Een APK'tje binnen een week.. Dat ding heeft waarschijnlijk illegaal de oversteek gedaan.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 19:30 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Hij heeft echt wel even een apk'tje gehad voor vertrek
quote:Airbus has taken the lead in a bid to supply A321neo jets to Dutch airline KLM, potentially beating rival Boeing’s 737 MAX, three people familiar with the matter said on Wednesday.
A decision could be taken by Franco-Dutch parent Air France-KLM as early as Thursday, the sources said.
De nieuwe vliegtuigen zijn zuiniger, stiller en stoten ongetwijfeld ook minder stikstofoxiden uit. Kortom voor zowel KLM als de omgeving van Schiphol is het beter als de huidige narrow body vloot vervangen wordt.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:06 schreef Karstman het volgende:
Als er nog maar plek is voor die nieuwe kisten":
https://nos.nl/artikel/24(...)mogelijk-fors-omlaag
Het wordt tijd voor meer Lelystad en Rotterdam.
Het wordt tijd voor veel meer hogesnelheidslijnen zodat alle vluchten binnen pak en beet Kopenhagen, Berlijn, Frankfurt am Rhein, Parijs en London gewoon geschrapt kunnen worden.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:06 schreef Karstman het volgende:
Als er nog maar plek is voor die nieuwe kisten":
https://nos.nl/artikel/24(...)mogelijk-fors-omlaag
Het wordt tijd voor meer Lelystad en Rotterdam.
Ik vermoed niet dat een dergelijke autonome vergroening van de vloot voldoende is om 100 tot 150 duizend vluchten aan uitstoot te compenseren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:21 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De nieuwe vliegtuigen zijn zuiniger, stiller en stoten ongetwijfeld ook minder stikstofoxiden uit. Kortom voor zowel KLM als de omgeving van Schiphol is het beter als de huidige narrow body vloot vervangen wordt.
Sowieso vliegen er natuurlijk meer maatschappijen dan alleen KLM, Air France en Transavia van en naar Schiphol. Ik weet niet hoe het met de stikstofoxidenuitstoot zit, maar het brandstofverbruik van de A32x neo schijnt ongeveer 15% lager te zijn dan dat van de Boeing 737-vloot die vervangen moet worden.quote:Op maandag 13 december 2021 08:37 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik vermoed niet dat een dergelijke autonome vergroening van de vloot voldoende is om 100 tot 150 duizend vluchten aan uitstoot te compenseren.
quote:Emirates today received delivery of its 123rd Airbus A380 superjumbo jet. The aircraft, registered as A6-EVS, is also the final new A380 aircraft to join Emirates’ fleet, marking another milestone in the airline’s steadfast 21-year commitment to the programme.
Was te verwachten. Boeing legt het aardig af de laatste tijd.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:38 schreef Iemand91 het volgende:
Reuters zegt dat Airbus de KLM deal heeft gekregen.
Tot 80 toestellen en 60-80 opties alsook minimaal 1 van de Transavia's.
[ afbeelding ]
320quote:
Vraag me wel af hoe de piloten hier eigenlijk over denken. Ik ga het eens aan een vriend van me vragen (Transavia), ik weet dat hij nou niet bepaald "fan" is van Airbus.quote:Op donderdag 16 december 2021 18:30 schreef Drekkoning het volgende:
https://nieuws.klm.com/kl(...)oor-klm-en-transavia
Bevestiging vanuit KLM. Verstandige en toekomstbestendige keuze lijkt me
Ik kan je vertellen dat het gros het geen reet interesseert, er een groep Airbusfans is en een kleine groep Boeingfans. Beetje Apple vs Android.quote:Op donderdag 16 december 2021 19:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe de piloten hier eigenlijk over denken. Ik ga het eens aan een vriend van me vragen (Transavia), ik weet dat hij nou niet bepaald "fan" is van Airbus.
Nou, dat is wel erg kort door de bocht denk ik? Als je je hele werkzame leven gewoon met een "stuurknuppel" gevlogen hebt en nu opeens met een joystick moet vliegen, dan kan ik me enige aversie wel voorstellenquote:Op donderdag 16 december 2021 19:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat het gros het geen reet interesseert, er een groep Airbusfans is en een kleine groep Boeingfans. Beetje Apple vs Android.
Overigens valt me op dat piloten die beiden hebben gevlogen bijna unaniem het liefst Airbus vliegen
Dat soort zaken pak je vrij snel op.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nou, dat is wel erg kort door de bocht denk ik? Als je je hele werkzame leven gewoon met een "stuurknuppel" gevlogen hebt en nu opeens met een joystick moet vliegen, dan kan ik me enige aversie wel voorstellen
De filosofie van de automatisering verschilt toch ook behoorlijk tussen Airbus en Boeing?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker tegenwoordig ligt de uitdaging niet zozeer in wat voor type stuurwiel je gebruikt, maar meer hoe je omgaat met automatisering en hoe je beslissingen neemt.
Ook niet enorm hoor. Er zijn wat grote verschillen tijdens het “op de hand” vliegen. Maar uiteindelijk blijft het gewoon een vliegtuig en zijn de principes hetzelfde, dus ben je er zo weer aan gewend. Net zoals autorijden in verschillende merken auto’s met en zonder automatiseringquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De filosofie van de automatisering verschilt toch ook behoorlijk tussen Airbus en Boeing?
Antwoord van die vriend van me:quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook niet enorm hoor. Er zijn wat grote verschillen tijdens het “op de hand” vliegen. Maar uiteindelijk blijft het gewoon een vliegtuig en zijn de principes hetzelfde, dus ben je er zo weer aan gewend. Net zoals autorijden in verschillende merken auto’s met en zonder automatisering
Verder is tijdens het automatisch vliegen eigenlijk bij elk verkeersvliegtuig het principe hetzelfde, hebben allemaal dezelfde modi van verticale en laterale navigatie, de namen en procedures zijn wat anders.
Geloof me, er zijn maar heel weinig tot geen piloten die hun keuzes baseren op het type vliegtuig dat ze gaan vliegen, die kijken enkel naar betaling, vrije tijd, route netwerk, etc
quote:Ha ik denk dat dat wel even wennen wordt in het begin, maar de Airbus wel beter qua ergonomie, lucht kwaliteit, herrie enz.
Pieter heet die vriend?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Antwoord van die vriend van me:
[..]
Nopequote:
Mooi filmpje man! Van de buitenste motoren kan ie kleppen open zetten ofzo aan de achterzijde, om......?quote:Op maandag 20 december 2021 15:55 schreef Runway28 het volgende:
Hier een film die ik afgelopen week heb gemaakt op Eindhoven van de aankomst van de Silkway IL-76TD
dat zijn de thrust reversers. Worden gebruikt om de uitstoot van de motoren naar voren te richten en dus het toestel af te remmen. Remmen op de wielen werkt niet goed genoeg om te gebruiken bij een landing (kans op oververhitting en zelfs brand)quote:Op maandag 20 december 2021 16:13 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Mooi filmpje man! Van de buitenste motoren kan ie kleppen open zetten ofzo aan de achterzijde, om......?
Reversers/reverse thrust.quote:Op maandag 20 december 2021 16:13 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Mooi filmpje man! Van de buitenste motoren kan ie kleppen open zetten ofzo aan de achterzijde, om......?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |