De bijbel zegt nergens dat je je tegen je zin met experimentele chemische substanties moet laten inspuiten.quote:
Er staat ook nergens dat egoïsme een christelijke deugd is, laat staan dat je er 'recht' op hebt het te zijn. Maar goed, het kapitalisme wordt ook verworpen in het evangelie - herhaaldelijk - maar ook dat weet je toch op wonderlijke wijze steeds te laten samensmelten met 'de christelijke waarheid'. Zeg maar de Republikeins-Amerikaanse variant die mij vooral doet denken aan wat Jesaja stelt in 5,20.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De bijbel zegt nergens dat je je tegen je zin met experimentele chemische substanties moet laten inspuiten.
In tegendeel, de bijbel zegt dat je lichaam de tempel van God is. Dus jammer als anderen vinden dat ik egoïstisch ben als ik die tempel niet tegen mijn zin laat inspuiten met iets dat ik niet wil en waarvan ik niet overtuigd ben dat het goed voor me is, en waarvan bewezen is dat het potentieel gevaarlijk is.
Wat egoïstisch is in de ogen van sommigen is simpelweg zelfbeschikking, vrijheid en eigen keuze in de ogen van anderen. God heeft je één lichaam gegeven en daar dien je met respect mee om te gaan. Jezelf laten inspuiten met onbekende en potentieel dodelijke troep hoort daar wat mij betreft absoluut niet bij.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat egoïsme een christelijke deugd is, laat staan dat je er 'recht' op hebt het te zijn. Maar goed, het kapitalisme wordt ook verworpen in het evangelie - herhaaldelijk - maar ook dat weet je toch op wonderlijke wijze steeds te laten samensmelten met 'de christelijke waarheid'.
Zal best; met het Evangelie heeft het niets te maken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat egoïstisch is in de ogen van sommigen is simpelweg zelfbeschikking, vrijheid en eigen keuze in de ogen van anderen.
Dan begrijp je het evangelie niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zal best; met het Evangelie heeft het niets te maken.
Ik ben helemaal voor alles open gooien. Sowieso.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan zijn het nog steeds 2 partijen (en dus die tweedeling), mensen met vaccinatie en mensen zonder. Overigens is er een grote groep mensen met vaccinatie die zich niet druk maken om mensen zonder vaccinatie.
Maar als die (in jouw ogen) hele kleine groep, echt zo klein is, dan is er toch niks aan de hand? Gooi alles maar open dan.
Sommige mensen voorspellen juist dat de gevaccineerden bij een nieuwe golf ernstig ziek zullen worden omdat hun immuunsysteem out of whack is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor alles open gooien. Sowieso.
Maar dat gaat dus wel gezeik opleveren met alle mensen die nog wel de IC opstromen omdat ze zich niet willen vaccineren.
Hmmja, ik lees vooral zaken over kruis opnemen, alles verlaten en je bezittingen verkopen, opofferingsgezindheid, zeker voor je naaste, eerlijk delen, jezelf wegcijferen...quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan begrijp je het evangelie niet.
Ja, sommige mensen geloven ook dat de aarde plat is en we nooit op de maan zijn geweest.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sommige mensen voorspellen juist dat de gevaccineerden bij een nieuwe golf ernstig ziek zullen worden omdat hun immuunsysteem out of whack is.
Mja, volgens mij is dat toch van een andere orde. Volgens mij kent niemand voorlopig de langetermijneffecten want de vaccins zijn nog niet lang genoeg in gebruik om die volledig te kennen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:25 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen geloven ook dat de aarde plat is en we nooit op de maan zijn geweest.
Moet je je niks van aantrekken.
Dat klopt, maar dat het mogelijk is dat de mensen die gevaccineerd zijn dadelijk bij bosjes sterven in het najaar (ik heb die al vaker zien terugkomen in COR) is echt een heel vergezochte optie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mja, volgens mij is dat toch van een andere orde. Volgens mij kent niemand voorlopig de langetermijneffecten want de vaccins zijn nog niet lang genoeg in gebruik om die volledig te kennen.
Ik kan het me ook moeilijk voorstellen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat het mogelijk is dat de mensen die gevaccineerd zijn dadelijk bij bosjes sterven in het najaar (ik heb die al vaker zien terugkomen in COR) is echt een heel vergezochte optie.
Een kernonderdeel van de bijbel is dat iedereen individueel voor God verantwoording zal afleggen voor zijn daden omdat iedereen individueel wordt geoordeeld. Er is geen collectieve verlossing, maar iedereen wordt individueel verlost (of veroordeeld).quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, ik lees vooral zaken over kruis opnemen, alles verlaten en je bezittingen verkopen, opofferingsgezindheid, zeker voor je naaste, eerlijk delen, jezelf wegcijferen...
Maar ongetwijfeld heb je daar ook een overweldigende exegetische benadering voor om het alsnog te laten blijken dat Jezus vooral preekte over het vooral zorgen voor jezelf, je eigen wensen en verlangens, je ego en, natuurlijk, je privébezit.
Zodra je god erbij gaat halen heb je het argument al verloren. Maar goed, om jou redenering door te trekken, de meeste mensen die nu nog overlijden aan covid zijn mensen die hun "keuzevrijheid" gebruiken om zich niet te laten vaccineren, dus god wilt dat blijkbaar die mensen gestraft worden (of beloond met een enkele reis hemel, ligt eraan van welk perspectief je het bekijkt).quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een kernonderdeel van de bijbel is dat iedereen individueel voor God verantwoording zal afleggen voor zijn daden omdat iedereen individueel wordt geoordeeld. Er is geen collectieve verlossing, maar iedereen wordt individueel verlost (of veroordeeld).
Daarom is het behoud van individuele keuzevrijheid essentieel en dient een overheid of kerk in geen geval gewetenskwesties te reguleren (dwz wetten invoeren om die gewetensvrijheid te beperken via straf of anders, om mensen te dwingen tegen hun geweten in te handelen. Het gaat dan uiteraard niet om daadwerkelijk crimineel gedrag).
Keuzes maken doe je met je brein en je brein is onderdeel van je lichaam.
Daarom is bescherming van je voornaamste privé-eigendom, je lichaam, essentieel voor een maatschappij die gewetensvrijheid en het individu wil respecteren. Dit is een uiting van respect voor het leven dat God heeft gemaakt.
Elke regering die dat niet doet, zal vroeg of laat de toorn van God over zich uitroepen, omdat deze mensen belemmert hun door God gegeven keuzevrijheid te gebruiken.
Mijn post was een reactie op EttovanBelgië die er het evangelie bijhaalde.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:58 schreef Sisko het volgende:
[..]
Zodra je god erbij gaat halen heb je het argument al verloren.
Zo simpel ligt het niet hoor.quote:Maar goed, om jou redenering door te trekken, de meeste mensen die nu nog overlijden aan covid zijn mensen die hun "keuzevrijheid" gebruiken om zich niet te laten vaccineren, dus god wilt dat blijkbaar die mensen gestraft worden (of beloond met een enkele reis hemel, ligt eraan van welk perspectief je het bekijkt).
Is inderdaad offtopic. Je kan aannemen wat je wil, dat wil niet zeggen dat het klopt.quote:Ik neem ook even offtopic tussendoor aan dat jij zwaar tegen de nieuwe abortus wet in texas bent, immers is van iedere vrouw haar lichaam privé eigendom waar ze zelf over mag beslissen
Het is nooit simpel wanneer mensen denken te weten wat god wilt en daarnaar handelen, er zijn altijd andere gelovigen die exact het tegenovergestelde interpreteren en daarnaar handelen. Vandaar dat je met het god argument ook niemand overtuigt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mijn post was een reactie op EttovanBelgië die er het evangelie bijhaalde.
Sowieso zit ik hier niet om iets te winnen, ik heb nergens een prijs gezien of iets dergelijks.
[..]
Zo simpel ligt het niet hoor.
Eens, maar als mijn aanname niet klopt zou het erg hypocriet zijn om het argument te gebruiken dat je lichaam privé eigendom is waar niemand wat over te zeggen heeft.quote:[..]
Is inderdaad offtopic. Je kan aannemen wat je wil, dat wil niet zeggen dat het klopt.
Ze zijn een stuk minder nieuw dan dat veel mensen denken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mja, volgens mij is dat toch van een andere orde. Volgens mij kent niemand voorlopig de langetermijneffecten want de vaccins zijn nog niet lang genoeg in gebruik om die volledig te kennen.
Je moet eerst God zijn om te weten dat ik niemand overtuig. Dus dat lijkt me nogal een tegenstrijdige opmerking.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:11 schreef Sisko het volgende:
[..]
Het is nooit simpel wanneer mensen denken te weten wat god wilt en daarnaar handelen, er zijn altijd andere gelovigen die exact het tegenovergestelde interpreteren en daarnaar handelen. Vandaar dat je met het god argument ook niemand overtuigt.
Binnen jouw denkkader misschien ja.quote:Eens, maar als mijn aanname niet klopt zou het erg hypocriet zijn om het argument te gebruiken dat je lichaam privé eigendom is waar niemand wat over te zeggen heeft.
Ze zijn nooit eerder gebruikt op mensen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Ze zijn een stuk minder nieuw dan dat veel mensen denken.
Bron?quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sommige mensen voorspellen juist dat de gevaccineerden bij een nieuwe golf ernstig ziek zullen worden omdat hun immuunsysteem out of whack is.
Er is dus geen keuzevrijheid als je christen bent.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een kernonderdeel van de bijbel is dat iedereen individueel voor God verantwoording zal afleggen voor zijn daden omdat iedereen individueel wordt geoordeeld. Er is geen collectieve verlossing, maar iedereen wordt individueel verlost (of veroordeeld).
Daarom is het behoud van individuele keuzevrijheid essentieel en dient een overheid of kerk in geen geval gewetenskwesties te reguleren (dwz wetten invoeren om die gewetensvrijheid te beperken via straf of anders, om mensen te dwingen tegen hun geweten in te handelen. Het gaat dan uiteraard niet om daadwerkelijk crimineel gedrag).
Daarom is bescherming van je voornaamste privé-eigendom, je lichaam, essentieel voor een maatschappij die gewetensvrijheid en het individu wil respecteren. Dit is een uiting van respect voor het leven dat God heeft gemaakt.
Elke regering die dat niet doet, zal vroeg of laat de toorn van God over zich uitroepen, omdat deze mensen belemmert hun door God gegeven keuzevrijheid te gebruiken.
Dwingen tot vaccineren met een middel dat mensen niet nodig hebben en waarvan de werking en veiligheid nog moeten worden aangetoond, druist in tegen bovenstaande principes.
Daarom markeert deze vaccinatiedwang en het willen beperken van de mogelijkheid van mensen om een leven voor zichzelf op te bouwen, door de mogelijkheden op werk en inkomen te beperken, een fundamentele overschrijding van het principe waarop westerse beschavingen zijn gebaseerd, het respect voor het leven.
Ook is het creëren van een 2 tier maatschappij duidelijk een vorm van discriminatie, wat eveneens indruist tegen de principes van elke vrije beschaving.
Dit zijn allemaal redenen om je uit te spreken tegen wat er nu gebeurt en het klimaat dat nu wordt geschapen. De voorbeelden zijn namelijk legio van wat er gebeurt zodra je aan deze principes begint te toornen.
De titel van dit topic is slechts een symptoom van die tendens, men vraagt zich af of je geen egoïst (en dus een minderwaardig mens, of iemand zonder goodwill) bent als je niet tegen je geweten in handelt.
Ik vind dat best zorgwekkend.
Dat heet Antibody Dependent Enhancement en sommige medici en experts vermoeden dat de vaccins dit bovenmatig zullen veroorzaken. Vooralsnog is dat niet aangetoond in mensen.quote:
Vermoeden dat wellicht eventueel zou kunnen dat in bijzondere gevallen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heet Antibody Dependent Enhancement en sommige medici en experts vermoeden dat de vaccins dit bovenmatig zullen veroorzaken. Vooralsnog is dat niet aangetoond in mensen.
https://www.nature.com/articles/s41564-020-00789-5
In de wetenschap wordt zelden in absolute termen gesproken. Je zult zelden lezen dat dingen 'zijn' en 'het is bewezen' en dergelijke. Dat doet alleen gepeupel dat zelf geen wetenschappelijke opleiding heeft gevolgd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vermoeden dat wellicht eventueel zou kunnen dat in bijzondere gevallen.
Dat noem ik geen bron.
Nou nee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In de wetenschap wordt zelden in absolute termen gesproken. Je zult zelden lezen dat dingen 'zijn' en 'het is bewezen' en dergelijke. Dat doet alleen gepeupel dat zelf geen wetenschappelijke opleiding heeft gevolgd.
Die cop-out ken ik inderdaad; is allemaal eigen verantwoordelijkheid en vrije keuze, en ondertussen een beetjequote:Op vrijdag 10 september 2021 10:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dwingen tot vaccineren met een middel dat mensen niet nodig hebben en waarvan de werking en veiligheid nog moeten worden aangetoond, druist in tegen bovenstaande principes.
Daarom markeert deze vaccinatiedwang en het willen beperken van de mogelijkheid van mensen om een leven voor zichzelf op te bouwen, door de mogelijkheden op werk en inkomen te beperken, een fundamentele overschrijding van het principe waarop westerse beschavingen zijn gebaseerd, het respect voor het leven.
Ook is het creëren van een 2 tier maatschappij duidelijk een vorm van discriminatie, wat eveneens indruist tegen de principes van elke vrije beschaving.
Dit zijn allemaal redenen om je uit te spreken tegen wat er nu gebeurt en het klimaat dat nu wordt geschapen. De voorbeelden zijn namelijk legio van wat er gebeurt zodra je aan deze principes begint te toornen.
De titel van dit topic is slechts een symptoom van die tendens, men vraagt zich af of je geen egoïst (en dus een minderwaardig mens, of iemand zonder goodwill) bent als je niet tegen je geweten in handelt.
Ik vind dat best zorgwekkend.
Dit is nog geen begin van een inhoudelijk antwoord, zoals we dat van je gewend zijn. Jammer hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die cop-out ken ik inderdaad; is allemaal eigen verantwoordelijkheid en vrije keuze, en ondertussen een beetje
cherry-picken welke bijbelverzen je goed van pas komen, vervolgens alles wat niet bevalt negeren dan wel op weergaloos inventieve maar achterlijke wijze alsnog recht praten, zodat je een mooi passend plaatje krijgt waarin je je én kunt opwerpen als de hoeder der christelijke moraal, én toch lekker kunt blijven doen wat je zelf wil, in weerwil van waar het Evangelie daadwerkelijk toe oproept.
En natuurlijk als kers op de taart die bijbel ook nog misbruiken om je complotverzinsels er door te jassen.
Hilarisch.
Het inhoudelijke antwoord, dat je de bijbel, christendom en evangelie als schaamlap inzet, is er, maar bevalt je logischerwijze niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is nog geen begin van een inhoudelijk antwoord, zoals we dat van je gewend zijn. Jammer hoor.
Omdat ik individuele keuze, gewetensvrijheid en respect voor het leven verdedig?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het inhoudelijke antwoord, dat je de bijbel, christendom en evangelie als schaamlap inzet, is er, maar bevalt je logischerwijze niet.
Je verdedigde egoïsme als recht, vriend. Die mooie termen kwamen er later achteraan gehobbeld.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat ik individuele keuze, gewetensvrijheid en respect voor het leven verdedig?
Je hebt inderdaad het recht om egoïstisch zijn. Dat is het mooie van keuzevrijheid. Dat wil niet zeggen dat het goed is om egoïstisch te zijn, dat er geen gevolgen aan zitten en dat jezelf niet vaccineren ook daadwerkelijk egoïstisch is, wat het uiteraard niet is. Dus in de context van dit topic heb je wat mij betreft inderdaad het volste recht om egoïstisch te zijn in de ogen van sommigen. Niks van aantrekken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je verdedigde egoïsme als recht, vriend. Die mooie termen kwamen er later achteraan gehobbeld.
Over dat egoïsme als recht lazen we dan weer niets toen we het over je epistel over rebellie jegens God had.
Dus dat preken is alleen wanneer het uitkomt. Helder.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad het recht om egoïstisch zijn. Dat is het mooie van keuzevrijheid. Dat wil niet zeggen dat het goed is om egoïstisch te zijn, dat er geen gevolgen aan zitten en dat jezelf niet vaccineren ook daadwerkelijk egoïstisch is, wat het uiteraard niet is.
Preken van wat? Ik heb nooit gepredikt dat je jezelf moet laten vaccineren of dat vaccineren een daad van naastenliefde is die God van ons verwacht hoor. Dat doen alleen de perverselingen die via religie en emotionele chantage anderen willen dwingen en manipuleren tot daden die volledig binnen het domein van de eigen keuze van het individu vallen en helemaal niets met naastenliefde te maken hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus dat preken is alleen wanneer het uitkomt. Helder.
Nou ja, je kunt god en religie er gevoeglijk buiten laten. Het is immers wettelijk gewoon een recht om in deze volstrekt naar eigen goeddunken te beslissen of je wel of niet gevaccineerd wil worden. En hoewel ik groot voorstander ben van vaccinatie, ben ik ook groot voorstander van het recht op lichamelijke integriteit. Immers, als er eens een vaccinatie of wat dan ook komt waar ik liever niet aan begin, wil ik ook nog steeds het recht hebben te weigeren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus dat preken is alleen wanneer het uitkomt. Helder.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt god en religie er gevoeglijk buiten laten. Het is immers wettelijk gewoon een recht om in deze volstrekt naar eigen goeddunken te beslissen of je wel of niet gevaccineerd wil worden. En hoewel ik groot voorstander ben van vaccinatie, ben ik ook groot voorstander van het recht op lichamelijke integriteit. Immers, als er eens een vaccinatie of wat dan ook komt waar ik liever niet aan begin, wil ik ook nog steeds het recht hebben te weigeren.
Ik vind het constant modder gooien, persoonlijk aanvallen, valse intenties en hypocrisie insinueren, vals beschuldigen en dergelijke, op de man, juist erg hypocriet voor iemand die zich christen noemt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard.
Het is meer de hypocrisie die steeds boven komt drijven wanneer god en religie er wel bij betrokken worden. Om te beginnen bij het issue van lichamelijke integriteit; want dat geldt niet enkel voor vaccins.
Klopt. Je predikt dat het Vaticaan bezig is, in samenwerking met allerhande globale instanties, om de wereldmacht te veroveren, en iedereen wil dwingen i.p.v. op zaterdag op zondag ter kerke te gaan. O.a. door vaccinaties, dat moeten we toch zien als een eerste opzet voor wat komen gaat? Dat stukje, Ali... iemand anders heeft je het ook al verteld: waarom verkondig je die boodschap hier niet?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Preken van wat? Ik heb nooit gepredikt dat je jezelf moet laten vaccineren of dat vaccineren een daad van naastenliefde is die God van ons verwacht hoor. Dat doen alleen de perverselingen die via religie en emotionele chantage anderen willen dwingen en manipuleren tot daden die volledig binnen het domein van de eigen keuze van het individu vallen en helemaal niets met naastenliefde te maken hebben.
Ik noem me dan ook geen christen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het constant modder gooien, persoonlijk aanvallen, valse intenties en hypocrisie insinueren, vals beschuldigen en dergelijke, op de man, juist erg hypocriet voor iemand die zich christen noemt.
Wat dat betreft bevestig je wel alles wat ik in andere topics heb geschreven en waar je je zo hevig tegen verzet. Jammer hoor.
Omdat het topic daar niet over gaat en ik het onderwerp van het topic wil respecteren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Je predikt dat het Vaticaan bezig is, in samenwerking met allerhande globale instanties, om de wereldmacht te veroveren, en iedereen wil dwingen i.p.v. op zaterdag op zondag ter kerke te gaan. O.a. door vaccinaties, dat moeten we toch zien als een eerste opzet voor wat komen gaat? Dat stukje, Ali... iemand anders heeft je het ook al verteld: waarom verkondig je die boodschap hier niet?
Ik heb hier hierboven al op gereageerd. Ik blijf niet op langspeelplaten reageren.quote:Naastenliefde is verder ook niet het benoemen van egoïsme als recht (het is daarnaast de bron van de rebellie waar je zo over lamenteert) het dreinen over het belang van privé-bezit (spullen zijn nooit zo relevant geweest in het evangelie of de vroege kerk) en al helemaal niet het ongefundeerd beschuldigen van mensen van de meest weerzinwekkende zaken (de paus is niet bezig jouw je zaterdag af te nemen omdat het Beest aanbeden wil worden).
www.marktplaats.nlquote:Op vrijdag 10 september 2021 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik noem me dan ook geen christen.
Weet je waarom?
Ik kan bepaalde dingen niet waarmaken. Zoals, om maar wat te noemen, al mijn bezit verkopen.
Dan ook minder zorgpremie voor niet-rokers, mensen die geen extreme sporten doen, mensen die gezond eten, enzovoorts.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:57 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat de ongevaccineerden (behalve diegene om medisch redenen) gewoon een hogere eigen bijdrage in de zorgverzekering moeten krijgen, van bijvoorbeeld ¤ 600,= per jaar voor een Covid-opname in een ziekenhuis.
Is dat discriminerend of oneerlijk? Nee, vind ik. Degenen die denken dat ze geen risico op het vaccin lopen, hebben geen last van die eventuele hogere eigen bijdrage in hun beleving. En degenen die een ziekenhuisopname door Covid als een soort Efteling-attractie beschouwen, betalen dan ook maar wat extra voor die attractie.
Ik heb alles al een keer achter gelaten, dat hoef ik niet nog een keer te doen. De tweedehands meubels hier wil toch niemand.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |