abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:08:23 #101
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201289134
Egoisme wordt bepaald door de reden waarom je voor het een of het ander kiest maar staat verder los van de keuze zelf.
pi_201289186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Matt. 16,25
De bijbel zegt nergens dat je je tegen je zin met experimentele chemische substanties moet laten inspuiten.

In tegendeel, de bijbel zegt dat je lichaam de tempel van God is. Dus jammer als anderen vinden dat ik egoïstisch ben als ik die tempel niet tegen mijn zin laat inspuiten met iets dat ik niet wil en waarvan ik niet overtuigd ben dat het goed voor me is, en waarvan bewezen is dat het potentieel gevaarlijk is.

Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander.
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:14:47 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201289244
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De bijbel zegt nergens dat je je tegen je zin met experimentele chemische substanties moet laten inspuiten.

In tegendeel, de bijbel zegt dat je lichaam de tempel van God is. Dus jammer als anderen vinden dat ik egoïstisch ben als ik die tempel niet tegen mijn zin laat inspuiten met iets dat ik niet wil en waarvan ik niet overtuigd ben dat het goed voor me is, en waarvan bewezen is dat het potentieel gevaarlijk is.
Er staat ook nergens dat egoïsme een christelijke deugd is, laat staan dat je er 'recht' op hebt het te zijn. Maar goed, het kapitalisme wordt ook verworpen in het evangelie - herhaaldelijk - maar ook dat weet je toch op wonderlijke wijze steeds te laten samensmelten met 'de christelijke waarheid'. Zeg maar de Republikeins-Amerikaanse variant die mij vooral doet denken aan wat Jesaja stelt in 5,20.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201289295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er staat ook nergens dat egoïsme een christelijke deugd is, laat staan dat je er 'recht' op hebt het te zijn. Maar goed, het kapitalisme wordt ook verworpen in het evangelie - herhaaldelijk - maar ook dat weet je toch op wonderlijke wijze steeds te laten samensmelten met 'de christelijke waarheid'.
Wat egoïstisch is in de ogen van sommigen is simpelweg zelfbeschikking, vrijheid en eigen keuze in de ogen van anderen. God heeft je één lichaam gegeven en daar dien je met respect mee om te gaan. Jezelf laten inspuiten met onbekende en potentieel dodelijke troep hoort daar wat mij betreft absoluut niet bij.
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:19:40 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201289306
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat egoïstisch is in de ogen van sommigen is simpelweg zelfbeschikking, vrijheid en eigen keuze in de ogen van anderen.
Zal best; met het Evangelie heeft het niets te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201289324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zal best; met het Evangelie heeft het niets te maken.
Dan begrijp je het evangelie niet.
pi_201289342
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:49 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dan zijn het nog steeds 2 partijen (en dus die tweedeling), mensen met vaccinatie en mensen zonder. Overigens is er een grote groep mensen met vaccinatie die zich niet druk maken om mensen zonder vaccinatie.
Maar als die (in jouw ogen) hele kleine groep, echt zo klein is, dan is er toch niks aan de hand? Gooi alles maar open dan.
Ik ben helemaal voor alles open gooien. Sowieso.

Maar dat gaat dus wel gezeik opleveren met alle mensen die nog wel de IC opstromen omdat ze zich niet willen vaccineren.
pi_201289367
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:23 schreef babylon het volgende:

[..]
Ik ben helemaal voor alles open gooien. Sowieso.

Maar dat gaat dus wel gezeik opleveren met alle mensen die nog wel de IC opstromen omdat ze zich niet willen vaccineren.
Sommige mensen voorspellen juist dat de gevaccineerden bij een nieuwe golf ernstig ziek zullen worden omdat hun immuunsysteem out of whack is.
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:24:43 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201289370
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dan begrijp je het evangelie niet.
Hmmja, ik lees vooral zaken over kruis opnemen, alles verlaten en je bezittingen verkopen, opofferingsgezindheid, zeker voor je naaste, eerlijk delen, jezelf wegcijferen...

