Maand proeftijd waarvan 3 weken vakantie, dikke kans dat dan niet op tijd is opgezegd en met terugwerkende kracht na de vakantie het contract is beëindigd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:54 schreef baskick het volgende:
[..]
De kans is reëel dat, als het een proeftijd betrof, hij maximaal een maand duurde (tijdelijke arbeidscontract van > 6 maanden en < dan 2 jaar). Los daarvan: hoeveel iemand wel of niet gewerkt heeft in de proeftijd is niet relevant voor de vraag of de arbeidsovereenkomst binnen de proeftijd beëinigd mag worden. Dat mag altijd en zonder (valide) reden.
En verder, in het algemeen: als TS een tijdelijke arbeidsovereenkomst bedoelt, is het tamelijk onhandig om dat 'proeftijd' te noemen. Dat is namelijk iets héél anders.
Yup, jouw kennis over proeftijdquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Maand proeftijd waarvan 3 weken vakantie, dikke kans dat dan niet op tijd is opgezegd en met terugwerkende kracht na de vakantie het contract is beëindigd.
Dus iets klopt niet.
-max 2 maanden, voor een kort contract wat stiefzoon van TS wsch heeft 1 maandquote:
Geen idee waar je de opzegging met terugwerkende kracht vandaan haalt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Maand proeftijd waarvan 3 weken vakantie, dikke kans dat dan niet op tijd is opgezegd en met terugwerkende kracht na de vakantie het contract is beëindigd.
Dus iets klopt niet.
Dat tenzij hij echt 1 week heeft gewerkt en 3 vakantie, dat de proeftijd waarschijnlijk voorbij was.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:17 schreef baskick het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij: geen idee waar je de opzegging met terugwerkende kracht vandaan halt.
Voor hetzelfde geldt was de vakantie vanaf start arbeidsovereenkomst en moest hij na 3 weken vakantie nog 1 week werken en is er toen opgezegd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat tenzij hij echt 1 week heeft gewerkt en 3 vakantie, dat de proeftijd waarschijnlijk voorbij was.
Als hij daadwerkelijk in proeftijd is ontslagen, vrij krap met 3 weken vakantie.
Vermoedelijk gewoon niet verlengd na 6 maanden, dus wachten op TS met de werkelijke gegevens.
Waarom zou de werkgever dat moeten aantonen? Er hoeft geen sprake te zijn van een redelijke grond voor ontslag tijdens de proeftijd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:35 schreef Fe2O3 het volgende:
daarbij moeten ze dan gaan aantonen dat de persoon in kwestie blijkbaar slecht functioneerde om die te ontslaan tijdens zijn proeftijd
Dat klopt, maar als je als werkgever nog 400e salaris wilt terugvangen voor 3 weken verplichte vakantie in proeftijd dan zal je wel met iets van een verhaal moeten komen om aannemelijk te maken dat je dat terug vordert. Zie links eerder dat dat geen uitgemaakte zaak is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou de werkgever dat moeten aantonen? Er hoeft geen sprake te zijn van een redelijke grond voor ontslag tijdens de proeftijd.
Proeftijd, elke reden is een valide reden (van beide kanten) behalve bepaalde zaken als zwanger, discriminatie ed. maar je bent een behoorlijke pannenkoek als je als werkgever iemand in zijn proeftijd eruit gooit en dat dan ook schriftelijk doet, omdat ze bijv. zwanger zijnquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:34 schreef bruinwerker het volgende:
Je hebt ook nog te maken met goed werkgeverschap. Ik vraag mij oprecht af of het niet verlengen van de proeftijd, omdat een oud collega vind dat het gras bij de buren toch niet groener is een geldige reden is.
Helemaal als je dit schriftelijk hebt kan dit in je voordeel werken.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:42 schreef Fe2O3 het volgende:
maar je bent een behoorlijke pannenkoek als je als werkgever iemand in zijn proeftijd eruit gooit en dat dan ook schriftelijk doet, omdat ze bijv. zwanger zijn is
Mwah, artikel 7:676 BW. Er is geen reden nodig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:34 schreef bruinwerker het volgende:
Je hebt ook nog te maken met goed werkgeverschap. Ik vraag mij oprecht af of het niet verlengen van de proeftijd, omdat een oud collega vind dat het gras bij de buren toch niet groener is een geldige reden is.
Helemaal als je dit schriftelijk hebt kan dit in je voordeel werken.
Zoals ik het lees was het een bedrijfssluiting waarbij stiefzoon dus helemaal niks heeft aangevraagd maar juist opgelegd heeft gekregen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Uberhaupt iemand aannemen en dan 3 wkn vrij geven
Dat is dan toch vrij laten zijn (zonder dat werknemer erom verzocht).quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals ik het lees was het een bedrijfssluiting waarbij stiefzoon dus helemaal niks heeft aangevraagd maar juist opgelegd heeft gekregen.
Ja stel jij bent een werkgever, die moet dealen met een verplichte sluiting zoals de bouwvak. Ga je dan iemand aannemen op het moment dat de bouwvak ingaat (altijd drie weken), of zeg je van joh, leuk, je begint als de bouwvak voorbij is? Het is niet erg logisch zegmaarquote:Op dinsdag 7 september 2021 19:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals ik het lees was het een bedrijfssluiting waarbij stiefzoon dus helemaal niks heeft aangevraagd maar juist opgelegd heeft gekregen.
Niet perse. Maar wellicht wel als het lastig is om aan personeel te komen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:32 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ja stel jij bent een werkgever, die moet dealen met een verplichte sluiting zoals de bouwvak. Ga je dan iemand aannemen op het moment dat de bouwvak ingaat (altijd drie weken), of zeg je van joh, leuk, je begint als de bouwvak voorbij is? Het is niet erg logisch zegmaar
Maar dan fiets je ze er niet weer uit als er iemand terug komt. Extra handjes zijn nu idd lastig te vinden. TS lijkt idd gevlogen, misschien miste er wat in het verhaal ^^quote:Op woensdag 8 september 2021 04:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet perse. Maar wellicht wel als het lastig is om aan personeel te komen.
Jammer wel dat TS niet reageert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |