abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201213681
twitter
pi_201213682
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zeg nou juist dat ze wel bijzonder zijn, omdat mensen in die andere landen snappen dat het voor andere landen ook zo werkt. De Engelsen snappen dat niet. De Brazilianen trouwens ook niet en de Fransen wellicht ook niet optimaal, maar Duitsers, Belgen, Denen, Italianen, Zwitsers, Polen etc. die snappen allemaal van elkaar dat ze voor een landgenoot juichen en wat bevoordeeld zijn, en daarmee ook van zichzelf. Dat eerste snappen de Engelsen meestal nog wel, dat tweede niet van zichzelf.
[..]
Grappig dat je de geschiedenis noemt want daarin zien we hetzelfde sense of entitlement. Veel van wat ze als hun glorieuze verleden beschouwen is helemaal niet hun verleden. Het is een en al cultural en historical appropriation daar, en dan zonder de buitenlandse bronvermelding.
Ik heb tientallen jaren naar de BBC gekeken, voornamelijk sportwedstrijden... en ik deel je zwart-witvisie op 'het Engelse commentaar' en 'het Engelse gedrag' voor een groot gedeelte niet. Overigens valt er weinig te 'snappen' of te 'begrijpen' van chauvinistisch gedrag. Ook al is dat chauvinisme en achter-vlaggen-aanlopen-gedrag wat mij persoonlijk betreft (als je er dieper op ingaat) volkomen maf; het lijkt me niet zinvol en tamelijk saai om steeds maar weer uit te leggen dat je pro-Engels bent en dat de fans pro-Engels zijn omdat je nu eenmaal Engelsman bent, en de toeschouwers ook.

W.b. dat laatste punt: dat zou inderdaad best wel eens voor een gedeelte kunnen kloppen.
Sowieso is 'Brittiania rules the waves' een zeer gekleurde/verkleurde historische misvatting.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201213704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Haha, sorry, ik haakte wat laat aan en wist dit direct ;-)
Ja, ik herinner me de verblufte reacties ook nog goed.
Arme Frentzen. Hij reed de tijd als laatste geloof ik, en moest dus op de 2e startrij plaatsnemen. Maar voor een mogelijk spannende ontknoping van het WK was het destijds ideaal.
pi_201213708
quote:
Hamilton krijgt boe-geroep over zich heen vanwege het feit dat hij Verstappen van de baan heeft gereden en die fout nooit heeft toegegeven, niet omdat hij met Verstappen aan het vechten is om het kampioenschap. Maar dat wordt weer niet vermeld natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 september 2021 @ 19:48:02 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201213740
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hamilton krijgt boe-geroep over zich heen vanwege het feit dat hij Verstappen van de baan heeft gereden en die fout nooit heeft toegegeven, niet omdat hij met Verstappen aan het vechten is om het kampioenschap. Maar dat wordt weer niet vermeld natuurlijk.
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201213741
quote:

[..]
Vermoedelijk ook omdat er nog altijd - buiten Nederland - voldoende discussie is over de vraag of hij Verstappen daadwerkelijk van de baan heeft gereden.
Andersom zou dat trouwens ook het geval zijn geweest. Verstappen heeft ook wel eens straffen en berispingen gekregen en niet willen toegeven dat hij fout zat. En dat geldt ongetwijfeld voor de hele grid.

Verder is het oprakelen van deze discussie niet zo zinvol meer, wat mij betreft dan.
pi_201213760
quote:

[..]
Men roept al langer boe bij Hamilton. Bovendien zijn er genoeg mensen die vinden dat het een race-incident was. Het is Hamilton zijn goed recht om dat ook te vinden.
pi_201213765
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Men roept al langer boe bij Hamilton.
Verstappen fans niet.
quote:
Bovendien zijn er genoeg mensen die vinden dat het een race-incident was. Het is Hamilton zijn goed recht om dat ook te vinden.
En het is het goed recht van de fans om het daar weer mee oneens te zijn en dat te uiten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 september 2021 @ 19:50:10 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201213769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Vermoedelijk ook omdat er nog altijd - buiten Nederland - voldoende discussie is over de vraag of hij Verstappen daadwerkelijk van de baan heeft gereden.
Andersom zou dat trouwens ook het geval zijn geweest. Verstappen heeft ook wel eens straffen en berispingen gekregen en niet willen toegeven dat hij fout zat. En dat geldt ongetwijfeld voor de hele grid.

Verder is het oprakelen van deze discussie niet zo zinvol meer, wat mij betreft dan.
Buiten Nederland = alleen in Engeland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201213790
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Verstappen fans niet.
[..]
En het is het goed recht van de fans om het daar weer mee oneens te zijn en dat te uiten.
Dat doen ze maar in hun priv tijd.
pi_201213796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee hoor.

Maar laten we het over Zandvoort hebben :)
pi_201213801
quote:

[..]

Verstappen heeft ook wel eens straffen en berispingen gekregen en niet willen toegeven dat hij fout zat.
Dat vraag ik me af. Hij heeft regelmatig domme dingen gedaan op de baan en ook wel eens andere rijders eraf gereden. Maar daar heeft hij toch altijd de hand in eigen boezem voor gestoken. Achterop rijden bij Grosjean in Monaco, bij Vettel toen in China (?) geloof ik. Heeft hij gewoon allemaal toegegeven dat het zijn fout was.
pi_201213805
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat doen ze maar in hun priv tijd.
Dat doen ze dan ook ^O^
pi_201213807
quote:

[..]
Hamilton krijgt boe-geroep over zich heen omdat een flink gedeelte van het publiek bestaat uit mensen die bij een IQ-test lager zouden scoren dan hun hond.
pi_201213811
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Welnee.

Zelfs ik denk er zo over.
Als gezonde Hollandse jongen.

Ik zie het vooral als een race-incident.
Ik heb er de afgelopen decennia -tig gezien die erger waren.
En waar de slachtoffers veel relaxter reageerden.

Maar mijn mening hierover komt uiteraard ook voort vanuit het gegeven dat ik een (slechts) gematigd chauvinistische oude boomer ben.
pi_201213851
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Welnee.

Zelfs ik denk er zo over.
Als gezonde Hollandse jongen.

Ik zie het vooral als een race-incident.
Ik heb er de afgelopen decennia -tig gezien die erger waren.
En waar de slachtoffers veel relaxter reageerden.

Maar mijn mening hierover komt uiteraard ook voort vanuit het gegeven dat ik een (slechts) gematigd chauvinistische oude boomer ben.
Je zit er helaas naast wat dat betreft, maar dat mag inderdaad :)
  zaterdag 4 september 2021 @ 19:55:15 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201213860
quote:

[..]
Ik heb weinig zin om hier weer op door te gaan maar die "discussie" kwam/komt vooral over als een bepaalde onwil of angst om kritisch te zijn om 7x WDC en "halfgod" Lewis Hamilton. Het gaat ook wel een beetje voorbij aan het feit dat wat degenen die een "racing incident" noemde Lewis een penalty en Max een bezoekje ziekenhuis en een haast vernietigde auto opleverde.

quote:
Zekers. Maar dit was wel van een hele andere orde. Niet alleen het incident zelf maar ook vooral hoe Lewis er na de race op reageerde (o.a. met suggesties dat ie het weer zou doen).

quote:
Wat mij betreft ook niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 september 2021 @ 19:55:17 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201213861
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hamilton krijgt boe-geroep over zich heen omdat een flink gedeelte van het publiek bestaat uit mensen die bij een IQ-test lager zouden scoren dan hun hond.
Je kunt er ook voor kiezen om gewoon niets te doen als hij wuift of iets dergelijks en gewoon andere coureurs aan te moedigen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201213869
Er is een foto van MoreDakka verschenen naast de baan :N

twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 september 2021 @ 19:56:46 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201213876
Boe-geroep in Hongarije verdiende hij dik en dun, maar het mag nu best afgelopen zijn. Nu is het gewoon zwaar kansloos.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201213885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je zit er helaas naast wat dat betreft, maar dat mag inderdaad :)
Ik mag voor Max hopen dat hij zich de wijsheden die bijv. Stewart, Lauda en Prost tijdens hun carrire hebben opgedaan (soms moet je kunnen geven om uiterst belangrijke punten te blijven scoren) eigen kan maken.

Dan is hij kandidaat nummer 1 voor de wereldtitel.
Deze wijsheid nog dit jaar opdoen zou ideaal zijn. Volgend jaar wacht George Russell.

Daar laat ik het verder bij.

Als gematigd chauvinist hoop ik dat Max morgen wint.
pi_201213930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af. Hij heeft regelmatig domme dingen gedaan op de baan en ook wel eens andere rijders eraf gereden. Maar daar heeft hij toch altijd de hand in eigen boezem voor gestoken. Achterop rijden bij Grosjean in Monaco, bij Vettel toen in China (?) geloof ik. Heeft hij gewoon allemaal toegegeven dat het zijn fout was.
Bij Grosjean heeft Max nooit gezegd dat het zijn fout was, volgens mij.
pi_201213934
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik mag voor Max hopen dat hij zich de wijsheden die bijv. Stewart, Lauda en Prost tijdens hun carrire hebben opgedaan (soms moet je kunnen geven om uiterst belangrijke punten te blijven scoren) eigen kan maken.
Dat is hier natuurlijk niet van toepassing en hetzelfde geldt voor Hamilton. Allemaal irrelvant, Verstappen heeft een bak punten verloren door pech en fouten van anderen. Heeft niets met wijsheid te maken, maar ik snap dat het verleidelijk is om op zo'n hoog paard te gaan zitten :D
pi_201213941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dat zal natuurlijk per circuit verschillen.
Zeker, en ook zitten er verschillen tussen de coureurs, maar na Silverstone en Hongarije is dit toch wel weer lekker
  zaterdag 4 september 2021 @ 20:02:09 #225
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201213943
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als je nuance wil voor Hamilton moet je zelf het goede voorbeeld geven. Dat zijn dit soort postings niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')