SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Over het algemeen starten Zwitsers vrij vroeg (7u) als ze de kans hebben, zodat ze 's middags eerder weg kunnen om te gaan mountainbiken, hardlopen, hiken, etc. Waarom wordt dat in NL niet gewaardeerd?quote:Op maandag 6 september 2021 07:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het in Zwitserland normaal om al om 6:15 op kantoor te zitten?
Dat is in NL vlg mij helemaal niet gewaardeerd.
Flexibele werktijden genotquote:Op maandag 6 september 2021 07:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Over het algemeen starten Zwitsers vrij vroeg (7u) als ze de kans hebben, zodat ze 's middags eerder weg kunnen om te gaan mountainbiken, hardlopen, hiken, etc. Waarom wordt dat in NL niet gewaardeerd?![]()
Maar ik ben soms heel vroeg zodat m'n Australische collega's niet altijd hun avond hoeven te verpesten met meetings. De collega die ik vanochtend sprak zit geregeld om middernacht nog in meetings met Europa/de VSEn voor mij kleine moeite om af en toe meeting met hem om 6:30/7:00 te plannen
Dat is correct en tevens juistquote:
Ja heerlijkquote:
hier stonden alle ochtendmensen gezellig voor de poort tot er eens eindelijk iemand met een sleutel aan kwamquote:Op maandag 6 september 2021 07:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja heerlijkHad eerder collega's die om 10:30 begonnen en dan later vertrokken omdat ze geen ochtendmensen waren. Ook prima
Zolang je maar een uur of 4 overlap hebt, dat is wel handig.
Handigquote:Op maandag 6 september 2021 07:46 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hier stonden alle ochtendmensen gezellig voor de poort tot er eens eindelijk iemand met een sleutel aan kwam
ja, blijkbaar hebben alle mensen die normaal op tijd komen en een sleutel hebben vandaag collectief vrij genomenquote:
Als ik niet kan slapen bijvoorbeeld begin ik nog wel eens om 0400/0430. Helemaal prima. En dan stop ik rond 1400 ofzo.quote:Op maandag 6 september 2021 07:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja heerlijkHad eerder collega's die om 10:30 begonnen en dan later vertrokken omdat ze geen ochtendmensen waren. Ook prima
Zolang je maar een uur of 4 overlap hebt, dat is wel handig.
goede planning welquote:Op maandag 6 september 2021 07:48 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, blijkbaar hebben alle mensen die normaal op tijd komen en een sleutel hebben vandaag collectief vrij genomen
quote:Op maandag 6 september 2021 07:51 schreef UitStraling het volgende:
Als je hier regelmatig om 06:00 uur begint dan komt er wel een vinkje bij HR en de bedrijfsarts te staan bij de termen burnout en autisme.
op zich denk ik wel dat ik een ochtendmens ben, alleen die eerste 10-15 minuten nadat de wekker is gegaan ben ik niet te genieten.quote:Op maandag 6 september 2021 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]Daar maken ze beter gewoon "ochtendmens" van.
Ja dat kan ook uiteraard maar ik denk dat ze wel wat wijzer aan het worden zijn dan pakweg tien jaar geleden dat vaak buiten de reguliere kantoortijden werken tot uitgebluste en opgebrande werknemers kan leiden.quote:Op maandag 6 september 2021 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]Daar maken ze beter gewoon "ochtendmens" van.
Als die werknemers vervolgens niet ook gewoon eerder kunnen stoppen op zo'n dag dan begrijp ik dat ja. Maar als je dan eerder weg kan zijn het gewoon verschoven werktijden.quote:Op maandag 6 september 2021 07:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat kan ook uiteraard maar ik denk dat ze wel wat wijzer aan het worden zijn dan pakweg tien jaar geleden dat vaak buiten de reguliere kantoortijden werken tot uitgebluste en opgebrande werknemers kan leiden.
Ja precies, als je dan gewoon eerder stopt dan zie ik het probleem ook niet echt.quote:Op maandag 6 september 2021 07:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als die werknemers vervolgens niet ook gewoon eerder kunnen stoppen op zo'n dag dan begrijp ik dat ja. Maar als je dan eerder weg kan zijn het gewoon verschoven werktijden.
dit dus, ik kan slecht opstaan, of het nu 5:00 of 11:00 isquote:Op maandag 6 september 2021 07:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
op zich denk ik wel dat ik een ochtendmens ben, alleen die eerste 10-15 minuten nadat de wekker is gegaan ben ik niet te genieten.
Ongeacht hoe laat die wekker gaat.
Ik kan alleen slecht opstaan als ik nog een paar keer op snooze druk.. als ik direct opsta als de wekker gaat is het prima.quote:Op maandag 6 september 2021 07:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dit dus, ik kan slecht opstaan, of het nu 5:00 of 11:00 is
snoozen doe ik niet, zodra de wekker begint spring ik uit bed.quote:Op maandag 6 september 2021 08:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan alleen slecht opstaan als ik nog een paar keer op snooze druk.. als ik direct opsta als de wekker gaat is het prima.
snoozen zit bij mij teveel tussen de oren ingebakken al, ik doe het zonder bewust te zijn, en zet wekker ook rustig als automatisme helemaal uitquote:Op maandag 6 september 2021 08:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan alleen slecht opstaan als ik nog een paar keer op snooze druk.. als ik direct opsta als de wekker gaat is het prima.
als ik me verslaap kan ik wel opeens zo mn bed uitspringen alleen heb ik dan een uur of wat hoofdpijnquote:Op maandag 6 september 2021 08:05 schreef gianni61 het volgende:
[..]
snoozen doe ik niet, zodra de wekker begint spring ik uit bed.
als ik mn ogen nog 2 minuten dicht wil doen zijn we zo een half uur verder
Als ik zo vroeg begin zit ik er 's avonds om acht uur nog.quote:Op maandag 6 september 2021 07:48 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als ik niet kan slapen bijvoorbeeld begin ik nog wel eens om 0400/0430. Helemaal prima. En dan stop ik rond 1400 ofzo.
Of ik knip m'n dag op en ga tussendoor trainen en dan gooi ik s avonds de laptop wel weer aan
laatste keer dat ik me ergens voor verslapen heb is gelukkig alweer een tijdje geleden.quote:Op maandag 6 september 2021 08:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
als ik me verslaap kan ik wel opeens zo mn bed uitspringen alleen heb ik dan een uur of wat hoofdpijn
Ook geen probleem als je s middags dan wat anders gaat doen.quote:Op maandag 6 september 2021 08:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik zo vroeg begin zit ik er 's avonds om acht uur nog.
Nou dat lijkt me dan ook erg goed hoor, daar niet van.quote:Op maandag 6 september 2021 07:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Over het algemeen starten Zwitsers vrij vroeg (7u) als ze de kans hebben, zodat ze 's middags eerder weg kunnen om te gaan mountainbiken, hardlopen, hiken, etc. Waarom wordt dat in NL niet gewaardeerd?![]()
Maar ik ben soms heel vroeg zodat m'n Australische collega's niet altijd hun avond hoeven te verpesten met meetings. De collega die ik vanochtend sprak zit geregeld om middernacht nog in meetings met Europa/de VSEn voor mij kleine moeite om af en toe meeting met hem om 6:30/7:00 te plannen
Ja haha dat. En je wordt gezien als werkontduiker, want je zal wel de krant lezen tot 8:00 en dan lekker om 14:30 de deur uit.quote:Op maandag 6 september 2021 07:51 schreef UitStraling het volgende:
Als je hier regelmatig om 06:00 uur begint dan komt er wel een vinkje bij HR en de bedrijfsarts te staan bij de termen burnout en autisme.
Beetje multinational werkt voor een gedeelte in verschillende tijdzones, dat gaat dan niet om de dagelijkse gang van zaken maar wel als je hoogste mannetje zijn horloge een andere tijd aanwijst.quote:Op maandag 6 september 2021 08:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me dan ook erg goed hoor, daar niet van.
Maar in NL zit je met telefoon en klanten en de werktijden zijn nu eenmaal van 8:00 tot 17:00 of iets daaromtrent.
Zo is het ook zo dat het vaak aan de eind van de dag weer drukker wordt. Als je dan al weg bent wordt dat niet zo gewaardeerd. Ik heb het dan over banen in de techniek. En dit geldt voor veel bedrijven, groot, klein enz.
Daarom ook die spits tot 9:00 en vanaf 17:00 hier.
Neuh ik zit dan aan m'n stoel gelijmd.quote:Op maandag 6 september 2021 08:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ook geen probleem als je s middags dan wat anders gaat doen.
Tevens dit, of je krijgt de stickertjes "mensenschuw" of "die heeft geen leven" of "die kan het werk amper aan" opgeplakt.quote:Op maandag 6 september 2021 08:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja haha dat. En je wordt gezien als werkontduiker, want je zal wel de krant lezen tot 8:00 en dan lekker om 14:30 de deur uit.
Oh ja dat is wat minder handigquote:Op maandag 6 september 2021 08:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Neuh ik zit dan aan m'n stoel gelijmd.
tijd voor een nieuwe stoelquote:Op maandag 6 september 2021 08:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Neuh ik zit dan aan m'n stoel gelijmd.
Ja, die idioten gaan zitten wachten tot het einde van de dag met hun haastdingen.quote:Op maandag 6 september 2021 08:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me dan ook erg goed hoor, daar niet van.
Maar in NL zit je met telefoon en klanten en de werktijden zijn nu eenmaal van 8:00 tot 17:00 of iets daaromtrent.
Zo is het ook zo dat het vaak aan de eind van de dag weer drukker wordt. Als je dan al weg bent wordt dat niet zo gewaardeerd. Ik heb het dan over banen in de techniek. En dit geldt voor veel bedrijven, groot, klein enz.
Daarom ook die spits tot 9:00 en vanaf 17:00 hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |