SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
beetje laten rustenquote:Op zondag 5 september 2021 18:14 schreef Jordy-B het volgende:
Laat je hem dan ook nog rusten, of hangen de vellen aan je gehemelte?
quote:Op zondag 5 september 2021 18:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Godenvoedsel dat welmaar de bereidingstijd
Eerst moet je oven opwarmen op temperatuur (hier trage oven, duurt een kwartier ofzo)
Dan moet die lasagne voor een halfuur op 180 graden
Dus duurt minstens driekwartierDe 1 kilo bak zonder voorverwarmen gewoon direct in de oven schuiven, 180 graden en 35 minuten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom folie erover? Die hele oven is 200 graden van binnen, hoe minder isolatie hoe sneller de inhoud ook op die temperatuur is.quote:Op maandag 6 september 2021 23:07 schreef DrDarwin het volgende:
Voorverwarmen is nonsens.
Meteen de oven in, met een stukje aluminum folie erover.
Als de oven voorverwarmd is, dan is de Lasagne al half klaar, haal dan de folie weg en hou de boel een beetje in de gaten tot de lasagne de juiste kleur heeft.
Scheelt een hoop energie.
De techniek van het "nagaren" kennen we niet zo goed in NL, het moet allemaal snel en heet.quote:Op maandag 6 september 2021 23:07 schreef DrDarwin het volgende:
Voorverwarmen is nonsens.
Meteen de oven in, met een stukje aluminum folie erover.
Als de oven voorverwarmd is, dan is de Lasagne al half klaar, haal dan de folie weg en hou de boel een beetje in de gaten tot de lasagne de juiste kleur heeft.
Scheelt een hoop energie.
Maar dit gaat om een aluminium schaal lasagne die al voorgegaard is.quote:Op maandag 6 september 2021 23:31 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
De techniek van het "nagaren" kennen we niet zo goed in NL, het moet allemaal snel en heet.
Zonde van je biefstuk, die moet nagaren.
doe een ei in een pannetje met koud water, zet het vuur uit als het echte grote bubbels kookt.
Laat 7 minuten staan nagaren, schrikken, een perfekt halfzacht eitje.
Is wel het lekkerst natuurlijk.quote:Op maandag 6 september 2021 23:33 schreef Gehrman het volgende:
Doe gewoon zelf maken lui hangbuik zwijn.
Ik weet niet of ze die griekse lasagna nog verkopen "Mousaka", daar wipte ik met een spaan of een kaasschaaf de helft omhoog. En deed er wat gerult gehakt tussen, met wat rijst ernaast , was het gewoon lekker.quote:Op maandag 6 september 2021 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is wel het lekkerst natuurlijk.
Maar in geval van haast is zo'n kant-en-klare van de Aldi ook prima te pruimen.
quote:Op zondag 5 september 2021 18:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Godenvoedsel dat welmaar de bereidingstijd
Eerst moet je oven opwarmen op temperatuur (hier trage oven, duurt een kwartier ofzo)
Dan moet die lasagne voor een halfuur op 180 graden
Dus duurt minstens driekwartierWees blij. Eén der visboeren (waar ik dus niet meer ga) boort de boel. In de vitrine liggen viskroketten die al gebakken zijn (lijkt daar op). Dus als je het warm wilt dan bakken ze het voor je (want blijkbaar is het half voorgebakken). Een keer had ik haast en dacht: ik warm het thuis wel op. Nou, wat een smerige viskroket was dat. Toen ik daarover een klacht indiende kreeg ik te horen dat ik het in de frituur of oven moest doen omdat het half voorgebakken was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van de Aldi, Albert Heijn, Dirk en Makro zijn ¤2,69/kg. Kennelijk hevige concurrentie in de strijd om de culinaire consument.quote:Op maandag 6 september 2021 23:57 schreef 111210 het volgende:
Watkost zo’ bakje e-nummers eigenlijk?
e-nummers, zijn een uitvinding door de EU, om je het makkelijker te maken om alles op te zoeken via een het e-nummer dat ze aan ingredienten hebben gegeven, zodat het precieser en duidelijk zou zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 23:57 schreef 111210 het volgende:
Watkost zo’ bakje e-nummers eigenlijk?
De folie is tegen het voortijds verbranden van de bovenlaag, aangezien de oven tijdens het voorverwarmen veel warmer wordt dan de beoogde temperatuur.quote:Op maandag 6 september 2021 23:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom folie erover? Die hele oven is 200 graden van binnen, hoe minder isolatie hoe sneller de inhoud ook op die temperatuur is.
Ok, geen last van.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De folie is tegen het voortijds verbranden van de bovenlaag, aangezien de oven tijdens het voorverwarmen veel warmer wordt dan de beoogde temperatuur.
Het blijft natuurlijk afhankelijk van de oven, deze methode werkt bij ons prima, een beetje uitproberen is wel zo handig.
hontenvoerquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:01 schreef LanaMyst het volgende:
Alleen verse lasagne is lekker, alle andere varianten is nog nieteens hondenvoer waardig.
