker herkennen dan via een vaccin.

Laat ik wel duidelijk vermelden dat geen vaccin nog altijd slechter is dan een vaccin. Echter ben ik er wel nog steeds op tegen dat mensen die het gehad hebben een vaccin zouden moeten gaan halen (waaronder ikzelf). Ik ben dus tegen zinloze vaccinaties. Je stelt die mensen onnodig bloot aan risico op eventuele bijwerkingen van het vaccin.

Edit:
En dan is er ook nog dit onderzoek dat zelfs na milde infectie na 9 maanden (!) nog steeds antistoffen in het neusvocht te vinden zijn: https://www.radboudumc.nl(...)en%20van%20de%20neus.

[ Bericht 3% gewijzigd door RealBizkit666 op 30-09-2021 15:00:10 ]
pi_201579632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Het RIVM weet het inderdaad niet. Er zijn wel andere onderzoeken die dit bevestigen:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1
[..]
Niet alles wat op de site van het RIVM staat is nog actueel.

Dit komt met name omdat de vaccins ontwikkeld zijn op de alpha variant die al lang niet meer rond waart. Het vaccin was niet op de delta variant gemaakt. Een infectie zorgt ervoor dat je een breder spectrum bescherming krijgt in plaats van maar tegen voor 1 specifiek onderdeel van het virus. Na een infectie kan je lichaam een andere variant makkelijker herkennen dan via een vaccin.

Laat ik wel duidelijk vermelden dat geen vaccin nog altijd slechter is dan een vaccin. Echter ben ik er wel nog steeds op tegen dat mensen die het gehad hebben een vaccin zouden moeten gaan halen (waaronder ikzelf). Ik ben dus tegen zinloze vaccinaties. Je stelt die mensen onnodig bloot aan risico op eventuele bijwerkingen van het vaccin.

Edit:
En dan is er ook nog dit onderzoek dat zelfs na milde infectie na 9 maanden (!) nog steeds antistoffen in het neusvocht te vinden zijn: https://www.radboudumc.nl(...)en%20van%20de%20neus.
Hier mag wel meer aandacht aan worden besteedt. Te veel mensen denken dat ongevaccineerde per definitie geen antistoffen hebben en die gedachtegang komt in mijn inzien door een te sterke marketingcampagne voor het vaccin.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201592993
quote:
0s.gif [b]Op

Edit:
En dan is er ook nog dit onderzoek dat zelfs na milde infectie na 9 maanden (!) nog steeds antistoffen in het neusvocht te vinden zijn: https://www.radboudumc.nl(...)en%20van%20de%20neus.
Enig idee hoe dit gemeten wordt? Zou top zijn als er een staafje komt waarmee iedereen zelf kan testen of hij/zij anti stoffen heeft.

Niet dat ze er iets mee gaan doen.. want hoeveel geld kan je verdienen aan mensen NIET inenten?

Zelfde als obesitas. Liever mensen hun hele leven aan medicijnen dan ze gratis te laten sporten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')