Maar ongetwijfeld heb je daar ook een overweldigende exegetische benadering voor om het alsnog te laten blijken dat Jezus vooral preekte over het vooral zorgen voor jezelf, je eigen wensen en verlangens, je ego en, natuurlijk, je privébezit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201289374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Sommige mensen voorspellen juist dat de gevaccineerden bij een nieuwe golf ernstig ziek zullen worden omdat hun immuunsysteem out of whack is.
Ja, sommige mensen geloven ook dat de aarde plat is en we nooit op de maan zijn geweest.

Moet je je niks van aantrekken.
pi_201289405
-vaccineren, inderdaad, en niet schelden-

[ Bericht 49% gewijzigd door miss_sly op 10-09-2021 10:35:46 ]
pi_201289509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:25 schreef babylon het volgende:

[..]
Ja, sommige mensen geloven ook dat de aarde plat is en we nooit op de maan zijn geweest.

Moet je je niks van aantrekken.
Mja, volgens mij is dat toch van een andere orde. Volgens mij kent niemand voorlopig de langetermijneffecten want de vaccins zijn nog niet lang genoeg in gebruik om die volledig te kennen.
pi_201289542
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Mja, volgens mij is dat toch van een andere orde. Volgens mij kent niemand voorlopig de langetermijneffecten want de vaccins zijn nog niet lang genoeg in gebruik om die volledig te kennen.
Dat klopt, maar dat het mogelijk is dat de mensen die gevaccineerd zijn dadelijk bij bosjes sterven in het najaar (ik heb die al vaker zien terugkomen in COR) is echt een heel vergezochte optie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201289566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat het mogelijk is dat de mensen die gevaccineerd zijn dadelijk bij bosjes sterven in het najaar (ik heb die al vaker zien terugkomen in COR) is echt een heel vergezochte optie.
Ik kan het me ook moeilijk voorstellen.
pi_201289614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja, ik lees vooral zaken over kruis opnemen, alles verlaten en je bezittingen verkopen, opofferingsgezindheid, zeker voor je naaste, eerlijk delen, jezelf wegcijferen...

Maar ongetwijfeld heb je daar ook een overweldigende exegetische benadering voor om het alsnog te laten blijken dat Jezus vooral preekte over het vooral zorgen voor jezelf, je eigen wensen en verlangens, je ego en, natuurlijk, je privébezit.
Een kernonderdeel van de bijbel is dat iedereen individueel voor God verantwoording zal afleggen voor zijn daden omdat iedereen individueel wordt geoordeeld. Er is geen collectieve verlossing, maar iedereen wordt individueel verlost (of veroordeeld).

Daarom is het behoud van individuele keuzevrijheid essentieel en dient een overheid of kerk in geen geval gewetenskwesties te reguleren (dwz wetten invoeren om die gewetensvrijheid te beperken via straf of anders, om mensen te dwingen tegen hun geweten in te handelen. Het gaat dan uiteraard niet om daadwerkelijk crimineel gedrag).

Keuzes maken doe je met je brein en je brein is onderdeel van je lichaam.

Daarom is bescherming van je voornaamste privé-eigendom, je lichaam, essentieel voor een maatschappij die gewetensvrijheid en het individu wil respecteren. Dit is een uiting van respect voor het leven dat God heeft gemaakt.

Elke regering die dat niet doet, zal vroeg of laat de toorn van God over zich uitroepen, omdat deze mensen belemmert hun door God gegeven keuzevrijheid te gebruiken.

Dwingen tot vaccineren met een middel dat mensen niet nodig hebben en waarvan de werking en veiligheid nog moeten worden aangetoond, druist in tegen bovenstaande principes.

Daarom markeert deze vaccinatiedwang en het willen beperken van de mogelijkheid van mensen om een leven voor zichzelf op te bouwen, door de mogelijkheden op werk en inkomen te beperken, een fundamentele overschrijding van het principe waarop westerse beschavingen zijn gebaseerd, het respect voor het leven.

Ook is het creëren van een 2 tier maatschappij duidelijk een vorm van discriminatie, wat eveneens indruist tegen de principes van elke vrije beschaving.

Dit zijn allemaal redenen om je uit te spreken tegen wat er nu gebeurt en het klimaat dat nu wordt geschapen. De voorbeelden zijn namelijk legio van wat er gebeurt zodra je aan deze principes begint te toornen.

De titel van dit topic is slechts een symptoom van die tendens, men vraagt zich af of je geen egoïst (en dus een minderwaardig mens, of iemand zonder goodwill) bent als je niet tegen je geweten in handelt.

Ik vind dat best zorgwekkend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-09-2021 11:30:46 ]
pi_201289766
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Een kernonderdeel van de bijbel is dat iedereen individueel voor God verantwoording zal afleggen voor zijn daden omdat iedereen individueel wordt geoordeeld. Er is geen collectieve verlossing, maar iedereen wordt individueel verlost (of veroordeeld).

Daarom is het behoud van individuele keuzevrijheid essentieel en dient een overheid of kerk in geen geval gewetenskwesties te reguleren (dwz wetten invoeren om die gewetensvrijheid te beperken via straf of anders, om mensen te dwingen tegen hun geweten in te handelen. Het gaat dan uiteraard niet om daadwerkelijk crimineel gedrag).

Daarom is bescherming van je voornaamste privé-eigendom, je lichaam, essentieel voor een maatschappij die gewetensvrijheid en het individu wil respecteren. Dit is een uiting van respect voor het leven dat God heeft gemaakt.

Elke regering die dat niet doet, zal vroeg of laat de toorn van God over zich uitroepen, omdat deze mensen belemmert hun door God gegeven keuzevrijheid te gebruiken.
Zodra je god erbij gaat halen heb je het argument al verloren. Maar goed, om jou redenering door te trekken, de meeste mensen die nu nog overlijden aan covid zijn mensen die hun "keuzevrijheid" gebruiken om zich niet te laten vaccineren, dus god wilt dat blijkbaar die mensen gestraft worden (of beloond met een enkele reis hemel, ligt eraan van welk perspectief je het bekijkt).

Ik neem ook even offtopic tussendoor aan dat jij zwaar tegen de nieuwe abortus wet in texas bent, immers is van iedere vrouw haar lichaam privé eigendom waar ze zelf over mag beslissen
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_201289793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:58 schreef Sisko het volgende:

[..]
Zodra je god erbij gaat halen heb je het argument al verloren.
Mijn post was een reactie op EttovanBelgië die er het evangelie bijhaalde.

Sowieso zit ik hier niet om iets te winnen, ik heb nergens een prijs gezien of iets dergelijks.

quote:
Maar goed, om jou redenering door te trekken, de meeste mensen die nu nog overlijden aan covid zijn mensen die hun "keuzevrijheid" gebruiken om zich niet te laten vaccineren, dus god wilt dat blijkbaar die mensen gestraft worden (of beloond met een enkele reis hemel, ligt eraan van welk perspectief je het bekijkt).
Zo simpel ligt het niet hoor.

quote:
Ik neem ook even offtopic tussendoor aan dat jij zwaar tegen de nieuwe abortus wet in texas bent, immers is van iedere vrouw haar lichaam privé eigendom waar ze zelf over mag beslissen
Is inderdaad offtopic. Je kan aannemen wat je wil, dat wil niet zeggen dat het klopt.
pi_201289919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Mijn post was een reactie op EttovanBelgië die er het evangelie bijhaalde.

Sowieso zit ik hier niet om iets te winnen, ik heb nergens een prijs gezien of iets dergelijks.
[..]
Zo simpel ligt het niet hoor.
Het is nooit simpel wanneer mensen denken te weten wat god wilt en daarnaar handelen, er zijn altijd andere gelovigen die exact het tegenovergestelde interpreteren en daarnaar handelen. Vandaar dat je met het god argument ook niemand overtuigt.
quote:
[..]
Is inderdaad offtopic. Je kan aannemen wat je wil, dat wil niet zeggen dat het klopt.
Eens, maar als mijn aanname niet klopt zou het erg hypocriet zijn om het argument te gebruiken dat je lichaam privé eigendom is waar niemand wat over te zeggen heeft.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_201290091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ze zijn een stuk minder nieuw dan dat veel mensen denken.
pi_201290092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:11 schreef Sisko het volgende:

[..]
Het is nooit simpel wanneer mensen denken te weten wat god wilt en daarnaar handelen, er zijn altijd andere gelovigen die exact het tegenovergestelde interpreteren en daarnaar handelen. Vandaar dat je met het god argument ook niemand overtuigt.
Je moet eerst God zijn om te weten dat ik niemand overtuig. Dus dat lijkt me nogal een tegenstrijdige opmerking.

quote:
Eens, maar als mijn aanname niet klopt zou het erg hypocriet zijn om het argument te gebruiken dat je lichaam privé eigendom is waar niemand wat over te zeggen heeft.
Binnen jouw denkkader misschien ja.
pi_201290101
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:23 schreef babylon het volgende:

[..]
Ze zijn een stuk minder nieuw dan dat veel mensen denken.
Ze zijn nooit eerder gebruikt op mensen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:13:14 #122
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_201290861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Bron?
pi_201291312
quote:

[..]

Dwingen tot vaccineren met een middel dat mensen niet nodig hebben en waarvan de werking en veiligheid nog moeten worden aangetoond, druist in tegen bovenstaande principes.

Daarom markeert deze vaccinatiedwang en het willen beperken van de mogelijkheid van mensen om een leven voor zichzelf op te bouwen, door de mogelijkheden op werk en inkomen te beperken, een fundamentele overschrijding van het principe waarop westerse beschavingen zijn gebaseerd, het respect voor het leven.

Ook is het creëren van een 2 tier maatschappij duidelijk een vorm van discriminatie, wat eveneens indruist tegen de principes van elke vrije beschaving.

Dit zijn allemaal redenen om je uit te spreken tegen wat er nu gebeurt en het klimaat dat nu wordt geschapen. De voorbeelden zijn namelijk legio van wat er gebeurt zodra je aan deze principes begint te toornen.

De titel van dit topic is slechts een symptoom van die tendens, men vraagt zich af of je geen egoïst (en dus een minderwaardig mens, of iemand zonder goodwill) bent als je niet tegen je geweten in handelt.

Er is dus geen keuzevrijheid als je christen bent.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201291320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Bron?
Ali zelf ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201291373
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Bron?
Dat heet Antibody Dependent Enhancement en sommige medici en experts vermoeden dat de vaccins dit bovenmatig zullen veroorzaken. Vooralsnog is dat niet aangetoond in mensen.

https://www.nature.com/articles/s41564-020-00789-5
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:55:22 #126
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_201291470
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat heet Antibody Dependent Enhancement en sommige medici en experts vermoeden dat de vaccins dit bovenmatig zullen veroorzaken. Vooralsnog is dat niet aangetoond in mensen.

https://www.nature.com/articles/s41564-020-00789-5
Vermoeden dat wellicht eventueel zou kunnen dat in bijzondere gevallen.

Dat noem ik geen bron.
pi_201291670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Vermoeden dat wellicht eventueel zou kunnen dat in bijzondere gevallen.

Dat noem ik geen bron.
In de wetenschap wordt zelden in absolute termen gesproken. Je zult zelden lezen dat dingen 'zijn' en 'het is bewezen' en dergelijke. Dat doet alleen gepeupel dat zelf geen wetenschappelijke opleiding heeft gevolgd.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:31:33 #128
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_201292014
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
In de wetenschap wordt zelden in absolute termen gesproken. Je zult zelden lezen dat dingen 'zijn' en 'het is bewezen' en dergelijke. Dat doet alleen gepeupel dat zelf geen wetenschappelijke opleiding heeft gevolgd.
Nou nee.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:18:09 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201292633
quote:

[..]

Die cop-out ken ik inderdaad; is allemaal eigen verantwoordelijkheid en vrije keuze, en ondertussen een beetje
cherry-picken welke bijbelverzen je goed van pas komen, vervolgens alles wat niet bevalt negeren dan wel op weergaloos inventieve maar achterlijke wijze alsnog recht praten, zodat je een mooi passend plaatje krijgt waarin je je én kunt opwerpen als de hoeder der christelijke moraal, én toch lekker kunt blijven doen wat je zelf wil, in weerwil van waar het Evangelie daadwerkelijk toe oproept.

En natuurlijk als kers op de taart die bijbel ook nog misbruiken om je complotverzinsels er door te jassen.

Hilarisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201292811
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die cop-out ken ik inderdaad; is allemaal eigen verantwoordelijkheid en vrije keuze, en ondertussen een beetje
cherry-picken welke bijbelverzen je goed van pas komen, vervolgens alles wat niet bevalt negeren dan wel op weergaloos inventieve maar achterlijke wijze alsnog recht praten, zodat je een mooi passend plaatje krijgt waarin je je én kunt opwerpen als de hoeder der christelijke moraal, én toch lekker kunt blijven doen wat je zelf wil, in weerwil van waar het Evangelie daadwerkelijk toe oproept.

En natuurlijk als kers op de taart die bijbel ook nog misbruiken om je complotverzinsels er door te jassen.

Hilarisch.
Dit is nog geen begin van een inhoudelijk antwoord, zoals we dat van je gewend zijn. Jammer hoor.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:35:24 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201292838
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit is nog geen begin van een inhoudelijk antwoord, zoals we dat van je gewend zijn. Jammer hoor.
Het inhoudelijke antwoord, dat je de bijbel, christendom en evangelie als schaamlap inzet, is er, maar bevalt je logischerwijze niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201292851
Kan het hier zonder sneren, de bal spelen en niet de persoon?
Dank!
pi_201292858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het inhoudelijke antwoord, dat je de bijbel, christendom en evangelie als schaamlap inzet, is er, maar bevalt je logischerwijze niet.
Omdat ik individuele keuze, gewetensvrijheid en respect voor het leven verdedig?
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:40:35 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201292881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Omdat ik individuele keuze, gewetensvrijheid en respect voor het leven verdedig?
Je verdedigde egoïsme als recht, vriend. Die mooie termen kwamen er later achteraan gehobbeld.

Over dat egoïsme als recht lazen we dan weer niets toen we het over je epistel over rebellie jegens God had.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201292931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je verdedigde egoïsme als recht, vriend. Die mooie termen kwamen er later achteraan gehobbeld.

Over dat egoïsme als recht lazen we dan weer niets toen we het over je epistel over rebellie jegens God had.
Je hebt inderdaad het recht om egoïstisch zijn. Dat is het mooie van keuzevrijheid. Dat wil niet zeggen dat het goed is om egoïstisch te zijn, dat er geen gevolgen aan zitten en dat jezelf niet vaccineren ook daadwerkelijk egoïstisch is, wat het uiteraard niet is. Dus in de context van dit topic heb je wat mij betreft inderdaad het volste recht om egoïstisch te zijn in de ogen van sommigen. Niks van aantrekken.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:45:27 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201292945
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je hebt inderdaad het recht om egoïstisch zijn. Dat is het mooie van keuzevrijheid. Dat wil niet zeggen dat het goed is om egoïstisch te zijn, dat er geen gevolgen aan zitten en dat jezelf niet vaccineren ook daadwerkelijk egoïstisch is, wat het uiteraard niet is.
Dus dat preken is alleen wanneer het uitkomt. Helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201292974
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Preken van wat? Ik heb nooit gepredikt dat je jezelf moet laten vaccineren of dat vaccineren een daad van naastenliefde is die God van ons verwacht hoor. Dat doen alleen de perverselingen die via religie en emotionele chantage anderen willen dwingen en manipuleren tot daden die volledig binnen het domein van de eigen keuze van het individu vallen en helemaal niets met naastenliefde te maken hebben.
pi_201292975
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou ja, je kunt god en religie er gevoeglijk buiten laten. Het is immers wettelijk gewoon een recht om in deze volstrekt naar eigen goeddunken te beslissen of je wel of niet gevaccineerd wil worden. En hoewel ik groot voorstander ben van vaccinatie, ben ik ook groot voorstander van het recht op lichamelijke integriteit. Immers, als er eens een vaccinatie of wat dan ook komt waar ik liever niet aan begin, wil ik ook nog steeds het recht hebben te weigeren.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:49:54 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201293012
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, je kunt god en religie er gevoeglijk buiten laten. Het is immers wettelijk gewoon een recht om in deze volstrekt naar eigen goeddunken te beslissen of je wel of niet gevaccineerd wil worden. En hoewel ik groot voorstander ben van vaccinatie, ben ik ook groot voorstander van het recht op lichamelijke integriteit. Immers, als er eens een vaccinatie of wat dan ook komt waar ik liever niet aan begin, wil ik ook nog steeds het recht hebben te weigeren.
Uiteraard.

Het is meer de hypocrisie die steeds boven komt drijven wanneer god en religie er wel bij betrokken worden. Om te beginnen bij het issue van lichamelijke integriteit; want dat geldt niet enkel voor vaccins.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201293039
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uiteraard.

Het is meer de hypocrisie die steeds boven komt drijven wanneer god en religie er wel bij betrokken worden. Om te beginnen bij het issue van lichamelijke integriteit; want dat geldt niet enkel voor vaccins.
Ik vind het constant modder gooien, persoonlijk aanvallen, valse intenties en hypocrisie insinueren, vals beschuldigen en dergelijke, op de man, juist erg hypocriet voor iemand die zich christen noemt.

Wat dat betreft bevestig je wel alles wat ik in andere topics heb geschreven en waar je je zo hevig tegen verzet. Jammer hoor.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:55:47 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201293100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Preken van wat? Ik heb nooit gepredikt dat je jezelf moet laten vaccineren of dat vaccineren een daad van naastenliefde is die God van ons verwacht hoor. Dat doen alleen de perverselingen die via religie en emotionele chantage anderen willen dwingen en manipuleren tot daden die volledig binnen het domein van de eigen keuze van het individu vallen en helemaal niets met naastenliefde te maken hebben.
Klopt. Je predikt dat het Vaticaan bezig is, in samenwerking met allerhande globale instanties, om de wereldmacht te veroveren, en iedereen wil dwingen i.p.v. op zaterdag op zondag ter kerke te gaan. O.a. door vaccinaties, dat moeten we toch zien als een eerste opzet voor wat komen gaat? Dat stukje, Ali... iemand anders heeft je het ook al verteld: waarom verkondig je die boodschap hier niet?

Naastenliefde is verder ook niet het benoemen van egoïsme als recht (het is daarnaast de bron van de rebellie waar je zo over lamenteert) het dreinen over het belang van privé-bezit (spullen zijn nooit zo relevant geweest in het evangelie of de vroege kerk) en al helemaal niet het ongefundeerd beschuldigen van mensen van de meest weerzinwekkende zaken (de paus is niet bezig jouw je zaterdag af te nemen omdat het Beest aanbeden wil worden).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:56:26 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201293111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind het constant modder gooien, persoonlijk aanvallen, valse intenties en hypocrisie insinueren, vals beschuldigen en dergelijke, op de man, juist erg hypocriet voor iemand die zich christen noemt.

Wat dat betreft bevestig je wel alles wat ik in andere topics heb geschreven en waar je je zo hevig tegen verzet. Jammer hoor.
Ik noem me dan ook geen christen.

Weet je waarom?

Ik kan bepaalde dingen niet waarmaken. Zoals, om maar wat te noemen, al mijn bezit verkopen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201293126
Ik denk dat de ongevaccineerden (behalve diegene om medisch redenen) gewoon een hogere eigen bijdrage in de zorgverzekering moeten krijgen, van bijvoorbeeld ¤ 600,= per jaar voor een Covid-opname in een ziekenhuis.

Is dat discriminerend of oneerlijk? Nee, vind ik. Degenen die denken dat ze geen risico op het vaccin lopen, hebben geen last van die eventuele hogere eigen bijdrage in hun beleving. En degenen die een ziekenhuisopname door Covid als een soort Efteling-attractie beschouwen, betalen dan ook maar wat extra voor die attractie.
pi_201293174
Je kunt vanaf nu de Covid-afdelingen in de normale ziekenhuizen wel gaan sluiten, en beter voor de Covid-gevallen een paar aparte afzonderlijke ziekenhuizen gaan aanwijzen. Bijvoorbeeld het ziekenhuis in Lelystad voor Noord-, Midden en Oost Nederland.
En dat ligt ook niet te ver van Urk af. :s)
pi_201293197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt. Je predikt dat het Vaticaan bezig is, in samenwerking met allerhande globale instanties, om de wereldmacht te veroveren, en iedereen wil dwingen i.p.v. op zaterdag op zondag ter kerke te gaan. O.a. door vaccinaties, dat moeten we toch zien als een eerste opzet voor wat komen gaat? Dat stukje, Ali... iemand anders heeft je het ook al verteld: waarom verkondig je die boodschap hier niet?
Omdat het topic daar niet over gaat en ik het onderwerp van het topic wil respecteren.

quote:
Naastenliefde is verder ook niet het benoemen van egoïsme als recht (het is daarnaast de bron van de rebellie waar je zo over lamenteert) het dreinen over het belang van privé-bezit (spullen zijn nooit zo relevant geweest in het evangelie of de vroege kerk) en al helemaal niet het ongefundeerd beschuldigen van mensen van de meest weerzinwekkende zaken (de paus is niet bezig jouw je zaterdag af te nemen omdat het Beest aanbeden wil worden).
Ik heb hier hierboven al op gereageerd. Ik blijf niet op langspeelplaten reageren.
pi_201293212
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik noem me dan ook geen christen.

Weet je waarom?

Ik kan bepaalde dingen niet waarmaken. Zoals, om maar wat te noemen, al mijn bezit verkopen.
www.marktplaats.nl
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:04:39 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201293217
quote:
Kunnen we samen naar toe
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201293227
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:57 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat de ongevaccineerden (behalve diegene om medisch redenen) gewoon een hogere eigen bijdrage in de zorgverzekering moeten krijgen, van bijvoorbeeld ¤ 600,= per jaar voor een Covid-opname in een ziekenhuis.

Is dat discriminerend of oneerlijk? Nee, vind ik. Degenen die denken dat ze geen risico op het vaccin lopen, hebben geen last van die eventuele hogere eigen bijdrage in hun beleving. En degenen die een ziekenhuisopname door Covid als een soort Efteling-attractie beschouwen, betalen dan ook maar wat extra voor die attractie.
Dan ook minder zorgpremie voor niet-rokers, mensen die geen extreme sporten doen, mensen die gezond eten, enzovoorts.
pi_201293231
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kunnen we samen naar toe
Ik heb alles al een keer achter gelaten, dat hoef ik niet nog een keer te doen. De tweedehands meubels hier wil toch niemand.

En nu weer ontopic AUB.
pi_201293294
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

En nu weer ontopic AUB.
Wat hij zegt!

En als dat nu moeilijk is, misschien even een ander topic, of zelfs iets totaal anders gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')