Vers roepers.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:01 schreef LanaMyst het volgende:
Alleen verse lasagne is lekker, alle andere varianten is nog nieteens hondenvoer waardig.
Klopt, ik verveel me inderdaad dood.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:26 schreef DerekB het volgende:
[..]
Vers roepers.![]()
Hele dag niks anders te doen.
Vaak kost vers koken niet meer tijd dan zo'n wereldgerecht van Knorr.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:26 schreef DerekB het volgende:
Vers roepers.![]()
Hele dag niks anders te doen.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:41 schreef Pharkus het volgende:
In het kwartiertje dat je oven voorverwarmt maak je zo die verse lasagne klaar.
Lasagne.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:03 schreef -Sigaartje het volgende:
Was een japalenopizza van El Tequito.
Wauw die was heet!
In zijn algemeenheid, ik weet niks van de kookcapaciteiten van TS.quote:
E300, oftewel ascorbinezuur.quote:Op dinsdag 7 september 2021 00:32 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
e-nummers, zijn een uitvinding door de EU, om je het makkelijker te maken om alles op te zoeken via een het e-nummer dat ze aan ingredienten hebben gegeven, zodat het precieser en duidelijk zou zijn.
Er is niks mis met E-nummers, maar het werkt gewoon niet, de fabrikanten zouden ook alles in e-nummers kunnen aanduiden, maar ze doen van alles door elkaar, scheikundige namen, e-namen, biologische namen, een chaos.
Alle voeding heeft een e-nummer
Maar dit werkt dus niet
Lief dagboekquote:Op dinsdag 7 september 2021 22:05 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ga zo een pittige pizza van de Lidl in de oven schuiven na het voetbal. Geen Turkse pizza.
E415 Xanthaangomquote:Op woensdag 8 september 2021 07:37 schreef fathank het volgende:
[..]
E300, oftewel ascorbinezuur.
Oftewel vitamine C.
Ranzige e-nummers allemaal
Een beetje tomaten- of bolognesesaus staat toch al gauw enkele uren te pruttelen. Het gaarbakken van de ui en groente kost je al gauw meer dan dat kwartier. Zelfs het vullen van de lasagneschaal kost al genoeg tijd om ingehaald te worden door de voorverwarmstand van de oven.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:26 schreef Pharkus het volgende:
[..]
In zijn algemeenheid, ik weet niks van de kookcapaciteiten van TS.
Klopt. Maar het is wel 100 keer beter dan die uit de supermarkt. Die van AH en Plus vind ik magertjes en weinig smaak hebben. Lidl heb ik nog nooit gehad. Ik heb het een keer zelf gemaakt, maar dan ben je wel effe bezig. Maar wel lekker.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een beetje tomaten- of bolognesesaus staat toch al gauw enkele uren te pruttelen. Het gaarbakken van de ui en groente kost je al gauw meer dan dat kwartier. Zelfs het vullen van de lasagneschaal kost al genoeg tijd om ingehaald te worden door de voorverwarmstand van de oven.
Lasagne is een bewerkelijk gerecht.
Lasagne met spinazie, pancetta en bechamelsaus is wat sneller te maken en minstens net zo lekker.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:51 schreef Jordy-B het volgende:
Een beetje tomaten- of bolognesesaus staat toch al gauw enkele uren te pruttelen. Het gaarbakken van de ui en groente kost je al gauw meer dan dat kwartier. Zelfs het vullen van de lasagneschaal kost al genoeg tijd om ingehaald te worden door de voorverwarmstand van de oven.
Die zal ook de oven in moeten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:41 schreef Pharkus het volgende:
In het kwartiertje dat je oven voorverwarmt maak je zo die verse lasagne klaar.
Als je een chef-kok wil spelen, inderdaad.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee, dat is niet minstens net zo lekker.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:50 schreef Nine. het volgende:
[..]
Lasagne met spinazie, pancetta en bechamelsaus is wat sneller te maken en minstens net zo lekker.
Tijd voor een video-instructie, want dat wil ik dan wel eens zien.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je een chef-kok wil spelen, inderdaad.
In elk ander geval ben je binnen 15 minuten wel klaar met de voorbereiding.
ga weg, jij.quote:Op zaterdag 11 september 2021 08:38 schreef madeliefff het volgende:
Dan warm je het toch op in de magnetron
De magnetron is voor snel ontdooien, opwarmen van voorgekookte maaltijden en broodjes bapao.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:00 schreef madeliefff het volgende:
[..]
O de b-spelers zijn ook aanwezig
het ding is al gaar ,het hoeft alleen opgewarmd te worden. Het enige verschil is dat je geen korstje kaas krijgt maar die zit er sws al amper in die kant en klaar bakkenquote:Op zaterdag 11 september 2021 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De magnetron is voor snel ontdooien, opwarmen van voorgekookte maaltijden en broodjes bapao.
Je gaat niet een lasagne "afbakken" in de magnetron, viezerik.
En al helemaal zo'n topper van de Aldi. Die verdient een echte oven.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De magnetron is voor snel ontdooien, opwarmen van voorgekookte maaltijden en broodjes bapao.
Je gaat niet een lasagne "afbakken" in de magnetron, viezerik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |