abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201265531
Hier verder!
pi_201265589
In het kader van poezen wilde ik deze jullie onthouden: Ketel en poes lezen samen een boekje voor het slapen gaan. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201265607
De ex van mijn nichtje had ooit een auto gekocht van het voorschot voor de bijstand. Idee was dat ie snel zijn rijbewijs ging halen en dan kon werken en dan de bijstand uit kon.

6 maanden later stond de auto nog steeds stil. Geen rijbewijs. Geen baan. En schulden omdat ie moest lenen om eten te kopen enzo.

En dan voor de vorm elke dag even in die wagen zitten en dan 10cm vooruit en achteruit rijden ook :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 september 2021 @ 13:32:18 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201265635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:30 schreef MorganLeFay het volgende:
De ex van mijn nichtje had ooit een auto gekocht van het voorschot voor de bijstand. Idee was dat ie snel zijn rijbewijs ging halen en dan kon werken en dan de bijstand uit kon.

6 maanden later stond de auto nog steeds stil. Geen rijbewijs. Geen baan. En schulden omdat ie moest lenen om eten te kopen enzo.

En dan voor de vorm elke dag even in die wagen zitten en dan 10cm vooruit en achteruit rijden ook :')
Oef, dat is erg :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201265662
Venco, wellicht ligt het aan mij, maar waarom nu dan al een tweede auto voor de deur? Wat is daar het voordeel van? Voor hetzelfde geld is hij meer dan een jaar bezig om zijn rijbewijs te halen.

Ik ben heerlijk (nou ja heerlijk) een het knutselen in excel met het fout uur op mijn oordopjes. Mag je in een kantoortuin heel hard meezingen?
pi_201265717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Mag je in een kantoortuin heel hard meezingen?
Dan wordt het vanzelf rustiger daar :P
pi_201265736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:40 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dan wordt het vanzelf rustiger daar :P
Ik moest net heel vaak niezen, ik zit zo alleen denk ik.
pi_201265745
@vencodark ik zou kostentechnisch nog even wachten met die tweede auto. Je kunt van de afschrijving/verzekering/wegenbelasting bij elkaar best andere leuke dingen kopen zolang hij nog geen rijbewijs heeft. ;)

Ik ga vanavond voor het eerst in 1.5 jaar mijn collega's weer irl zien. *O*
pi_201265813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Venco, wellicht ligt het aan mij, maar waarom nu dan al een tweede auto voor de deur? Wat is daar het voordeel van? Voor hetzelfde geld is hij meer dan een jaar bezig om zijn rijbewijs te halen.

Ik ben heerlijk (nou ja heerlijk) een het knutselen in excel met het fout uur op mijn oordopjes. Mag je in een kantoortuin heel hard meezingen?
Omdat mijn man verwacht snel zijn rijbewijs te hebben, heeft hij al uitgebreid onderzoek gedaan naar de juiste auto.
Tig filmpjes en reviews gekeken, alle details opgeslagen en specificaties gelezen.
Alles klopte toen we ook nog zo’n mooie deal ontdekten in Breda. We zouden de mijne inruilen en voorlopig 1 auto hebben.
Proefrit gedaan, financiën besproken.
Eigenlijk willen we de auto niet meer loslaten.

Maar ik twijfel over de inruil en de timing. Vandaar dat ik even hier advies vroeg en probeer in te schatten wat handig is.
pi_201265829
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
Omdat mijn man verwacht snel zijn rijbewijs te hebben, heeft hij al uitgebreid onderzoek gedaan naar de juiste auto.
Tig filmpjes en reviews gekeken, alle details opgeslagen en specificaties gelezen.
Alles klopte toen we ook nog zo’n mooie deal ontdekten in Breda. We zouden de mijne inruilen en voorlopig 1 auto hebben.

Maar ik twijfel over de inruil en de timing. Vandaar dat ik even hier advies vroeg en probeer in te schatten wat handig is.
Ik herken het gevoel van de auto niet willen loslaten wel, maar denk toch echt dat het in dit geval verstandiger is om jouw auto te houden en wanneer het rijbewijs binnen is iets voor hem te kopen.
Mocht je toch echt perse de tweede auto nu al willen dan kan je hem natuurlijk altijd nog schorsen, zodat je iig geen verzekering en wegenbelasting kosten hebt.
pi_201265862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:51 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik herken het gevoel van de auto niet willen loslaten wel, maar denk toch echt dat het in dit geval verstandiger is om jouw auto te houden en wanneer het rijbewijs binnen is iets voor hem te kopen.
Mocht je toch echt perse de tweede auto nu al willen dan kan je hem natuurlijk altijd nog schorsen, zodat je iig geen verzekering en wegenbelasting kosten hebt.
Dan mag ie niet op de openbare weg staan, toch? Moet er een garage worden geregeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201265883
quote:

[..]

Als jullie m allebei graag willen dan ruil je toch nu jouw auto in voor die nieuwe en koop je zelf weer een auto als man rijbewijs heeft. Tot die tijd kan jij er in rijden.
2 auto’s is onzin nu. En auto’s zijn er altijd dus je hebt er zo 1 bijgekocht als het nodig is.

Ben wel nieuwsgierig wat voor auto het is :P
pi_201265884
quote:

[..]

Dus dan heb je er 1, een automaat, die van hem wordt als hij zijn rijbewijs heeft? Zie jij het zitten tijdelijk een automaat te rijden? En heb je zelf ook wat op het oog voor als hij zijn rijbewijs dus heeft?

Ik heb geen zak met auto's, wil vooral een betrouwbare, dus neem me vooral niet serieus als je dat niet wil, maar ik zou lekker wachten. Die van jou rijdt nog prima en ik vond de overstap naar automaat en weer terug, niet handig. Zeker niet als je maanden in een automaat gaat rijden. Maar dat kan ook aan mijn rijskills liggen.
pi_201265910
Ik vind het vooral bijzonder optimistisch dat hij verwacht snel zijn rijbewijs te hebben. Hij heeft toch nog geen les gehad? Ik heb er meer dan een jaar over gedaan. Om van de wachttijden bij het CBR voor examens nog maar niet te spreken.
pi_201265938
Ik zou in ieder geval zorgen dat er dan een bult geld klaar ligt om voor jou een nieuwe auto te kopen.. Straks is het geld op en zit je op je fietsie..

Er komen altijd wel andere deals voorbij.
pi_201266005
Wel weer een beleving hoor op kantoor zitten.

Collega ging net sporten en kwam bezweet terug, duidelijk geen zin of tijd om te douchen en hij heeft zich volledig ingespoten met van die nogal aanwezige Axe deo.

Er wordt heeeeel luidruchtig gebeld aan bureaus WE HEBBEN GOFFER VEEL TE DURE EN LELIJKE BEL HOKJES, GA DAAR ZITTEN!

Overal staat weer servies, want de kabouters ruimen het wel op.

En dan zit ik op een afdelings vlek (jaja die hebben wij) met maar 8 mensen (in plaats van 30). Laat staan als we dadelijk weer vol zitten.
pi_201266021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:41 schreef exode het volgende:

Onze buren hebben 1 auto en die word 1 keer per week aangeslingerd om kratten bier te halen _O-
Met het beeld dat ik nu van je buren heb is het maar goed dat ze niet vaker auto rijden. *)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201266128
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou in ieder geval zorgen dat er dan een bult geld klaar ligt om voor jou een nieuwe auto te kopen.. Straks is het geld op en zit je op je fietsie..

Er komen altijd wel andere deals voorbij.
Dat is dus een zekerheid die ik wel moet hebben.
pi_201266197
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:12 schreef PKM het volgende:

[..]
Met het beeld dat ik nu van je buren heb is het maar goed dat ze niet vaker auto rijden. *)
Dat kan ik onderschrijven. :P
Het zijn lieve oude mensen, maar wel volksbuurt types. Het eerste flesje gaat om een uur of 11 open zeg maar. Ze doen geen vlieg kwaad, maar ik denk niet dat je ruzie met ze moet krijgen. Zeker niet omdat je dan hun kinderen achter je aan krijgt die nou niet bepaald bekend staan om goed burgerschap.
pi_201266240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:09 schreef exode het volgende:
Wel weer een beleving hoor op kantoor zitten.

Collega ging net sporten en kwam bezweet terug, duidelijk geen zin of tijd om te douchen en hij heeft zich volledig ingespoten met van die nogal aanwezige Axe deo.

Er wordt heeeeel luidruchtig gebeld aan bureaus WE HEBBEN GOFFER VEEL TE DURE EN LELIJKE BEL HOKJES, GA DAAR ZITTEN!

Overal staat weer servies, want de kabouters ruimen het wel op.

En dan zit ik op een afdelings vlek (jaja die hebben wij) met maar 8 mensen (in plaats van 30). Laat staan als we dadelijk weer vol zitten.
wat is een afdelingsvlek?

Vies trouwens, van die collega!
pi_201266252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:29 schreef lunapuella het volgende:
In het kader van poezen wilde ik deze jullie onthouden: Ketel en poes lezen samen een boekje voor het slapen gaan. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaaawww zo lief
Werewolf
pi_201266294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
wat is een afdelingsvlek?

Vies trouwens, van die collega!
Een hippe term geintroduceerd tijdens het flexwerken. Je hebt geen vaste plek meer maar afdelingsvlekken. Dus bijvoorbeeld vleugel 5D is voor Security.
Een vlek omdat het niet vast omlijnd is maar vloeibaar.

Echt ons hele kantoor is 1 hippe reclamespot voor flexwerken wat wij tegenwoordig Connected working noemen.
pi_201266299
@exode wat ranzig om naast/bij/in dezelfde ruimte als zo'n bezwete collega te moeten zitten. En dan zit hij nu vast op een flexplek waar lekker zijn lichaamssappen in de stoel trekken en waar morgen weer iemand anders op moet zitten. :r
pi_201266307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan mag ie niet op de openbare weg staan, toch? Moet er een garage worden geregeld.
Als je die zelf niet hebt moet dat wel geregeld worden idd, wellicht bij familie/vrienden.

@vencodark Ik weet niet wat voor auto er nu naar gekeken wordt, maar wat ik begrijp is dat momenteel vooral de vraag naar auto's in de B-klasse hard stijgt momenteel, waardoor die duurder/lastiger terug te kopen zijn wellicht.
De grotere auto's stijgen minder hard in vraag en prijs, waardoor als de auto van man een grotere is ik sowieso niet nu in zou ruilen als ik jou was.

En wat ik hier meer genoemd zie worden is de wachttijden bij het CBR, je kan totaal niet inschatten wanneer dat rijbewijs er daadwerkelijk komt.
pi_201266314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:57 schreef exode het volgende:
ik vond de overstap naar automaat en weer terug, niet handig.
Dat is even wennen, maar went ook snel, hoor. Ik stap soms uit de schakelauto en moet dan onze automaat verzetten (of andersom) en dat gaat prima. Dus daar zou ik de keuze niet van af laten hangen. Maar ook ik zou denken dat er later wel weer een geschikte auto voorbij komt om te kopen. Elke keer als je een auto verkoopt, ga je er toch op achteruit qua financiën :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')