abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 september 2021 @ 19:31:06 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201170600
Een goedenavond. Mijn vriendin is gek op gereedschap, voor haar is het speelgoed en ze vindt het heerlijk om lekker te sleutelen, knutselen, fröbelen, repareren en weet ik wat nog meer, of dat nou om haar fiets of haar rollerski's gaat of om dingen in het huis.

Nou heeft ze thuis, in Brazilië, een bij elkaar geraapt allegaartje met van alles en nog wat aan gereedschap, grotendeels oud en allemaal incompleet. Heeft ze al jaren veel plezier mee en het heeft zijn nut bewezen, maar nu ze hopelijk enigszins binnenkort hier kan komen wonen is het tijd voor een upgrade.

Van mijn vader heeft ze al een eerste set gehad, een mooie set stiftsleutels (?) waar ze helemaal gelukkig mee is O+

Nu zouden we dit graag beetje bij beetje uit gaan breiden voor haar, met natuurlijk een klein verrassingseffect, dus ik wil haar ook niet teveel vragen naar wat ze precies wil en zelf heb ik er vrij weinig verstand van. Een set schroevendraaiers, een set steeksleutels...Zo ver kom ik ongeveer.

Tl;dr - Ik wil mijn vriendin op weg helpen naar een mooie verzameling gereedschap, wat voor setjes en dingen zijn daar sowieso altijd nuttig voor om in de verzameling te hebben?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201171377
https://www.toolmax.nl/ba(...)krgNuSxoCQnQQAvD_BwE

80% Voor alledaagse klussen zit hierin.
pi_201171502
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

80%? Wat dacht je van 5%
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 1 september 2021 @ 20:30:38 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201171669
Een hamer en een zaag en een schroevendraaier. :Y

En een kettigzaag want je weet maar nooit. :o

Enfin, kan je een beetje richting geven in wat ze doet? Werkt ze bijvoorbeeld veel met hout of zo? Of sleutelt ze aan een auto of iets. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201171794
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:22 schreef halfway het volgende:

[..]
80%? Wat dacht je van 5%
Ik heb het over alledaagse klussen.

Hoe je niet zo uit de hoogte te komen doen.
  woensdag 1 september 2021 @ 20:40:33 #6
459912 FlippingCoin
pi_201171875
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:37 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Ik heb het over alledaagse klussen.

Hoe je niet zo uit de hoogte te komen doen.
Ja vanuit een kabouterpespectief is dat al snel zo hè. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_201171886
quote:
16s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja vanuit een kabouterpespectief is dat al snel zo hè. :@
:D _O-
pi_201172009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

Voor voertuigen en machines misschien, maar in huis heb ik mijn ratel en steeksleutels weinig nodig.

Dan heb ik liever een setje schroevendraaiers, bithouder + bitjes, tangen, zagen en electrisch spul.
.
pi_201172077
@TS Als ze veel losse spullen heeft zou ik niet me niet bezig houden met simpel handgereedschap zoals hamers, schroevendraaiers, tangen e.d. Die zal ze dan wel hebben. Hooguit een moordenaar, die komen vaak wel van pas.

Als toevoeging op mijn eerste suggestie zou ik een schroefboormachine met klopfunctie aanschaffen, en afhankelijk of het iemand is die meer met hout of metaal bezig is, een decoupeerzaag (met verstekfunctie) of slijptol.

Mocht ze bezig zijn met auto’s, dan is een multilock doppenset wel een aanrader op bovengenoemde set.
pi_201172091
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]
Voor voertuigen en machines misschien, maar in huis heb ik mijn ratel en steeksleutels weinig nodig.

Dan heb ik liever een setje schroevendraaiers, bithouder + bitjes, tangen, zagen en electrisch spul.
Zit er allemaal in.
pi_201172150
ducktape
pi_201172238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:52 schreef Phoenyx-God het volgende:
ducktape
En als je het niet meer wit, Pur en Kit!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 1 september 2021 @ 21:00:03 #13
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201172347
Multitool, cirkelzaag/invalzaag, zaagtafel, accutol, slagmoersleutel, allemaal een beetje afhankelijk van wat voor klussen ze doet. Elektrodenlasapparaat?
pi_201172393
Nou ja mijn opmerking was wel serieus, ducktape is nogal belangrijk

https://www.vakantieveilingen.nl/veilingen/producten/klussen

https://www.vakantieveili(...)edschapskoffer-/1487

Ik weet niet wat de prijs uiteindelijk is maar je kan gewoon op zo'n site wat kijken en bieden
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 september 2021 @ 21:15:42 #15
284411 crew  heywoodu
pi_201172877
quote:
16s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Een hamer en een zaag en een schroevendraaier. :Y

En een kettigzaag want je weet maar nooit. :o

Enfin, kan je een beetje richting geven in wat ze doet? Werkt ze bijvoorbeeld veel met hout of zo? Of sleutelt ze aan een auto of iets. :)
Ik denk dat het wel een beetje in twee categorieën te groeperen is:

- Aan sport en training gerelateerde zaken, zoals fietsen, (roller)ski's, krachttraining en alles wat er bij komt kijken, buiten dat ze ook voor de lol graag dingen aan fietsen repareert enzo

- Alle willekeurige zaken in en rond het huis die verbeterd of vervangen of gerepareerd moeten worden, van een schutting tot een kastje en van een deur tot een raam en alles daar binnen. Zo hopen we volgend jaar samen te gaan wonen, daar moet ook bij geklust worden - alle 'normale' klusdingen, lijkt me - en daar heeft ze nu al zin in, want leuk (top voor mij want ik kan dat niet).

Niet iets met auto's en ze is ook (nog) niet zelf allerlei zaken aan het ontwerpen met hout of metaal of iets dergelijks. Ik probeer het vooralsnog bij wat kleiner gereedschap te houden, want voor allerlei grote zaaginstallaties hebben we de ruimte niet :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_201173038
https://nl.aliexpress.com(...).79d53c00RAmIjk&mp=1

Je kan toch hier kopen en verzenden vanuit brazilie naar brazilie?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_201177329
Een paar van de dingen waar ik héél blij van word

- Een goeie rolmaat. Sola Big T voor lange oppervlaktes of Hultafors Talmeter voor 'fijner' werk
- Knipex Sleuteltang (1 van mijn meest gebruikte handgereedschappen en oneindig veel makkelijker dan een Bahco)
- Afbreekmes dat goed vast blijft zitten (Olfa L5X, koop er ook meteen een pakje extra mesjes bij van Olfa)
- 'lekkere' schroevendraaierset. Ik heb ooit via een aanbieding die op dit forum getipt werd een set van Wiha gekocht. De passing op schroeven is echt top, waardoor gestripte schroeven haast niet meer voor komen. Let er ook op dat er PZ (pozidriv) schroevendraaiers in zitten. Scheelt 'n slok op een borrel namelijk als je die gebruikt voor PZ schroeven ipv philips. Wiha is ook een fijn alternatief.
- Als je ty raps / kabelbinders strak wil afknippen: koop een vlakke zijkniptang, dan blijft er niet zo'n scherp uitstekend puntje achter
- Stoffeerders koevoetje wordt hier ook veel gebruikt
- een 9-in-1 plamuurmes (met zo'n ronding erin) is errug fijn als je bv voorzichtig plinten wil loshalen oid. Er zit een brede scherpe rand waarmee je perfect achter die dingen haakt om ze los te halen zonder veel schade aan je muur

Mocht ik nog meer dingen verzinnen dan zet ik ze er wel bij...

[ Bericht 2% gewijzigd door ciewy op 02-09-2021 07:51:44 ]
  donderdag 2 september 2021 @ 09:04:17 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201178017
Ik denk dat de meeste tips wel gegeven zijn zo. Maar als ik kijk naar wat ze doet en gaat doen zou ik eens kijken naar een klein handzaam schroefmachientje. Want die is super fijn bij het rommelen aan fietsen, sportgear etc. En ook heel veel gebruikt bij gewone klussen. Dus een machientje in de 12v reeks van klein formaat zoals de Bosch GSR12v. Maar zo een ding heb je van elk merk wel zoals Worx, Parkside, enz. Maar zelf blijf ik fan van die van Bosch ;) .

Niet geschikt voor boorwerk in steen, maar hout gaat prima.

En anders een mooi schroevendraaierset zoals hierboven al genoemd. Kijk dan naar merken als Wiha of Wera. Beide merken zijn ook perfect voor bitjes die je bij een schroefmachientje kan geven.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 september 2021 @ 12:00:53 #19
284411 crew  heywoodu
pi_201180208
Bedankt voor de tips! Ik kan voor de komende tijd een lijstje maken *O*
  donderdag 2 september 2021 @ 12:20:15 #20
459912 FlippingCoin
pi_201180563
Een goed mes is trouwens ook wel handig vaak, bedenk ik mijzelf net. :@
pi_201181397
Op vakantie (kamperen) neem ik altijd een minimale set aan "survival" gereedschap mee:
- Leatherman Multitool (lees: een simpele punt-, knip en/of combinatietang, kruiskop- en platte schroevendraaier)
- Setje imbus sleutels
- Setje torx sleutels
- Twee verstelbare moersleutels (bahco)
- Hamer
(verder wat ducttape, ijzerdraad, tiewraps en lijm)

Daarmee kan ik eigenlijk praktisch alles wat er op vakantie stuk kan gaan, oplappen.

Dus voor als start-set voor klusjes rond het huis zou ik ongeveer daar mee starten?

Als je iets meer wil, kom ik denk ik op:
- twee zagen (handzaag voor hout en een ijzerzaagje)
- vijl
- fittingschroevendraaier
- accuboormachine
- rolmaat
- waterpas
- stanleymes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')